[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:42

Shezzit schreef:
Zijn er hier ook mensen die hun paard freestylen? Ik doe het sinds een jaar, vooral met jonge paarden maar ook wel eens met oudere paarden. De meesten vinden heb erg leuk en leren het snel. ik leer de paarden niet allerlei trukjes enzo, maar gewoon stap draf/tolt, galop op commando, halthouden, naar me toe komen, stil blijven staan als ik een rondje om ze heen loop of als ik van ze weg loop en achterwaarts gaan.

Ik durf het niet zo goed meer met mijn paard, de laatste keer heeft ie me namelijk een tand uit de mond getrapt, daarom werk ik nu meer met parelli... eerst mijn paard aan een touwtje, los komt wel weer

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:43

ik gebruik oude kleren om naar stal te gaan.

van t weekend was ik zo vies geworden in baarle nassau dat toen ik mijn haar waste het water gewoon zwart was wat eraf kwam

om nog maar niet te spreken van de directeur van de WE construction & design die in pak door de voordeur binnenkomt en in kloffie door de achterdeur naar buiten gaat

Zijn collega's vermoeden wel iets over zijn dubbelleven, hij houdt zeker van tuinieren met die zwarte randjes onder zijn nagels

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:44

Anouar15 schreef:
Zand hoort buiten niet binnen. Ik trek altijd netjes m'n schoenen buiten uit. M'n vader helaas niet, die banjert gewoon met modderschoenen door het huis. En m'n moeder en ik maar stofzuigen

Ik trek toch echt mijn schoenen niet uit voor het portaal beneden in de flat, dat doe ik pas in de berging waar ik mijn andere schoenen heb staan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:47

Ik heb een roze trui die heel lekker zit. Maar die kan ik alleen aan als het niet te warm is om zonder jas te rijden, hij past nameikl niet bij m'n oranje hoofdstel en cap

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:48

Bijna pasen. Ik maak altijd paaseieren van wortels voor Anouar

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:52

Verstop je ze ook?

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:55

Mijn man vind me ook een vreselijke viespeuk. Ik kus de paarden op hun wang. Als ik Ponto aai op het moment dan zie ik eruit als een yeti. Als we buiten rijden waait er een hele wolk haar om ons heen.
Ik ga niet met mijn werkkleren naar de stal want dan valt m'n collega flauw de volgende dag. Wel heb ik mijn werkschoenen wel eens naar stal en die zitten dan onder het hooi en andere kneut.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:02

Ik loop hier rond in elegante kleertjes, soms ga ik daarna direct door naar het zoontje van arabesk en daar kan ik me niet omkleden dus dan doe ik het hier.

Daarna zeg ik mijn collega's gedag en die gezichten dan! "Wat heb jij nou weer aan"

Nou een verkleurde rijbroek met vreselijke roze sokken elegant over mijn rijbroek heen hoog opgetrokken met mijn smerige stalschoenen eronder?

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:07

Tja bij mij is vooral t verschil van nu en een jaar geleden erg goed merkbaar. Een jaar kleden liep ik nog de hele dag in mantelpak of broekpak rond, met make-up, haren in een knot of wrong en een netjes tasje van een of ander veels te duur merk. Tja, en toen kwam op de stoeterij (overigens voor mij de fijnste plek op aarde) terrecht en daar is het helemaal misgegaan met mijn kleding/uiterlijke looks. De meesten liepen er in een ouwe rijbroek, op rubberlaarzen of stalschoenen, in een vaal tshirt of ijslandse trui. ik viel de eerste maanden behoorlijk uit de toon met mijn altijd glimmend gepoetste leren laarzen, mijn smetteloos schone bandplooibroek van duur merk, mijn haren netjes opgestoken en vollop in de make-up en ook nog in een streeptrui/polo met een x-aantal kraagjes. Iedereen dacht dat ik een een of ander waanzinnig verwend nest was, hihi.
Maarja, al snel leerde ik me aanpassen en nu geef ik echt bijna niks meer om hoe ik eruit zie, of het nou oud of nieuw is, modieus of hopeloos ouderwets en zelfs of kleding bij elkaar past vind ik niet echt heel belangrijk. Daardoor kun je me heel goed aantreffen met een veeg modder (of erger!) op m'n gezicht, in een versleten trui en vieze rubberlaarzen, maar nog wel die bandplooibroek en een bjornborgtasje aan m'n arm: niet omdat het matcht, maar simpel weg omdat dat de eerste kledingstukken en assecoires waren die ik die ochtend tegen kwam. Maarja, gelukkig is mijn vriendin ook een paardenmeisje en geeft die er niks om dat ik altijd naar paard ruik en de hele dag op stalschoenen loop.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:10

Ik ga eten maken en na het eten lekker nog even naar het bos

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:22

Anouar15 schreef:
Ik heb kleren voor naar stal en kleren voor naar school

Ik dus ook! ben echt gek op kleding en vind het zonde als die vies worden bij de paarden. Geeft wel een hoop was... maar de paardenkleding kan ik gelukkig wel meer dagen aan

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:30

BIj mij is het juist precies andersom. ik heb "gewone" kleding (lees: paarden kleding) en "nette" kleding --> voor als ik ergens fatsoenlijk moet verschijnen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:38

Mijn paardenkleding is overigens wel zo dat ik erin durf te verschijnen. Er zitten geen gaten in en het meeste is ook niet vaal. Het zit wel onder de modder en de haren, maar ja..... dat maakt me dan weer niet uit.. als het maar netjes de kast in kan.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:46

ik ben nog nooit in vieze kleren iemand van deze school waar ik nu werk tegengekomen. Gelukkig..
Wel 1 keer mijn haar los gehad, kreeg ik reacties over dat ik er zo verwilderd uitzag. Heb een bos krullen, nou joepie ze zouden mijn paard eens moeten zien.. Die 'blend in' met zijn omgeving terwijl het een schimmel is!

Ik woon in een piepklein flatje. Bovenaan de trap, voor mijn deur staan allemaal paardenspullen. Je lazert als vreemde direct weer de trap af van de geur.
Paardenkleren gaan op de grond, gewone kleren op de stoel. Ik ben een sloddervos maar wel schoon

Ik ga eigenlijk nooit met gewone kleren naar de paarden. 1 keer gedaan toen ik ziek was. Begonnen de schapen met lammeren terwijl de boer weg was. Ik was wel zo slim om vieze kleren in de auto te hebben Mijn auto is mijn huis soms, alles heb ik bij me.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:00

IMJ schreef:

Sylvia, Jeanette, Nathalie en Fien
Elsje Treesje truus Babaette Betsie en Sabine
Greet, Margreet, Margriet, Marie, eMarei en Angelien
Mies, Marjan, Marjo, Marilyn en kleine Tine ohoeooeo.....
Één nacht alleen ohoeohoe één nacht alléén...
Kom niet bij me kloppen de deur is op slot laat me één keer pitten of ik ga kapot...
(euh jullie kennen 'm toch nog wel?)

Jazeker
ik was een echt fan toen ik een jaar of 13 was, volgens mij was mn allereerste concert ooit, een concert van Doe Maar (en wat vond ik die Ernst toch een ongelooflijk lekker ding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:02

Doordeweeks ga ik altijd meteen vanuit m'n werk naar Jovarna. En dan kleed ik me daar altijd om (oude broek of jodphurbroek, trui, bodywarmer en baggerschoenen). Als ik dat niet zou doen, dan zou ik elke dag al m'n kleren in de was moeten doen en m'n nette schoenen/laarzen moeten boenen en poetsen.
Soms hou ik m'n nette broek weleens aan, maar da's echt geen succes, omdat ie dan geheid vies wordt.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:19

Ik rij vanaf mn werk eerst naar huis om me om te kleden en rij daarna door naar Kinke. Heb ook een periode me op het werk om moeten kleden en dat zorgde wel voor verbaasde blikken
Ik hou er helemaal niet van om er opgedoft bij te lopen, doe mij mn stinkende paardenoutfit maar. Ik snap ook niet hoe mensen netjes kunnen blijven bij paarden. Alhoewel...als je alleen je paard maar uit de stal trekt om een uurtje te gaan rijden en hem daarna weer in zn hok parkeert moet het te doen zijn om je prachtige Anky outfit schoon te houden

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:22

Ik vond het wel grappig dat toen ik Orlanda een paar weken had, de instuctrice (daarvan heb ik haar gekocht) nog even langs kwam. Ze zei: he ik kan zien dat je een paard hebt! (daar stond ik in mijn door Orlanda behaarde outfit, half onder de modder, met verwilderde haren ... )

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:30

Citaat:
om nog maar niet te spreken van de directeur van de WE construction & design die in pak door de voordeur binnenkomt en in kloffie door de achterdeur naar buiten gaat

*whahaha* ik ga binnenkort op stagebezoek bij WE, zal ff bij hem binnenlopen en vragen hoe het met zijn paardje gaat

Ik geef niets om kleren en om eten, maakt het lven een stuk ongecompliceerder, mijn garderobe is dan ook van de Zeeman, Scapino en de Hema....

Ik kreeg net een ei van de boer, ben wat argwanend, maar hij schijnt in Morries box gelege te zijn door en opgehokte kip.....

Bij Morrie is ineens weer een Parelli kwartje gevallen, ik blij....

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:38

pfff...zit net ff het bewuste topic op VN te lezen.....ik snap iets niet. Er wordt pissig gereageerd met...niet iedereen heeft de mogelijkheid zn paard zo te houden (dus met weidegang). Als je de mogelijkheid niet hebt dan neem je toch geen paard? Ik stop toch ook geen dolfijn in mn vijver???

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:40

Kinke, als je leven je lief is, post je dat NIET in dat topic
Je hebt wel gelijk overigens

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:42

Kinke schreef:
pfff...zit net ff het bewuste topic op VN te lezen.....ik snap iets niet. Er wordt pissig gereageerd met...niet iedereen heeft de mogelijkheid zn paard zo te houden (dus met weidegang). Als je de mogelijkheid niet hebt dan neem je toch geen paard? Ik stop toch ook geen dolfijn in mn vijver???

Precies, en dat is zou het allereerste waar je aan zou moeten denken voordat je een paard neemt! Huisvesting!

Oja, en ik post niet in het topic, ook al ben ik niet 100% natural..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:43

Ik heb het inmiddels ook gelezen. En ik begrijp er ook helemaal geen snars van. Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard te houden, dan neem je toch geen paard?!?! Hoe kun je met een schoon geweten dan doodleuk besluiten om het dier dan maar z'n leven lang in een isoleercel te zetten?!?!
Ik vind het echt triest. Nog triester is dat ze het ook nog goedpraten......
Naja, ik heb wel weer genoeg gelezen (en gehuiverd).

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:43

maar ja... veel mensen hebben al een paard voordat ze over dat soort dingen gaan nadenken... simpel weg omdat de stal veel te gewoon is.. en wat doe je dan?? eigenlijk moet je dan kiezen voor verhuizen.. maar ja, das ook niet altijd een mogelijkheid..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:45

al vind ik dat nog steeds niet verantwoorden dat je het erbij laat zitten. Een levenslange zoektocht naar ruimte voor je paard in je eigen omgeving is dan het minste wat je zou moeten doen. En je paard in ieder geval 2 maanden per jaar echt met vakantie de wei insturen!