Ik rij zelf met een bit met mijn karretje en ook altijd op mijn arabier.
Ik ben altijd van mening dat een bit zo scherp is als dat de hand van de ruiter is.
Dus ik hoef me gelukkig niet te bewijzen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Henny:
FANTASTISCH Arabesk,
ik kan voortaan beter jou om advies vragen dan mijn dierenarts, want jij weet het wederom beter.
Rainrot valt samen met een verminderde weerstand van het paard op welke manier dan ook.
Dat kan zelfs al zijn dat het dier net een verhaarperiode heeft doorgemaakt en even wat minder weerstand heeft.
Zie Bokt medisch, het regende de laatste weken rainrotklantjes.
Of jou paard heeft geen rainrot gehad maar iets anders OF het is in zo kleine mate aanwezig geweest dat je het afkon met hier en daar een plekje aanstippen.
De mijne is geschoren om vooral overal goed bij te kunnen omdat ze al dik in de wintervacht zat.
De dierenarts adviseerde om haar vooral niet in de regen nat te laten worden. OF met een waterdichte deken op naar buiten en zodra het even qua weer kan deken af.
Overigens de rainrot was van zo'n heftige omvang dat ze 2 weken op de antibiotica moet.
Oh ja, de dekens besproei ik wel geregeld met een dettoloplossing.
jesito schreef:Ze zal toch niet haar paard zadelen halsring erom en alleen stil gaan staan???
.....
Ik ben altijd van mening dat een bit zo scherp is als dat de hand van de ruiter is.
Dus ik hoef me niet te bewijzen.
suleilitha schreef:Uhm... ik heb ook altijd gedacht dat bij rainrot een dierenarts moet worden geraadpleegd. Heeft men me dan al die jaren voorgelogen???
.Citaat:...... doordat de dikke vacht langdurig nat is en ook eronder vochtig is en ook niet meer opdroogt door langdurige regen,slaat de bacterie toe
henny_w schreef:jesito schreef:Ze zal toch niet haar paard zadelen halsring erom en alleen stil gaan staan???
.....
Dus ik hoef me niet te bewijzen.
Jesito, ik kijk nergens gek meer van op.
Ik hoef me ook niet te bewijzen, want ik rijd zowel met bit alsook wel bitloos.
Ik vind ook dat de ruiterhand bepalend is en niet wat je er in of aanhangt.
Echter ze is aldoor op Bokt bezig om haar standpunten te willen bewijzen om vooral maar voor zo natuurlijk mogelijk te gaan.
Zoals bijv. een knullig fimpje wat eigenlijk nergens op slaat, om toch maar het ijzerloos te promoten.
" Arabesk
Onderwerp bericht: Coffin bone surpriseGeplaatst: 26-10-08 12:44
Bij het plaatsen van onze slowmotion opnames werden we door youtube gelinkt aan filmpjes van http://www.swedishhoofschool.com dit is één van zijn filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=df1w7dUoATM
Ik vond het nogal schokkend! "
Ik vermoed dat, ik meen Kymalin daar ook eigenlijk een beetje op doelde.
Ze wil van alles bewijzen maar is het wel werkelijk bewijs ???
geerke schreef:wat mij betreft volgen er nog veel meer regels....
de naturals hier(in frankrijk)hebben hun paarden en pony's op enkele hectares bos en weiland staan....nou ja weiland...het stikt van de meters hoge bramen,erg natural dus.
Ik heb het hier over een geval z'on 7 km verderop....
De beesten worden niet ontwormd,want op zoveel grond hoeft dat niet(?)
Er gaat er inderdaad weleens een dood aan koliek door de wormen vermoedelijk...
Of aan de tekenziekte....ook puur natuur,en als ze op z'on groot stuk grond lopen en er iemand vanuit de verte rijdend in een auto de boel "controleert" tja,dan zie je natuurlijk niet of er niet 1 dood ligt te gaan in het bos.
Verder zijn ze allemaal hoefbevangen in het voorjaar,tja,zoveel hectares en maar vreten,dat gaat niet goed natuurlijk.
En 1 loopt er met een chronisch ontstoken blind oog,waarschijnlijk ooit begonnen door de vliegen,vliegenmasker?
kom nou,dat is toch niet natuurlijk....
randalinpony schreef:Tja, maar hoe of wat Arabesk te paard doet, heeft er niks mee te maken verder.
jesito schreef:Ze zal toch niet haar paard zadelen halsring erom en alleen stil gaan staan???

suleilitha schreef:Uhm... ik heb ook altijd gedacht dat bij rainrot een dierenarts moet worden geraadpleegd. Heeft men me dan al die jaren voorgelogen???
Citaat:Er zijn trouwens wel foto's gemaakt rijdend, maar die zijn bewogen, alle foto's zijn met een mobieltje gemaakt, ook die ene. Ik neem over het algemeen geen dure camera mee het bos in.
vanwege het weergeven van natuurlijke, bewegende beelden! suleilitha schreef:Mijn dierenarts komt altijd kijken alvorens hij betadinescrub voorschrijft. Jij doet nu voorkomen of elk geval van rainrot met dit spul te bestrijden valt maar dat is nonsens. In geval van een ziekte zijn geen twee gevallen hetzelfde en bovendien zet je nu met het advies omtrent rainrot onervaren mensen op het verkeerde been. Je kunt wel zwetsen dat het advies van een Da kwam maar daarmee vestig je wel de indruk dat een betadine scrub behandeling afdoende is.
Wat gebeurt er als iemand dat ter harte neemt van jou, vervolgens het paard niet geneest en het gaat van kwaad tot erger?
Kennen jullie het verhaal van Sylvia Millecam?
Ze is doodgegaan.
Jannepauli schreef:Citaat:Er zijn trouwens wel foto's gemaakt rijdend, maar die zijn bewogen, alle foto's zijn met een mobieltje gemaakt, ook die ene. Ik neem over het algemeen geen dure camera mee het bos in.
Hey kom op Arabesk, niet zo "traditional" in de oude mobieltjes blijven steken hoor! Je hebt tegenwoordig hele leuke mobieltjes die zelfs filmpjes kunnen maken!
Dat zijn de zgn "natural mobiles"vanwege het weergeven van natuurlijke, bewegende beelden!
Arabesk schreef:Adil18 schreef:Rainrot is vreselijk vervelend en helaas staat er in de voorschriften dat een paard met rainrot zoveel mogelijk uit de regen moet blijven.....wat in Nederland (of hier) dus betekent dat een paard vaak binnen moet staan
dat is een misverstand
rainrot valt vaak samen met een regenachtige periode, doordat regen de vacht af kan sluiten, zo krijg je anaerobe omstandigheden, ideaal voor rainrot. Regendekens zijn daarom af te raden omdat de rainrot dan alleen maar nóg harder gaat woekeren.
rainrot is niks anders dan een bacteriele infectie die goed te behandelen is met een desinfectie middel (Dettol oplossing) en je paard kan gewoon buiten blijven
Pfffff, je wilt niet weten hoe vreselijk lastig dat is...
suleilitha schreef:Mijn dierenarts komt altijd kijken alvorens hij betadinescrub voorschrijft. Jij doet nu voorkomen of elk geval van rainrot met dit spul te bestrijden valt maar dat is nonsens. In geval van een ziekte zijn geen twee gevallen hetzelfde en bovendien zet je nu met het advies omtrent rainrot onervaren mensen op het verkeerde been. Je kunt wel zwetsen dat het advies van een Da kwam maar daarmee vestig je wel de indruk dat een betadine scrub behandeling afdoende is.
Wat gebeurt er als iemand dat ter harte neemt van jou, vervolgens het paard niet geneest en het gaat van kwaad tot erger?
henny_w schreef:suleilitha schreef:Mijn dierenarts komt altijd kijken alvorens hij betadinescrub voorschrijft. Jij doet nu voorkomen of elk geval van rainrot met dit spul te bestrijden valt maar dat is nonsens. In geval van een ziekte zijn geen twee gevallen hetzelfde en bovendien zet je nu met het advies omtrent rainrot onervaren mensen op het verkeerde been. Je kunt wel zwetsen dat het advies van een Da kwam maar daarmee vestig je wel de indruk dat een betadine scrub behandeling afdoende is.
Zo is 't maar net![]()
Zoals ik al eerder beschreef, bekijk een paard als individu en scheer ze niet allemaal over 1 kam.
Bij sommige mensen is dat kennelijk moeilijk te vatten.
Als de betadinescrub niet voldoende blijkt te werken zal je toch andere maatregelen moeten nemen.
Te vaak wassen kan ook niet want dan haal je ook de goeie bacterien teveel weg.
Arabesk schreef:Sommige mensen worden steeds triester hier en laten zich volkomen verblinden door hun haat
....
Ja creatieve en vooral gezellige mensen hier op bokt