De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:45

Antheman schreef:

kinke, ik je snap je moeite wel hoor.
En het is mijn mening he, niet die van Fred of Oop! Knipoog

Hoe rechter de hoefwand, hoe beter de druk verdeeld wordt.

Hier zie je in ieder geval wat de witte lijn doet bij bevangenheid:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/problemen/index.htm

En hier lees je veel in het Engels over de hoefwand, en waarom die recht moet zijn, zijn wel gore plaatjes Boos! flink naar onderen scrollen!
http://www.naturalhorsetrim.com/Section_14_full.htm

Zo, eet smakelijk!

Ik weet dat het jouw mening is Haha!
Ik vind het zelf ook erg moeilijke materie, daarom lees ik graag jullie (verschillende) meningen.
Lekkere site trouwens, goed dieetmiddel Knipoog Dat wat je zei over de hoefwand die de witte lijn "meetrekt" ga ik eens even aan Fred voorleggen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:51

Jongens stalgenootje gaat waarschijnlijk het 1e weekend van juli al weg. Wist dat het er aan zat te komen maar zo snel verwacht je niet. Dus binnen nu en 2 1/2 week zal ik denk ik moeten verhuizen. Vind het niets om een paard alleen te moeten zetten en kaylee kan heel slecht tegen alleen zijn.
Dus als jullie iets weten in de buurt....
Weet wel een stal waar ik terecht kan maar die is nog weer duurder € 270.00 en ze hebben alleen kuil word dus nog duurder en mijn baan staat op de tocht....
Vind het spannend allemaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:53

Weet je niet iemand die toevallig in de buurt van Gouda op zoek is naar een stalling?

En als je nu een shet koopt voor een euro of 50 en die bij Kaylee neer zet?

Een paard alleen is inderdaad niks Scheve mond. Is je stalhouder dan niet op zoek naar nieuwe pensionklanten?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:07

Pensionhouder zoekt wel nieuwe klanten en zou als het goed is een advertentie gaan plaatsen. Maar het is vrij duur voor een paard betaal je € 247.50. Zomers dag en nacht op het land, buitenbak, swinters overdags zonder eten op de paddock. Longeercirkel is te klein wel supergoede bak alleen voor die prijs heb je in de buurt een manege met binnenbak, grotere stallen en uitmesten dat ze daar 2 plakjes hooi op een dag krijgen geven de meeste niet om. Hier op stal zelf uitmesten, nog geen waterleiding in de stal, zelf binnenhalen dus weet niet of er iemand zo gauw komt staan. Kaylee is er nu gelukkig met dr maatje en ik begon er ook net te wennen.

Zou graag een shet willen kopen maar daar zou ik dan van de winter ook een stal voor moeten huren. Kaylee staat in een ponybox (denk nog geen 3x3)en is 1.65 voor een pony betaal je geloof ik 130.00 per maand. Als ik dat ook voor die shet zou moeten betalen.. Maar ga het vanavond wel aan de stalhouder vragen wat dat zou moeten kosten een ponytje erbij wie weet.

Verder weet ik eigenlijk niemand die een stal zoekt op het moment. Ga vanavond even met de stalhouder praten en anders morgen als ik hem niet zie. Ben zo'n zenuwpees Kaylee ook en die eet 2 weken niet als ik dr verhuis maar ja misschien kan ik een oplossing vinden om te blijven staan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:09

Ik ken wel een hele leuke stal, maar da's niet echt bij jou in de buurt denk ik:D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:00

De hoefsmit was weer op stal (hij is er bijna elke dag) en hij was zo aardig om mijn messen te slijpen. Ze zijn weer heel scherp. En hij vond dat ik hele mooie messen had, mooier dan die van hem Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:29

Sinds ik de hoeven zelf bijvijl, heb ik toch ook veel bewondering voor het werk van de hoefsmed(erij)en in het algemeen. Het is best zwaar werk en dan doe ik er nog maar een. Dan maak je wel eens mee dat je paard net die keer opgefokt is, dan kan jij het uitstellen tot een volgende keer, een hoefsmid niet. Je zal toch elke dag hoeven moeten behandelen en het ene paard werkt in mindere/meerdere mate mee dan de ander. Maar .... zolang het mogelijk is ... geen hoefsmid die mijn werk gaat verpesten }> .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:32

De hoefsmid was vandaag ook weer bezig. Dus ik eens kijken, jahoor, straal werd gehalveerd, zool werd een stuk afgesneden...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:37

Tjeetje zeg, wat is er weer een hoop gebeurd zeg!

@ gouda: sterkte met de keuze over het hoe en wat met de stal van Kaylee. Moeilijke keuze hoor...

@ antheman: schikken zeg, dat ongeluk, ik ben blij dat alles behoorlijk goed is afgelopen! muizen.....we hebben ze hier ook wel eens...ik vind ze er altijd wel lief uitzien (eerst vond ik ze heel eng, maar in dit huis heb ik besloten dat ze lief zijn....en dat werkt...maar goed ook! Er zitten er ook in de paardenstal, die eten altijd mee met de brokjes die Orlanda op de grond laat vallen.

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Vrijdag komt mijn instructrische hier langs (als er niets tussen komt), via haar heb ik Orlanda gekocht, ze heeft haar toen ook gebracht, ik ben benieuwd wat ze van haar vindt, Orlanda is naar mijn mening echt leuker en liever geworden. En natuurlijk wat ze van de hoefjes vind......

Kan het trouwens kloppen dat ik geen melding van nieuwe berichten meer in mijn mail krijg??? ik heb echt een paar pagina's gemist.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:51

angela88 schreef:
Kan het trouwens kloppen dat ik geen melding van nieuwe berichten meer in mijn mail krijg??? ik heb echt een paar pagina's gemist.....

Ik zou het niet weten, zal wel aan je instellingen liggen, die opeens veranderd zijn. Ik klik altijd op "Bekijk je eigen berichten" in de rechterbovenhoek om te zien of er nieuwe berichten zijn op topics waar ik eerder op gepost hebt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:55

Ik kijk net weer in m'n e-mail staan er meteen 4 e-mails van gemiste berichten.... blijkbaar was er een vertraging....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:57

goed idee trouwens om daar te kijken....zal ik voorstaan ook maar eens doen, dan weet ik zeker dat ik niets mis.... (hoezo beetje bokt verslaafd..... *LOL*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:35

Dacht ik dat die muis weg was, door de kat alsnog opgegeten ,blijkt die klerelijer nog steeds beneden te liggen. Boos!

Ik heb heel goed nieuws voor mezelf dan Haha! Haha!
Alle paarden stonden in de wei en ik heb Merrit weer, net als gisteren, naar het hek gestuurd. Hij keek me weer aan alsof ik gek geworden was. Haha! Maar het lukt me!! haha
En toen kon ik lekker met 2 paarden de wei uit.

En na een prachtige rit, incl overstekende haas en een hele grote ree voor ons op het pad, hebben we het targetten geoefend.
Na 2 keer hadden ze het door, hoor! Hand in de lucht, neus ertegen = stukje appel.
Hartstikke makkelijk!

Morgen maar uitbouwen! Haha! Hebben jullie nog tips voor me?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:36

Anouar15 schreef:
Ik ken wel een hele leuke stal, maar da's niet echt bij jou in de buurt denk ik:D

Eh, misschien ik wel?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:39

gouda schreef:
Jongens stalgenootje gaat waarschijnlijk het 1e weekend van juli al weg. Wist dat het er aan zat te komen maar zo snel verwacht je niet. Dus binnen nu en 2 1/2 week zal ik denk ik moeten verhuizen. Vind het niets om een paard alleen te moeten zetten en kaylee kan heel slecht tegen alleen zijn.
Dus als jullie iets weten in de buurt....
Weet wel een stal waar ik terecht kan maar die is nog weer duurder € 270.00 en ze hebben alleen kuil word dus nog duurder en mijn baan staat op de tocht....
Vind het spannend allemaal.

Gouda, op een volgende stal krijg je misschien hetzelfde probleem. Dan is Kaylee gehecht aan X en besluit X te gaan verhuizen.....

Waarom werf je zelf niet aktief? Bokt is een mooi medium en je hebt Marktplaats ook nog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:40

[quote="Kinke]Ik weet dat het jouw mening is Haha!
Ik vind het zelf ook erg moeilijke materie, daarom lees ik graag jullie (verschillende) meningen.
Lekkere site trouwens, goed dieetmiddel Knipoog Dat wat je zei over de hoefwand die de witte lijn "meetrekt" ga ik eens even aan Fred voorleggen.[/quote]

Dieet heb ik niet nodig. Haha! Ben benieuwd wat Fred zegt hierover Ja

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:52

Antheman schreef:
Dacht ik dat die muis weg was, door de kat alsnog opgegeten ,blijkt die klerelijer nog steeds beneden te liggen. Boos!

Ik heb heel goed nieuws voor mezelf dan Haha! Haha!
Alle paarden stonden in de wei en ik heb Merrit weer, net als gisteren, naar het hek gestuurd. Hij keek me weer aan alsof ik gek geworden was. Haha! Maar het lukt me!! haha
En toen kon ik lekker met 2 paarden de wei uit.

En na een prachtige rit, incl overstekende haas en een hele grote ree voor ons op het pad, hebben we het targetten geoefend.
Na 2 keer hadden ze het door, hoor! Hand in de lucht, neus ertegen = stukje appel.
Hartstikke makkelijk!

Morgen maar uitbouwen! Haha! Hebben jullie nog tips voor me?

Geen tips, die heb je helemaal niet nodig, je hebt talent. Fantastisch om een ree tegen te komen. Wanneer jij nu die muis weghaalt, mag jij een hele zak appels Haha!

Heb trouwens zelf ook een verrassende ontdekking gedaan: De rechterachterhoef is aan de rechterkant van de onderzijde gezien vanaf straal tot wand zo plat als een pannenkoek, overgroeid steunsel, maar vanavond zag ik er een gloed doorheen schijnen van blauwachtige zool. Er is hoop OK dan!
Laatst bijgewerkt door opala op 15-06-05 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:55

Eh nee, geen appels, waarom denk je dat ik zit te Bokken? Schijnheilig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:59

opala schreef:
Heb trouwens zelf ook een verrassende ontdekking gedaan: De rechterachterhoef is aan de rechterkant van de onderzijde gezien vanaf straal tot wand zo plat als een pannenkoek, overgroeid steunsel, maar vanavond zag ik er een gloed doorheen schijnen van blauwachtige zool. Er is hoop OK dan!

Je bent nog steeds van plan om de steunsels niet weg te halen Haha! ?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:31

opala schreef:
Sinds ik de hoeven zelf bijvijl, heb ik toch ook veel bewondering voor het werk van de hoefsmed(erij)en in het algemeen. Het is best zwaar werk en dan doe ik er nog maar een. Dan maak je wel eens mee dat je paard net die keer opgefokt is, dan kan jij het uitstellen tot een volgende keer, een hoefsmid niet. Je zal toch elke dag hoeven moeten behandelen en het ene paard werkt in mindere/meerdere mate mee dan de ander. Maar .... zolang het mogelijk is ... geen hoefsmid die mijn werk gaat verpesten }> .

Ik heb ook mega-veel bewondering voor hoefsmeden. Het is fysiek ontzettend zwaar werk, je hebt te maken met allerlei soorten paarden die al dan niet met je meewerken en dan hebben die paarden nog baasjes Bloos! ook waar je het maar mee moet doen. Nee, het is geen makkelijk beroep!

Ik kan ook maar 1 paard per dag doen, maar dat komt ook deels doordat ik nog steeds niet zo handig ben met de materialen en nog geen hoefsteun heb. Mijn rug vindt het helemaal niks dat ik dit zelf ben gaan doen, maar met wat oefening moet we d'r wel komen Bloos .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:54

Antheman schreef:
Je bent nog steeds van plan om de steunsels niet weg te halen Haha! ?

Steunsels wel, maar niet als ze de zool overgroeid hebben. En zie .... op den duur komt het allemaal goed Cool .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:31

Gouda, waarom vraagt die man er zoveel geld voor als ie niet veel te bieden heeft in vergelijk met de stallen in de omgeving? Dat weet ie toch zeker dat hij geen klanten krijgt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:39

Ja het is werkelijk schandalig. Niet eens een drinkbak in de stal en nog zelf uitmesten en dat voor 250 euro. Die man zou geen klanten mogen krijgen Boos! .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 11:52

Helaas wordt de prijs gewoon opgedreven door de regio. de boer denkt ook dat hij vanalles kan vragen ,want iets vererop zit een "echte" pensionstal die in ieder geval veel meer geld vraagt. Ik heb een slechte omheining, moet ook zelf voor water zorgen ,heb geen aanbind plek voor mijn paard, ben de enigste die de mest opruimt etc.
Ik heb echter wel een hele mooie locatie en geweldige uitrijmogelijkheden ,zowel over asfalt als door het bos. Dat maakt een hoop goed.

Vanaf dit jaar mogen mijn mannen ook niet op de wei blijven. Er komt een bak, die komt in de wei, dus DAAAAAAG gras. In die bak moeten de paarden overdag.
Er zijn er nu 4. De andere Haf kan slecht met Andor opschieten en is nu gedekt.
En er moet een paard bij vanwege de te hoge aanlegkosten van de bak en de prijs gaat met de helft omhoog.

Een neurotische eigenaar, 5 paarden en een gedekte merrie in de bak? Dat gaat nooit goed.

Ik zit op 2 adresjes te azen ,want ik wil van de winter echt een nieuw stekkie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:59

Ik help je hopen op een beter oplossing antheman....