Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

opala schreef:28 Wat een leeftijd. Opwelke leeftijd ben je eigenlijk gestopt met rijden met hem? Dat zou betekenen dat ik 64 (slik) ben, wanneer Oop die leeftijd heeft
bereikt.
Ik rijd nog steeds met hem, anders springt ie uit zijn vel. Bob krijgt les op hem van mij. Hij loopt als een trein. Ik heb hem wel moeten scheren want hij kwam niet meer door zijn wintervacht heen. Als het koud is dan heeft hij zijn jas aan.
Wel loopt hij heerlijk ontspannen met het nieuwe zadel. Morgen gaan we een buitenrit maken.
. Zij is bijna 2 1/2 jaar uit de running geweest (veulen - geblessseerd - drachtig) en ik ben nu weer een beetje met haar begonnen. Serieus trainen gaat niet meer vanwege haar knietjes, maar buitenrijden gaat nog prima (wel met de Old Macs aan haar voorvoeten), heb ik ondervonden
. Ik had al een paar weken met haar gewandeld en sinds een paar dagen zit ik erop en ga ik met haar naar het bos. Probleem is met haar dat ze toen ze nog manegepaard was werd gebruikt voor "boscrossen". Rustig buiten rijden is er dus eigenlijk niet bij met haar. Maar ik probeer het toch
.
.
.
. opala schreef:Aha dus afhankelijk van de lichamelijke conditie kun je je "bejaarde" paard nog onder het zadel rijden. Weer wat geleerd.
Dat Lee ook alweer 19 is, al is dat niet te merken in het bos.
. (En nog steeds niet
) opala schreef:Op Lee heb ik een paar lessen gehad in 1999, vlak voor we Oop kochten. Een heerlijke les wanneer je haar kreeg toegewezen bij de toenmalige Western Horse Stables in Assendelft. Een korte kennismaking met het westernrijden. Al zal Lee dat minder gevonden hebben, want zo geweldig kon ik niet rijden. (En nog steeds niet
)
. Dat wordt wel beter naarmate je vaker naar buiten gaat met 'r, maar ik ben bang dat dat er nooit helemaal meer uitgaat ... Mac schreef:Heeeej, Opala heeft een vroege Boktmeeting gehad met mijn Lee!! Wat leuk! Heb je wel eens een buitenrit gemaakt op d'r? Da's ook een ervaring op zich! Het enige dat ze wil is HARD en dat kan dus niet, want dan slaan de stoppen door. Dat wordt wel beter naarmate je vaker naar buiten gaat met 'r, maar ik ben bang dat dat er nooit helemaal meer uitgaat ...
opala schreef:Echt wel.
. Full speed ahead is echter niet voor Lee weggelegd, al is het maar om haar tegen zichzelf te beschermen. Antheman schreef:Dit wist je niet??
... opala schreef:Aha dus afhankelijk van de lichamelijke conditie kun je je "bejaarde" paard nog onder het zadel rijden. Weer wat geleerd.
Dat Lee ook alweer 19 is, al is dat niet te merken in het bos.

opala schreef:sloeg opEcht wel.
Antheman schreef:Wat grappig! klein wereldje dan he!
opala schreef:sloeg opal is dat niet te merken in het bos.
Mac schreef:Rustig buiten rijden is er dus eigenlijk niet bij met haar.
. Nee buitenrijden heb ik op Lee niet gedaan.