Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnneOmie schreef:Wat een portret Fabster
Fabster schreef:AnneOmie schreef:Wat een portret Fabster
Yep, een lekker ding is t. Ik ga met hem dus ook niet overhaast te werk. Wel grappig dat de ene helft me voor gek verklaart, 'want hij is al 6 en kan nog niks' en de andere helft me voor gek verklaart, ' want dat beest is levensgevaarlijk en daar kun je nooit op rijden, want dan verongeluk je'.
En voor beide kanten heb ik de zelfde boodschap; niet zo zeuren. Geef het tijd en het komt vanzelf goed. En dat denk ik ook echt. Het duurt alleen een beetje lang.
Fabster schreef:Kun je haar niet afleiden met koekjes of iets dergelijks?
XxLiEsJuHhxX schreef:Bij de osteopaat is die van mij dan wel weer super braaf. Maar die man heeft een omgang met paarden daar zeg je echt U tegen.Is echt onvoorstelbaar hoe hij met paarden om gaat.
Ik vind het hier wel fijn om te lezen dat jullie allemaal zoveel de tijd nemen voor de paarden. Ik zit alleen nog te twijfelen met 2 aanpak dingen.. Ik las ergens dat je RBE paarden juist heel erg aan het werk moet zetten en ze dus moet overbluffen. Maar ik twijfel of dit niet juist een averechte uitwerking gaat krijgen.
cissie schreef:Fabster schreef:Kun je haar niet afleiden met koekjes of iets dergelijks?
Helaas niet, dat zou prachtig zijn maar gaat h'm niet worden.
Het is niet dat ze wat afleiding oid nodig heeft.
Ze flipte een tijd terug al de pan uit als ik m'n hand richting dr hoef bewoog.
Dat gaat nu goed maar de weg naar daadwerkelijk bekappen is nog lang...
Daarnaast is er bij haar een verschil wie er iets van dr vraagt.
Als ik iets met haar doe is het goed, maar een ander accepteert ze 'nog' niet.
En aangezien ik geen bekapper ben....
Laatst zijn we als oefening bij een bekapbeurt van een stalgenoot geweest.
Zodat ze kon wennen aan de geluiden ect.
Hele vriendelijke en rustige smid maar die vijl...mocht niet bij dr in de buurt komen dan schrikt ze niet gewoon maar explodeert.
Dat komt door dr ervaringen in het verleden en doordat ze niet opgevoed is zoals dat normaal bij jonge paarden gaat.
Dus van jongs af aan kennismaken met de hoefsmid en handelingen die daarbij horen.
Momenteel is de vijl iedere dag aanwezig..dat ding heb ik altijd bij me.
Zodat ze eraan gewent raakt, moet nog zon standaard op de kop tikken en dat wordt dan stap twee.
Dat gaat best goedkomen en ze zal er ook gewent aan raken, maar dan blijft nog steeds het probleem....ik mag het doen maar owwee als iemand anders die vijl ter hand neemt.
Ook dat valt te oefenen, stalgenoten genoeg...maar dan ben ik al snel weken al dan niet langer verder.
En dat redden haar hoefjes niet...