Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:48

ik heb toevallig een bruine londen gekocht. maar nu is erbij vertelt dat die niet meer met pads en speciale inlages gereden hoeft te worden omdat die er in zitten ??? klopt dit of is dit de grootste onzin die eris?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:18

K had gelezen dat er inderdaad versteviging voortaan zit in het zadel onderin.
Maar ik geloof niet dat die de inlages vervangen.
Lekker blijven gebruiken Lachen Ja

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:53

dan wordt het dus idd een pad erbij kopen Haha! maar welke??? de fysio schijnt druk punten te geven budget pad is ook heel stug en breekt haren af ( en past deze wel onder de londen of alleen onder de cayenne)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:14

o0eefje0o schreef:
ik heb toevallig een bruine londen gekocht. maar nu is erbij vertelt dat die niet meer met pads en speciale inlages gereden hoeft te worden omdat die er in zitten ??? klopt dit of is dit de grootste onzin die eris?

Bij de nieuwe modellen van Barefoot zitten er inderdaad vanuit de fabriek al iets van inlages in het zadel verwerkt. Heb jij een nieuwe of een tweedehandse gekocht? Als het een nieuwe is kun je dit ook aan de verkoper vragen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:16

2e hands maar ze had hem zelf vanaf juli en vertelde me dit. krijg er wel het aankoopbewijs en de garantie van de fabriek nog bij Haha!

ben super blij met men aankoop Haha! en dan ook nog de bruine

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:23

De inlages in het zadel zelf zijn maar een extraatje hoor , een pad met inlages blijft belangrijk voor goede ruggengraatvrijheid.

Met een laagje inlages al in het zadel ingebouwd zijn de zadels alleen een beetje meer sukkel-proof voor degenen die denken geen pad nodig te hebben Tong uitsteken

Dan heb je tenminste nog een KANS dat de ruggengraat vrij blijft als je een gespierd spekje met verzonken ruggengraat hebt Lachen

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:37

kijk hier was ik al bang voor Haha! maar wilde het wel even zeker hebben

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:44

Ah bofkont Tong uitsteken ik vind dat bruine model ook zo mooi Lovers
Rijdt ie lekker??

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:48

heb hem heleaas nog niet binnen :s

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:49

o0eefje0o schreef:
heb hem heleaas nog niet binnen :s

ow.. jammer..
maar wel eventjes een verslagje schrijven he, als je 'm hebt?
Ben superbenieuwd hoe tie bevalt Lachen

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:53

Ik heb de kans om een aan een tweedehands London te komen, in zeer goede staat en met grandeurpad erbij voor E 450... doen of niet? Tong uitsteken
Ik zou 'm graag willen maar zit nog een beetje te twijfelen omdat ik nog geen testzadel gehad heb, ik weet dus niet of ie wel gaat bevallen (maargoed dat zou op zich niet zo'n probleem zijn, animo genoeg om 'm weer door te verkopen Knipoog )
Ten tweede de verkoopster woont helaas niet in de buurt dus ik zal 'm moeten laten verzenden, vind ik toch ook wel een risico eigenlijk als ik 'm nog niet in het echt gezien heb Nagelbijten / Gniffelen
Hmmm, twijfel twijfel....

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:01

zeker doen meteen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:19

anders kun je 'm zo weer voor dat geld dooverkopen Ja

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:19

zelf voor meer als je op marktplaats kijkt Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:24

pmarena schreef:
Ik vind de London juist heel lelijk slijten , gemene plekken onder de beugelriemen enzo....

De nubuckleren zadels blijven imo. veel mooier.
Als je het eens in het half jaar een goede verzorgende zadelzeep beurt geeft en daarna insmeert met een goed vochtinbrengende verzorgende leercreme dan ziet het er keurig uit. Niet van die droge vlekken en plekken enzo.

Zadel van mijn stalgenoot zag er ook niet uit. Altijd op het strand rossen met zout water en modder enzo , en dan onhandig wegleggen waardoor leer gaat opfrommelen.....daar knapt het niet van op Knipoog

Sharmila schreef:
Jeps ik zie ook al slijtageplekken onder de beugelriempjes komen.....echt heel zonde....

Ik wilde eigenlijk al een tijdje een London, nu heb ik een mooie aanbieding maar ik twijfel vanwege die slijtage plekken. Zijn die echt zo lelijk?
Ik rijd ong 3 a 4 x in de week soms minder. Zou de london dan echt zo snel slijten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:44

Ik heb 2 Londons gezien waarvan ik me echt rot schrok , van die gemene "blauwe" slijtplekken *ieks* Bloos!

Maarja je weet nooit wat mensen er mee doen natuurlijk.... daarentegen zijn er veel meer die er wel gewoon nog mooi uitzagen of maar miniem "gepoetst" waren onder de beugelriemen. Maarja ook daarvan weet je niet wat ermee gedaan is.

Ofwel : wat dat betreft kun je het beste info inwinnen bij mensen die een nieuwe hebben gekocht en precies kunnen vertellen wat ze ermee gedaan hebben en hoe het er nu uitziet.

450 euro in keurige staat inclusief pad is best een koopje !
Nieuwprijs is 550 + kleine 100 , totaal zo'n 650 euro.
Dus 200 eraf is absoluut niet verkeerd !!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 06:59

Die slijtplekken kunnen ook door de beugelriemen zelf komen. Had ik nl met mn Kieffer, ook van die lelijke krassen bij de beugelriemen, ik had van die Webber beugelriemen (die eigenlijk bij een wintec hoorden hoorde ik later).
En heb nu een Rossner gekocht en werd meteen al geadviseerd om eerst oudere soepele beugelriemen te gebruiken omdat die zachter waren. Als het leer wat "ingesleten " is kunnen de nieuwe eraan. Kijk dat zijn nog eens tips.

Overigens mooie prijs voor die London, daar kun je de gok wel voor nemen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:08

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:18

Zijn er nog mensen met een london die pijn hebben ervan bij het rijden of nadien ?
Heb zelf deze zadel een 4tal maand nu.
Komt net v/h ziekenhuis er is een tendenitis van de adducatoren vastgesteld Boos!
Ik herriner met dat de eerste keer dat ik erop zat bij mezelf dacht amai dat zit compact en veel druk op men testikels. Heb een london maat 1 maar ben ook maar 1.67cm en ben als man fijn gebouwd dus zag ik geen reden voor maat 2 te nemen.
Nu mag ik de eerste 5 weken niet meer draven enkel stappen en ga ik dus op zoek naar een andere zadel , dacht misschien aan de atlanta daar ik ook veel buitenrij en langere ritten rij.
Heeft iemand soms de 2 zadels al is gereden ?
Prob is dat ik graag boomloos wil blijven daar men paard een echt oerpaard (sorraia)is en dus rond is en totaal geen schoft heeft (zeer moeilijk voor zadel op zen plek te laten liggen).

-------------------------------------------------------------------
Navarro a real buddha horse.
www.sorraia.org

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:30

Ohjee dat is wel lastig. Niet echt fijn, beterschap!

Ik denk dat de Atlanta erg fijn zit, helaas vind ik het model eigenlijk niks. Geef mij maar of dressuur of western maar ertussenin, hmm niet echt iets voor mij. En je paardje, komt het nou door dat ronde dat je pijn kreeg? Dat je te breed zit?

Nou ik heb de london een soort van gekocht. Een vrouw bood hem op marktplaats aan, zadel maat 1, pad, bontje, singel, beugels en beugelriemen en die hoesjes voor om de beugelriemen aan voor 500. En ze is volgende week in de buurt dus dat komt mooi uit. Ze heeft me vertelt dat ze zelfgemaakte grote hoesjes om de beugelriemen deed om die nare slijtage tegen ze gaan. Zo heb je geen leer tegen leer maar leer tegen stof waardoor die van haar er echt nog enorm netjes uitziet na een jaar.

Ik heb toch dus besloten hem te kopen als hij er goed uitziet volgende week. Mijn cheyenne is toch wat te groot en ik wil eigenlijk vooral voor het dressuren iets meer steun hebben en ik ben vrij lang en dun dus een cheyenne 2 was geen last maar het kon anders. En bevalttie, hou ik hem, zoniet dat zoek ik verder en verkoop ik hem weer Lachen

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:56

geluksvogel schreef:
Ohjee dat is wel lastig. Niet echt fijn, beterschap!

Ik denk dat de Atlanta erg fijn zit, helaas vind ik het model eigenlijk niks. Geef mij maar of dressuur of western maar ertussenin, hmm niet echt iets voor mij. En je paardje, komt het nou door dat ronde dat je pijn kreeg? Dat je te breed zit?

Nou ik heb de london een soort van gekocht. Een vrouw bood hem op marktplaats aan, zadel maat 1, pad, bontje, singel, beugels en beugelriemen en die hoesjes voor om de beugelriemen aan voor 500. En ze is volgende week in de buurt dus dat komt mooi uit. Ze heeft me vertelt dat ze zelfgemaakte grote hoesjes om de beugelriemen deed om die nare slijtage tegen ze gaan. Zo heb je geen leer tegen leer maar leer tegen stof waardoor die van haar er echt nog enorm netjes uitziet na een jaar.

Ik heb toch dus besloten hem te kopen als hij er goed uitziet volgende week. Mijn cheyenne is toch wat te groot en ik wil eigenlijk vooral voor het dressuren iets meer steun hebben en ik ben vrij lang en dun dus een cheyenne 2 was geen last maar het kon anders. En bevalttie, hou ik hem, zoniet dat zoek ik verder en verkoop ik hem weer Lachen

Van dat ronde heb ik geen last , eerder van de krappe zit en de druk die daarbij te zien komt denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:56

Dan lijkt een maat groter me toch verstandiger , als je het zadel zelf wel fijn vindt ?

Je moet natuurlijk niet met een blauwe *kuch* van het paard af komen Tong uitsteken

Beterschap trouwens , klinkt niet echt prettig Ach gut

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:50

Bedankt voor de reacties, heb toch de gok maar gewaagd en ik heb 'm inmiddels al in huis Go jij! Go jij!
Hij ziet er in zijn geheel nog goed uit, alleen inderdaad al wel duidelijke slijtplekken door de beugelriemen, en zoveel had de vorige eigenaresse 'm niet gebruikt zei ze Nagelbijten / Gniffelen
Beetje jammer, maarja... die tip van die zelfgemaakte beugelriemhoesjes is trouwens een goeie, die ga ik ook maken om erger te voorkomen Knipoog
Hoe ie bevalt met rijden kan ik jullie pas vanaf volgende week vertellen, aangezien ik geblesseerd ben aan mijn arm en op dit moment niet kan rijden, dus een verslagje met foto's houden jullie nog tegoed Haha!

[EDIT] Heb er nog even gauw een foto van gemaakt, dit is qua slijtage de "ergste" kant zeg maar (lijkt wat erger dan het is door de flits Knipoog ) ;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Delinda op 20-10-07 16:13, in het totaal 3 keer bewerkt

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:55

Alstu Haha! Ik hoop hem deze week dus ook te ontvangen Lachen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:38

Gaaf barokkie!! Ik hoop dat 'ie je gaat bevallen!

Ik heb nog een vraag aan jullie:
zou deze pad goed zijn voor onder een boomloos (london)???
Zodat ik mijn gewone wedstrijdsjabrak kan gebruiken.

http://www.englishridingsupply.com/cart ... tions_home

Het materiaal waar het van gemaakt is staat niet op die pagina, maar het is:
All Equine Innovation pads feature thick closed-cell foam to protect sensitive backs, reducing stress on the spine.