De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:56

Anouar15 schreef:
Dan mag ze mij wel eens vertellen hoe ze dat doet. Zou handig zijn.

Waar krabben jullie de zool mee schoon? Met een hoevenkrabber? Ik vind dat eigelijk onhandig omdat die in een punt loopt. Zat te denken wat ik er anders voor kan gebruiken. Het moet dan iets zijn met een platte bovenkant. Snap je?

De ene hoef is natuurlijk wel een stuk harder dan de andere!

Merrit kom ik zo doorheen, maar bij Andor Boos! brr.
Ik krab de zool niet schoon. ALs ik de steunsels bijsnijd, dan voel ik even met mijn renet wat weg kan. Meestal niks. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:57

Bij Anouar haal ik altijd best veel weg. Bijna om de dag wel.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:08

Van de zool heb ik ook nog nooit wat kunnen wegkrabben. En zoals gisteren met die regen, zien die zolen er goed schoon uit. Het enige positieve van regen Knipoog . Alleen is Oop wel eens zeer onrustig met het gevolg dat ze niet rustig blijft stilstaan, iets aan haar hoeven doen, kan ik dan wel vergeten, valt niets anders te doen dan het te verplaatsen naar de dag erop. Meestal doe ik het op een dag in het weekend vanwege het weinige volk wat nog op stal is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:10

Wat vreemd dan dat ik bij Anouar altijd zoveel kan wegrabben. Misschien komt het doordat hij nog niet zolang natuurlijk bekapt wordt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:20

Ik zou mij geen zorgen maken. De werkelijke zool die kei- en keihard is, die krab je er niet zo maar af.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:21

Ik maak me ook zorgen hoor. Misschien krab ik wel steeds niet alles weg, dan wordt het natuurlijk iedere keer iets meer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:34

Kinke schreef:
Ant, neem anders een kijkje op de site van Inge Teblick, clickerexpert Lachen
www.cremebrulee.be/inge

Leuke site Kinke! Ik heb contact met haar gezocht!

Heb jij toevallig haar boek? En wat vond je ervan?
Laatst bijgewerkt door Antheman op 13-06-05 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:35

ik ben nu ook op het punt aangekomen dat ik gam zijn zool niet meer kan krabben, want er komt niks meer vanaf. een periode nadat ik de overgroeide steunsels er net af had wel dus gewoon doorkrabben anouar! Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:23

Ik doe de hoeven altijd eerst met de hoevenkrabber, daarna met de achterkant van een hoefmesje ( van het ijzeren gedeelte de kant die niet snijd dus) En daar kan ik altijd nog wat poederachtige laag bij Orlanda mee wegkrabben. Bij Wit is er echt alleen zool,en dus ook niets weg te krabben, ik zou willen dat die hoeven iets sneller groeiden.... maar ja, het geheel ziet er nog goed uit, heb er alleen weinig onderhoud aan. Bij Orlanda kan er daarintegen elke week het een en ander gevijld en gesneden worden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:29

Anouar z'n hoeven groeien als kool.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:07

opala schreef:
Kinke: mooi verschil tussen voor en na het bekappen aan de onderzijdes van de hoef Ja

dank U Haha!
vreemd genoeg is de kwaliteit van Kinke haar hoeven nooit slecht geweest, ook niet na dr hoefbevangenheid. Kan nu wel merken dat ze ook echt "harder" klinken op straat. Ooit...ga ik zelf de cursus doen en de hoeven zelf bijhouden (en regelmatig door Fred laten controleren)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:11

Antheman schreef:
Mooie voeten, ze beginnen mooi breed te worden, mooie brede straal bedoel ik.

Maar waarom is dit hoefje op deze manier bekapt? Enorme flares steken uit. Is het met een reden niet weggehaald?
Oeps:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZJOBQJXJ[/img]

ja, de straal wordt inderdaad breder Haha!
flares? waar??? ik zie het niet hoor. Ze loopt wel behoorlijk scheef,de hoeven hebben best wel een vreemd model (kun je ook zien aan de foto's van de onderkant. Linker en rechterkant van dezelfde hoef zijn erg ongelijk qua grootte en model.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:16

Antheman schreef:

Leuke site Kinke! Ik heb contact met haar gezocht!

Heb jij toevallig haar boek? En wat vond je ervan?

Leuk Ant, ze is erg aardig en weet erg veel Pling
Ik heb inderdaad haar boek, staat giga veel info in, niet een boek waar je zomaar even doorheen leest. Wel duidelijk, met veel foto's (helaas wel een klein lettertype). Zeker het geld waard.
Ben vorig jaar wezen kijken bij een cursusdag van haar, erg leuk.
Ben met Kinke ook begonnen met clickeren, en of het toeval is weet ik niet...maar ze is opeens vrij relaxt bij vrachtwagens enzo...Vorige week wandelden we naar de wei en stopte ze onderweg bij een trailer die aan de kant van de weg geparkeerd stond en begon ze hem opeens aan te raken. (we zijn er al -tig keer langs gewandeld). 't is net of ze dr linker hersencellen begint te gebruiken Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:24

Kinke schreef:
[
ja, de straal wordt inderdaad breder Haha!

flares? waar???
ik zie het niet hoor. Ze loopt wel behoorlijk scheef,de hoeven hebben best wel een vreemd model (kun je ook zien aan de foto's van de onderkant. Linker en rechterkant van dezelfde hoef zijn erg ongelijk qua grootte en model.

aan de rechterkant van de hoefwand zit een enorme uitstulping! Als je er een lineaal langs legt, dan heb je een gat!

Ik haal dat altijd weg, want de hoefwand trekt de witte lijn mee. En je wilt dat de witte lijn zo smal mogelijk is, dan is ie sterk en veerkrachtig.

Je bekapper heeft het wel aan de linkerkant weggehaald als ik de foto tenminste goed beoordeel. Maar ik vroeg me dus af waarom hij dat niet aan de rechterkant heeft gedaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:24

Kinke, ik ga je denk ik even Pb- en over het Clickeren! Want we zijn de enige 2 die dit leuk vinden geloof ik Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:08

Antheman schreef:
Kinke, ik ga je denk ik even Pb- en over het Clickeren! Want we zijn de enige 2 die dit leuk vinden geloof ik Haha!

Ik vind het ook leuk!!! Heb via Bokt wel eens contact met Inge gehad! Ben toen voordat ik met Lynn en Marjan begon, met clickeren begonnen....Heb alleen daarna nooit echt doorgezet!
Bij UZ is trouwens ook regelmatig wat over clickeren te vinden!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:17

Ik zag vandaag dat de witte lijn op één stukje bij de achterhoef een beetje breder is. Niet heel erg, maar wel breder dan de rest. Maar er is geen flare te zien, de hoefwand is van boven tot beneden kaarsrecht. Het zat bij de kwartieren.

Ik had sinds een maand weer eens in de bak gereden (erg he Bloos ) Door dat witte zand waren ze hoeven toch mooi schoon geworden Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:21

Antheman schreef:

Ik heb ook ooit eens clickertraining gedaan. Maar Anouar was alleen maar bezig met de brokjes die in m'n zak zaten. Hoe ik het ook probeerde, ik kon hem niet wijsmaken dat hij eerst dat ding (in mijn geval een fles) moest aanraken voor hij een click en een brok kreeg. Hij liep me gewoon omver om een brok te krijgen, zelfs als we niet aan het clickeren waren. Hij werd er echt strondvervelend van en ik had geen gedult om het hem goed te leren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 22:29

Goed goed, morgen ga ik mijn ideetje voorleggen wbt clickeren Haha! Haha!

kunnen jullie me helpen!
Heeft iemand toevallig een tiltel voor me behalve het boek van Inge?

Ik heb uiteraard wel de boeken van Penquitt, maar zij noemt het geen clickeren. Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:57

Anouar15 schreef:
Anouar z'n hoeven groeien als kool.

hihi dat ziet er grappig uit! Haha! Haha!

clickeren... ik geloof niet dat dit bij gam zou werken... Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:27

Antheman schreef:

Ik wil er ook meer over weten!

Wil er met Orlanda iets mee gaan doen, maar ben er nog niet aan toegekomen, ik wil in mijn vakantie gaan beginnen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:27

Ik heb ook een tijdje geclickerd met Kaylee toen ik niet kon rijden. Via deze site en UZ ben ik veel te weten gekomen. Zou nog een les gaan volgen in VD maar dat kwam er niet van omdat Kaylee iedere keer af en aan wat mankeerde. Nu ben ik helaas te druk met trainen pff.
Deze site haalde ik tips vandaan en had nog een paar a4-tjes speciaal over het clickeren bij de clicker ontvangen. Heb helaas geen scanner en rsi:

http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:32

Naast het rijden heb ik geen zin meer om tijd te steken in allerlei andere zaken als clickeren, vrijheidsdressuur enz. In een opwelling kan ik er wel eens dolenthousiast van raken, maar dat blust weer heel snel. Het ziet er allemaal leuk uit en je kunt er denk ik heel veel mee bereiken. Wel is elke weg beter, dan iets proberen te bereiken met geweld.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:33

Ik had zo'n kindersclicker Haha! Een kikker was het.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:43

Anouar15 schreef:
Ik had zo'n kindersclicker Haha! Een kikker was het.

Ik ga zo even naar de Bart Smit Haha!
en mijn idee voorleggen aan jullie.