Gaan jullie nu ook polsbeschermers,arnsteunen en heupbanden dragen?
En wat te denken van een gebroken rug..daar kan je ook dood aan gaan.
Dwarslesie,voor altijd in bed,of rolstoel.
Doe er dan ook meteen maar een harnas bij voor de zekerheid,want je moet wel overal aan denken!
Oké,dat is dan allemaal misschien wat overdreven,maar de kans dat je iets anders breekt of beschadigd is groter dan dat je uitgerekend op je hoofd donderd.
Hebben jullie op de fiets ook zo'n helmpje op misschien?
Of kan het jullie niet gebeuren dat je geschept wordt door een vrachtwagen,en daarna met je hoofd op het asfalt klapt.
Gevolg: hersenbeschadiging,schedelbreuk,of erger nog: dood..
En waarschijnlijk roepen jullie nu: ja,maar zo kan je wel van alles verzinnen,en als als als...
Ik moet heel eerlijk zeggen,dat ik op de fiets in het verkeer vaker gevaarlijke situaties tegenkom dan te paard.
Ik ben ook vaker gevallen met de fiets dan van mijn paard.
(nu niet denken dat ik elke maand van mijn fiets val hoor)

Het is maar een voorbeeld.
Overal schuilt gevaar.
En ik heb het stomme idee,dat zodra ik een cap ga kopen,dat mij dan iets anders ergs gebeurd.
Noem het stom,noem het raar,maar ik heb er een vreemd onbehaaglijk gevoel bij.
Heel goed dat de mensen die een cap dragen dat doen,maar ik doe het niet.
Dit verandert niets aan het nut van een helm bij val. Haal die twee dus niet door elkaar.
Ik heb zelf redelijk hersenletsel nu, en epilepsie. Het enige wat ik nu kan bedenken is: Waarom was ik zo verrekte arrogant dat ik dacht dat ik er toch niet af zou vallen? Omdat het alweer 17 jaar geleden was? Omdat ik mijn paard goed kende? Omdat ik zo'n "fantastische ruiter" was?