Is dit nou echt zo slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Is dit nou echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:31

upanddown schreef:

Goed dat je het heb geprobeerd. Wat me op viel is dat je schrijft dat verzamelen wel lukt, maar oprichten niet. imo gaat verzamelen aardig samen met oprichten... Door de oprichting kan hij nog beter bergopwaarts lopen en dus nog beter de achterhand er onder doen en beter verzamelen....

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:37

Nou, de achterhand wou wel zakken, maar ik kreeg de hals zeg maar niet echt bovenin.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:17

Ik snap eerlijk gezegd jullie problemen niet.
Iedereen die hier op bokt.nl informatie etc. opzoekt en post doen dat omdat ze de moeite willen doen te dingen te leren, discussieëren, ideeën en informatie uit te wisselen in mijn ogen doen jullie dit allemaal omdat jullie graag goed bezig willen zijn met jullie paard of dit nou in het bos rijden is of fanatiek zijn op concours.
Dus in mijn ogen kan iemand net zo vriendelijk rijden met bit als zonder bit. Dus in plaats van elkaar af te kraken probeer van elkaar te leren hoe je bijvoorbeeld met been en zit zonder bit rijd en bijvoorbeeld als je met bit rijd, geef je contant druk of juist niet. Welke hulpen je gebruikt etc etc.
Hiervoor is dit toch bedoelt en niet om een ja/nee spelletje te spelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:53

Ik was gisteren aan het longeren, en toen vroeg ik me af, hoe longeren jullie bv met de dubbele long, zonder bit?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:55

jullie?

hmz, ik kan hooguit zeggen hoe ik het doe...

iig zonder bit ja. dubbele longe soms, en verder eigenlijk nooit. cirkling game wel (pat parelli)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:31

Ik vind longeren met een bit helemaal niet zinvol. Eigenlijk vind ik longeren in het algemeen niet echt zinvol.

Hoogstens loswerken en dat doe je het best zonder optoming. Zo kun je ook goed zien hoe je paard loopt vanuit zichzelf. Hulpmiddelen fixeren alleen maar.

Maar longeren kan heel goed met een kaptoom! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:10

Als je goed longeert, kan longeren heel goed zijn Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:33

Ik longeer niet.
Ik Parelli,en dan heet het the circling game.
(maar dat is maar een paar rondjes onbelast,niet meer dan 3 a 4 ofzo)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:51

Ik longeer meestal helemaal los, dat heeft hij hooguit zijn touwhalster nog om. En dan gewoon leren om op de stem te reageren en terug te komen als ik het vraag. Doe ik vooral als hij teveel energie heeft voordat we gaan rijden.
Verder longeer ik af en toe met pessoa, zodat hij wat beter op zijn achterbenen let, daarbij gebruik ik wel een bit, maar dat ga ik dit jaar ook eens bitloos proberen, als de bak eindelijk droog is..
En verder doe ik zo weinig mogelijk longeren omdat het niet echt goed voor de benen is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:53

Ik vind goed longeren juist een uitkomst. Je kunt observeren wat er gebeurt, met heel kleine hulpen je paard aan het werk zetten en hem zonder ruitergewicht aan zijn balans laten werken. En dan is er ook niets slechts aan voor de benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:57

Toen mijn paard uit een blessure kwam, en hij geen spier meer op zijn lijf had, MOEST ik JUIST longeren. Hij moest eerst spieren ontwikkelen, anders kon hij mij nieteens dragen. Denk niet dat ze me adviseren te longeren als het slecht zou zijn voor zijn benen, als hij een 3-dubbele peesblessure had in 1 achter been.

Als ik longeer doe ik het met dubbele lijnen, laat ik hem veel schijn- en overgangen doen. Binnen 4 weken tijd zaten er al 70 procent meer spieren op!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:11

ShannaY schreef:
Ik was gisteren aan het longeren, en toen vroeg ik me af, hoe longeren jullie bv met de dubbele long, zonder bit?

Met een kaptoom, die heeft nl keurig zijringen op de neusriem daarvoor.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:29

even een andere vraag:

weet iemand misschien een webshop waar je verschillende boomloze zadels en bitloze hoofdstellen kan kopen?
het liefst zoveel mogelijk verschillende soorten,zodat ik wat kan vergelijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:30

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:34

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:38

Ik vind dat je moet doen wat voor jouw gevoel goed is als je ervaring hebt met paarden en goed kijken wat je paard goed accepteerd. En iedereen in zijn waarde laten over zijn of haar manier van doen met zijn/haar paard mits het echt mishandeling wordt. Ik vind niet dat je kan oordelen over iemand anders rijstijl of manier van omgang met zijn haar paard. Verbeter eerst alles maar eens aan jezelf en dring niemand iets op.......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:00

Het kan geen kwaad dat er een bewustwording is dat je teugels voorzichtig moet beroeren, of die nou aan een bit zitten of niet.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:04

Dat klopt zeker wat je zegt...