Citaat:Donald volgt ook de methode van Alexander Nevzorov uit Rusland (Zie artikel Amazone, uitgave augustus 2006)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Donald volgt ook de methode van Alexander Nevzorov uit Rusland (Zie artikel Amazone, uitgave augustus 2006)
PeruaansePas schreef:Van de site gehaald, die de clinic organiseert:Citaat:Donald volgt ook de methode van Alexander Nevzorov uit Rusland (Zie artikel Amazone, uitgave augustus 2006)
Citaat:Geen hengsten ?
Citaat:Werken vanuit stilstand is niet nieuw
Citaat:Ik zag dat Nevzorov bij het aanleren van de verzameling vanuit stilstand werkt en bij de hoofdhalshouding begint. In feite komt zijn verzameling dus van voor naar achter tot stand ipv van 'van achter naar voren'. Nors opkijken Zou dat verschil maken?
Citaat:geen tips om mn pony het spelen leuk te gaan vinden?
Citaat:Zag overigens in een blad een artikel ver piaffe voor beginners, misschien wat voor...?
Citaat:maar goed daarom mijn oersoonlijke voorkeur in de oude school, de Saanse, Portugese en Italiaanse wijze.
Basje98 schreef:Werken we niet eigenlijk in de MD ook van voor naar achter? Daar wordt toch ook de hoofd-halshouding beinvloed en dan "ertegenaan" gedreven?
Citaat:Overigens, 13/4 tot 17/4 is Honza Blaha in Arnhem, (ik geloof ongeveer net zo duur). Hij staat ook als vriend vermeld op de AN-site.
Jen33 schreef:geen tips om mn pony het spelen leuk te gaan vinden? heb gister een uur in de weide gezeten maar nee hoor haha elke keer komen kijken of ik toch nog eten had en even knuffelen maar wat doen![]()
Alane schreef:Heb het in een ander topic ook al geplaatst: leuke citaten
http://www.manege-liesbeuker.nl/citaten.htm
PeruaansePas schreef:Basje98 schreef:Werken we niet eigenlijk in de MD ook van voor naar achter? Daar wordt toch ook de hoofd-halshouding beinvloed en dan "ertegenaan" gedreven?
MD, waar stond dat ook al weer voor?
Citaat:The Sylvia Loch Classical Dressage System - Why It Doesn't Exist?
The answer to this question is as simple as the answer to the next. Like the wheel, Classical Dressage cannot be reinvented - it is as old as the hills! How therefore could I ever make such a claim? Seriously, there is no new system. Those people who trade on their own names to promote something, which was discovered, practised and written about hundreds of years before the birth of Christ can best be described as good salesmen and women. Podhajsky didn't teach the Podhajsky Method, Oliveira didn't teach the Oliveira Technique....although attitudes and interpretations may change, all bowed to the wisdom of the past!
Citaat:Aargh.. soms heb ik zo de P aan die paardenwereld, afgunst, kift, haat en nijd, elkaar afzeiken, beterweten en op een ander neerkijken en wie is er de grootse banketstaaf.. het paard wat van niks weet, gewoon zichzelf is en blijft en gedienstig als het der is zijn/haar best doet, maar drommels goed voelt dat er spanning is.
Citaat:maar merk dat het juist de mensen zijn die roepen van afgunst, arrogantie, neer kijken.. juist die maken geen contact met anderen, trekken conclussies enz.
Paardentango schreef:Misschien moet je daarvoor een op een pensionstal staan en melden dat je anders gaat doen dan anderen, NH ofzo, of NHE of gewoon beetje klooien en spelen met je paard, en niet in het keurslijf mee gaat lopen.
Mensen die andere dingen willen dan het conventionele worden niet zo aardig en open bekeken Alane, en niet iedereen heeft een paard thuis staan.