De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:36

Gisteren was Wit buiten trouwens echt super braaf. Mijn vriend was met Wit naar buiten, en ik met Orlanda. Wit was echt super braaf, en is bijna niet geschrokken. Het was zowaar een rustige buitenrit !!! Met Orlanda erbij durft hij echt meer. Wit heeft de hele rit gestapt, Orlanda ook, maar we moesten wel iedere 30 seconden bij draven......Het laatste stukje wilde Orlanda toch even op kop lopen, en konden we dus ook een rustig (klein) stukje galop doen. Dat was echt leuk zeg....

De hoefjes waren ook erg mooi gebleven na de buitenrit. Een paar kleine steentje in de witte lijn, maar verder zag het er prima uit, geen schrammetje geleden. Wat wel balen is, is dat ze nu asfalt onder hun hoeven hebben...dat krijg je met 30 graden he??? maar dat rasp ik de volgende keer wel weer weg....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:42

Opala heb ik dit weekend met rust gelaten, maar vanavond moet ze er weer aan geloven Whoosh!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:40

Pellie schreef:

gouda, heb het op tinkerpraat denk ik gemist dat chubby zo snel al weggaat, vervelend voor jullie! Ach gut maar mooi als het shetje erbij zou kunnen.

Voor jaq wel beter om zsm weg te gaan. Hoe langer ze blijft hoe moeilijker het afscheid word. Vind het wel erg jammer dat ze gaat aan de andere kant. We kunnen het goed vinden en de paarden zijn ook erg aan elkaar gehecht die zullen elkaar ook wel gaan missen.

Echt een mooi stekkie heb je pellie. Wanneer ga je over of zit je er al?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:42

Anouar15 schreef:
Tot volgende week allemaal Doei!

Veel plezier Doei!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:45

Heb dit weekend eigenlijk niet veel met Kaylee gedaan. Zaterdag een stuk gewandeld. Ze nam mij in de maling. Toen ik haar uit de wei ging halen was ze supersloom, ze leek echt last te hebben van de warmte. Dus ik haar onder de slang afgespoeld en dacht dan maar een stukje rustig buiten te gaan stappen. Nou de heenweg was ze rustig maar terug pfff liep de benen uit mijn lijf. Gister was het voor mij te heet om te rijden. Zo'n zandbak voelt dan net aan als de sahara. Denk dat ik vandaag ook niet ga rijden Bloos Heb zo hard getrained de laatste tijd kunnen we allebei een beetje bijkomen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:00

Stalgenoot gaat onverwachts vanavond al weg. Kaylee slaapt dus in ene buiten vanacht (staat normaal s-nachts op stal met stalgenoot) en denk helaas dus alleen. Is nog niet zeker of en wanneer de shet komt. Knijp hem best wel even

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:20

Hai, meld me weer!

Mijn in box doet raar, dus diegene die me zit te PBen, krijgt morgen antwoord, want ik kan niks openen Haha!

Ik heb het heerlijk gehad op de camping, Cooks, we reden nog langs Ves en Rex!! We zaten in Renkum ,waar je toilet nog een stort plaats was , en je met een emmertje de boel moest doorspoelen. De emmer moest je eerst volpompen, echt heerlijk primitief. douche was 14 minuten lopen.
Geen poema gezien Haha!

Lekker weggesmolten ,slangetjes gezien, de vogeltjes die de hele dag zongen en boeken gelezen en gefietst en gewandeld. Ik heb me geen zorgen gemaakt over de paarden: hebben ze wel water, schaduw,dat soort vragen!

Ik lees veel over hoeven bijwerken, maar zie helaas geen fotoos! Pling

Ik hoop dat Kaylee een fijne nacht heeft gehad!

Mijn laatste roddel: de gedekte merrie staat als enige binnen op stal met de ventilator aan Haha! Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:38

Antheman schreef:
Hai, meld me weer!

Mijn in box doet raar, dus diegene die me zit te PBen, krijgt morgen antwoord, want ik kan niks openen Haha!

Ik heb het heerlijk gehad op de camping, Cooks, we reden nog langs Ves en Rex!! We zaten in Renkum ,waar je toilet nog een stort plaats was , en je met een emmertje de boel moest doorspoelen. De emmer moest je eerst volpompen, echt heerlijk primitief. douche was 14 minuten lopen.
Geen poema gezien Haha!

Lekker weggesmolten ,slangetjes gezien, de vogeltjes die de hele dag zongen en boeken gelezen en gefietst en gewandeld. Ik heb me geen zorgen gemaakt over de paarden: hebben ze wel water, schaduw,dat soort vragen!

Ik lees veel over hoeven bijwerken, maar zie helaas geen fotoos! Pling

Ik hoop dat Kaylee een fijne nacht heeft gehad!

Mijn laatste roddel: de gedekte merrie staat als enige binnen op stal met de ventilator aan kou te vatten!!!! 't arme beessie... Haha! Haha!

Hoi Am...welkom terug! Mooi dat het goed toeven was Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:43

Heb jij het ook leuk gehad Nienke op Terschelling?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:48

Hihi...dat lees je morgen *LOL* (errug leuk! Haha! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:51

nienke07 schreef:
Hihi...dat lees je morgen *LOL* (errug leuk! Haha! )

Ik vermoedde al zo een beetje post van jou Haha! Haha!

Laatste nieuwtje: Er heeft iemand aangeboden Parelli Level 2! om de cathing game met Merrit te gaan doen!
Dussss... gaat helemaal goed komen met ons!

Morgen ben ik pas laat thuis, dus niet gaan hakken als ik laat reageer Haha! Haha! svp.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:55

Hakken en breken *LOL* !!!
Cool...parelli les!!! Helemaal top! Wanneer???

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:00

nienke07 schreef:
Hakken en breken *LOL* !!!
Cool...parelli les!!! Helemaal top! Wanneer???

Moet nog wat afspreken!

Ohja, as zaterdag is er in Groenekan, das vlak bij mij, ik ga denk ik fietsen een lezing van Karen Drost, over Strasser!

Iedereen is uitgenodigd, de toegang is gratis!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:03

Klinkt goed...maar voor mij wel heeeeel erg uit de richting..hoewel...meeten???!!!
(ik heb ook al 'gewone' teva's Bloos ...slippers heb ik ook...lopen heeeerlijk...op terschelling 3,5 uur op gewandeld...maar nu na 4 jaar wil ik de slippers graag vervangen...sandalen zijn 'nog maar' 3 jaar oud!! Knipoog )

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:06

Geweldig initiatief van Karen Drost, sinds dat ze het boek vertaald heeft, ken ik haar naam Bloos , maar ik heb verder geen interesse om mij verder te verdiepen in de Strasser-methode. Lees wel gretig de berichten op Hoefnatuurlijk Tong uitsteken .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:12

nienke07 schreef:
Klinkt goed...maar voor mij wel heeeeel erg uit de richting..hoewel...meeten???!!!
(ik heb ook al 'gewone' teva's Bloos ...slippers heb ik ook...lopen heeeerlijk...op terschelling 3,5 uur op gewandeld...maar nu na 4 jaar wil ik de slippers graag vervangen...sandalen zijn 'nog maar' 3 jaar oud!! Knipoog )

Leuk! Meeten! Kom je eten? Anderen ook welkom hoor Knipoog !

Website:
http://www.paardenwerkplaats.nl/strasser/index.php

enne, die Tevaa slippers kosten maar 22,50! Ik wil ze ook!! Heb slechts 4 paar plastic slippers in allerlei kleuren... Maar je voeten krijg je niet meer schoon hoor na een wandeling op die rubberen gevallen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:16

AM: langleve puimsteen en schuurspons!! Haha! Haha!

't is 's avonds hè?! Denk wel dat ik kom! Manlief gaat toch achter de muziek aan... eten moet ik nog even bedenken... wel heel gezellie...maar geen idee of manlief 'quality-time' plannen heeft rond etenstijd... als wel, zal ik me daar maar even naar schikken... 't schaap (bokkig schaap Haha! ) kan geloof ik wel wat aandacht gebruiken (altijd! Knipoog )
*edit*
De volgende dag heb ik (ook) al een paardendate via parelli forum.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door nienke07 op 20-06-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:21

opala schreef:
Geweldig initiatief van Karen Drost, sinds dat ze het boek vertaald heeft, ken ik haar naam Bloos , maar ik heb verder geen interesse om mij verder te verdiepen in de Strasser-methode. Lees wel gretig de berichten op Hoefnatuurlijk Tong uitsteken .

Zij zit daar op he (PN), ik ben er vanaf.

Ik ben wel geinteresseerd. Wil vooral bepaalde dingen weten ,zoals die graden hoek die zo belangrijk is en waarom ze geen mustang roll maken en wat volgens haar het verschil is met NB.

Ik stap echt niet over op Strasser hoor Knipoog In tegendeel, ik heb het laten doen, wat me niet zo goed beviel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:22

nienke07 schreef:
AM: langleve puimsteen en schuurspons!! Haha! Haha!

't is 's avonds hè?!Denk wel dat ik kom! Manlief gaat toch achter de muziek aan... eten moet ik nog even bedenken... wel heel gezellie...maar geen idee of manlief 'quality-time' plannen heeft rond etenstijd... als wel, zal ik me daar maar even naar schikken... 't schaap (bokkig schaap Haha! ) kan geloof ik wel wat aandacht gebruiken (altijd! Knipoog )
*edit*
De volgende dag heb ik (ook) al een paardendate via parelli forum.. Knipoog

Yep, ik dacht om 8 uur.
Heb je een Parelli date?? Vertel eens!

Laat maar horen, ik ga Deb uiteraard ook nog vragen of ze mee gaat. Misschien heeft mijn moeder wel interesse.

Die man kan best een keertje zonder jou hoor Knipoog Volgens mij heeeft hij een leuk tripje naar Terschelling gehad!

Ik ga naar bed trouwens, daar verder smelten!
Truste! Doei, doei

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:23

nienke07 schreef:
Ik ga zo douchen en (proberen te) slapen.... morgen weer werken (blègh) Doei, doei

Werk ze !! Ik heb ook een kantoor dienst morgen.
Truste! Gaaaap

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:24

Ik ga zo douchen en (proberen te) slapen.... morgen weer werken (blègh) Doei, doei

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:21

He AM en Nienke, welkom terug. Mooi dat jullie het leuk gehad hebben. Nog een paar dagen en dan ga ik zelf ook weg. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met die ouwe.
Vanavond gaan we de hoeven van Check doen. Dat is het paard van Jane met wie ik op vakantie ga. Die hoeven zien er vreselijk uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:36

Vraagje... ik lees op verschillende sites dat het beter zou zijn om geen bodembedekking te doen. Zijn er ook mensen die dat echt zo doen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:42

Ja ik!. Maar de stal van mijn pony heeft voor de helft betonnen stoeptegels en de andere helft is wit zand. En hij heeft een uitloop van 5 bij 5 mtr ook van zand. Dus hij kan lekker in het zand liggen. Ik zou hem nooit alleen maar op het beton zetten. Wel moet ik zeggen dat hij nog nooit zulke goeie hoeven heeft gehad als nu.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:44

Tsja, ik heb dus geen uitloopstal. De mijne staat overdag in de wei, buiten, maar 's nachts op stal. Nu heb ik er nog wat stro en zaagsel in liggen, maar misschien is het een idee om wat stro in een hoek te leggen ofzo...