Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 08:54

nee hoor ik heb geen les of hulp, er heeft wel eens iemand met mijn paard gespeeld als ik zelf wegens drukke werkzaamheden of nare familieomstandigheden geen tijd had en de bekapper speelt altijd eerst even met Morrie, scheelt een hoop tijd en energie bij het bekappen

Ook komt er wel eens iemand op bezoek, maar die geven geen les, wel tips....

en de enige plaats waar ik zelf les geef, is op mijn werk..... dag in dag uit.....

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:58

Ik vind dat iemand met bijvoorbeeld level 3 best "les/hulp" kan bieden!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:00

maar wie in NL heeft level 3...

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:09

hallo
iemand die ik ken geeft les in het naturalhorsemanship ze doet het echt heel goed.
ze heeft ook in amerika opleidingen gehad
ik moest er eerst niks van weten van al dat hokuspokus gedoe maar daar ben ik wel op terug gekomen.
Ziet er erg mooi en leuk uit.
wens jullie erveel succes mee

Katie1989

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:28

Geen idee wie level 3 heeft
Ik ben al blij met iemand die level 2 heeft en verder een boel van weet.

Ik word ook wel eens gevraagd om "les" te geven in vrijheidsdressuur, terwijl ik echt geen pro ben!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:46

Citaat:
Geen idee wie level 3 heeft

kan je zo zien op de Parelli site.... daar staat een lijst met wie wat heeft

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:49

Eddy is de enige met een officiele level 3 op zak. Hij geeft ook les. Maar met de dvd pakken is het best te doen hoor. Als je ergens echt niet uitkomt zijn er altijd wel mensen die je tips willen geven.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:59

Marijn Hoogendam heeft ook level 3....... verder niemand volgens de site van Parelli

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:01

alleen eddy geeft in nederland parelli-les, hij is de enige bevoegde instructeur

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:53

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 10:55

kan kloppen, want die schijnt veel in Italië te zitten....

ik ken wel meer mensen die ver in level 3 zitten, zo niet klaar zijn waar niemand ooit van gehoord heeft, die doen niet aan internet en helemaal niet aan forums, ja echt waar, die mensen zijn er nog

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:56

Ik vroeg het me gewoon af omdat er maar 2 mensen level 3 hebben, waarvan er 1 is waar je veel van hoort

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 10:58

omdat die ene ook de instructeurs opleiding heeft gedaan denk ik......

e_horse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:28

smurf schreef:
nee hoor ik heb geen les of hulp, er heeft wel eens iemand met mijn paard gespeeld als ik zelf wegens drukke werkzaamheden of nare familieomstandigheden geen tijd had en de bekapper speelt altijd eerst even met Morrie, scheelt een hoop tijd en energie bij het bekappen

Ook komt er wel eens iemand op bezoek, maar die geven geen les, wel tips....

en de enige plaats waar ik zelf les geef, is op mijn werk..... dag in dag uit.....

Haha ik ook! Ik geef de hele dag les.. aan groep 3!

ALs ik naar m'n paard ga vragen ze op stal: ga je vandaag rijden? Eh.. dat weet ik nog niet? Waarom niet..je hebt al zo lang niet gereden [oja al een hele week niet] ? TJa, leg dan maar eens uit dat je net begonnen bent met level 1 parelli en dat rijden pas aan het eind komt.. zucht...

(ik heb trouwens wel stiekem gereden, met touwhalster in de bak en beetje sturen enzo geoefend wat eind level 1 is; ging best aardig)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:58

Wim Vonck heeft zijn level 3 ook, maar ze hebben het hem een soort van afgepakt, beetje zielig...

Overigens komt Honza Blaha naar Nederland (die heeft zeker wel zijn level 3, wel meer qua niveau, geweldig ) en hij geeft 2 cursussen!! (www.nharnhem.nl)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:57

Honza is goed

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 14:49

zo ff dit topic nieuw leven inblazen..

ik ben begonnen met Parelli met m'n adoptie-shet van 5.
Hij is op z'n 3e jaar zeer normal beleerd voor de kar en onder het zadel, met harde hand, dus ik was wat huiverig voor de carrotstick, maar...... hij vindt het geweldig!

Na 3 korte Parelli-sessies, is ie Morrie al ver voorbij en doet ie zelfs al stick to me at liberty!

Hij is véél meer snappy dan Morrie (kan ook niet anders, nog minder snappy dan Morrie kan gewoonweg niet) en ik heb geen respectissues met hem gehad in het verleden, zoals met Morrie én het is de 2e waarmee ik Parelli, dus de fouten die ik gemaakt heb met Morrie, maak ik met hem niet meer.

leuk-leuk-leuk.....

zal es vragen of ik grondwerk met hem mag filmen en rijden met morrie, dan ga ik zeker wel slagen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:57

Geen rijwerk met de shet? Kun je mooi meelopen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 15:06

het is een hele grote shet en hij is zo breed dat ik er nog best wel op zou kunnen, maar dat doe ik toch maar niet, daar heb ik een kleine en slanke 12 jarige voor "in dienst"........

Ik heb net wel Eddy gemaild of ik grondwerk met de ene en rijden met de andere mag doen, iets zegt me dat dat niet mag.... ik zou het rijwerk wel aangspannen willen doen, maar zover is parelli nog niet

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:28

Maar op zich gaat level 1 er toch ook om hoe je dingen oplost in het grondwerk? Zo wordt het tenminste op de DVd's gebracht....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 15:32

er zit een behoorlijk deel rijden in hoor: opzadelen, op-en afstappen aan 2 kanten (kan ik op Morrie nooit) follow the rail, zonder rijden, geen lvel 1, heeft Eddy me al eens verzekerd...... en ik las elders dat je pas op cursus mag als je paard de 3 basisgangen onder het zadel kan in de bak, Morrie gaat in een bak nooit galopperen met iemand op z'n rug, dat heb ik in mijn normal-tijd wel gemerkt, zelfs het lesgeefmens werd eraf gebokt, maar galopperen ging ie niet. Als ie buiten galoppeert, is ie aan de kletter: keihard, zonder enige controle......... zit ik ook al niet op te wachten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:52

misschien krijg je hem met heel veel voorbereiding nog wel eens aan het galoperen... Toen we begonnen kon mijn paard niet eens normaal galoperen aan de 22ft lijn, nu kan ze het zelfs aan de 12ft...
Als je perse je level wilt halen, kan je dat ook gewoon op een ander paard doen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 23:55

aan de lijn kan ie niet eens draven op zo'n klein rondje, de bak is te klein voor de 22 ft lijn..... als ik erop zit draaft ie ook niet in de bak, in de polder 10 stapjes, maximaal.... tenzij ie rb raakt en aan de kletter gaat, dan kan ie het ineens wel héél vreemd...... maar dan zit ik er al niet meer op tegenwoordig

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:55

de meest on-fotogenieke shetlander van het Gooi:

Polly Parelli.........

Afbeelding

en wat doet ie: VRETEN..... het is mijn lot....... ik heb alleen paarden die alleen maar interesse hebben in het heilige groen......

voor het effect heb ik maar een zwart halstertje laten knopen voor hem door Lovelance

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:38

*Meld zich*

Heb het pakket in oktober al aangekocht maar wegens omstandigheden veel later begonnen.Het zitten bij je paard heb ik al gedaan.
Djeezes wat had hij veel interesse Hij wou me van mijn emmer duwen,zat in mijn haar te snuffelen,...

Nu heb ik hem laten wennen aan de CarrotStick,eerst lekker laten snuffelen en dan hem aanraken,gebruikte eerst de string en zette de stick neer,al vanzelf ging hij eraan snuffelen maar hij was ietsje te omstuimig en duwde met zijn neus de stick op grond.En hij bleef er heel dom naar staren

Ik kan hem best aanraken met de CarrotStick en String,alleen zijn oortjes liggen nog wel wat plat maar ik mag het van hem doen maar wat ik me afvroeg : Is dit nou al de friendly game of gewoon wennen van de stick?
Ik heb Pocket Guide 1 al helemaal uitgelezen en doe net zoals Parelli heeft voorgezegd: paard met stick overal aanraken en dan moet je op het einde de string rond de benen van je paard kunnen 'slaan' en over de rug
Lukt best goed over de rug maar zodra ik bij de benen komt schrikt hij.

Doe ik het nou goed of niet?Het is me niet echt duidelijk wat er precies gevraagd wordt.En hebben jullie ook the communication game gedaan?

Edit:wat ik doe is met de sting en de stick het paard 'aaien'.