[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:43

jeetje afwacht hoor wendy, denk je dat hij spierbevangen is?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:48

Ik weet niet goed wat ik moet denken. Het leek tot nu toe altijd gekoppeld aan regenachtig weer en kou op de spieren. Zo te lezen komen de klachten niet helemaal overeen: vooral omdat het toch al een tijdje bezig is en hij er vorig jaar ook al last van had, bij vlagen.
Maar goed, ik denk dat jij er meer van weet dan ik dinka Ja

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:49

ik weet niet precies zijn klachten hij is dus kreupel?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:54

Ja, en behoorlijk ook.
Het begon vorige week zondag eigenlijk, toen was hij blijkbaar toch te koud geworden door de regen en liep hij slecht, maar niet dramatisch.
Woensdag liep hij in eerste instantie goed, totdat we wat gingen vragen met rijden. Soms liep hij goed, soms kreupel aan het voorbeen, op andere momenten leek het vanuit de heup te komen.
Vrijdag de DA erbij gehad, die zag ook dat het niet goed zat en heeft wat dingen uitgesloten zoals hoefzweer, en omdat het wisselt had het ook niet veel zin om foto's te maken.
Sinds die zondag heeft hij constant de regendeken opgehad, dus kou door de regen kon het ook niet meer zijn.
Afgelopen zondag was het nog steeds niet goed. Wel beter, hij loopt wel. Het beste loopt hij op het harde rechtuit. Kleine bochten of onregelmatige ondergrond lijken funest. Verder is hij op zich wel happy en zijn vacht glanst je tegemoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:06

Wendy schreef:
Volgens mij heeft het meer te maken met de associatie die veel mensen hebben bij het woord dominantie. En ik denk dat die associatie vaak ten onrechte negatief is, want het maakt mij in ieder geval geen fluit uit hoe je het noemt... dominantie, leiderschap, wijsheid. Het gaat allemaal om hetzelfde.

Ik heb wel een negatieve associatie bij het woord dominantie.
Zo heb ik bijv. niet graag een dominante baas; vind ik absoluut niet leuk en werkt voor mij erg demotiverend.
Een prettige baas is voor mij iemand die me vertrouwt, zaken aan me overlaat, me waardeert en respecteert en dat ook laat merken en me motiveert om door te groeien. In de praktijk is hij/zij meer een collega en vriendschappelijk (samenwerken) dan een 'baas'.

Zo zie ik het ook met paarden. En met mijn paarden werkt deze verhouding erg goed.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:05

Wendy schreef:
@airiin: ik heb les van mehlika nowak voor de dubbele lijnen. Mehlika is eigenlijk een westerntrainer, maar wel eentje die voor vanalles open staat. Ze heeft me ook geholpen om Walter zelf in te rijden en ik vind haar gewoon een fijn mens met een bult ervaring. Haar uitgangspunt is altijd het paard, hoe het paard zich ergens bij voelt, hoe hij ergens op reageert etc. Ik zag in jouw profiel dat je les hebt van Karin Wittebrood? Haar site zag ik laatst al eens langskomen, ik zou dus op mijn beurt weer wat meer willen leren over rechtrichten aan de hand Haha!

Ik ben nog niet zo superver met rechtrichten aan de hand hoor Bloos ik begin nu met de basis en langzaam naar het longeren toe, als eerste in stap. Ik merk wel dat Roxy er rustig van wordt in haar hoofd, normaal is ze met 982347932753245 dingen tegelijk bezig maar dit slokt al haar aandacht op. Na een half uurtje aan de hand is ze ook rustig genoeg om normaal stil te staan terwijl ik allemaal rare dingen doe (20 keer zadel op en af doen, krukje er naast, voor en achter zetten en daar vrolijk op gaan springen en af en toe half over haar heen hangen of er op klimmen en er weer af klimmen) dus het werkt super.

Je kan wel een keer komen kijken als ik les heb? Dan hoor je het meteen uit de eerste hand Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:09

@ wendy.. lastig, van die symptomen die steeds wisselen. hopelijk kom je er samen met de DA uit..

Ik merk aan pablo ook heel goed dat hij me als leider ziet als ik het gevoel heb dat ik heel goed weet waar we mee bezig zijn..
Als we iets nieuws aan het doen zijn wat ik zelf moeilijk vind, en wat onzeker ben gaat hij me altijd uittesten..
Gelukkig heb ik vaak het idee dat ik weet wat ik doe..
Ik ben druk op zoek naar een instructrice voor de lange lijnen, want ik merk dat ik te weinig ervaring heb om een goede leider te zijn voor hem.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:40

@Wendy dan is Walter inderdaad ook familie van Timber Haha!. Ik ga voor je duimen dat hij niet spierbevangen is....pffff balen hoor, hoop echt dat de uitslagen goed zijn Ach gut

Ik heb vandaag zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig gereden op mijn apekop Lachen alles ging gewoon vanzelf en licht, su-per.
Ester maar een dagje vrij gegeven, morgenmiddag even kijken of ik tijd voor haar heb, maar ik ga altijd uit mijn werk meteen door naar de paarden en had inmiddels een beetje trek gekregen Knipoog dus heb ik haar maar even overgeslagen Bloos

Het is inderdaad de associatie met het woord dominant.....als ik sommige mensen hoor die een blauwe maandag een freestyle cursus hebben gevolgd oid dan gaan mijn haren soms overeind staan. Ja maar ik moet de baas zijn en hij moet luisteren want ik ben de dominante.......ehm pardon, je paard MOET niks Hamer . Je MOET respect verdienen en niet opeisen Gestoord
Vandaar dat ik een hekel heb aan dat woord Knipoog

Wij hebben inderdaad ook een heel dominant paard op stal, die kan niet in de koppel....dan gaat ze jagen jagen jagen en meppen. We hebben het ooit een week geprobeerd maar er bleef geen paard heel, zelfs onze alpha kon niet tegen haar op.
Terwijl onze alpha echt een gaaf paard is.....super lief. Die staat te krabben met de laagste in rang, helpt soms de lagere in rang ook als die weggejaagd worden door een die er boven staat en dat soort dingen. Echt een gaaaaaaaaaaaave alpha dus OK dan!.
Daardoor hebben we een heel stabiel en hecht koppeltje paarden staan Lachen

Pffff vanavond eigenlijk nog fotoclub maar daar heb ik effe geen puf meer voor dus ik sla een keertje over Bloos

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:03

@wendy
ik hoop dat je DA binnenkort meer duidelijkheid kan geven.

ik heb eigelijk alleen maar ervaring met parelli en een beetje chris erwin en wim vonk.

ik merk wel de paarden er anders op reageren
Sugar was nooit zo snel onder de indruk. hij vond het wel leuk om te spelen.
hij liet wel altijd merken als ik wat fout deedt. dan hoefte die zijn oren naar achter te doen wist ik het. ook speelde hij vaak mee, en ging zelf bedenken wat die meer nog kan doen . bij hem moest ik er wel voor zorgen dat het niet saai was, anders ging die gewoon wat anders doen.

Chito is natuurlijk veel jonger.
hij regeerd ook goed op parelli,
hij is wel gevoelig ik ging in het begin bij hem wat te snel door me fase`s heen.
bij hem heb ik nog nooit fase 4 hoeven te gebruiken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:39

Walter reageerde in het begin niet eens op parelli. Ik was niet goed genoeg vond hij Huilen van het lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:53

ik wil ook parelli gaan uitproberen, ik denk na de filmpjes van Timber dat dit goed bij Jimmy zou kunnen passen.

Ik heb hele erge last van mijn rug, 2 wervels verschoven, bah, dus ik heb vandaag alleen geknuffeld met de paarden.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:58

Is zeker de moeite waard hoor Sonjim!
Ik ben zelf ook héél enthousiast over het parelli programma Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:51

goedemiddag! het is rustig geworden hier!
Als ik jullie zo hoor moet ik me ook maar bezig gaan houden met parelli denk ik! In ieder geval kijken of het wat voor ons is!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:37

Voor de parelli mensen onder ons, waar kun je het beste mee beginnen en waar kun je de paketten bestellen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:10

Momenteel is het de bedoeling te starten met de succes series en de patterns in combinatie met savvyclub, waar de level pakketten vanaf januari online op komen te staan, om gaten op te vullen.

pffff 'k heb de knoop doorgehad ivm mijn zadel! Ik had een randoll's zadel, maar de pommel is te smal geworden, heb hem dus maar te koop gezet... Kan er toch niet meer mee rijden.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:46

Het is inderdaad rustig hier!

@Willeke: suc6 met het verkopen van je zadel. Ik heb ook een boomloos zadel gehad, maar helaas was de pommel daarvan ook te smal (de breedste) Je kan dan hooguit de pommel er nog uithalen en met iets zachts opvullen heb ik wel eens gelezen.
Heb je al een idee wat voor zadel je nu gaat kopen?

@Wendy: vervelend dat het nu nog niet duidelijk is wat hij heeft, hoop dat je gauw meer weet. In onzekerheid zitten is @#%^&* Boos!

Volgende week heb ik lekker een weekje vrij genomen! Ga me lekker de hele week bezig houden met paarden, paarden en nog meer paarden Haha! Bij het ruiterhuis bij ons in de buurt worden die week een aantal interessante workshops gehouden, ik ga naar twee toe. Vrijdags gaat mn paardje misschien mee, dat hoor ik nog. Ben erg benieuwd. Wordt vast een leuke week Haha!

Woensdag 22 oktober, 14.30 – 16.00 uur
Trailerladen met Marije Bouwma van Paardaardig
Het is één van de meest voorkomende problemen in de paardenwereld: het trailerprobleem. Enkele voorbeelden: weigeren de trailer in te lopen, achterwaarts eruit vliegen, zich laten vallen in de trailer, onrustig tijdens de rit enz.
In deze clinic worden handreikingen gegeven hoe je trailerproblemen voorkomt en verhelpt door op een veilige en paardaardige manier uw paard te leren laden.
Het 1e deel omvat een stukje theorie met o.a. oorzaken, voorbereiding op het laden en veiligheidsaspecten. Daarna is het tijd voor een stuk praktijk in onze binnenmanege.

Vrijdag 24 oktober 14.30 – 16.00 uur en 19.30 – 21.00 uur
Demonstratie bitloos en boomloos rijden i.s.m. Wilde Äcker
Een zeer interessante clinic voor iedereen die overweegt bit- c.q. boomloos te gaan rijden, of hier gewoon meer van wil weten. Jan en Sonja Edixhoven, Wilde Äcker geven uitleg over de inwerkingen van de verschillende bitloze hoofdstellen en over het boomloze zadel. Na een theoretisch deel volgt een demonstratie van Nathalie Marrink met verschillende optomingen. Daarna is er de gelegenheid voor een aantal mensen om met hun eigen paard een bitloos hoofdstel en/of een boomloos zadel te proberen.

info van: http://www.bosgra.nl/workshopprogramma.html

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:50

diphranil schreef:
Het is inderdaad rustig hier!

@Willeke: suc6 met het verkopen van je zadel. Ik heb ook een boomloos zadel gehad, maar helaas was de pommel daarvan ook te smal (de breedste) Je kan dan hooguit de pommel er nog uithalen en met iets zachts opvullen heb ik wel eens gelezen.
Heb je al een idee wat voor zadel je nu gaat kopen?

Ja momenteel steekt er de smalle hoge in, maar mijn paard heeft een te hoge schoft om de standaard pommel of de brede pommel erin te steken. Met iets zacht opvullen zie ik niet zo zitten omdat het zadel dan helemaal op de schoft zakt. Heb het al eens geprobeerd met een zachte opvulling van kussenmateriaal. Ik ben nu aan het uitkijken naar een roc of een podium zadel waarmee ik verder kan in endurance.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:05

willeke_nijs schreef:
Ja momenteel steekt er de smalle hoge in, maar mijn paard heeft een te hoge schoft om de standaard pommel of de brede pommel erin te steken. Met iets zacht opvullen zie ik niet zo zitten omdat het zadel dan helemaal op de schoft zakt. Heb het al eens geprobeerd met een zachte opvulling van kussenmateriaal. Ik ben nu aan het uitkijken naar een roc of een podium zadel waarmee ik verder kan in endurance.

Opvullen met iets zachts is dan inderdaad ook geen optie..
Ik heb een massimo trail zadel, ook erg fijn! Wordt ook gebruikt voor endurance. Ik heb hem gekocht via http://www.greendistance.nl Ben erg tevreden over hoe dat is gegaan. Mijn paardje is uitgebreid bekeken van alle kanten. Zadel is erop gepast en gekeken hoe het lag en of alles paste ed. Binnenkort heb ik nog een keer een nacontrole om te zien hoe het zadel nu na een paar maanden ligt.
Had het zadel na bestelling ook binnen een week in huis Haha! Zit heerlijk zacht Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:08

héhé ja die massimo's vind ik dan weer geen zicht hahaha vind het echt geen mooie zadels... maarja dat is kwestie van smaak... En het is nogal ver om green distance te laten langskomen (ben van België). Ik heb wel een verdeler gevonden van roc en podium.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:15

haha ja zo heeft iedereen zn eigen smaak. Ik vind ze juist wel mooi. Als je erop zit ziet het er praktisch hetzelfde uit als een dressuur/veelzijdigheidszadel. Greendistance was voor mij ook niet heel erg in de richting. Woon in Friesland Tong uitsteken Kwam mooi uit dat ze daar mee klanten heeft en het dus kon combineren.

Ik vind de podiums er een beetje vreemd uitzien, maar dat komt denk ik ook doordat ik die zadels pas kort geleden voor het eerst heb gezien Bloos Dat krijg je in een omgeving waar veel aan traditionele paardensport wordt gedaan..... Ben wel heel erg nieuwsgierig hoe die echte endurance zadels zitten. Zal vast goed zijn, anders krijg je een blauwe kont na zo'n lange rit haha ROFL

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:34

Ja over de podium hoor ik ofwel dat ze héél erg goed zitten ofwel héél erg slecht... Het is totaal iets anders dan een engels zadel. Er zit een western boom in, waardoor je ook anders zit. Ik zit totaal niet graag meer op engelse zadels (op een dressuurzadel na, maar dan enkel voor in de piste). Op buitenrit en endurance wil 'k eigenlijk een zadel waar je héél comfortabel op zit en lange afstanden op kan zitten. En het leuke aan die endurance zadels is dat je ze helemaal kan pimpen met kleurtjes whahaha neu hoor, ben geen penny Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:46

Ik heb wel eens een buitenritje gemaakt met de podium trec, en vond het echt een heerlijk zadel.. en de prijs is ook nog wel te doen vind ik..
Het is idd totaal anders dan een engels zadel.. mijn kont vond het heerlijk.. (en die is nogal kieskeurig Haha! )

Als pablo helemaal uitgegroeid is wil ik een podium of een massimo.. het ligt er een beetje aan welke kant we opgaan de komende jaren..
Op horse event heb ik nog naar de pegasus gekeken.. ook erg mooi, en volledig aanpasbaar.. maar daar zit ook een flink prijskaartje aan..

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:48

diphranil schreef:
[i]Woensdag 22 oktober, 14.30 – 16.00 uur
Trailerladen met Marije Bouwma van Paardaardig
Het is één van de meest voorkomende problemen in de paardenwereld: het trailerprobleem. Enkele voorbeelden: weigeren de trailer in te lopen, achterwaarts eruit vliegen, zich laten vallen in de trailer, onrustig tijdens de rit enz.
In deze clinic worden handreikingen gegeven hoe je trailerproblemen voorkomt en verhelpt door op een veilige en paardaardige manier uw paard te leren laden.
Het 1e deel omvat een stukje theorie met o.a. oorzaken, voorbereiding op het laden en veiligheidsaspecten. Daarna is het tijd voor een stuk praktijk in onze binnenmanege.

Mijn paardje mag altijd mooi slapen in de trailer... zonder spuitje trapt ze het hele ding aan gort. Ben ook groot voorstander van DA/instructrice/tandarts aan huis Tong uitsteken Zo'n cursus zou dus wel iets voor Roxy zijn! Ik heb alleen zelf geen trailer, anders had ik het ding al lang midden in de bak gezet en was ik er 100x in en uit gelopen met paardlief. Ze heeft een keer haar hoofd gestoten in een te kleine trailer, vandaar Tong uitsteken

Op mijn vorige manege reden ze heeeel veel endurance (NK en WK niveau) en daar reden ze ook veel met podiumzadels. Ze zien er wel mooi uit, maar doe mij maar mijn Barefootje. Zit echt overheerlijk <3 en je hebt idd ook allemaal leuke kleurtjes Clown als mijn boomloosje niet paste zou ik denk ik ook voor een podium gaan.

De fenders schijn je wel echt uberlang in te moeten rijden voor ze een keertje comfortabel zitten...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:13

oef mensen, ben ik weer. Bijgelezen maar ik kan echt niet alles meer onthouden, laat staan reageren Bloos

FitzChivalry die pegaso heb ik ook bekeken, maar ik vond hem niet denderend zitten. De aanpasbaarheid vind ik zwaar tegen vallen, boom is gewoon vast namelijk voor zover ik het begrepen heb. Ook dat je zelf een beetje op de gok aan het vulllen kan gaan staat meeen beetje tegen.

Een podium zadel heb ik nog nooit in het echt gezien, maar het idee van een westernboom (met kussens van latex ofzo?) spreekt me ook wel aan. Ze schijnen alleen niet goed op rondere paardjes te liggen, weet iemand daar meer van?

Wat ik door HE wel erg ben gaan waarderen zijn de WOW zadels. Die zijn ECHT aanpasbaar. Zitten ook niet verkeerd. Zijn wel duur, maar als ik toch meer de dressuurkant op wil (verwacht ik eigenlijk niet) dan wil ik er uiteindelijk wel zo een.. Denk ik.. Ik zie door de bomen en boomloze het bos niet meer wat zadels betreft.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:14

héhé 'k heb biothane beugelriemen Lachen en binnenkort komen er elastostep beugels eraan Lachen
ik rij niet graag met fenders Lachen