kinke target.....ikke WAAAHHHHHH....Kinke schrikt zich een hoedje en trekt een sprintje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nienke07 schreef:Ik denk ook dat het inderdaad niet persé met clicker hoeft...waar het omgaat is dat je een geluidssignaal geeft, precies op het moment dat hij goed uitvoert wat je 'vraagt'...Met lekkers kan je nooit precies op het moment belonen..(voordat je lekkers uit je zak hebt etc. ben je zeker 5 seconden verder!) ....met een geluidje wel... geluidje koppel je vervolgens aan beloning et voila!!
Het is dus wel zaak om te clicken/sissen/gillen/whatever op het precieze moment! anders kan je je paard per ongeluk rare dingen aanleren
Kinke schreef:Ant, hoe kan er dan een stuk weggehaald worden? Als je de zool aanhoud kan er aan de onderkant niks meer af. Anders moet je echt een stuk van de hoefwand halen??
Kinke schreef:Belonen met voer vind ik eigenlijk ook niks. Zaak is ook om als je al een beginnetje hebt gemaakt niet bij iedere uitgevoerde actie voer te geven, maar af te wisselen. dus de ene keer direct een "snoepje" geven en bij de volgende keer pas na b.v. 4 uitgevoerde acties.
Inderdaad, timing is alles en dat valt niet altijd mee.
Kan je ook echt aanraden om een demo van Inge bij te wonen, erg leerzaam.
Antheman schreef:Iets heel anders:
Mijn beste vriend belde me net op. Die heeft gisteren een ernstig auto ongeluk gehad.
Auto in de slip, frontale botsing, 2 autoos dus total loss.
Hij heeft 27 hechtingen in zijn hoofd, kind 1 ook per ambulance afgevoerd. De rest in gewone auto(vrouw en ander kind).
Phoeff, hij leeft en heeft veel hechtingen. Maar geen hoofdpijn,. wel chaotisch. Ik ga vanavond even langs. Schrok me kapot zeg.
Antheman schreef:Ehhh Kinke, please fill me in, what´s happening tomorrow??
Antheman schreef:
Ze komt wel 27 augustus naar me toe, maar dat is nog zo ver weg.
Boek ga ik denk ik wel aanschaffen.Heb jij misschien nog een andere titel voor me?
nienke07 schreef:Het maakt niet uit of je clickt of met stem oid werkt... je koppelt het geluid echter wel aan voerbeloning... De ervaring leert, dat het paard heeeeel snel leert, dat bedelen en happen geen zin heeft! Bruut wist dondersgoed en binnen een kwartier, dat ie met zijn NEUS mijn hand aan hoort te raken...en niet met zijn lippen, tanden etc.. ook snuffelen in mijn zakken is einde oefening... (loop ik naar het hek...rug naar hem toe en ga op afstand wat anders doen!) Bruut bedelt dus echt niet! Weet dat ie pas beloond wordt na click (tsts in ons geval) en dat click (tsts dus) pas volgt als ie doet wat ik wil (of nalaat wat ik niet wil!) Deze ervaring heeft mij over mijn voedselbeloon-aversie heen geholpen!
opala schreef:Ik zie net die foto verschijnen. Vlgs mij een typisch voorbeeld van een hoefwand die nog niet geheel vernieuwd is, na het begin van het "andere" bekappen en trainen van de hoef. En mijn mening is dat je het de tijd moet geven. Door het steviger worden van de verbinding tussen hoefbeen en hoefwand moet op den duur vanzelf de wand minder glooiend gaan aflopen.