De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:56

Anouar15: gefeliciteerd! Heb je zeker een hele grote beker gekregen super hoor.

ehm mijn verhaal van mijn paarden.

Zorro had ik in augustus 5 jaar toen hij naar de Paardenkamp ging. Ik had hem toen hij 27 was van een manege gekocht voor 50 gulden. Iedereen had geld gedoneerd voor zijn oude dag en die mocht ik hem geven. Weet niet veel over zijn verleden hij had geen papieren alleen een entingsboekje die terug ging tot 1985 de verhalen gaan dat hij toen op de manege is gekomen.

Kaylee heb ik sinds vorig jaar augustus. Ze is nu 13 en heeft geen papieren. Ik weet ook niet veel over haar verleden. Alleen dat ze dressuurwedstrijden heeft gelopen tot m2. Haar entingsboekje verteld mij dat ze na haar 3e in ieder geval 4 eigenaren heeft gehad voor mij. Nu hoop ik haar te mogen houden en dat ze nooit weg hoeft want vind zoveel eigenaren best al wel veel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 13:52

Nou dan mijn duit in het zakje:

Merrit gered van de manege toen hij 7 was. Hij was al heel vaak verkocht en iedere keer na 3 weken terug gebracht. Onhandelbaar. Werd mij gezegd dat hij heimwee had. Nou echt nie!! In een stand en 2 uur per dag lopen. Hij heeft erg veel behoefte aan privacy.
Maar hij is best moeilijk in de omgang ja, super de supergevoelig.Met veel rust, ruimte en eigen initiatieven nemen komen we een heel eind.

Andor heb ik gekocht van een particulier. Hem gezien toen hij 2 was, een hengstje. Wilde hem graag hengst houden ,maar dat was erg lastig met onderdak voor hem.

Hem gekocht met de voorwaarde dat zij hem voor mij castreerden. En toen hij bijna 2,5 was, is ioe naar mij gekomen. Ik wist dus al een paar maanden dat ie van mij was en ging weleens op bezoek. Andor dus volledig zelf beleerd.

En de felicitaties voor Anouar! Ben je nu zowel bit als ijzerloos gaan springen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:08

Nou we toch bezig zijn Bloos zal ik het verhaal ook even compleet maken Haha! :

Lee: 19-jarige Paint Horse vosmerrie zonder vlekken. Verleden: zie hierboven. Dijk van een merrie. Zeer wijs. Is niet extrovert, maar heeft een zeer duidelijke eigen mening. Ik heb bijzonder veel respect voor dit mentaal ijzersterke paard.

Shane: tweejarige Paint Horse ruin zonder vlekken. Zoon van Lee; is haar evenbeeld. Ik ken hem dus vanaf veulen. Knap kereltje met een zeer vaag gevoel voor humor. Is momenteel erg aan het puberen.

Pepsi: driejarige Paint Horse merrie MET vlekken Haha! . Geboren in Duitsland en daarna verkocht naar Texel. Daar stond Shane in de opfok en toen ik Shane op ben gaan halen (herfst 2004), heb ik haar ook meegenomen. Heerlijk ongecompliceerd en vrolijk paard.

Grace: veulen met zoveel vlekken dat ze bijna wit is. Dochter van Pepsi. Pepsi was nl. drachtig toen we haar kochten. Pienter en pittig dametje. Heel zelfstandig. Ze valt kennelijk in de smaak bij pennymeisjes, want ik ben er gisteren op gewezen dat Gracie's foto op zo'n paardenspelsite staat Boos! .

Ik heb dus inmiddels vier paarden lopen, waarvan alleen de oudste -die met de bagage- min of meer berijdbaar is. Hmz. Wat doe ik fout Haha! ??? Ach ja ... met Pepsi beginnen we dit najaar en Shane mag volgend jaar aan de bak.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 14:17

Even heel ontopic,

maar eh, ik heb van de week een biothane Halsterhoofdstel besteld,in paars/turqouise!! Party!!
Ben er zo blij mee!!!! Ja
Eigenlijk vrijwel exact als op de fotoos hieronder, maar dan niet meer van webband, maar van biothane.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:29

AM: Toch wel bij Equestrian Nomads neem ik aan Knipoog , alleen dat wachten, vervelend hé

Mac: 4 paarden, wat een weelde Wow!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:33

opala schreef:
Mac: 4 paarden, wat een weelde Wow!

Ja, erg he Bloos! . Het is dus de bedoeling dat we op een gegeven moment twee paarden onder het zadel hebben zodat manlief en ik samen het bos in kunnen Haha! . Tot nog toe hadden we "te oud, te jong, te drachtig". Volgend jaar moet het beter worden Ja .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:07

Gaaf joh...4 paarden... Ik zou ook wel met mijn vriend in het bos willen gaan rijden, maar de snelheid van Wit en Orlanda liggen echt mijlen ver uit elkaar..... Misschien komt er ooit nog een derde bij, maar dit is pas als mijn vriend ook echt de tijd vrij kan maken om veel te rijden, nu ben ik de fanatiekeling, maar meer als 1 paard fanatiek rijden en 1 een beetje erbij gaat echt niet. Tenminste niet als ik ook nog de tijd wil hebben om lekker met ze in de wei te klooien en gewoon een beetje bij ze te zijn. (lekker penny-en)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:16

Oef ik vind 1 al veel werk. Maar nu staat die ene van mij natuurlijk niet aan huis (al heb je dan meer werk aan voeren en onderhoud e.d.), moet ik ze iedere dag trainen en ben ik zelf niet helemaal lekker natuurlijk Haha!

Nee wacht nog steeds op de staatsloterij of een stukkie land met schuilstal wat ik kan huren. Dan wil ik een haf erbij die heb ik altijd al leuk gevonden maar aangezien ik af en toe een dressuurmuts ben Bloos en ik rond de 1.83 ben heb ik toch voor een paard gekozen. Maar ja als ik dan toch meer aan buitenritten ga doen (want dan koop ik een makke) maakt het niet uit als het er niet uit ziet.

Mijn vriend is gister voor het eerst wezen kijken bij het rijden op Kaylee. Bood hem een rondje aan maar wou niet is niet mijn ding zei hij. Op Zorro heeft hij wel eens gezeten toen er niemand op het erf aanwezig was. Nee hij is er echt nog een van de opmerkingen stinkpaarden enzo. Met andere woorden hij durft gewoon niet }>

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:26

Ik heb veel mazzel. Manlief houdt ook van paarden (al is hij minder ver heen dan ik Haha! ) en sinds kort hebben we ze ook aan huis. Dat is idd veel werk, vooral omdat ik veel zelf doe. Incl. de hoeven Bloos . Volgende week gaan ze 24/7 de wei en dat scheelt een hoop werk Haha! . Het scheelt ook dat ze nog niet allemaal onder zadel zijn. Manlief rijdt nl wel, maar heeft een broertje dood aan dat geklooi in de bak. Komt er dus op neer dat ik de basistraining voor mijn rekening neem/ga nemen en dat manlief lekker buiten rijdt (en dan ga ik uiteraard gezellig mee). Ik vind dat wel een goede combi Haha! .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:30

Mijn vriend is gelukkig zelf ook paarden gek, vind het echt geweldig en rijd zelf 2 keer in de week (1 keer thuis op Wit en 1 keer op de manege met een manegepaard). Orlanda doet maar af en toe iets, gewoon voor de leuk. Verder mag ze lekker mooi staan te wezen.

Het voeren en mesten kost inderdaad best veel tijd, maar het de meeste tijd gaat toch zitten in : ff knuffelen, even kijken hoe het met ze gaat, even dit, even dat... het is tevens HET grote voordeel, als HET grote nadeel (het kost meer tijd)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:30

Mac schreef:
Grace: veulen met zoveel vlekken dat ze bijna wit is.
Leuk dat je aan het witte refereert als je aan vlekken denkt, terwijl dat eigenlijk juist het kleurloze gedeelte is Knipoog
Eigenlijk zijn Lee en Shane dus 1 grote ononderbroken vlek Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 21:15

gouda schreef:
Oef ik vind 1 al veel werk. Maar nu staat die ene van mij natuurlijk niet aan huis (al heb je dan meer werk aan voeren en onderhoud e.d.), moet ik ze iedere dag trainen en ben ik zelf niet helemaal lekker natuurlijk Haha!

Nee wacht nog steeds op de staatsloterij of een stukkie land met schuilstal wat ik kan huren. Dan wil ik een haf erbij die heb ik altijd al leuk gevonden

Merrit kopen Stoom uit je oren ??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 21:16

opala schreef:
AM: Toch wel bij Equestrian Nomads neem ik aan Knipoog , alleen dat wachten, vervelend hé

Tuurlijk. Maar waarom mag Goedhard niet genoemd worden? Daar heb ik ook weleens wat vandaan gehaald hoor! Knipoog

en aan dat wachten denk ik niet Haha! Het komt vanzelf.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:40

Dag Nb-ers! Ik ben er ook weer even!
Weinig paarden nieuws...Bruut staat op het land vrij te zijn en een graspens te kweken Haha!

Om even aan te sluiten:

Ik heb Brutus sinds november 2002. Hij was 3 maanden toen ik hem ophaalde... Gekocht met een vriendin in een vlaag van verstandsverbijstering....op Marktplaats Haha!
Mama palomino pony, papa onbekend.
Hij is tot december 2004 van ons samen geweest. Toen hebben we besloten dat ik alleen met hem verder zou gaan! Hij staat nu nog op een stal aan de overkant, maar gaat per 1 juli verhuizen naar een stal in de polder. In de nieuwe stal worden alle paarden ook 's winters elke dag de hele dag door de staleigenares buiten gezet... Ik vind buiten staan erg belangrijk.... Dus ga ik een kwartiertje fietsen naar mijn beessie ipv in 3 seconden de straat oversteken!

AM: Was Mer weer dwars?! Knipoog

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:45

Waarom staat Merrit te koop? Heeft ie weer wat uitgevreten?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 21:58

Cookies schreef:
Waarom staat Merrit te koop? Heeft ie weer wat uitgevreten?

Vandaag weer een uur laten lopen, omdraaien en lopen, omdraaien en weer lopen.

Het kreng kan ik wel sturen en stilzetten ,maar ik krijg hem gewoon niet te pakken.
Wanhopig ben ik! Huilen

Weet iemand raad?

Hij maakt er een spelletje van, vindt het geweldig dat ik hem opjaag.
En hij maar showen ,lekker hard gaan en maar kijken of hij wel in beeld is.

Daanra de rest eten gegeven en meneer komt ook daar niet voor hoor Boos!
Moet echt hulp hebben hoor.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:02

Oh bah AM wat een stouterd (understatement). Kun je niet een klein hoekje van de wei afzetten en hem dan daarin drijven?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:03

Cookies schreef:
Oh bah AM wat een stouterd (understatement). Kun je niet een klein hoekje van de wei afzetten en hem dan daarin drijven?

Dan wordt dat zijn permanente woonverblijf....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:14

am, misschien kun je opnoemen wat je zoal geprobeerd heb? anders ga'k misschien dingen noemen die je al lang en breed bij de poot hebt gehad.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:36

Pellie schreef:
am, misschien kun je opnoemen wat je zoal geprobeerd heb? anders ga'k misschien dingen noemen die je al lang en breed bij de poot hebt gehad.

-Met voer lokken

-Achter hem aanlopen, steeds dichterbij komen en hem dan via zijn kont aanraken. Soms lukt dat, meestal drukt hij zijn kont snel weg en scheurt weg.

-"Voesten" : op de circel zetten in draf om me heen. Harder, zachter van hand veranderen. Stilzetten gaat ook prima en hi jdraait zich naar me toe. Hij komt niet! ik kan bij hem komen tot 2 meter.
De enkele uitzondering dat hij ook gaat kauwen, dan heb ik hem zo! Hij draait na vele minuten wel zijn oor naar me toe en laat zijn hals zakken.
Hij loopt liever een uur idioot te doen dan dat hij komt.

-Dierentolk erbij, die zegt dat het gekkigheid van hem is.

-Paar keer les gehad om mijn lichaam goed te draaien en zo.
Toen dacht ik dat het uitsluitend jaloezie op Andor was, toen begon Andor voor het "echt" mee te doen nl.

-Vragen om te komen of op zijn minst stil te staan, hij scheurt weg ,dan loop ik ook weg.

-En ik heb ontzettend veel grondwerk met hem gedaan. Dat doe ik nu dus ook als ik hem wil hebben en hij zich niet laat pakken.

Vandaag heb ik het opgegeven na 5 kwartier. Daanra de andere paarden gevoerd, en dan komt hij ook niet hoor, het lijkt wel alsof hij daar te trots voor is.
Toen ben ik op het hek gaan zitten en Merrit zat wel te kijken naar me, met zijn Barbie ogen, maar komen , hoo maar.

Wat wel helpt:
-Alle paarden de wei uit. Hoop gedoe, dwars door de koeien heen en stalgenoot wil dit niet. Boos!
- Met zijn 2 en de wei in en zachtjes lopen , vooral NIET kijken naar hem, dan heb je hem echt zo!
- een vreemde de wei in laten gaan , zo nieuwsgierig is hij wel. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:40

Is het niet een idee om hem elke dag even uit het land te halen, stukje te lopen of even poetsen ofzo en hem er dan weer terug in te zetten? Dan leert hij dat hij niet altijd hoeft te werken of z'n stal in moet.
Misschien heb je dat al geprobeert hoor, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:42

Anouar15 schreef:
Is het niet een idee om hem elke dag even uit het land te halen, stukje te lopen of even poetsen ofzo en hem er dan weer terug in te zetten? Dan leert hij dat hij niet altijd hoeft te werken of z'n stal in moet.
Misschien heb je dat al geprobeert hoor, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Hoe moet ik hem eruit krijgen?????????????????????????????
Dat is nu net mijn probleem

Ohja, hij heeft ook een keer een week in zijn strafkamp gelogeerd, een hoekje van de wei. Zijn weidegenoten konden dus wel over de draad bij hem zijn. Hielp ook geen moer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:43

Ik zoek dus gewoon een trainer.
Ik heb naar mijn smaak alles geprobeerd er het is een communicatie probleempje tussen ons.

Maar ik vind het wel lief dat jullie meedenken met me! Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:47

en wat als je de komende tijd nou eens niks van hem ging vragen? gewoon in de wei zitten en wachten tot hij komt? ook al komt 'ie de eerste dagen niet bij je, gewoon net zo lang doorzetten tot 'ie wel een keer bij je komt en dit opbouwen met kleine stukjes in de wei lopen, weer weggaan, etc. al doe je dit een half uurtje per dag, moet uiteindelijk vast iets op gaan leveren. alleen heb je geduld nodig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:49

Tja, wat voor trainer zoek je? Anouar is wel op trailertraining geweest op een stal waar ze alle problemen met paarden kunnen helpen. Maar ik weet niet of je dat zoekt. Hierop bokt wordt er nogal fel gereageerd op die stal, maar ik heb er heel veel hulp aan gehad en nooit problemen. Als je geintereseerd bent wil ik de naam wel zeggen, als je die niet al weet, maar heb niet zo'n zin in weer allerlei felle reacties en dat ik niet spoor dat ik m'n paard daar heen laat gaan en blablabla.