Waarom ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

Re: Waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:38

er zijn ook mensen die de gelegenheid niet hebben hun paardje 24/7 buiten te zetten
en met op stal staan is echt niks mis hoor als ze 3 a 4 uur buiten komen en dan nog is bereden worden...
echt zo een onzin allemaal

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:12

mariekie schreef:
En het kost lekker weinig geld Clown

Ja hoor, ik doe het zo vanwege het geld?? Beetje hele rare opmerking van je. Clown
Gezien het feit dat we twee bakken, een round pen en diverse andere voorzieningen hebben, is het niet zo goedkoop als jij denkt. Het gaat mij erom dat mijn paard zich fijn voelt buiten en ik daarom zo'n plek voor hem gezocht heb. Als ik geen geld had voor een paard, was ik er ook niet aan begonnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:21

Gister zat ik op de site van Pavo en als je daar wat spit zeggen zij hele nuttige dingen over 20 uur op stal staan (dat is dus 4 uur uit de box in totaal)

viewtopic.php?f=99&t=729582

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:23

ik vind pavo over het algemeen wel een leuke site hebben.
Maar als je voeradvies vraagt kun je er direct een hele stal mee voeren Lachen
dat vind ik echt veel te veel wat ze adviseren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:24

runningkawa schreef:

ben ik met je eens

maar dit was werkelijk heel nuttig wat ze zeiden, kijk maar in dat topic

LadyMadonna

zou dit topic nu nog op gang komen eigenlijk?

Zal vanavond eens op die site bekijken, zit nu op mn werk dus tja )

Apple

Dat verbaast mij niet hoor Lachen. Dat is eigenlijk de algemene tendens nu in Nederland voor zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:25

ulinoco_maud schreef:
er zijn ook mensen die de gelegenheid niet hebben hun paardje 24/7 buiten te zetten
en met op stal staan is echt niks mis hoor als ze 3 a 4 uur buiten komen en dan nog is bereden worden...

Ook 3 à 4 uur is te weinig. En dat is géén onzin.
Een paard is een bewegingsdier, kuddedier, graasdier, prooidier bij uitstek. Die hoor je niet te isoleren en op te sluiten (geen enkel dier trouwens).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:25

het grote verschil met pavo: Dit kán, dit kán en niet dit krijgt ie er standaart van, dat krijgt ie er standaart van, etc Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:27

ulinoco_maud schreef:

Ben ik het totaal niet mee eens.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:42

Arabesk schreef:
Gister zat ik op de site van Pavo en als je daar wat spit zeggen zij hele nuttige dingen over 20 uur op stal staan (dat is dus 4 uur uit de box in totaal)

viewtopic.php?f=99&t=729582

Woow da's toevallig, ik zat gister op de pavo site te kijken naar voeradvies, zag het ook staan en dacht: he, jammer dat dit topic op slot is, anders had ik het hier neer willen zetten.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:17

Even reageren op het pavo stukje in het andere topic. Er staat duidelijk KAN ........ dit geld niet voor elk paard. Mijn paard staat in een box met trailies ook tussen de buren. Soms maakt hij ruzie en andere keren even neuzen. Mijn paard heeft geen voernijd. De Fjord die naast hem staat krijgt minder krachtvoer dus is eerder uitgegeten, die staat vrolijk bij de trailies om te kijken of er nog wat te halen is bij mijn paard dit vind hij niet erg. Hij heeft geen stalondeugden. Er zijn een aantal mensen in dit topic die in de winter maanden niet de gelegenheid hebben hun paard in de kudde naar buiten te doen. Zomers lopen deze paarden wel gewoon in het koppel buiten. Helaas is het soms niet anders. Maar dat een paard met minder beweging c.q. weidegang in de wintermaanden per definitie ongelukkig of verkeerd word behandeld daar kan ik het echt niet mee eens zijn.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:18

Nadya schreef:
ulinoco_maud schreef:

Ben ik het totaal niet mee eens.

en als het niet anders kan ???????

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:20

Knapmannetje en Stef, dat maakt inderdaad precies het verschil Lachen.

Op de PAVO site gaat het over kan, dat komt vriendelijk over Lachen. Kan, dus het hoef niet Lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:21

runningkawa schreef:

Alle informatieve sites zijn commercieel gericht Lachen
Je zal nooit eentje hebben die het niet is, wetenschappelijke gegevens worden gegeven maar als die niet kloppen met de sponser zullen die ook vaak verdwijnen Lachen

Is de eerste les bij info verwerking die wij krijgen, dus kan je beter voor voeradvies in de boeken kruipen dan sites lezen. En liefst artikkelen met scheidsrechter systeem of je hebt het weer Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:22

Apple schreef:

Op de PAVO site gaat het over kan, dat komt vriendelijk over Lachen. Kan, dus het hoef niet Lachen.

m.a.w. gelukkig kunnen mensen die hun paard opsluiten het voor zichzelf nog goedpraten door te zeggen dat het op HUN paard niet van toepassing is, omdat het paard wel gelukkig is op stal. Of ze denken dat het paard gelukkig is....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:23

Dit soort posts bedoel ik Arabesk Lachen

Daardoor bereik je juist het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:23

Tsja, ik denk persoonlijk dat de paardenwereld helemaal niet van wetenschappelijk gebaseerde adviezen houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:25

Wendy schreef:
Tsja, ik denk persoonlijk dat de paardenwereld helemaal niet van wetenschappelijk gebaseerde adviezen houdt.

Die indruk heb ik ook. Liever niet lezen en niet weten. Want dat kan namelijk nogal confronterend zijn. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:26

Apple schreef:
Dit soort posts bedoel ik Arabesk Lachen

Daardoor bereik je juist het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Mee eens, goh wendy ik denk dat het vaak is wat wil ik horen Haha!

En dan spreekt de ene prof nog de andere tegen, en dan neem je het artikkel welk het beste bij jou oorspronkelijk idee ligt.
En dan zit je weer in de cirkel Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:26

ulinoco_maud schreef:

Nou, dan ben ik nog blij dat ze er tenminste zoveel uurtjes uitkomen. Dat wel, hoor. Altijd beter dan maar 1 uurtje beweging.

Maar die van mij zou ik doodongelukkig maken in een stal met maar 3 a 4 uur buiten staan. Ik zie bij ons veel paarden zich echt vervelen in hun box, terwijl ze wel elke dag even naar buiten gaan en/of bereden worden. Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen. Zeker niet met mijn eigen paardje.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:27

JoviBan schreef:
Wendy schreef:

Die indruk heb ik ook. Liever niet lezen en niet weten. Want dat kan namelijk nogal confronterend zijn. Knipoog

en juist daarom zet ik het wat duidelijker neer en niet 'zou eventueel kunnen'. Dan zien mensen niet dat het op hun eigen situatie van toepassing is en gaan ze vrolijk door.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:28

ulinoco_maud schreef:

Als je je in elk geval maar realiseert wat je je paard daarmee aandoet ben je al een stap verder. En ik elk geval je best doen om de situatie te verbeteren en je niet berusten in de situatie.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:32

Maar ieder weldenkend mens weet toch dat een stal niet de ultime plek voor een paard is om zijn leven te slijten?
Of maakt dat niet zoveel uit,en denken de mensen er niet zo over na misschien.
Ga zelf eens een aantal uur in zo'n stal staan/zitten,en kom dan nog maar eens terug om te vertellen dat het niet zielig is om een paard 20/7 op te sluiten.

Ik hoor zovaak: maar ik heb de mogenlijkheid niet..of: ik mag niet op de wei want dan vertrappen ze het gras..
Je kan ook je paard in een paddock zetten,lekker rijden,een paar uur op de wei,heerlijk een paar uur gaan wandelen ofzo,maar laat dat dier niet de hele dag op stal..
En ja,dat kost tijd,je moet er wel tijd voor over hebben.
Desnoods laat je een ander met je paard wandelen,kan je meteen de verkeersmakheid trainen. Knipoog

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:32

Arabesk schreef:
Apple schreef:

m.a.w. gelukkig kunnen mensen die hun paard opsluiten het voor zichzelf nog goedpraten door te zeggen dat het op HUN paard niet van toepassing is, omdat het paard wel gelukkig is op stal. Of ze denken dat het paard gelukkig is....

Als ik nu het zelfde als jou zou reageren zou ik kunnen zeggen dat als mensen het nog voor zichzelf kunnen goedpraten dat ze hun paard zonder schuilstal dag en nacht in de modder laten staan (zoals nu de weides in Nederland zijn) dan zeg ik hetzelfde over jouw dan jij over mij. Dat je een standpunt over iets hebt, is dit nog niet de enige waarheid. Clown