[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:50

Citaat:
Anouar z'n favoriete wedstrijd: Wie eet het meest?

dat wint Morrie bij voorbaat, van iedereen......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:52

PNH is parelli? Nee, daar doe ik niet aan.
Ik stuur met m'n zit en een zweepje (leg ik tegen de hals)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:53

Anouar lust ook weer appels. Maar pas als de wortels op zijn

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:59

Anouar15 schreef:
PNH is parelli? Nee, daar doe ik niet aan.
Ik stuur met m'n zit en een zweepje (leg ik tegen de hals)

ook geen andere NH vorm?

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:02

Tja onze wedstrijden betekenen (uit het oogpunt van mijn paard) vooral: lekker heel veel soortgenootjes om me heen (onze paarden staan de hele dag/hele weekend gewoon in een prikweitje, eigenaar er in een tentje langs) en op de baan om het hardst mogen rennen met soortgenootjes: LEUK!.
Tja en dan is het aan mij de taak om haar in de juiste gang te houden en doordat ze zo graag hard wil wordt het vanzelf showen als ik haar inhoudt. Maarja, doe ook alleen de onderdelen die het paard leuk vind. Sida vind bv. tolt niet leuk: nou met haar dressuur ik alleen (vind zij wel leuk: geen idee waarom). Lara wil vooral hard en kan goed tolten; tja met haar alleen viergangen, tolt en soms galop ren.
Menglod springt graag en racet ook graag tegen andere paarden: met haar wordt er dus alleen gecrossed en geracet. Zo kijk ik telkens wat m'n paard goed kan en leuk vind en daar doe ik aan mee, niet wat ik zelf nou zo geweldig vind. Ik vind het nl. vooral geweldig als mijn merrie helemaal vrolijk hinnikend met de oortjes naar voren door de baan heen stuift omdat ze t zo naar haar zin heeft.
Maarja, wij rijden ook met meerderen in de baan dus het is ook veel minder eng voor de paarden en idd, vaak maken ze er zelf hun eigen race wedstrijdje van, hihi

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:03

Jawel, maar niet echt een methode.
Ik heb veel verschillende boeken gelezen, van verschillende mensen, ben op een infodag bij Emiel Voest geweest en op NH cursus bij dreamstables. Uit alles wat ik daardoor geleerd heb heb ik iets gehaald dat bij Anouar mij goed werkt en dat gaat goed. En door goed te kijken en te luisteren naar Anouar en hoe hij op bepaalde dingen reageert leer ik steeds meer.

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:07

beetje offtopic: anouar: die auto van je is GEWELDIG! daar wordt ik nou hebberig van,hihi

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:08

Hij is van m'n moeder.
Hij rijdt alleen niet zo fijn. Het stuur zit naar links en de pedalen naar rechts

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:10

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:15

Agossie, wat een lieve foto, Anouar

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:21

Ik heb met trouwens nog niet eens fatsoenlijk voorgesteld: bij deze: ik heet Kris, 21 jr, woon in Noord brabant. Rijd op een stal voor ijslandse paarden, er staan er 8 (allemaal merries) en heten Lofna,lara,Sigrun,Sida,Menglod,Fjola,Fidla en Britta. Er staat ook nog een fokproduct van ons, Syn, maar die is nu van iemand anders.
Verder rijd ik ook nog 2 ijslanders voor iemand anders, die worden wel via de strassermethode bekapt.

Heb niet al teveel zin om alles bij te gaan lezen, heb alleen de laatste pagina's doorgelezen. Zijn er hier ook mensen die hun paard freestylen? Ik doe het sinds een jaar, vooral met jonge paarden maar ook wel eens met oudere paarden. De meesten vinden heb erg leuk en leren het snel. ik leer de paarden niet allerlei trukjes enzo, maar gewoon stap draf/tolt, galop op commando, halthouden, naar me toe komen, stil blijven staan als ik een rondje om ze heen loop of als ik van ze weg loop en achterwaarts gaan.
Ik probeer m'n paarden ook te leren "ijslands parkeren" (dwz als je afstapt en de teugel om het linker oor van je paard hangt, dat dat voor het paard een teken is om niet meer te bewegen/van z'n plaats te komen totdat je de teugel er weer afhaald. Maar echt lukken doet het nog niet. M'n paard die ik het probeer te leren blijft met een engelen gezichtje doodstil staan totdat ik uit t zicht ben en gaat vervolgens staan grazen of aan de wandel,hihi
Zijn er nog meer leuke dingen om je paard te leren? Dan bedoel ik niet echt kunstjes, maar meer dingen die in de omgang erg goed van pas kunnen komen. Wat leren jullie je paarden en hoe leren jullie het ze aan?
Laatst bijgewerkt door Shezzit op 12-04-06 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:22

Wijken voor druk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:23

ik doe Parelli Natural Horsemanship volgens de leel paketten van Parelli. Eind juni hoop ik mijn level 1 te halen, dan kan ik eindelijk door naar level 2.....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:24

grappig, ik ben ook 'lerares'. Maar overdag ben ik een netjes zakenvrouwtje in pak met mijn haar opgestoken. S'avonds verander ik in een beest. Ik ren het school gebouw uit met mijn autosleutels in de hand. Zit frusti achter het stuur om die stomme stad uit te komen. Dan ga ik langs mijn ouders, snel omkleden in hele vieze oude kleren. Dan sleur ik mijn net zo vieze zusje mee en gaan we naar de stal.
Daar staan onze hele smerige haarballen in het land naar onze naderende, net zo vieze auto te kijken. Ze hollen door de blubs naar de stal, onderweg slootje springen. Tenminste Arabel dan, Shaomi doet slootje struikelen
In de stal is het ook al zo'n bende, er ligt wat stro maar dat is helemaal onder gescheten en gezeken. Want netjes zijn die twee niet in hun stal. Naast hun loopstal is de schapen stal met lammetjes, die zijn ook al zo vies.
Als ze ons begroeten, slikken ze ons helemaal af dus we zitten onder de ertensoep kwijl want ze krijgen vaak een schuimbekkie van de appel.
Nou dan gaan we vaak wat doen met ze...
hele poos later.....

Stal uit mesten, schapen controleren. Vaak worden we dan ook vies, lammetjes die geboren worden, schapen die ontsnapt zijn. Fles geven. Dan de Friezen doen als ze in de stal staan.

Ondertussen nog vele andere vieze klusjes die met poep en pies te maken hebben. 'Heb ik modder op mijn gezicht' is een overbodige vraag geworden (is vaak ook geen modder meer).

En als ik s'avonds in mijn paardenkleren door de stad heen loop (woon in de binnenstad) zijn er mensen die echt bang naar me kijken. Mijn haren wild, vies, kapotte kleren, baggerschoenen. Buurvrouw herkent me niet, belt de politie dat er een inbreker door de straat loopt...

En s'ochtends stapt er weer een zakenvrouwtje met hoge hakjes de deur uit..

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:29

@evitatinkle: jeetje wat klinkt dat bekend, het lijkt of ik mezelf hoor praten.
ik heb zelfs al 1x dit jaar in rijbroek in college gezeten, omdat ik 'sochtends gereden had, daarna ff 2uur college had en 'smiddags weer recht naar stal ging. Tja, en aangezien de stal dichter bij school is dan huis, is t wel erg onzinnig om eerst 2x naar huis te gaan om om te kleden. Mijn vrienden zijn t van me gewend dat ik 9 van de 10x in rijbroek en stalschoenen bij hen op de bank plof, maar echt blij zijn ze niet als ik in datzelfde kloffie mee naar de kroeg ga. Ach mij boeit het niet zo, anderen stinken na een avondje stappen naar bier,rook en zweet, ik stink gelukkig ook nog een beetje naar paarden wat m.i nog de beste uit die 4 is, hihi

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:31

ik heb niet echt heet figuur voor een mantelpakje en hoge hakken, maar ze zitten op m'n werk wel altijd te vitten dat ik er niet uitzie, niet boeien dus...... ik ga ook regelmatig uit m'n werk maar m'n paard zonder me te verkleden en ik moet ook uitmesten en vieze dingen opruimen enzo.... boeit me helemaal niet....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:32

Ik heb kleren voor naar stal en kleren voor naar school

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:36

Hahaha, geweldig!
Ik ga niet supernetjes gekleed hier, maar meer een kleurrijke outfit. Thuis kleed ik me meteen om in stinkende oude kleren, heerlijk zitten ze.
Mijn buren kijken nog weleens boos als ik met de vieze zandschoenen (nou ja, zand ) door het trappenhuis loop, dus die laat ik altijd netjes beneden.

Aangezien mijn vriend de lucht niet op prijs stelt, kleed ik me thuisgekomen meestal ook weer redelijk snel om...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:37

ik heb kleren voor naar m'n werk en kleren voor bij huis en op stal, maar het loopt wel eens anders dan ik gehoopt had.....

ik ga de wereld es ff vanaf Morrie bekijken, als ie tenminste toestemming geeft dat ik op mag stappen vandaag (en als ie schoon en droog is)

Citaat:
Mijn buren kijken nog weleens boos als ik met de vieze zandschoenen (nou ja, zand ) door het trappenhuis loop, dus die laat ik altijd netjes beneden.

daar heb ik al ruzie over gehad., ik moet nu beneden stalschoenen uittrekken van de buren, ze glijden uit over het zand op de trap namelijk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:38

Ik ga wel netjes naar stal. Mij zie je niet in een oude kleding lopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:39

smurf schreef:

daar heb ik al ruzie over gehad., ik moet nu beneden stalschoenen uittrekken van de buren, ze glijden uit over het zand op de trap namelijk

De mensen kijken tegenwoordig al helemaal niet meer waar ze lopen

Lenneke_

Re:

Achterom

Re:

Anouar15 schreef:
Ik ga wel netjes naar stal. Mij zie je niet in een oude kleding lopen.

Mij zie je niet op stal omkleden

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:40

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:41

Zand hoort buiten niet binnen. Ik trek altijd netjes m'n schoenen buiten uit. M'n vader helaas niet, die banjert gewoon met modderschoenen door het huis. En m'n moeder en ik maar stofzuigen