Waarom ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:06

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:10

Is dat rechtse stuk de schuilstal?

Dan nog joviban hoeveel info van jou is door het officieele scheidsrechter akkoord zullen we maar zeggen, bij gebrek aan ander woord Lachen gekeurd?
Ik denk weinig helaas Lachen

Dus dan zie ik bv info op paardnatuurlijk ook niet aan als correcte wetenschappelijk onderbouwing. Of ik moet fout zijn.
En mag dan gerust, daarop gewezen worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:15

Ik vind op PN er goede dingen staan, maar ook dingen die geschreven zijn door het oog van een natural
Dat zal je imo altijd blijven houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:41

Arabesk schreef:
Apple schreef:
Knapmannetje en Stef, dat maakt inderdaad precies het verschil Lachen.

Op de PAVO site gaat het over kan, dat komt vriendelijk over Lachen. Kan, dus het hoef niet Lachen.

m.a.w. gelukkig kunnen mensen die hun paard opsluiten het voor zichzelf nog goedpraten door te zeggen dat het op HUN paard niet van toepassing is, omdat het paard wel gelukkig is op stal. Of ze denken dat het paard gelukkig is....

Zolang jij een dusdanig bord voor je kop hebt (plaat beton meer geloof ik) dat alleen jou visie de juiste is, blijf ik moe van je worden en bereik je bij mij iig het overgestelde van wat je wilt bereiken.
Je verwacht van ons dat we open staan voor jou visie, maar zelf is dat wel het laatste wat je zal doen.
Geven en nemen arabesk, maar dit kan nog steeds niet....
Dan ben je toch ontzettend snel uitgepraat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:43

Voor de mensen die heel graag lezen, en wat vrije tijd hebben, en graag artikkels lezen.
Onderzoeken naar stable vices (stalondeugden, erfelijke factor, omgevingsfactor, medische factor) enzo wel is leuk om te weten Lachen

kan je altijd bij PubMed gaan geloof dat het gratis is, weet het niet zeker want ik krijg het via de universiteit samen met web of sciense maar die is niet gratis Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:45

wat5 is dat voor iets katia?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:45

katiavl schreef:
Dan nog joviban hoeveel info van jou is door het officieele scheidsrechter akkoord zullen we maar zeggen, bij gebrek aan ander woord Lachen gekeurd?
Ik denk weinig helaas Lachen

Waarom denk je dat?
Een paar namen van een langere reeks, van wie ik vind dat ze leerzame en interessante info geven: Machteld van Dierendonck, Eric van Breda, Anneke Hallebeek, Gerry van Oossanen, Patricia de Cocq, een DA uit mijn omgeving, etc..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:49

Omdat het scheidsrechter systeem eigen belang informatie uitsluit. En vaak ook foute info Lachen En dat is het probleem van internet. En daarom kan ik het ook geen correcte a1 wetenschappelijke informatie vinden Lachen

Heb niet gezegd dat ze niet leerzaal en interessant zijn he, helemaal niet ik lees daar ook soms Lachen
En ik wil ook niet beweren dat ze fout zijn, helemaal niet!! maar het zou niet in een goed wetenschappelijk info blad geraken Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:56

Is er eigelijk al veel onderzoek gedaan naar natural houden en uitsluiten van stalondeugden ofzo iets? Of iets helemaal anders

Als je links of boeken weet mag je die altijd geven Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:57

Ja... met name machteld van dierendonck heeft daar wat over geschreven geloof ik.
Helaas zijn die artikelen bij mijn laatste computercrash verloren gegaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:59

Nu zie ik ook redelijk wat paarden met blessures opgelopen door op de weide staan.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Acceptabel risico? Hoort erbij? Rij toch niet op je paard dus blessure is niet erg?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:01

Tsja,wat mij betreft acceptabel risico. Ik rijd dan wel nog niet op Walter, maar ook loswerken kan niet met een blessure.
Overigens is Walter niet zo blessuregevoelig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:02

Wendy schreef:
Ja... met name machteld van dierendonck heeft daar wat over geschreven geloof ik.
Helaas zijn die artikelen bij mijn laatste computercrash verloren gegaan.

Ow interresant, wel spijtig Lachen

Stef pubmed staan ook soortgelijke engelstalige delen van artikkels

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... bmed_docsu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:03

Mijn paard heeft een blessure opgelopen in de wei, niks geen wedstrijden meer

Toch zal ik geen enkel paard daarmee nu uit de wei houden.
Ik heb liever dat hij 10 wordt en naast mijn dingen die ik graag doe, ook paard heeft kunnen zijn.
Dan dat hij 25 wordt met minimaal contact met andere.

De enige tik die ik aan de blessure over heb gehouden is overdreven angst voor sneeuw en kl*tende paarden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:03

Apple schreef:
Nu zie ik ook redelijk wat paarden met blessures opgelopen door op de weide staan.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Acceptabel risico? Hoort erbij? Rij toch niet op je paard dus blessure is niet erg?

Dat is de reden dat de paarden van de handels- en africhtingsstal, die ook bij de pension staan waar ik ben, dus niet buiten komen.... Gaat om dure paarden en/of paarden van een ander en zij vinden dat ze het risico niet kunnen nemen.

Niet mijn manier, maar ik begrijp het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:04

En de paarden waar ik op reed, waar erbij waren waar dik over de ton voor betaald is (in guldens) stonden gewoon zonder peesbeschermers buiten Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:08

runningkawa schreef:
En de paarden waar ik op reed, waar erbij waren waar dik over de ton voor betaald is (in guldens) stonden gewoon zonder peesbeschermers buiten Lachen

Dat bedoel ik, oliebol happens, maar is voor mij geen reden paard binnen te houden...... Mijn paarden zijn voor mij ook onbetaalbaar, ook al hebben ze geen ton gekost Clown

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:09

Vjellko schreef:
Of alles is goed, of alles is verkeerd, dat hangt er van af hoe u het bekijkt. Wat de ene persoon nastreeft, vermijdt de andere. Wie alle dingen afmeet aan zijn eigen mening, is een onuitstaanbare dwaas. Volmaaktheid betekent niet het slechts één persoon naar de zin maken: er zijn net zo veel voorkeuren als gezichten en allemaal zijn ze anders. Er is geen gebrek waar niet iemand waarde aan hecht en u hoeft uw mening niet te verlagen omdat iets niet iedereen aanstaat: er zullen anderen zijn, die het waarderen en hun toejuichingen zullen, op hun beurt, veroordeeld worden. De norm van ware tevredenheid is de waardering van vermaarde mensen, die weten hoe ze dingen van elke klasse moeten beoordelen. Men leeft niet door het volgen van één mening, één gewoonte, of één eeuw.

probeer eens in het topic waaruit deze frustratie duidelijk komt te zien dat veel mensen hun paard niet zo zien. Dat de meesten zielsveel van hun paard houden en denken dat doen wat het beste is of wat ik zei proberen te roeien met de riemen die zij hebben.

Studeer jij psychologie ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:10

Op die van mij is op 5 jarige leeftijd flink geboden door een zeer bekende ruiter. Althans heel wat meer dan ik ervoor betaald had. Dus geen nep bod.
Maar dat betekend dat ik hem dan maar in een glazen kastje moet gaan zetten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-07 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

knapmannetje

runningkawa schreef:

Ik heb liever dat hij 10 wordt en naast mijn dingen die ik graag doe, ook paard heeft kunnen zijn.

De enige tik die ik aan de blessure over heb gehouden is overdreven angst voor sneeuw en kl*tende paarden.

Helemaal mee eens. Clown

lesilla

runningkawa schreef:

Ow das wel minder om te horen, een blessure kan overal gebeuren wist niet dat er meer gebeurde op de wei.
Hoe komt het dan onregelmatige ondergrond, andere paarden?

Gevaar schuilt in een klein hoekje, en daar kan je het paard gewoon niet tegen beschermen. Bv laatst was er een pony had rustig en foutloos gesprongen. En het meisje gaat over in draf er zat een klein putje in het substraat. En heel het been van de regio van de manus was gewoon in stukken gesprongen.

Behalve in bubbelpapier windelen en niet bewegen kan je aan zo een dingen niks veranderen Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-02-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

ik denk wel dat stalpaarden eerder een blessure op de wei oplopen dan weidepaarden, omdat stalpaarden af en toe extreem uit de stekker kunnen gaan omdat ze over het algemeen meer energie hebben dan paarden die 24/7 buiten staan.
Of, meer opgekropte energie kan ik beter zeggen.
Toch gaan die van mij zonder bescherming naar buiten, die kijken wel uit (hoop ik Knipoog )

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:11

runningkawa schreef:
Op die van mij is op 5 jarige leeftijd flink geboden door een zeer bekende ruiter. Althans heel wat meer dan ik ervoor betaald had. Dus geen nep bod.
Maar dat betekend dat ik hem dan maar in een glazen kastje moet gaan zetten?

Hoor je mij niet zeggen, maar ik heb wel begrip voor mensen die dan toch voorzichtiger zijn........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:12

Ik denk dat het wel gelijk staat aan blessures.
Al heb ik geen zekerheid

Die van mij is uitgeschoven in de sneeuw, toen een ander paard die dag door het tussen lintje ging en er toen natuurlijk gek gedaan werd, toen er 2 groepen bij elkaar kwamen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:14

Stef, dat klopt volgens mij ook niet altijd. Je hebt paarden die altijd uit hun stekker gaan in de wei, ook al staan ze er dagen achtereen in en paarden die dat nooit doen, ook niet als ze in geen jaren een wei gezien hebben. Ook erg paard afhankelijk.

Ken bijvoorbeeld ook een verhaal van een paard dat in de sloot geraakt was (op zoek naar verkoeling toen het zo warm was) en zo is verdronken.