Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Volgens mij heeft het meer te maken met de associatie die veel mensen hebben bij het woord dominantie. En ik denk dat die associatie vaak ten onrechte negatief is, want het maakt mij in ieder geval geen fluit uit hoe je het noemt... dominantie, leiderschap, wijsheid. Het gaat allemaal om hetzelfde.
Wendy schreef:@airiin: ik heb les van mehlika nowak voor de dubbele lijnen. Mehlika is eigenlijk een westerntrainer, maar wel eentje die voor vanalles open staat. Ze heeft me ook geholpen om Walter zelf in te rijden en ik vind haar gewoon een fijn mens met een bult ervaring. Haar uitgangspunt is altijd het paard, hoe het paard zich ergens bij voelt, hoe hij ergens op reageert etc. Ik zag in jouw profiel dat je les hebt van Karin Wittebrood? Haar site zag ik laatst al eens langskomen, ik zou dus op mijn beurt weer wat meer willen leren over rechtrichten aan de hand
ik begin nu met de basis en langzaam naar het longeren toe, als eerste in stap. Ik merk wel dat Roxy er rustig van wordt in haar hoofd, normaal is ze met 982347932753245 dingen tegelijk bezig maar dit slokt al haar aandacht op. Na een half uurtje aan de hand is ze ook rustig genoeg om normaal stil te staan terwijl ik allemaal rare dingen doe (20 keer zadel op en af doen, krukje er naast, voor en achter zetten en daar vrolijk op gaan springen en af en toe half over haar heen hangen of er op klimmen en er weer af klimmen) dus het werkt super.
. Ik ga voor je duimen dat hij niet spierbevangen is....pffff balen hoor, hoop echt dat de uitslagen goed zijn
alles ging gewoon vanzelf en licht, su-per.
dus heb ik haar maar even overgeslagen
. Je MOET respect verdienen en niet opeisen

Bij het ruiterhuis bij ons in de buurt worden die week een aantal interessante workshops gehouden, ik ga naar twee toe. Vrijdags gaat mn paardje misschien mee, dat hoor ik nog. Ben erg benieuwd. Wordt vast een leuke week 
diphranil schreef:Het is inderdaad rustig hier!
@Willeke: suc6 met het verkopen van je zadel. Ik heb ook een boomloos zadel gehad, maar helaas was de pommel daarvan ook te smal (de breedste) Je kan dan hooguit de pommel er nog uithalen en met iets zachts opvullen heb ik wel eens gelezen.
Heb je al een idee wat voor zadel je nu gaat kopen?
willeke_nijs schreef:Ja momenteel steekt er de smalle hoge in, maar mijn paard heeft een te hoge schoft om de standaard pommel of de brede pommel erin te steken. Met iets zacht opvullen zie ik niet zo zitten omdat het zadel dan helemaal op de schoft zakt. Heb het al eens geprobeerd met een zachte opvulling van kussenmateriaal. Ik ben nu aan het uitkijken naar een roc of een podium zadel waarmee ik verder kan in endurance.
Zit heerlijk zacht
Kwam mooi uit dat ze daar mee klanten heeft en het dus kon combineren.
Dat krijg je in een omgeving waar veel aan traditionele paardensport wordt gedaan..... Ben wel heel erg nieuwsgierig hoe die echte endurance zadels zitten. Zal vast goed zijn, anders krijg je een blauwe kont na zo'n lange rit haha
)diphranil schreef:[i]Woensdag 22 oktober, 14.30 – 16.00 uur
Trailerladen met Marije Bouwma van Paardaardig
Het is één van de meest voorkomende problemen in de paardenwereld: het trailerprobleem. Enkele voorbeelden: weigeren de trailer in te lopen, achterwaarts eruit vliegen, zich laten vallen in de trailer, onrustig tijdens de rit enz.
In deze clinic worden handreikingen gegeven hoe je trailerproblemen voorkomt en verhelpt door op een veilige en paardaardige manier uw paard te leren laden.
Het 1e deel omvat een stukje theorie met o.a. oorzaken, voorbereiding op het laden en veiligheidsaspecten. Daarna is het tijd voor een stuk praktijk in onze binnenmanege.
Zo'n cursus zou dus wel iets voor Roxy zijn! Ik heb alleen zelf geen trailer, anders had ik het ding al lang midden in de bak gezet en was ik er 100x in en uit gelopen met paardlief. Ze heeft een keer haar hoofd gestoten in een te kleine trailer, vandaar 
als mijn boomloosje niet paste zou ik denk ik ook voor een podium gaan.
en binnenkort komen er elastostep beugels eraan