Cassidy schreef:piepenfiets schreef:Iedereen die in één sessie voor publiek "wel effe" een paard zal "breken" of corrigeren is imo een halve gare;dan gaat het om ego van de trainer ipv het paard.
Vwbt het filmpje van Buck B;er was voorinformatie en all the more reason waarom ik niet begrijp waarom deze hengst uitgelokt word.Iedereen die wel eens met zo'n agressief paard heeft gewerkt wéét dat je altijd een nooduitgang creeert alvorens je aan het werk gaat. Met alle respect voor de mans horsemanship denk ik niet dat dit een goed voorbeeld is van een levensgevaarlijk paard dat heftige trainingsmethoden zoals in het eerste filmpje, vergoeilijkt.
Juist bij dit soort dieren komt het aan op brainpower en wederzijds respect.
Overigens is de hengst in Bucks filmpje niet afgemaakt naar ik begrijp en maakt het inmiddels goed bij andere mensen.
Film gezien? Daar wordt wel geroepen dat het dier is afgemaakt. Maar goed, heb het niet zien gebeuren dus ik ga er van uit wat er gezegd wordt. Trainer die aangevallen wordt is niet Buck zelf. En om echt in te kunnen schatten moet je een dier uitlokken. Je kunt er niet van uitgaan dat de informatie die anderen je geven correct is, zelf eerst uittesten. Als ik jou een voor jou onbekend paard in handen geef, vertel dat hij is ingereden, vraag om op te stappen dan ga jij dat hopelijk ook verifieren....
Nee film niet gezien,maar wel op de hoogte dat de trainer niet Buck B zelf is. De info heb ik van een stel Buck-groupies uit de USA die vertellen dat de vrouw tegen zijn advies is ingegaan maar dat zijn advies meer te maken had met mw zelf dan het paard.
Als ik met een paard aan het werk ga zal ik hem altijd eerst "inschalen" en voor een nooduitgang zorgen.
Deze hengst geeft duidelijk signalen die genegeerd worden en de opbouw naar zijn uitval is duidelijk.
Ik denk serieus dat dat ook de bedoeling was,iets forceren om een punt te maken.
Naar ik hoor is Buck B een getalenteerd paardenman dus andere verklaring heb ik hier niet voor.
Voorinformatie over een paard heb ik niet zo veel aan en verifieer het ook niet aangezien in mijn ervaring
paarden in een andere omgeving/met andere methoden/andere trainers wel eens totaal anders kunnen reageren dan
normaal voor hen is, soms beter en soms juist slechter.