De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 10:22

Kinke schreef:
Antheman schreef:

Ze komt wel 27 augustus naar me toe, maar dat is nog zo ver weg.
Boek ga ik denk ik wel aanschaffen.Heb jij misschien nog een andere titel voor me?

heee..leuk zeg *LOL* wat een luxe, een clickerexpert aan huis. Geeft ze een demo bij jou of komt ze je helpen?
Nee, 'k heb geen andere titel voor je, ben ook een clicker newbie Clown

Ze komt me helpen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:22

OK dan! Goed he OK dan!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 10:25

Anouar15 schreef:
+:)+ Goed he OK dan!

Ik heb heel sterk gevisualiseerd, zei steeds hardop: stal , voerbak, muesli en zag dat voor me!
Dat heeft kennelijk geholpen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:28

Haha, dat is ook een idee. Misschien moet ik maar zo bij het hek gaan staan, misschien komt Anouar dan naar me toe.
Ik rij alleen meestal 's avonds en dan staat hij al binnen, lekker makkelijk dus.
Van de zomer als er nog meer paarden dag en nacht buiten staan gaat hij ook dag en nacht buiten. Lekker voor hem.
Ik hoop alleen dat hij het leuk vind, want vorig jaar bleef hij niet zo lang tegen het hek rammen tot hij binnen werd gezet of hij het hek open had.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:31

Goede tijden, slechte tijden Haha! . Da's zo mooi van een paard, is net een mens, geen pijl (of is het nou peil? Clown ) op te trekken soms.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 10:36

ei

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:45

Knipoog Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:49

Ik vandaag kijken of de nieuwe digi in de winkel is. Hoop het, dan ga ik meteen hoevenfoto's maken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 10:51

Was wel een peil op te trekken hoor!

Want alleen de Tink stond in de wei, en er moest nog gegeten worden. Merrit keek me met grote ogen aan, alsof ik gek was geworden, en ik zei maar: ja, we gaan de wei uit. Wat mij betreft werd er gewoon niet over gediscussieerd!

Enne, Oop, ik wil graag nog even terug komen op wat je gisteren zei:
nl dat je geen zin meer had om in andersoortige zaken te investeren.

Heb jij dat niet, dat je wilt verbeteren wat je nu aan het doen bent?
Ik ben altijd aan het zoeken om op relatief simpele manier "iets" te verbeteren.

Gisteren heb ik bijv de dressuur met Andor weer opgepakt, omdat ik hem soepeler wil hebben.

En verbeteren is het natuurlijk niet bij Merrit, daar heb ik gewoon een vet probleem mee. Dus zoek ik een oplossing.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 10:52

Anouar15 schreef:
Haha, dat is ook een idee. Misschien moet ik maar zo bij het hek gaan staan, misschien komt Anouar dan naar me toe.
Ik rij alleen meestal 's avonds en dan staat hij al binnen, lekker makkelijk dus.
Van de zomer als er nog meer paarden dag en nacht buiten staan gaat hij ook dag en nacht buiten. Lekker voor hem.
Ik hoop alleen dat hij het leuk vind, want vorig jaar bleef hij niet zo lang tegen het hek rammen tot hij binnen werd gezet of hij het hek open had.

Niet als kritiek hoor, maar waarom staat ze nu ook niet lekker buiten snachts?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:06

Ik zie het niet als kritiek hoor Knipoog Maar er staan nu nog geen andere paarden 's nachts buiten en Anouar kan absoluut niet alleen. Ik zou hem nu ook liever 's nachts buiten hebben, maar ik sta op een pensiontstal en kan daar niet alles zo regelen als ik het wil.

Gisteren moest hij heel even in de stal om ze eten op te eten, maar hij heeft er geen hap van genomen omdat er geen andere paarden binnen waren. Dan staat hij alleen maar te hinniken en druk te doen, hij springt dan zowat z'n stal uit.
Hij kan ook niet als eerste de wei uitgehaald worden, want dan moet hij even alleen binnen en ook niet als laatste, want dan staat hij even alleen in de wei.
Tja, het is me er een. Maar dat is wel gewoon natuurlijk gedrag, dus ik laat hem maar. Met rijden vind hij het niet erg om alleen op pad te moeten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:11

Antheman schreef:

En daarna heb ik Merrit uit de wei gekregen!
Ik heb hem naar het hek gestuurd en geeist dat hij bleef staan en toen kon ik hem pakken!
Jippie! Muziek!

Zie je wel, gewoon een dienstopdracht geven, net als in het leger. En dan eerst uitvoeren en dan mag hij pas in beklag Haha! Goed zeg dat ie luisterde. Fijn dat het met Andor zo goed ging Cool Cool

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:12

Phoeff, dan is Merrit daar vergeleken bij , nog makkelijk! Die krijst wel als Andor weg is, maar gaat niet staan scheuren. Dat doet Andor weer wel, als Merrit de wei uit is.

Wat hebben je stalgenoten dan voor reden dat hun paard niet s nachts buiten loopt?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:14

He Cookies, ook weer van de partij!

Hoe is het eigenlijk met de hoeven van je peerden ,daar hoor ik je nooit meer over!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:17

Weet eigelijk niet waarom die nog niet buiten mogen. Maar van de zomer (weet niet wanneer, sta pas sinds 1 april op die stal) gaan de paarden die 's nacht buiten blijven naar een andere wei, iets verderop.

Anouar is echt heel erg als ie alleen moet. Maar beter zo dan dat hij niet met andere paarden kan.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:24

Het plezier van Oop (alhoewel ze dat niet kan beamen) en mijzelf ligt in het onveilig maken van de ruiterpaden. In het bos heb je geen hoogstandjes nodig, we kunnen lekker uit de voeten. Het enige wat te verbeteren valt, is dat ik moet nasingelen, laatst lag ik er nl. weer af Bloos . In het rijden zelf gaat al tijd genoeg zitten. Evengoed laat ik haar soms onderweg op de plaats draaien of naar beide kanten toe wijken voor het been. Ze is wendbaar zat. Eigenlijk heb ik gewoon een wereldpaard Lovers

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:34

opala schreef:
Het plezier van Oop (alhoewel ze dat niet kan beamen) en mijzelf ligt in het onveilig maken van de ruiterpaden. In het bos heb je geen hoogstandjes nodig, we kunnen lekker uit de voeten. Het enige wat te verbeteren valt, is dat ik moet nasingelen, laatst lag ik er nl. weer af Bloos . In het rijden zelf gaat al tijd genoeg zitten. Evengoed laat ik haar soms onderweg op de plaats draaien of naar beide kanten toe wijken voor het been. Ze is wendbaar zat. Eigenlijk heb ik gewoon een wereldpaard Lovers

Dan verbeter je toch ook? Als je oefeningetjes doet? Knipoog
Of als je jezelf moet helpen herinneren aan het nasingelen? Haha! Haha!

Was Oop nu een (wereld) arabier?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:44

Nou ik heb me gisteren weer het schompes staan vijlen aan die hoeven van Rex. Die groeien echt veel te hard. En mijn vijl was hartstikke bot. Daar kwam ik bij hoef 4 pas achter toen ik de vijl van mijn vader pakte. Gelukkig ben ik zo jarig dus ik heb eindelijk iets om voor mijn verjaardag te vragen. Zijn hoeven zien er goed uit. Die lange tenen zijn bijna helemaal weg. Met Ponto zijn hoeven gaat het ook heel goed. Die loopt echt overal overheen. Veseo is volgende week weer aan de beurt voor het vijlen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:50

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:52

Cookies schreef:
Nou ik heb me gisteren weer het schompes staan vijlen aan die hoeven van Rex. Die groeien echt veel te hard. En mijn vijl was hartstikke bot. Daar kwam ik bij hoef 4 pas achter toen ik de vijl van mijn vader pakte. Gelukkig ben ik zo jarig dus ik heb eindelijk iets om voor mijn verjaardag te vragen. Zijn hoeven zien er goed uit. Die lange tenen zijn bijna helemaal weg. Met Ponto zijn hoeven gaat het ook heel goed. Die loopt echt overal overheen. Veseo is volgende week weer aan de beurt voor het vijlen.

Goed hoor!
Ik heb vanmorgen bij Mustad een nieuwe vijl besteld, die heb ik morgen als het goed is. Moet je nu ook nog de steunsels uitsnijden?

Ik heb ook al een verjaardags kadoo bedacht, ik ben pas in oktober jarig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:26

Nee met de steunsel gaat het een stuk minder hard. Er zitten wel steeds randjes maar dat is de amper de moeite.
Ik ben over 2 weken jarig, jij moet nog wel even wachten zie ik.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:38

Antheman schreef:
He Oop,

grond!

Geen idee of dit in de buurt voor je is?

viewtopic.php?f=63&t=425750

Nee beslist uit de buurt, maar dat je aan mij denkt OK dan! .

Opala is een kruising tussen een Welsh en een arabier

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:46

Cookies schreef:
Nee met de steunsel gaat het een stuk minder hard. Er zitten wel steeds randjes maar dat is de amper de moeite.
Ik ben over 2 weken jarig, jij moet nog wel even wachten zie ik.

Ben je dan jarig op je ponykamp?? Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:55

de nieuwe digi is er. Ik snap er nog niet veel van, maar ga vanmiddag gewoon foto's van de hoeven maken, dan zie ik wel wat er gebeurd Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:57

Anouar15 schreef:
de nieuwe digi is er. Ik snap er nog niet veel van, maar ga vanmiddag gewoon foto's van de hoeven maken, dan zie ik wel wat er gebeurd Haha!

Wij wachten rustig af!