De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:41

Ik zit trouwens te balen..... ik wil graag een myler bit kopen. Ik had precies de goede op internet gezien (e-bay). Ben ik in de laatste uren toch overboden... en ik heb het bit dus niet.... nu wordt het weer verder zoeken.... Ik ga denk ik via een ruitersport winkel maar eens kijken of ik het op proef kan krijgen, dan weet ik meteen of het bevalt....maar die nieuwe zijn zo duur....das wel balen. Weet iemand of je het bit nog ergens anders kan testen als bij de paardenschuur (bij Wijk bij duurstede)??? Liefst iets dichterbij Nijmegen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:17

Ik ken iemand die 'm had en hem niet meer gebruikt. Eens kijken of ze hem wil verkopen ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:22

Zie pm Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:22

Antheman: Wat zijn woezels Bloos

Cross ging op zich wel goed, maar ik was niet zo snel Haha! Anouar is niet zo wendbaar en vond alles eng. Het laatste stuk over de baan ging hij wel heel hard.

Wat is een mylerbit eigelijk Bloos Ik hoor en lees er zoveel over, maar weet niet eens wat het is.
Ik rij (als ik met bit rij Knipoog ) met een leren bit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:32

Woezels zijn dat niet die voor mensen onzichtbare kabouter, maar voor paarden levensgevaarlijk? Knipoog Haha!

Hebben jullie mijn vette arab foto's al gezien? Zie mijn onderschrift.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:49

Wat een lieve foto's.

Oh, dat zijn woezels. Ik dacht al dat het enge beesten waren zoals wilde zwijnen ofzo Knipoog
Ik was gisteren twee vossen tegengekomen en één had een duif Misselijk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:03

angela88 schreef:
Ik zit trouwens te balen..... ik wil graag een myler bit kopen. Ik had precies de goede op internet gezien (e-bay). Ben ik in de laatste uren toch overboden... en ik heb het bit dus niet.... nu wordt het weer verder zoeken.... Ik ga denk ik via een ruitersport winkel maar eens kijken of ik het op proef kan krijgen, dan weet ik meteen of het bevalt....maar die nieuwe zijn zo duur....das wel balen. Weet iemand of je het bit nog ergens anders kan testen als bij de paardenschuur (bij Wijk bij duurstede)??? Liefst iets dichterbij Nijmegen?

Nee, maar ik ben zeer te spreken over de Paardenschuur. Ze zitten trouwens in Amerongen ,maar dat is vlakbij WbD.
Je kunt daar huren he, en als het bevalt, betaal je het bedrag wat ie kost. (in feite krijg je het huurbedrag terug.)
Je kunt misschien vragen om iets op te sturen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:04

Anouar15 schreef:
Antheman: Wat zijn woezels Bloos

Cross ging op zich wel goed, maar ik was niet zo snel Haha! Anouar is niet zo wendbaar en vond alles eng. Het laatste stuk over de baan ging hij wel heel hard.

Wat is een mylerbit eigelijk Bloos Ik hoor en lees er zoveel over, maar weet niet eens wat het is.
Ik rij (als ik met bit rij Knipoog ) met een leren bit.

hier staat veel info:

www.paardenschuur.nl

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:08

Arabesk schreef:
Hebben jullie mijn vette arab foto's al gezien? Zie mijn onderschrift.

Lief hoor!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:30

Weet ik ook weer wat een myler bit is. Zo leer je nog eens wat Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:31

Antheman, die link in jouw onderschrift doet het trouwens niet. Weey niet of je dat al wist, maar dan weet je het nu Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:43

Anouar15 schreef:
Antheman, die link in jouw onderschrift doet het trouwens niet. Weey niet of je dat al wist, maar dan weet je het nu Knipoog

Dank je!

aangepast!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:19

Ara: geinige foto's

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:01

Ara...geweldige foto's Haha!
die nieuwe avatar lijkt me een goed idee, erg grappige foto. (heb ik ook bij Kinke geprobeerd, maar die wil steeds de camera opeten).
Vrijdagavond is ze weer bekapt, ze loopt prima. Het bestand met foto's begint zo langzamerhand wel erg groot te worden
Vanmiddag kwamen er een tiental koetsen bij ons voor het huis langs, maar 1 paard gezien zonder ijzers, met verdacht lage hielen bovendien. Tevens een span friesen met verschrikkelijke voeten op ijzers. Toen ik stond te kijken realiseerde ik me opeens dat mn voetfetisch wel erg uit de hand begint te lopen, keek meer naar de hoeven dan naar de paarden en wagens! Bloos
voor de liefhebbers:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7E678BKZ

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:15

Ik kijk ook naar alle hoeven die voorbij komen. En bijna altijd denk ik: Och, arm paard.
Laatst was Anoouar met een ander paard in de paddock aan het spelen en moest ik ze binnen zetten. Kon het niet laten om ook even de onderkant van die hoeven te bekijken Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:07

Kinke: mooi verschil tussen voor en na het bekappen aan de onderzijdes van de hoef Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:24

Anouar15 schreef:
Ik kijk ook naar alle hoeven die voorbij komen. En bijna altijd denk ik: Och, arm paard.
Laatst was Anoouar met een ander paard in de paddock aan het spelen en moest ik ze binnen zetten. Kon het niet laten om ook even de onderkant van die hoeven te bekijken Haha!

hihi erg hè? Nagelbijten / Gniffelen dat deed ik anders nooit zo erg!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:11

Kinke schreef:
Ara...geweldige foto's Haha!
die nieuwe avatar lijkt me een goed idee, erg grappige foto. (heb ik ook bij Kinke geprobeerd, maar die wil steeds de camera opeten).
Vrijdagavond is ze weer bekapt, ze loopt prima. Het bestand met foto's begint zo langzamerhand wel erg groot te worden
Vanmiddag kwamen er een tiental koetsen bij ons voor het huis langs, maar 1 paard gezien zonder ijzers, met verdacht lage hielen bovendien. Tevens een span friesen met verschrikkelijke voeten op ijzers. Toen ik stond te kijken realiseerde ik me opeens dat mn voetfetisch wel erg uit de hand begint te lopen, keek meer naar de hoeven dan naar de paarden en wagens! Bloos
voor de liefhebbers:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7E678BKZ

Mooie voeten, ze beginnen mooi breed te worden, mooie brede straal bedoel ik.

Maar waarom is dit hoefje op deze manier bekapt? Enorme flares steken uit. Is het met een reden niet weggehaald?
Oeps:
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:20

Morgen komt waarschijnlijk onze nieuwe digi. Dus dan maak ik weer heel veel hoevenfoto's.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:27

Anouar15 schreef:
Morgen komt waarschijnlijk onze nieuwe digi. Dus dan maak ik weer heel veel hoevenfoto's.

Leuk!

Ik moet een nieuwe vijl hebben, heb mijn oude doormidden laten slijpen ivm de trektocht. Een hele vijl krijg je bijna niet mee. Een halve vijl past nog wel ergens tussen Haha!
Met pijn en moeite heb ik Andor bijgewerkt van de week, maar met Merrit wacht ik even totdat er een goede vijl is. Bij Mer moet ik aan de onderkant de hoefwand terugvijlen. Dat gaat echt beter als ik het hele vijl blad kan gebruiken ipv het halve ding Haha!
Mustad straks maar even bellen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:34

Tja, dat is ook een idee, je vijl doormidden *LOL* Maar wel handig. Ik kan nog steeds niet helemaal overweg met dat ding. De hoeven vijlen gaat goed. Maar hij gaat altijd wel een paar keer langs m'n arm en die zit dan iedere keer weer onder de schaafwonden.
Maar ach, dat zou wel weer overgaan als ik wat handiger word. En tot die tijd maar lange mouwen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:39

Ik lees net in een topic dat iemand de steunsels weg kan krabben met een hoevenkrabber...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:44

Anouar15 schreef:
Ik lees net in een topic dat iemand de steunsels weg kan krabben met een hoevenkrabber...

Anouar15 schreef:

Anouar15 schreef:

????

Nou, dan komt ze maar langs bij Andor. Daar vloek ik de hele wereld bij elkaar om dat rotmes erdoor te krijgen. Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:49

Dan mag ze mij wel eens vertellen hoe ze dat doet. Zou handig zijn.

Waar krabben jullie de zool mee schoon? Met een hoevenkrabber? Ik vind dat eigelijk onhandig omdat die in een punt loopt. Zat te denken wat ik er anders voor kan gebruiken. Het moet dan iets zijn met een platte bovenkant. Snap je?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:55

Ik krab de steunsels weg met het bochtje van mijn mesje... De stukken die echt over de zool groeien laten zich bij Bruut ook wegkrabben...is een soort poederig gebeuren...Vlak naast de straal wordt het moeilijker...daar moet echt gesneden worden...daar heb ik tot nu toe wat hulp bij nodig gehad Knipoog