Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sim0ne schreef:Gelukkig is het verschil tussen de paarden op een gemiddelde manege en mijn eigen paarden ook enorm groot. Daarvoor hoef je echt niet aan de andere kant van de wereld op een rots te zitten, dat kan ook gewoon hier in de Hollandse klei (of in mijn geval op Hollandse zandgrond).
Huertecilla schreef:...en het relevante ervan is niet de specifiek inhoud maar het gegeven dat andere parameters van het referentiekader tot een ander wereldbeeld leiden, wat geen informatie oplevert voor een mening over een ándere werkelijkheid
Huertecilla schreef:Sim0ne schreef:Gelukkig is het verschil tussen de paarden op een gemiddelde manege en mijn eigen paarden ook enorm groot. Daarvoor hoef je echt niet aan de andere kant van de wereld op een rots te zitten, dat kan ook gewoon hier in de Hollandse klei (of in mijn geval op Hollandse zandgrond).
...en het relevante ervan is niet de specifiek inhoud maar het gegeven dat andere parameters van het referentiekader tot een ander wereldbeeld leiden, wat geen informatie oplevert voor een mening over een ándere werkelijkheid![]()
Voor mijn nichtjes is paardrijden nu iets heel anders geworden. Wat hen in NL wordt aangeboden heeft nu meer perspectief. Zij kunnen daar op meer gronden een mening over vormen en lopen er tegenaan dat hun mederuiters en lesgeefster niet begrijpen waar ze het over hebben![]()
Dit staat los van goed/slecht, beter/slechter en het ´gelijk´ is subjectief.
hc
lovelucky schreef:Maar volgens mij heeft iedereen hier in nederland recht op vrijheid van meningsuiting. Of je ergens nou wel iets van af weet of niet.
Citaat:Dus doe niet zo moeilijk en geef gewoon antwoord op haar vraag: Rijd jij met of zonder cap en waarom?
Citaat:waar NIEMAND HET RECHT OP EEN MENING OVER HEEFT WANT NIET KAN BEOORDELEN!
Citaat:Dat is al meermalen gebeurd dus lees
Speedster schreef:Ik vind dat ook iedereen recht heeft op een inhoudsloze mening.
vind ík
Huertecilla schreef:*knip* ...door míjn rechten te verdedigen![]()
hc
Huertecilla schreef:Speedster schreef:Ik vind dat ook iedereen recht heeft op een inhoudsloze mening.
en dat is voor Bokt ook essentieelvind ík
Er is echter wel een fundamenteel probleem mee.
In een democratie gelden de meeste stemmen namelijk. ´Stemmen´ is niet anders dan je mening laten gelden.
Nee, ik ben niet ondemocratisch. Ook dit vind ik een groot goed.
Wanneer je echter heel NL laat stemmen over paardrijden, dan verdwijnt het waarschijnlijk van de openbare weg.
De modale NL-er weet namelijk niet waar die dan een mening over laat gelden, vindt paarden eng, dus gevaarlijk, dus achter een hek horen.
Geen voordeel zonder nadeel.
Ik weet niet wat het ´beste´ in deze is doch geen binnen mijn eigen invloedssfeer invulling door míjn rechten te verdedigen![]()
hc
Speedster schreef:Huertecilla schreef:*knip* ...door míjn rechten te verdedigen![]()
hc
..door een ander aan te vallen...

)
turbotinker schreef:Máár,de volgende keer dat jij iemand waarschuwd die zonder cap rijdt,zal diegene 9 van de 10 keer je advies in de wind slaan.
) WildWings schreef:Daarbij, als 1 van die tien WEL zijn cap zou opzetten.. is dat toch weer 1 mooi meegenomen naar mijn mening.
(En dan mag HC me een bemoeizuchtige trien vinden wat hij wilt)
Ik reed vroeger nooit met cap, maar ben inmiddels ouder en wijzer
geworden en rij niet meer zonder cap. Maar als puber vond ik dat niet stoer.
Nu rij ik sinds heel lang weer en ik heb een geschiedenis van een aantal keer hard vallen achter de rug. (dat is een van de redenen dat ik heel lang niet meer heb gereden) turbotinker schreef:@Barmat. Mag ik even op je reageren?
Je zegt dat je hoopte dat iemand jou had gezegt een cap op te zetten.
Ga eens heel eerlijk na bij jezelf; je bent aan het buiten rijden (zonder cap) en iemand spreekt je aan:
'Zou je geen cap opzetten,want dit is gevaarlijk' (o.i.d.)
Was je dan naar huis gereden,om de volgende dag een cap aan te schaffen?
En dit is niet aanvallend bedoelt hoor,ik wil alleen maar zeggen dat als het kalf verdronken is dempt men de put.
Met andere woorden,jij bent een cap gaan dragen n.a.v. jou val. (heel erg voor je trouwens,een hersenbeschadiging)
Ik hoop dat je je in kunt denken dat er erg veel mensen zijn,die denken; het overkomt mij niet.
En jou overkwam het wel,da's erg genoeg.
Máár,de volgende keer dat jij iemand waarschuwd die zonder cap rijdt,zal diegene 9 van de 10 keer je advies in de wind slaan.
Eerlijk gezegt ben ik er ook wel eens op aangesproken dat ik een cap op moest zetten.
En voor mij is het niet zo dat ik meteen dacht; 'óh god,ik moet meteen een cap hebben'.
En vervelend als dat is,maar zo zijn mensen.
Tot zover mijn verhaaltje aan Barmat.

Speedster schreef:WildWings schreef:Daarbij, als 1 van die tien WEL zijn cap zou opzetten.. is dat toch weer 1 mooi meegenomen naar mijn mening.
(En dan mag HC me een bemoeizuchtige trien vinden wat hij wilt)
Mag ik dan alvast die ene zijn? Naar aanleiding van het topic van Barmat heb ik de knoop doorgehakt, sindsdien draag ik consequent een cap. Ik heb besloten te handelen naar wat ik eigenlijk allang wist (maar uit gemakszucht in de wind sloeg), dat het dragen van een cap een kleine moeite is die je veel ellende kan besparen.
. Ik blijf het irritant vinden als mensen beweren dat ze veilig paardrijden omdat ze een helm en bp dragen, om vervolgens op een stuiterbal de weg op te rijden (met alle gevolgen van dien voor de overige weggebruikers). Ik blijf bij mijn standpunt dat een helm opzetten niet het enige is wat je moet doen om veilig te rijden. En ik blijf erbij dat ik 100% vertrouwen heb in mijn paardjes en er anders niet op stap, Maar...