Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Re: Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:25

Rianne bitsj _O- (Dan btw :') )
Ik zal me morgen even voorstellen met een praatje etc! Ben daar nu even te moe voor :+

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:20

Joeeeey! :D <3

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:35

Vandaag had ik weer lekker gereden en ik denk dat ik morgen wat NH (basis) wil gaan proberen (en wat VD) morgen wordt het weer beter weer :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:56

Nou ik ben dus Joey, ik ben 15 jaar, zit nu in 4 havo, maar blijf dit jaar zitten dus zit volgend jaar weer in 4 havo :+ Ik ben gek op mijn lieve verzorgpony, Nordent, uitgaan, fotograferen en vakantie!
Dit ben ik:
Afbeelding

Ik rijd sinds mijn 10e (als het goed is) paard en het is allemaal begonnen op een manege! Na een tijdje kreeg ik een verzorgpony (die ik nog steeds heb) en hij heet Nordent, is 18 jaar en een dikke, maar onwijs lieve Haflinger! :+:
Ik doe enthousiast vrijheidsdressuur met hem, loswerken en soms ook lekker bitloos rijden! Buiten rijd ik altijd met bit, aangezien het een haflinger is en nogal bang ben dat hij anders gaat rennen dat ik hem niet meer houd dat :+ Buiten rijden kan ik heerlijk aangezien de stal waar Nordent staat, de straat uitrijden is en je zit in het bos! Vanaf daar kan je enorme ritten maken in de duinen, bossen, strand, noem maar op! :)
Ik wil het parelli ook weer gaan oppakken sinds ik weer allemaal geweldige paarden heb gezien bij Equiday! :))
Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op dit moment heeft hij helaas last van hoefbevangenheid aan 4 benen -O- Dus kan op dit moment niks met hem doen, behalve poetsen, beetje lopen in de bak en hij krijgt medicijnen ervoor. Dinsdag word hij getest op stofwisselingsziekte & cushing, hopen dat hij beiden niet heeft :(:)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:58

Welkom Joey :)
Sterkte met die benen :(:)

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:53

Joey! <3 Leuk verhaaltje heb je er van gemaakt haha :D
Hoop dat je gauw meer weet van DA en hoe het met Norrie gaat... Ik duim voor jullie! :(:)

vigo_is_lief schreef:
Vandaag had ik weer lekker gereden en ik denk dat ik morgen wat NH (basis) wil gaan proberen (en wat VD) morgen wordt het weer beter weer :D
Leuk Joelle! :j

Hierzo gister fijn gereden met mn maatje! Met bit deze keer, mag meneer ook aan wennen. Deed het prima! Alleen in 1 hoek zaten duidelijk eerst wat bakkabouters, later was het echt gewoon klieren, maar we zijn er uit gekomen samen en nadat hij weer een goed rondje deed meteen gestopt :) En jeetje wat kan hij toch showen! _/-\o_
Hij toont nu al 'verzamelde' pasjes, volgens mij heeft paardlief niet door dat we nog geeneens een B proefje zouden kunnen uitvoeren tot nu toe :') Maar ach, heerlijk dat hij zo enthousiast is! Morgen weer wat meer grondwerk oppakken, even weer verder met andere dingen om de afwisseling in de training te houden :j

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:04

Thanks voor begroetingen!

vigo_is_lief schreef:

Leuk Joëlle! :) Heb even in je profiel gespiekt, wat heb jij een leuk paardje zeg! :))
Ah nice Eveline! Vertigo is echt een top beest joh! :)) Jou ken ik al mwhaha!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 18:06

Welkom! :)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:18

:) Ik heb zoo heerlijk gereden ! Lekker in het zonnetje met een vriendin, allebei bitloos op de knollie's <3 daarvoor dat ik nog wat VD gedaan, en in had gisteren even snel iets opgezocht van het begin van NH (wil wel dvd/boek kopen) dus deed ik vandaag een beetje persoonlijke ruimte opeisen :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EDIT : foto's erbij :D
Laatst bijgewerkt door vigo_is_lief op 19-05-13 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:29

Wat leuk dat hier nu ook een echt topic over is!
Ik rijd nu 3 á 4 jaar "natural" en ik vind het nog steeds leuk! De cursussen van Terra Natura zijn ook aan te raden; ik heb ooit een beginnerscursus gedaan, daarna was ik helemaal verkocht <3
Ik ben nu vooral aan het leren om een paard in stilstand weer lopend te krijgen, zonder aansporen en met de zweep. Dat is moeilijker dan je denkt: je moet hem helemaal sturen met je gedachten en met je lichaam, én het paard waarop ik rijd is ook nog eens heeeel ondeugend, en doet gewoon waar zij zin in heeft... ;)

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:54

Thanks Joey! :D
Joelle, nogmaals: wat is je paardje leuk! <3
Heeeei Tigerr, welkom! :j Terra Natura lijkt me ook altijd nog gaaf ja... ooh er zijn zo veel optie's :')

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:00

Hitch schreef:
Thanks Joey! :D
Joelle, nogmaals: wat is je paardje leuk! <3
Heeeei Tigerr, welkom! :j Terra Natura lijkt me ook altijd nog gaaf ja... ooh er zijn zo veel optie's :')

Hihi :D bedankt !

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:51

Joey, ik ben verliefd op je hoofdstel! Waar heb je die vandaan?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:07

De Barefoot Amber! *sorry Joey :)) * Ik ben ook flieft!

Wat een stoer paard op de laatste foto's!

Terra Natura leek mij ook erg interessant! Ik heb er ook veel van opgevraagd, maar ik vond het érg jammer dat ze niet open staan voor andere stromingen, behalve hunzelf.
Ik sta graag open voor verschillende methoden en omgang, probeer alle dingen die mij bevallen eruit
te pikken en die te gebruiken, daarom heb ik ervoor gekozen om verder niks met Terra Natura te doen. :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:32

Fry schreef:
Welkom! :)

Thanks! :)

Welkom Tigerr! Terra Natura zal vast en zeker goede cursussen hebben! :j
Leuk Joelle! Volgensmij heb ik dat touwhalster ook! :)
Wiwabalia (kan je eigen naam niet vinden), het is idd de Barefoot Amber! Op de eerste en tweede foto dan! Gekocht bij http://www.equixantos.com ! :) Top site! :))

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:38

Welkom iedereen!
Leuke foto's!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:36

Leuke foto's! Ik ga dit weekend weer wat foto's en filmpjes maken van Orin en mij. Misschien hebben jullie nog wat tips enzo :D

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:19

Voor de geïnteresseerden, aanstaande zondag is het Summersale op de Two Lazy Seven ranch in Kalmthout (België) Ik ga daar officieel mijn eerste carrotstick en leadrope kopen ^^

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:49

Oohh <3 gaaf! Alleen heb ik het al zo druk zondag ... en België is zo verweg voor mij :(

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:59

Oooh echt, dat is is best dicht bij ! Zal eens even kijken of iemand mee wilt :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:20

zondag heb ik niet zoveel tijd meer :( maar ik ga eens kijken of ik het toch niet kan regelen :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:22

catzkillz schreef:
Voor de geïnteresseerden, aanstaande zondag is het Summersale op de Two Lazy Seven ranch in Kalmthout (België) Ik ga daar officieel mijn eerste carrotstick en leadrope kopen ^^

Gaaf! Waarom woon ik dan zo ver van Belgie :+

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:22

Joey schreef:
catzkillz schreef:

Gaaf! Waarom woon ik dan zo ver van Belgie :+

Echt zo :=

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:34

Troost je, voor degelijk en een ruim aanbod aan westerntack moet ik dan weer een tripje ondernemen richting Arthur's Westernstore in Vorstenbosch ;) Maak er altijd een citytrip van haha!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:35

Mijn pc thuis is virus-kapot, dus ik kan alleen op school nog op de pc :P
Dus ik reageer niet zo vaak meer ;)