[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:53

*komt hier even binnenvallen*
Gefeli met je Barefoot! Ik zou hem er overigens ook met alle toeters en bellen opleggen, dan went hij er alvast aan. Kate heb ik ook vanaf haar 3,5e een (kunststof)western opgelegd en dan maar wandelen. Ze heeft nooit geprotesteerd of geprobeerd weg te lopen (staat altijd los bij zadelen en poetsen, dus ze kon wel ).

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:50

Kom hier ook weer eens buurten echter nu met gewonen prietpraat en geen steekteksten waar de meeste de dikke Van Dale bij nodig hebben.

De meeste op dit forum zijn met NH begonnen omdat ze deze manier om met paarden om te gaan beter vonden. Ik ook en dat is de reden waarom ik een tijd geleden met Parelli aan de slag ben gegaan. Ik ben door de eerste savvy heen, met goed gevolg omdat mijn merrie wat slimmer is als ik. Ik ben razend benieuwd wie deze savvy als moeilijk heeft ervaren en waarom.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:44

De eerste level van parelli bedoel je? Geen idee. ik volg dat niet zo strak

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:55

ik heb het heel strak gevolgd en was er in dik 3 weken doorheen wat betreft grondwerk, ben nu aan het verfijnen en wacht tot het nieuwe level 2 pakket in Nederland verkrijgbaar is.

Het rijden is veel moeilijker voor me, omdat ik geen bak heb waar mijn paard fatsoenlijk uit de voeten kan met mij op z'n rug.

ik doe wel alles op de Parelli manier: uit de wei halen, opzadelen, halsteren, hoeven bekappen (losstaand, alle hoeven aan 1 kant vragen enz). Ik heb net m'n kast opgeruimd op stal en ik heb nu een auto vol "normal" sooi dat naar de schuur kan: gebruik ik niet meer

dit doet Morrie overigens nog steeds het liefst:

Afbeelding

met z'n vrienden op de wei lopen..... (Morrie is de voorste bonte)

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:59

@smurf, das kort, ik,heb ruim 6 weken nodig gehad en ook strak. Maar ik moet zeggen mijn pad was bezaaid met ellende. Ik had Sparkley ruim 2 jaar en ben van plaesure naar trail overgestapt. Na deze overstap werd ze een beetje vervelender, ze tolereerde niet veel meer van me.Nu begrijp ik waarom.
Maar neemt niet weg dat het nu top gaat. Ware het niet dat ik stik van de rugpijn had ik savvy2 ook al gedeeltelijk achter de rug.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:07

ik heb een zware koudbloed die erg lomp en respectloos was, toen Steffi v.d.Laarse me aanraadde om Morrie z.s.m. te verkopen aan iemand die hem wel de baas kon, of er iets aan te doen en mijn bekapper ook al begon te zuchten dat er echt iets moest gebeuren, ben ik aan parelli begonnen...... baal alleen enorm dat ik nu moet wachten op het nieuwe level 2.....aan het oude heb ik niets, ik kan geen Engels lezen en heb geen video, ik moet het echt van de dvd's hebben.....

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:09

smurf schreef:
ik heb een zware koudbloed die erg lomp en respectloos was, toen Steffi v.d.Laarse me aanraadde om Morrie z.s.m. te verkopen aan iemand die hem wel de baas kon, of er iets aan te doen en mijn bekapper ook al begon te zuchten dat er echt iets moest gebeuren, ben ik aan parelli begonnen...... baal alleen enorm dat ik nu moet wachten op het nieuwe level 2.....aan het oude heb ik niets, ik kan geen Engels lezen en heb geen video, ik moet het echt van de dvd's hebben.....

waarom koop je Parelli's boek niet? het is er ook in het duits.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:12

heb ik, zelfs in Nederlands, maar daarmee kom ik niet door level 2 heen......

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:17

van videos kunnen dvds gemaakt worden dacht ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:13

maar er zit maar 1 video bij het oude level 2 en bij het nieuwe zitten er veel meer, daar heb ik dus meer aan.

Ik heb gisteren de ene video (op dvd gezet) van het oude level 1 gezien, daar had ik echt het level zonder boekjes niet mee kunnen halen hoor: Pat doet alles voor met een paard dat het perfect doet, o de dvd's van het nieuwe level 1 (6 stuks) doen Linda en de cursisten alles voor met paarden voor wie het nieuw is en het gaat ook wel eens fout, dan zie je ook hoe je zoiets op zou kunnen lossen. Dat werkt voor mij veel beter, dus ik wacht op het nieuwe level 2 pakket

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:28

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:32

Leuke foto's en lekker paard .

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:23

Deze week zet ik mijn fotos op mijn profiel. Heb wat problemen met mijn oude pc gehad en ik kocht nu een laptop. Een Acer. Ben bezig met schieten en krijg deze week een iemand die me help die zooi der op te krijgen. Poeh, met pc,s ben ik een echte ezel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:27

Dit wil ik graag even met jullie delen!

Vanmiddag had ik 2 bewoners van mijn werk op bezoek bij de paarden. We zouden gaan wandelen.
De een is vreselijk bang en de ander zit in een electrische rolstoel.
Extra handicap: crosswedstrijd in "mijn" bos.
Ohja, en een sjagerijnige tyaxi die 1,5 uur te laat was

De bange durfde niet alleen te lopen en gilde moord en brand.

Ik had nl verzonnen dat een paard aan een bewoner gekoppeld werd, en daar 1 helper bij

Dat ging niet door.

Debra nam Andor mee, ik de bange bewoner en tja, de rolstoeler móest Merrit dus wel alleen mee nemen.
En Merrit was zoo lief!!! Hij deed geen pas verkeerd en wanneer de stoel stopte deed hij dat ook, ging het geluid vd stoel weer aan, ging hij direct lopen. Zo lief!!!!
We hebben ook een heel stuk over het fietspad gedaan , best wel smal en zowel de rolstoeler als Merrit keken heel erg goed uit hoe en waar ze liepen, want ze moesten ook nog fietsers en paaltjes zien te ontwijken.

Ik ben zooo trots op Merrit

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:32

Merrit voelt dat gewoon aan of niet?
Geweldig hoor! Dat zie je ook vaak met kleine kinderen, paarden voelen dan echt aan dat ze even lief moeten zijn

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:33

wendytjeG schreef:
Merrit voelt dat gewoon aan of niet?
Geweldig hoor! Dat zie je ook vaak met kleine kinderen, paarden voelen dan echt aan dat ze even lief moeten zijn

Klopt!

Terwijl we daarvoor een rit hebben gemaakt, en hij had gvd Debra er dus 2 !!! keer afgebokt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:34

Haha, hij weet dus duidelijk heel goed wie hij uit kan proberen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:09

Zo liepen Merrit en de rolstoeler

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:43

Leuke foto zeg
Volgens mij vond de rolstoeler het ook wel leuk he?

Walter lijkt zowaar een cool paard te worden, het inspuiten met veerust tegen de luizen deed hem wederom helemaal niets

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:56

AM: Geweldig van paard, bewoner en jou

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:25

wendytjeG schreef:
Leuke foto zeg
Volgens mij vond de rolstoeler het ook wel leuk he?

Dank je
De rolstoeler genoot met volle teugen! Vroeg direct wanneer we weer gingen

Merrit kreeg wortels en appels van hem, en dat ging met luid gesmak. Helaas alles dus op zijn broek terecht gekomen en een stukje appel in zijn open schoen.
Dan kon hij zelfs om lachen.
Hij was gisteren speciaal naar de winkel gegaan om 2 grote winterwortelen te kopen, lief he

Walter lijkt zowaar een cool paard te worden, het inspuiten met veerust tegen de luizen deed hem wederom helemaal niets

Fijn, heb je die luizen nu een beetje onder controle??

Dank je Oop, het was erg leuk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:41

Het is soms zo makkelijk om mensen een leuke middag te bezorgen... toen destijds mijn opa en oma in het bejaardentehuis zaten, namen we regelmatig de hond mee, want de rest van de oudjes was echt dol op onze hond

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:45

wendytjeG schreef:
Het is soms zo makkelijk om mensen een leuke middag te bezorgen... toen destijds mijn opa en oma in het bejaardentehuis zaten, namen we regelmatig de hond mee, want de rest van de oudjes was echt dol op onze hond

Leuk!

Ik heb op een plek met oude verst. gehandicapten gewerkt, en daar hadden ze iedere dondermorgen de kinderboerderij.
De dieren ,van kippen tot aan het hangbuikzwijn werden de woonkamer mee in gesleept en op schoot gezet.

Dieren kunnen zeer heilzaam zijn!

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:58

Antheman, dat is een waarheid als een koe!!! Ik blijf het toch iets heel moois vinden om te zien, hoe een dier reageert op mensen die net ietsje anders zijn als de gemiddelde mens. Goed initiatief van je trouwens!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:13

Ach, wat is de gemiddelde mens?
Ik loop hier stage bij een stichting die zich ook inzet voor mensen met een functiebeperking, maar het is een zwakke lijn hoor, wat daar nu wel of niet onder valt.

Met een blinde vrouw die hier ook werkt heb ik weleens leuke discussies over het leerproces van dieren... zij is daar zeer in geinteresseerd vanwege haar blindengeleidehond
Ik blijf trouwens onder de indruk van die dieren, geweldig zoals die een mens kunnen helpen