smurf schreef:er zit een behoorlijk deel rijden in hoor: opzadelen, op-en afstappen aan 2 kanten (kan ik op Morrie nooit) follow the rail, zonder rijden, geen lvel 1, heeft Eddy me al eens verzekerd...... en ik las elders dat je pas op cursus mag als je paard de 3 basisgangen onder het zadel kan in de bak, Morrie gaat in een bak nooit galopperen met iemand op z'n rug, dat heb ik in mijn normal-tijd wel gemerkt, zelfs het lesgeefmens werd eraf gebokt, maar galopperen ging ie niet. Als ie buiten galoppeert, is ie aan de kletter: keihard, zonder enige controle......... zit ik ook al niet op te wachten
Waar haal jij toch altijd dat soort rare dingen vandaan?
Voor een L1 cursus hoef je niet eens te kunnen rijden... in level 1 zit nog niet eens galop, dus dat hoeft ook al niet verplicht te zijn om een L2 cursus te gaan doen.
De meeste L2 cursussen die ik gezien heb, werd niet of nauwelijks in gegaloppeerd...
En ja, het is wel zo dat je alleen je diploma krijgt wanneer je volledig L1 examen doet en ik mocht niet het rijden met het ene paard doen en grondwerk met het andere. Niet zo gek natuurlijk, want je gaat niet rijden voor je het grondwerk met dat paard beheerst...