De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:53

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:54

Pellie schreef:
en wat als je de komende tijd nou eens niks van hem ging vragen? gewoon in de wei zitten en wachten tot hij komt? ook al komt 'ie de eerste dagen niet bij je, gewoon net zo lang doorzetten tot 'ie wel een keer bij je komt en dit opbouwen met kleine stukjes in de wei lopen, weer weggaan, etc. al doe je dit een half uurtje per dag, moet uiteindelijk vast iets op gaan leveren. alleen heb je geduld nodig.

Heb ik ook al 2 weken volgehouden!
Hielp toen niet.

Het gekke is dat hij gewoon vrij heeft. Hij heeft hard gewerkt op de trektocht. Ik wil alleen maar een halster om doen! Puur voor het halster. En ok, vandaag wilde ik zijn voeten bijwerken.
Maar ik rij niet iedere dag met hem hoor. Ik wandel ook veel, of tut in de wei.
Geen werk doen weet hij heel goed. Zo komt hij rustig naar de kruiwagen kijken en laat zich aaien.

Maar halster in zicht, Merrit is weg. Dus verstop ik touwtjes in mijn zak, maar kennelijk voelt hij dan ook direct dat we wat gaan doen.

Uitstraling en visualiseren zijn wel zaken waar ik bewust mee omga.

Ik zat te denken om het gedrag om te buigen dmv Clickertraining. WHeeft iemand hier ervaring mee?
Ik was hier nooit zo´n voorstander van , ivm het voeren als beloning.

Banjer, als je meeleest, dit doe jij toch ook?

en verder heb ik ooit Lynn en Marjan Apple benaderd, maar zij wonen vreselijk ver weg voor mij en het lijkt me gewoon praktischer om iemand in de buurt te vinden. Maar aan de andere kant als ze 2 keer komen en het is wat...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:57

Anouar15 schreef:
Tja, wat voor trainer zoek je? Anouar is wel op trailertraining geweest op een stal waar ze alle problemen met paarden kunnen helpen. Maar ik weet niet of je dat zoekt. Hierop bokt wordt er nogal fel gereageerd op die stal, maar ik heb er heel veel hulp aan gehad en nooit problemen.
Als je geintereseerd bent wil ik de naam wel zeggen, als je die niet al weet, maar heb niet zo'n zin in weer allerlei felle reacties en dat ik niet spoor dat ik m'n paard daar heen laat gaan en blablabla.

interessant, op trailer training op een stal! Haha!
Een niet ladend paard naar stal brengen.LOL

En verder : laat ze toch kletsen joh, zeker als jij daar baat bij gehad, dan hebben ze toch niks om over te zeiken??

Wat ik zoek:
iemand die naar Zeist komt
iemand die mij duidelijk maakt wat mijn lichaamshouding veroorzaakt bij Merrit
iemand die mij kan leren hoe Merrit stil blijft staan totdat het halster om zit
of misschien dus wel een Clicker trainer die dit onmgewenste gedrag weet uit te doven en weet om te buigen naar iets gezelligs Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:59

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:02

Ze hebben Anouar toen bij mij opgehaald. Hij durfde niet eens bij een trailer in de buurt te komen. En binnen 2 uur had die man het voor elkaar dat hij maar naar de trailer hoefde te wijzen en Anouar er al in liep.
Maar dit is wel heel erg off-topic Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 23:09

Anouar15 schreef:
Ze hebben Anouar toen bij mij opgehaald. Hij durfde niet eens bij een trailer in de buurt te komen. En binnen 2 uur had die man het voor elkaar dat hij maar naar de trailer hoefde te wijzen en Anouar er al in liep.
Maar dit is wel heel erg off-topic Haha!

Aha! Vandaar!

Off topic is zwaar geoorloofd in de huiskamer hoor!
Anders was ik niet over Merrit begonnen. Ach, de oplettende meelezer weet dat dit minimaal 2 keer per jaar voorkomt! en ik hier dus weer over begin.

Denk je die meneer ook naar het hek kan wijzen en dat Merrit daar dan naar toe loopt en daar ook blijft staan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 23:10

En welterusten overigens!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:14

Vats wel Knipoog Anouar racet nu nog steeds de trailer in.

Als je het nou voor elkaar hebt dat Merrit naar je toe komt in de wei, laat me dan even weten hoe je dat leert.
Anouar laat zich wel vangen, loopt niet weg ofzo. Maar hij zou absoluut niet naar me toe komen. Als ik kom, zie ik die oortjes zo'n beetje bewegen en blijft hij echt zo met z'n neus in het gras alsof ie mij niet ziet Haha! Dan moet ik dat heeft echt uit het gras sleuren om het halster om te doen en vervolgens doen we er een half uur over om uit de wei te komen omdat hij na elke 3 passen achterom moet kijken naar z'n vrienden Rolleyes

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:16

Ik ga ook slapen Gaaaap Morgen moet ik crossen (zonder ijzers Haha! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 23:16

PB je me die meneer nog even door?

Ga ik kijken wat ik er mee wil...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:42

Anouar15 schreef:
Morgen moet ik crossen (zonder ijzers Haha! )

Nou ja zeg, dat DOE je toch niet Clown Knipoog
Heel veel succes!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:50

Nee, he. Onverantwoord. Maar ik doe het lekker toch Tong uitsteken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:56

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:24

Antheman schreef:
opala schreef:
AM: Toch wel bij Equestrian Nomads neem ik aan Knipoog , alleen dat wachten, vervelend hé

Tuurlijk. Maar waarom mag Goedhard niet genoemd worden? Daar heb ik ook weleens wat vandaan gehaald hoor! Knipoog

en aan dat wachten denk ik niet Haha! Het komt vanzelf.

Ik doelde op het feit dat Biothane nu in de aanbieding bij ze is Knipoog

Lastig een paard dat zich niet laat vangen, gelukkig heb ik dat maar heel sporadisch meegemaakt en kan mij voorstellen hoe veel frustratie dat met zich meebrengt.

Misschien is het al genoemd maar ga af en toe naar hem toe wanneer je hem niet uit de wei haalt of wacht of hij naar jou toe komt, geef hem dan aandacht en verlaat de wei weer. Of haal hem uit de wei en laat hem alleen grazen. Ik weet het dus ook niet. Is dus al genoemd Bloos

Bij alle tijdelijke "rare" dingen die Oop ooit deed, weigeren door te lopen bijv., kan iets anders even niet bedenken, heb ik er nooit lang een drama van gemaakt. Eerst aansporen, kwaad worden, straffen en merken dat het niks uithaalt, ja bij mij schuldgevoelens. Zelfde situatie stap ik af, leid haar erlangs en erna erweer op. Herhaling is snel erna niet meer voorgekomen.

Anouar: leuke foto van babypaardje en succes
Laatst bijgewerkt door opala op 11-06-05 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:31

Ik lag er gisteren nog bijna af in het bos Bloos Was lekker aan het galoperen, staat hij in één keer stil. Helemaal niks aan de hand, geen enge dingen, maar hij stopte gewoon Verward Ik lag helemaal voor op de hals en het paard dat achter mij reed zat zowat bovenop ons. Toen ben ik wel even boos op hem geworden hoor, dit mag natuurlijk niet zomaar...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:51

Ik word zelden boos, soms ziet een paard dingen, die wij niet zien en gek genoeg vaak op dezelfde plaatsen. In het bos zijn ze extra alert op eventuele jagers Clown . Het zoeken naar een verklaring levert niets op. Tja soms wel vervelend wanneer je wervelkolom in elkaar wordt gedrukt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:57

Maar hij stond daarna ook echt zo stil van: Oke, ik heb wel weer genoeg gedaan. Hij schrikt ook veel in het bos, maar dan staat hij daarna altijd even om zich heen te kijken enzo. Als ik net in het bos ben zit hij ook altijd zo te klooien, dan gaat hij steeds stil staan. Eerst dacht ik altijd dat hij dan iets engs zag ofzo of moest poepen ofzo. Maar dan ging hij altijd gewoon stil staan en als ik niet oplet draait hij zich om en gaat naar huis.
Als hij echt iets eng vind ofzo straf ik hem nooit. Maar dit ging nergens om.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:16

opala schreef:
AM: Toch wel bij Equestrian Nomads neem ik aan Knipoog , alleen dat wachten, vervelend hé

Tuurlijk. Maar waarom mag Goedhard niet genoemd worden? Daar heb ik ook weleens wat vandaan gehaald hoor! Knipoog

en aan dat wachten denk ik niet Haha! Het komt vanzelf.
[/quote]

Ik doelde op het feit dat Biothane
nu in de aanbieding bij ze is
;)

[/quote]

Dat gaf de dooslag ja, hihi
[/quote]

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:17

Anouar15 schreef:
Ik lag er gisteren nog bijna af in het bos Bloos Was lekker aan het galoperen, staat hij in één keer stil. Helemaal niks aan de hand, geen enge dingen, maar hij stopte gewoon Verward Ik lag helemaal voor op de hals en het paard dat achter mij reed zat zowat bovenop ons. Toen ben ik wel even boos op hem geworden hoor, dit mag natuurlijk niet zomaar...

Vergeet niet dat het bos tjokvol met woezels zit!
Onzichtbaar voor de mens, maar paarden zijn er erg bang voor!

Doen mijn heren ook weleens hoor. Dan vraag ik me echt af wat er eng is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:17

Kinke schreef:
Ant, neem anders een kijkje op de site van Inge Teblick, clickerexpert Lachen
www.cremebrulee.be/inge

Dank je Kinke, vanaaf even bestuderen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:18

Anouar15 schreef:
Ik ga ook slapen Gaaaap Morgen moet ik crossen (zonder ijzers Haha! )

Succes!

Straks heb je nog een nieuwe bekerkast nodig Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:50

AM, toch lastig dat Merrit zich niet laat vangen. Ik zou zo snel ook geen oplossing weten behalve misschien aan de gang met Parelli. Ik denk trouwens dat je op zoek moet gaan naar een oplossing voor de langere termijn en niet voor een 'quick-fix' (dat helpt misschien 3 keer en daarna heb je hetzelfde probleem).

Paard bij ons op stal laat zich ook nooit vangen in de wei door zn bazinnetje of bijrijder omdat hij denkt dat hij dan dingen moet gaan doen. Ook voor iets simpels als 'alleen even halster om of af', 'alleen even hoeven controleren' laat hij zich door hun niet pakken. Ze hebben het nu maar opgelost door een willekeurige ander het paard te laten vangen zodat zij daarna met hem aan de slag kunnen Haha!.

Ik weet bij wie Anouar de cursus trailerladen heeft gedaan. Ik heb daar een wisselende ervaring mee. In het zadel had ik een wat negatieve ervaring. Wellicht dat op de grond er wat meer vertrouwen in paarden ten toon gespreidt wordt.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:04

aangezien marco nog steeds niet goed loopt heb ik contact opgenomen via mail met Marjan en Lynn. Ik heb nu besloten om ze te laten komen dus ik ga maandag even bellen voor een afspraak te maken Lachen

ik hoop echt dat hun er iets aan kunnen doen Haha!
zo dit moest ik jullie even vertellen Tong uitsteken

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:20

Antheman schreef:
gouda schreef:
Oef ik vind 1 al veel werk. Maar nu staat die ene van mij natuurlijk niet aan huis (al heb je dan meer werk aan voeren en onderhoud e.d.), moet ik ze iedere dag trainen en ben ik zelf niet helemaal lekker natuurlijk Haha!

Nee wacht nog steeds op de staatsloterij of een stukkie land met schuilstal wat ik kan huren. Dan wil ik een haf erbij die heb ik altijd al leuk gevonden

Merrit kopen Stoom uit je oren ??

Wil je hem zo graag kwijt dan? Haha!
Kan mij voorstellen dat je er goed wanhopig van word. Kaylee kan ik gelukkig wel goed vangen maar heb in het verleden wel eens een pony verzorgd die zich ook niet liet vangen. Kun je wel worst van ze maken op een geven moment Boos!
Hoop dat het op een geven moment beter gaat met vangen. Zou zo 123 ook niets weten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:37

Ik heb weer heel wat gemist zeg.

@ antheman: ik heb helaas ook niet meer tips voor je als de anderen al hebben genoemd. Ik hoop voor je dat je een oplossing vind, want ik kan me voorstellen dat het echt heel frustrerend is...

@ Anouar: Wit schrikt ook altijd van dingen die er naar mijn mening niet zijn... Ik vraag me altijd af of ze nou echt iets zien, of het gewoon leuk vinden om te schrikken....zo van: "ha, die had ik weer mooi te pakken..." of "alles is heel erg eng, mag ik aub naar huis??"