[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:12

ik ga nu lekker naar mijn paardjes toe! Even kijken of we nog wat kunnen/willen doen vandaag. Voordat de bui losbarst..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:14

Ik ga m'n kaasbrood uit de oven halen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:31

eh ik doe niet aan dressuur. Ik doe aan gymnastiseren. Zodat Lan een soepele rug en lijf houdt, waardoor ze in staat is de buitenritjes te doen die ze zo leuk vindt. Ik doe aan dressuur omdat ze zich te pletter verveelt als het te slecht weer is om naar buiten te gaan en om haar soepel te houden. En verder doe ik wel eens wedstrijden. Voor mijn eigen lol en omdat Lan er geen probleem mee heeft.

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:55

Tja met dressuren bedoel ik dus ook niet Anky style
Ik doe gewoon die oefeningen die helpen mijn pony rechter en soepeler te maken.
Verder probeer ik VD te doen dat geeft ook bijna dezelfde werking.
Buiten vraag ik ook af en toe stelling enzo om haar bezig te houden anders gaat ze zoeken naar iets waarvan ze kan "schriken"

Af en toe een wedstrijdje is best wel OK ik rij B en het is meer voor de afwisseling en wisseling van omgeving die ik wel goed vindt voor de ontwikkeling van een band met Shy, in een nieuwe omgeving ben ik haar steun en dat helpt dan ook met het buitenrijden.

Morgen heb ik bv politieles en volgende week maandag een puzzelrit

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:24

Ouders
Ik probeer het heel verzichtig te brengen dat ik het vermoeden heb dat Anouar pollenallergie heeft. Ze willen tenslotte altijd alles weten, als ik niks zeg is het ook niet goed.
Worden ze boos dat ik me niet zo aan moet stellen.
Ze kunnen op de een of andere manier niet begrijpen dat ik alleen maar het best voor mijn paard wil

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:05

smurf schreef:
hou op over GJ, hij is bijna iedere vrijdag bij ons op stal en vindt morrie een wanstaltige Tinker, zou ie ook zijn, maar hij is geen Tinker, van het ras noriker heeft ie nog nooit gehoord en dat is precies de reden dat hij mijn DA niet is.....

Ik ben zeer tevreden over hem

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:09

ik hou het wel bij mijn holistisch DA die weet tenminste dat een Noriker een Oostenrijkse koudbloed is en tijdens haar opleiding heeft ze er een fors aantal behandeld, heel toevallig op het bedrijf waar ik toen ook werkte......

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:22

Ik neem aan dat je Steffi bedoeld?
Daar ben ik ook heel tevreden over Ook zij heeft Giel goed geholpen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:29

GJ redt het ook wel zonder mijn klandizie: alle dames van de bekende dressurstallen in het Gooi dwepen met hem, 1 vermeend kuchje van hun kostbare dressuurpaard en ze vertrekken naar W'berg

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:35

Haha, redden doet tie het zeker wel ja, echt goedkoop is hij niet En hij rijd een hele leuke auto !

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:41

ja leuke auto..... heb ik zelf ook, alleen een halve eeuw ouder

IMJ heeft trouwens superkrachten: ze deed een hek open en het hele hek donderde eruit ik heb het, toen zij allang naar huis was, nog staan repareren samen met de boer: wel 2 enorme keilbouten finaal afgebroken...... superwoman

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:06

Quote van Anne Muller over dressuur: Dressuur is de gehele leerschool die het paard doorloopt, van veulen tot rijpaard. Je kunt niet niet scholen. Elke vorm van contact tussen mens en paard werkt vormend ofwel dresserend. ... Te veel mensen hebben een negatief beeld gevormd van DE dressuur. Ik plaats het begrip dressuur daarom graag in een breder kader. Elk paard heeft namelijk behoefte aan en recht op een basale vorm van bodybuilding. Alleen het paard dat rechtgericht in evenwicht gaat zal in staat zijn de ruiter met duurzaam behoud van ontspannen ruggebruik te dragen.

En op die manier zeg ik ook: dressuur moet...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:08

nou dan stop ik maar met mijn incidentele ritjes want ik wil never nooit meer in mijn leven ook maar 1 stap dressuur doen........ dat heb ik vroeger genoeg moeten doen, Morrie is op de wei met zijn vriendjes ook wel gelukkig.....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:11

Dressuur is je paard iets leren. Dat kan ook lekker rustig stappen zijn, waarbij je je paard zo min mogelijk probeert te hinderen als ruiter. Nageeflijk rijden is echt geen must, net als alle trukjes.. wel van belang is dat je je paard niet zo krom als een hoepel rijdt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:24

Anouar heeft het weer voor elkaar dat de halve stal medelijden met hem heeft Hij kan o zo zielig kijken als hij alleen buiten staat in de regen (z'n vriend moest even weg)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:21

ahhh. die anouar...

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:46

ik moet me hier melden van Len

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:50

Ik moet soms wel lachen om bepaalde mensen hoor. Laatst vertelde iemand mij dat als je paard in de sport loopt hij niet in de wei mag (en al helemaal niet met andere paarden) omdat ze rust nodig hebben

Of iemand anders vond dat paarden niet zonder hoefijzers kunnen omdat paarden oorspronkelijk uit de duinen komen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:54

zo'n sportpaard heeft natuurlijk wel véél meer te overdenken dan mijn Oostenrijkse haarbal die de hele dag buiten loopt te lummelen

bij ons moet het licht altijd na het voeren uit om een uur of 6, anders kunnen de paarden niet slapen, IMJ en ik wensen onze paardjes dan ook iedere avond zeer uitgebreid welterusten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:55

Doe je ze wel een pyama aan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:55

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:57

ja wij doen ze altijd een pyjama aan en ze moeten braaf 8 uur slapen.... ik zei vanavond nog tegen de boer: ach, mag ie niet meer lezen in bed????

Hij heb geen boek, zei de boer.... nee, hij heeft blaadjes met blote merries onder z'n rubbermat liggen, zei ik, waarop de boer hikkend de hoek om ging met z'n kruiwagen......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:59

Ik had een tijdje een jerrycan met brokjes in de stal zodat hij zich niet hoefde te vervelen als hij 's nachts binnen stond. Alleen alle paarden werden er gestresst van omdat hij vrezelijk veel herrie maakte.
Ik moet weer even een nieuwe maken, hij is er op gaan staan

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:46

Voor die 10 minuten die de paarden 's nachts slapen wens ik ze ook uitgebreid weltrusten hoor....

Wij hebben hier geen stalmatten, dus daar kan Wit zijn blote merrie plaatjes niet verstoppen... hij moet het doen met zijn eigen blote merrie

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:48

smurf schreef:
Hij heb geen boek, zei de boer.... nee, hij heeft blaadjes met blote merries onder z'n rubbermat liggen, zei ik, waarop de boer hikkend de hoek om ging met z'n kruiwagen......

plaatjes van blote Bella, Katelijn, Ananoushka, Tuxie, Truusje ( ) en Khalifa