[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:21

ja Ing... komop..... leuk zo'n kleintje op stal, zoals je weet zijn we allemaal dol op kinderen

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:22

kinderen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:25

Volgens mij is het hebben van een kind en een paard een mpeilijke combi.... Zomaar naar je paard gaan zit er niet meer bij, tenzij je in bezit bent van een au pair natuurlijk (*hmmm, kind en au pair, denkt diep na.... nee, toch maar niet!*

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:27

IMJ schreef:
Wendy schreef:
IMJ schreef:
Ik ook, ben 27 jaar, in de bloei van mijn leven!!
Evenwichtig, Jeugdig met levenswijsheid!!! Op het randje van jongvolwassen naar volwassenheid...
(of draaf ik nu door? )

Wordt het geen tijd dat jij een kind in je buik stopt?

*proestte mee totdat post van Wendy gelezen werd...
Voelt ineens zware last op schouders maar herpakt zich en weet toch resoluut en volmondig uit te brengen: NEEE!!!*
maar euh hoezo?

Hahaha, dat is ook zo'n heerlijk vooroordeel, rond deze leeftijd moet je daar toch echt wel beginnen met over nadenken :/
Dat zegt 'men' dan...

Vroeger, toen Wendy nog een wendyjte was, wilde ze vroeg kinderen, maar nu....

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:28

evitatinkle schreef:
kinderen

Ha, nog een kinderhater

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:28

smurf schreef:
het is hier net gaan regenen, lekker weer dan ....

hier ook
de hele dag was het weer stralend weer...
totdat het richting vijf uur gaat...

'hoe dichter de klok 17.00h nadert, hoe meer wolken er samenpakken'

'er pakken er nog meer samen tijdens het opzadelen van je paard'

'regen barst bij voorkeur los, als je aan het opstijgen bent'

Ik ben trouwens ook jong, 26

Kinderen??? Nee, alleen als ik mijn paard dan kan houden!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:30

Ontwormen jullie je paard? En zo ja, met de traditionele pasta's of met kruiden?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:31

stom is dat hè, al die mensen die vragen of je nog geen kinderen wil... Nee, die wil ik nog niet! Het past niet in m'n leven, nu in ieder geval niet, wie weet over een jaar of 5 ofzo, maar nu niet!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:33

Anouar15 schreef:
Ontwormen jullie je paard? En zo ja, met de traditionele pasta's of met kruiden?

Ik schakel even om van kinderen naar wormen.....

Ik ontworm traditioneel!
Durf geen risico te nemen. Bij ons op stal is er eens een overleden door.. ik dacht bloedworm (correct me if i'm wrong smurf).
Nare dood, wil ik noooooooit meemaken.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:33

2-3x per jaar met traditionele pasta's

kruiden lijkt me niet zo effectief eerlijk gezegd...... ondanks dat ik een 'natural' ben denk ik nog steeds sceptisch over het gebruik van kruiden en homeopathie met hoge verdunningen

'gooi een suikerklontje in een zwembad, neem uit dat zwembad 2 maal daags een theelepel...'

De kans dat er bij een D6 verdunning nog een molecuul van de werkzame stof aanwezig is, is heel klein.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:34

Citaat:
tenzij je in bezit bent van een au pair natuurlij
en an gaat je vent er vervolgens weer met die leuke, jonge, strakke au-pair vandoor...... wat een ellende zeg, blij dat ik er nooit aan begonnen ben

Ze dumpen wel es een kind een paar weekjes bij me, vroeger in Baarle Nassau en nu gewoon hier..... dan moet ik weer een pony gaan lenen voor haar en iemand die mee wil het bos in met die pony enz *pfffff* vervolgens rijdt ze met pony en al de sloot in, sta je in het ziekenhuis en heeft het kind niet eens identiteitspapieren bij zich, ouders onbereikbaar (die lagen laveloos met Arabesk in een hooiberg)......

amai......

ontwormen: gewoon met agressieve rotzooi, ik heb 2 jaar geleden een paard langzaam dood zien gaan aan wormen, dat gaat mij niet overkomen! ik overdoseer ook nog es flink!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:35

jaaa het regent pijpestelen hier

over vijf jaar hebben we gewoon allemaal kids joh, paard de deur uit en brave huismoeder!

ontwormen.. het restje stop ik altijd in de shetlander... en misschien die drie andere meiden van stal ook wel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:36

Citaat:
over vijf jaar hebben we gewoon allemaal kids joh, paard de deur uit en brave huismoeder

do'n count me in......

hé ik duw ook het restje wormenkuur in de sh*tlander (een andere als Ara hoor)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:36

Ik kwam ergens tegen dat wormenspuiten bij chemish afval moeten. Dus ik dacht, eens even vragen wat de naturals van wormenspuiten vinden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:37

als ik helemaal m'n eigen bedoening had en geen paarden van anderen erbij, zou ik niet ontwormen en ook niet inenten, maar nu doe ik het wel......

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:37

Arabesk schreef:
2-3x per jaar met traditionele pasta's

kruiden lijkt me niet zo effectief eerlijk gezegd...... ondanks dat ik een 'natural' ben denk ik nog steeds sceptisch over het gebruik van kruiden en homeopathie met hoge verdunningen

'gooi een suikerklontje in een zwembad, neem uit dat zwembad 2 maal daags een theelepel...'

De kans dat er bij een D6 verdunning nog een molecuul van de werkzame stof aanwezig is, is heel klein.

Heb ik eens op tv gezien: Er werd € 1.000.000,- beloofd aan de gene die theoretisch kon aantonen dat hemeopatische middelen werkten. Het geld is nooit geclaimed. Veel middelen zijn zo verdund als 1 druppel in alle wereldzeeën. Ik geloof best dat er werkzame plantjes zijn, maar niet als ze zo sterk verdund zijn.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:38

ach als er een hoefijzer in de grond zit in je weiland, moet het officieel gesaneerd worden, aangezien de regels berusten op totaalgehalte van ijzer in de bodem. Naar de vorm waarin het ijzer zich in de bodem bevindt wordt niet gekeken.

Kijk toch een relatie met het werk wat ik nu doe *praat bokken goed*

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:39

hier in Alkmaar zit het lab van VSM, we mochten daar geen stage lopen omdat ze daar de hele dag moeten aantonen dat er

NIETS

in de potjes zit

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:40

Anouar is verzot op distelbloemetjes (die paarse bolletjes) Hij zou ze wel eten omdat daar iets in zit wat hij nodig heeft. Maar ik heb geen idee wat.
Er staan zomers heel veel distels in de wei en hij is de hele dag bloemetjes aan het plukken

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:41

Bij drogist en apotheek zijn een aantal homeopathische geneesmiddelen verkrijgbaar als zelfzorgmedicatie bij zwangerschapsklachten; ook al zijn deze middelen volkomen veilig voor moeder en kind (vanaf verdunningen D3 tot D6 bevatten ze geen spoortje schadelijke stof meer), vraag toch uw huisarts of homeopathisch arts om advies voordat u in de zwangerschap iets inneemt.

met spelfout
Een aantal ... is nog altijd enkelvoud maar goed

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:41

IMJ schreef:
stom is dat hè, al die mensen die vragen of je nog geen kinderen wil... Nee, die wil ik nog niet! Het past niet in m'n leven, nu in ieder geval niet, wie weet over een jaar of 5 ofzo, maar nu niet!

Juist

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:46

ik slik homeopatische middelen tegen overgangsklachten, zodra ik 1 pil vergeet, heb ik een hele dag of nacht opvliegers, die pillen werken perfect!

Steffi heeft Morrie ook weer gerepareerd met homeoptische druppels, het effect was echt verbluffend...... helaas niet blijvend

als de grond al gesaneerd moet worden als er een hoefijzer ligt, dan moet de hele polder bij ons afgegraven worden, wat daar allemaal ligt, wil je echt niet weten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:47

strikt genomen zou dat moeten ja

daarom doet de groep waar ik werk dit onderzoek, om wat te doen aan dit soort belachelijke regels..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:49

biedt wel perspectieven: als ze toch gaan afgraven, kunnen ze er meteen drainage in leggen......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:49

Ontwormen met kruiden begin ik niet aan.

Eerst maar eens zorgen dat ik de poep uit de wei haal en een goed omweidingsschema heb.