De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:15

Oop hoef ik amper te drijven. De terugweg gaat idd ook altijd veel sneller. Ben blij dat er een handrem op zit Tong uitsteken .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:27

Bij Wit hoef ik in de bak ook bijna niet te drijven. Hij is lekker voorwaarts... Het buitenrijden is een ander verhaal. Dan wordt ie heel erg sterk en vind bijna alles eng. Das dus ook veel stilstaan, maar als ie loopt, dan schiet het ook op!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:48

opala schreef:
De terugweg gaat idd ook altijd veel sneller. Ben blij dat er een handrem op zit Tong uitsteken .

Haha! ! Dat ken ik. Vanochtend ook weer het bos in geweest. Was te laat voor onze "date" want de heenweg gaat niet zo vlot. Was echter na de rit zo weer thuis na het afscheid van onze "date". Op straat gaat de weg terug alweer wat beter. Het is nog een debiele turbo-stap, maar ze stapt tenminste. Geef ons een zomer en we kunnen weer relaxed buiten rijden Haha! . Maar serieus: het is een kwestie van kilometers maken met Lee, dan gaat ze het vanzelf saai vinden en wordt ze minder heet Bloos .

Sugarmiss schreef:
Missy is het schoolvoorbeeld van hoe je NIET met Quarters -al dan niet op jonge leeftijd- om moet gaan

Ben bang dat ik ook een rugzakje met bagage mee heb gekregen met Lee. Ze was 15 toen we d'r kochten en had de 6 jaar daarvoor in de lessen gelopen. Van de eerste zes jaar van haar leven (in Amerika) weten we helemaal niks. Ja, dat ze 5 keer van eigenaar is veranderd ... zal ook wel zijn redenen hebben, denk ik zo ... en het is zo'n schat Ach gut

Gelukkig kunnen we allemaal wel lachen om onze oudjes en hun onhebbelijkheden Haha! .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:13

Ik heb van Missy wel ongeveer alles kunnen achterhalen; van veulen tot de laatste eigenaar. Zelfs nog een oud wedstrijdboekje van de WRAN waar ze ooit eens gestart is in de halter en reining. De namen die zich er tussendoor mee bemoeid hebben zijn niet de minste.
Het is idd moeilijk te geloven dat dit paard ondanks alles nog zo'n lieverd is gebleven.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:31

Oop is gelukkig niet veel in andere handen geweest. Tussen de fokker en mijzelf zit totaal vier maanden. Verdeeld over een meisje, welke Oop heeft ingeruild voor een ander paard, en een man die haar aan mij verkocht heeft, voor zover ik ingelicht ben. Nog jong en onbeleerd, dus ze konden er weinig aan verpesten, gelukkig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:57

Dat soort ervaringen met andere paarden was voor mij reden om een jong paard te kopen, rechtstreeks van de fokker.
Je verpest er immers sneller wat aan dan dat je het weer kunt herstellen....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:27

Mijn dochter, toen 12, en ik hadden totaal geen ervaring met een eigen paard houden, dus laat staan het beleren. Maar het is toch nog allemaal goed gekomen Clown . Wanneer mijn dochter er niet was geweest, had ik vast een ander verhaal neergezet Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:31

ik ga weer ff on-topic hoor, als jullie het niet erg vinden. Haha!
ik heb mijn gereedschap vandaag binnen gekregen van de agradi!! 2 hoefmesjes, een rechte vijl met 4 verschillende vlakken en de gebogen vijl.... Vork nu kan ik wel ff vooruit dacht ik!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:50

@ pellie: lekker joh, dus jij staat nu in het zonnetje te vijlen???

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:55

Orlanda is op een manege in Mook gefokt, zover ik weet is ze daar ingereden en in de lessen gaan meelopen. De manege is daarna met een aantal paarden (waaronder Orlanda) verhuisd naar Wijchen. Een aantal jaren terug is ze nog een korte tijd van een meisje geweest dat wedstrijden met haar heeft gereden, maar na een tijdje is ze weer aan de manege terugverkocht. Daar heeft ze gestaan tot ik haar op haar oude dag gekocht heb...ze is dus zo'n 20 jaar manege pony geweest.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:57

Wit heb ik gekocht van de mensen die hem weer rechtstreeks van de fokker hebben. Hij is 14 jaar van hun geweest, en nu is ie van mij! (jippie).

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:23

Pellie: 1 tip voor je vijl, heb de mijne nl. ook bij Agradi vandaan, 's winters in droge ruimte leggen, anders roest ie en wordt ie heel erg bot. (Misschien geldt het wel voor alle vijlen, geen idee.) Succes met bekappen.

Tja bekappen is hier meer bijzaak geworden, maar daarom vind ik het des te leuker Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:05

angela88 schreef:
Orlanda is op een manege in Mook gefokt, zover ik weet is ze daar ingereden en in de lessen gaan meelopen. De manege is daarna met een aantal paarden (waaronder Orlanda) verhuisd naar Wijchen. Een aantal jaren terug is ze nog een korte tijd van een meisje geweest dat wedstrijden met haar heeft gereden, maar na een tijdje is ze weer aan de manege terugverkocht. Daar heeft ze gestaan tot ik haar op haar oude dag gekocht heb...ze is dus zo'n 20 jaar manege pony geweest.

20 jaar in een manege... pfoe!
Dan heeft ze hard gewerkt voor dr brokjes in haar leven....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:31

Ja, ze heeft haar pensioen meer als verdiend! En ze geniet met volle teugen!

Ik ben de hele middag af en aan met ze in de wei bezig geweest. Orlanda heb ik vandaag weer zitten 'plukken', het eruit trekken van haar wintervacht dus... een tijdrovend maar leuk werkje, en Orlanda vind het heeeeeerlijk.

Ik ben dus met haar bezig, komt Wit eraan schouwen, zit ie zo te kijken van 'he, dat kan ik ook'. dus hij gaat lekker bij Orlanda staan en gaat met zijn mond aan de andere kant zitten plukken...en Orlanda bij hem...dan zijn we met z'n allen echt is ons nopje! Op en top genieten!

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:07

angela88 schreef:
@ pellie: lekker joh, dus jij staat nu in het zonnetje te vijlen???

nee er viel nog niks te vijlen... hoefjes zagen er nog puntgaaf uit Verdrietig Haha!

bedankt voor de tip!

20 jaar, dat is inderdaad een lange tijd!! dat gepluk zal er leuk uitzien, gezellig zo met de paardjes samen staan, ik vind het altijd heerlijk

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:42

Hoi.
Ik ben zojuist clubkampioen springen geworden. Kwam ik even melden Haha!

Kom van het weekend weer over hoefjes kletsen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:40

Anouar is meteen ten hij bij de moeder weg kon naar de vorige eigenaresse gegaan, zij heeft hem toen iets van 6 jaar gehad. Toen ging ik hem verzorgen en uiteindelijk hebben we hem gekocht. Hij heeft dus eigelijk maar twee eigenaren gehad. Ik weet ook echt alles van hem. Heb een heel fotoboek met foto's vanaf de geboorte tot aan nu. Zelfs foto's van tijdens de geboorte, zo schattig.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:42

felies met je kampioenschap!! Cool

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:06

Gefeliciteerd met je kampioen-zijn!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:20

En dat op blote voeten, Anouar. Nou jaaaa zeg, wat onverantwoord Clown ! Maarre, proficiat hoor Knipoog !

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:23

Haha, ja op blote voeten Haha! En Anouar was ook nog derde in een lagere klasse met m'n vorige bijrijdster. Heeft ie weer goed gedaan Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:26

Anouar15 schreef:
Haha, ja op blote voeten Haha! En Anouar was ook nog derde in een lagere klasse met m'n vorige bijrijdster. Heeft ie weer goed gedaan Haha!

Superpaard! Krijg je trouwens wel eens opmerkingen over zijn blote voeten of zijn er meer die op blote voeten springen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:42

Anouar: gefeliciteerd

En wat leuk dat je ook foto's hebt van je paard als (pas geboren) veulen, dat heb ik dus niet en jammer dat ik dat vind.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:34

opala schreef:
Anouar: gefeliciteerd

En wat leuk dat je ook foto's hebt van je paard als (pas geboren) veulen, dat heb ik dus niet en jammer dat ik dat vind.

Oh ja, daar moet ik de vorige eigenaar nog even aan herinneren, ze had het er nog over dat ze ook nog foto's had van de geboorte van Walter...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:13

Anouar: gefeliciteerd, goed zeg!!!

@ angela: Ponto is buiten op de heenweg ook niet zo vooruit te branden. Terug gaan we altijd al een raket (als het aan hem ligt.
Als ik samen met ander mensen buiten rijd dan moet ie altijd voorop lopen dan kan hij op de heenweg wel ineens doorstappen.