Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:02

Gezellig! :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:18

Cassidy schreef:
Ik kom bij meer en ook oudere mensen tegen dat The horsewhisperer als film/roman en ook andere fictie gebruikt worden als leerboek, daar is deze 12 jarige geen uitzondering op.
En als je niet tegen kritiek kunt (en ik heb me hier nog heel mild uitgedrukt) is er hier op Bokt een veilige omgeving voor een 12 jarige: namelijk het Jeugdhonk.

Offtopic: hier valt echt mn bek van open... dat je kinderen hetzelfde benaderd als volwassene... Het is toch logisch dat die belevingswereld anders is.. Dat heeft geen reet te maken met niet tegen kritiek kunnen, maar dat heeft te maken met hoe je met mensen en jongeren omgaat en hoe je je daarin opstelt.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:34

ik wilde alleen maar zeggen dat deze manier meer in de USA gebruikt woordt en het daar vrij noormaal is maar hier denken we er anders over. dit is de mannier zoals de vader van monthy roberts alles aanpakte hij brak de eige wil van het paard. maar monthy bacht daar verandering in met zijn eige manier om te cummuniceren met paarden ik weet dat ik nog maar 12 ben maar ik heb me vanaf mijn 7e verdiept in natural horsemanship en help veel paarden ik rij bitloos parelli en alles in die richting
het maakt me niks uit wat julllie van me denken.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:45

ja noem mij maar te jong hoor maar in leeftyd gelooof ik niet

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:50

cindypony123 schreef:
ja noem mij maar te jong hoor maar in leeftyd gelooof ik niet

Niet gemeen bedoeld, maar dat is omdat je nog jong bent!

Je mening is gebaseerd op wat je leest, hoort en op tv ziet, maar niet op persoonlijke ervaring.
De V.S. is niet per definitie een land waar ze met harde hand werken, ik heb er gewoond en moet zeggen dat ik genoeg paarden eigenaren ben tegengekomen die samenwerken met hun paard op een respectvolle manier. Zowel voor werk als hobby.
Zelfde in Australie, hoewel er een groot verschil zit tussen het buitengebied en de stedelijke paardenbezitters.
Maar het punt dat hier wordt aangedragen is dat soms daad werkelijke ervaring komt met leeftijd.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:59

dat bedoel ik nou jullie denken dat als er 1 zont man is gelijk de wereld zo is en jullie geven mij niet eens een kans ik werkte al vanaf mijn 8e met getraumatiserde paarden
maar ik woordt ook vaak uitgemaakt voor gek doordat ik geloof in samenwerking met je paard en dat ze je beste vriend zijn dus geloof me maar niet maar ik geloof in mezelf en mijn manier en okal ben ik te jong DOET DAT ER EIGELIJK WEL TOE BIJ PAARDEN ik bedoel sinds wanneer heb je een vastte leeftijd nodig om te mogen paardrijden ?! en sinds wanneer kunnen 12 jarige niks van paarden of NH afweten ?! geloof me of geloof me niet maar ik vind het gestoord

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:05

het is trauwens geen HOBBY maar een LEVENSWIJZEN lecytinken

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:06

cindypony123 schreef:

Ben blij dat je me daar even op wijst. Dank je.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:08

graagededaan en niemand die echt om paarden geeft maakt hier werk van het is iets waar je van houwt niet een een of ander geld verdienst

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:14

Ik wilde nog serieus gaan reageren , maar ik ben geloof ik al te laat hahaha. Ik kan helaas de foto s en filmpjes niet zien. Ben ik de enige??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:22

Cer schreef:
Offtopic: hier valt echt mn bek van open... dat je kinderen hetzelfde benaderd als volwassene... Het is toch logisch dat die belevingswereld anders is.. Dat heeft geen reet te maken met niet tegen kritiek kunnen, maar dat heeft te maken met hoe je met mensen en jongeren omgaat en hoe je je daarin opstelt.

Ik draai geloof ik te lang mee op Bokt, en heb me te vaak door een 12 jarige laten vertellen dat ik niet weet waar ik mee bezig ben om geduld op te brengen voor dit soort uitlatingen. My bad....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:23

abukir schreef:
Ik wilde nog serieus gaan reageren , maar ik ben geloof ik al te laat hahaha. Ik kan helaas de foto s en filmpjes niet zien. Ben ik de enige??

Heb je zelf FB?
Ik kon de filmpjes ook niet meer zien, de foto's wel, maar die stelde IMHO niets voor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:24

cindypony123 schreef:
en sinds wanneer kunnen 12 jarige niks van paarden of NH afweten ?! geloof me of geloof me niet maar ik vind het gestoord

Je kunt genoeg afweten van paarden, ook op die leeftijd, maar ga niet verwijzen naar een bioscoopfilm (want verzonnen verhaal) en Heartland boekjes (want verzonnen verhaal) als bewijs dat de echte wereld net zo is als in die film of als in die boekjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:26

Oh nee, ik hoop dat ik erboven sta, en snap dat kinderen kinderen zijn en op een andere manier wel wat oppikken... want luisteren doen ze toch niet.. ;-)

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:27

ik gef gwn voorbeeldjes ik verwijs niks en heartland is gebaseerd op een echtgebeurt verhaal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:27

Dat ligt helemaal aan het kind, je bent nu aan het generaliseren. Probleem is dat ze juist teveel oppikken. Ook van "verkeerde" bronnen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:29

Er bestaat ook zoiets als "Ja en Amen" en dan gewoon doorgaan. Geloof dat ik bewezen heb dat dat prima kan!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:30

sallandval schreef:
nou de enige horror die ik zie op de site zijn de vele spelfouten, jeuj wat een beroerd engels...

Sorry maar hier moest ik serieus even om lachen :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:33

LecyTinker schreef:
Er bestaat ook zoiets als "Ja en Amen" en dan gewoon doorgaan. Geloof dat ik bewezen heb dat dat prima kan!

Overgaan op "ignore mode" is ook een oplossing. Maar dan krijg je weer op je kop omdat je ignoreert...:D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:36

Cassidy schreef:
LecyTinker schreef:

Overgaan op "ignore mode" is ook een oplossing. Maar dan krijg je weer op je kop omdat je ignoreert...:D

Uiteraard, maar ergens boven staan is ook iets dat komt met de jaren... niet altijd makkelijk, maar voor jezelf even uitvinden wat de reden is waarom je antwoord wil geven, is vaak de oplossing tot dit soort problemen. Je hoeft niet je gelijk te halen, als je weet dat je die al hebt.
Read-digest-move on!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:48

En nu ben je aan het aannemen dat ik mijn gelijk wil halen. De drive om mensen iets bij te brengen en het beetje door te geven dat ik weet is de reden dat ik zoveel op Bokt zit en in de topics reageer. Alleen ben ik idd niet zo goed met kinderen en dat is de reden dat ik niet het onderwijs ben ingegaan.

Ik kijk overigens zelden tot nooit in een profiel voordat ik antwoord geef. Gaat het dan toevallig om een 12 jarige, dan is dat jammer. Zit ik op een Jeugdforum, dan kijk ik wel even. Op andere Boktfora niet.

En over het feit dat kinderen hier op Bokt zitten: negen van de tien keer willen ze serieus genomen worden omdat ze al "vul leeftijd in" zijn, maar als je ze serieus neemt en als volwassene gaat benaderen, krabbelen ze ineens terug want ze zijn pas "vul leeftijd in"....
Hoe je het doet, je doet het nooit goed.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:27

LecyTinker schreef:
abukir schreef:

Heb je zelf FB?
Ik kon de filmpjes ook niet meer zien, de foto's wel, maar die stelde IMHO niets voor.

Ja heb zelf wel facebook. Ik probeer t later anders wel nog een keertje

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:33

LecyTinker schreef:
cindypony123 schreef:

Ben blij dat je me daar even op wijst. Dank je.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:45

wauw dit is echt gezellig hier :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:50

Ach iedereen heeft recht om z'n eigen fouten te maken, trial and error.. Er hoeft niet overal een schoolmeester bij te staan..

En je kunt dingen ook anders verwoorden :j level-level communicatie :)