De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:18

Wel goed dat je weer meteen erop bent gegaan is toch altijd even schrikken. Wel schattig dat Wit het eigenlijk niet door had wat hij had gedaan.

Wat is het trouwens rustig in dit topic de laatste tijd. Ik lees wel mee maar zit niet zoveel meer online vanwege rsi achtige klachten.

Ga slapen ben sinds maandag weer aan het werk na 4 weken thuis gezeten te hebben (2 weken verplicht vakantie en 2 weken ziektewet) en het valt allemaal niet mee. Word een beetje weggepest op het werk dus ga maar dossier aanleggen. Je hebt tegenwoordig niet zo gauw een andere baan maar ja even slikken nu nog maar 3 dagen therapeutisch aan t werk dus moet niet zeuren wat dat betreft. Ben verder flink bezig met groot onderhoud: psych, arbo en cesar dus kom mijn tijd wel door dat wel. Vind het alleen zo jammer jaar geleden een vast contract gekregen terwijl ik mijn baan al had opgezegd. Nu ze weten dat ik ziek ben werken ze mijn herstel alleen maar tegen door dat pesten en zijn ze mij liever kwijt dan rijk wel maf maar ja zakelijk zegt men dan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:21

ponto, felies!! wat een mooie leeftijd! en dan ook nog gewoon lekker thuis... dat gam dat ook ooit mag bereiken Lachen

auw angela, dat levert idd zeer vlees op!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 23:43

Sterkte Angela!
Brand het op je oksel?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:44

Allemaal bedankt voor de felicitaties. Ja het is een hele leeftijd voor een pony. En hij loopt nog steeds als een trein.

@ AM: nee we hebben nog geen datum voor onze paardenvakantie.

@ Angela: sterkte met je oksel, da's echt een gevoelig plekje.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:35

Iedereen dank voor het medeleven met mijn oksel...Het brandde gisteren behoorlijk, het is nu al een stuk minder.

@ gouda: vervelend hoe het gaat op je werk. Succes (en/of sterkte) ermee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:33

opala schreef:
28 Wat een leeftijd Wow! . Opwelke leeftijd ben je eigenlijk gestopt met rijden met hem? Dat zou betekenen dat ik 64 (slik) ben, wanneer Oop die leeftijd heeft
bereikt.

Niet!!! Haha! Ik rijd nog steeds met hem, anders springt ie uit zijn vel. Bob krijgt les op hem van mij. Hij loopt als een trein. Ik heb hem wel moeten scheren want hij kwam niet meer door zijn wintervacht heen. Als het koud is dan heeft hij zijn jas aan. Lovers

Afbeelding

Kijk hier voor de eerste keer met een boomloos zadel, deze foto is een paar weken geleden gemaakt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:23

Stoere foto Cooks!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:03

@ cookies: hij ziet er nog uit zeg! Orlanda is nu ongeveer 25 jaar, maar haar botten beginnen nu echt uit te steken. Op haar rijden we ook (bijna) niet meer. Je moet haar echt vooruit meppen (en dat doe ik niet). Ze is nu lekker van haar welverdiende pensioen aan het genieten.

Echt wel super dat je hem nog steeds kan rijden! Hopelijk gaat ie nog jaren mee!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:15

Ponto was ook niet zo vlot vanavond, maar dat had meer te maken met die graspens die eronder hing. De rest van de paarden konden we ook uit de wei rollen. Haha! Wel loopt hij heerlijk ontspannen met het nieuwe zadel. Morgen gaan we een buitenrit maken.
Ponto zit heel goed in zijn spieren, nu hij geschoren is kun je de spierbundels goed zien. We hebben nog een ouwe op stal staan van 32 maar dat is meer een bonestaak. Er zit echt geen spier meer op. Daar word ook niet meer mee gereden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:49

Lee komt net pas kijken. Ze is pas 19 Haha! . Zij is bijna 2 1/2 jaar uit de running geweest (veulen - geblessseerd - drachtig) en ik ben nu weer een beetje met haar begonnen. Serieus trainen gaat niet meer vanwege haar knietjes, maar buitenrijden gaat nog prima (wel met de Old Macs aan haar voorvoeten), heb ik ondervonden Bloos . Ik had al een paar weken met haar gewandeld en sinds een paar dagen zit ik erop en ga ik met haar naar het bos. Probleem is met haar dat ze toen ze nog manegepaard was werd gebruikt voor "boscrossen". Rustig buiten rijden is er dus eigenlijk niet bij met haar. Maar ik probeer het toch Bloos .

Overigens heb ik iets grappig gemerkt nu ik weer veel met Lee op straat kom: ze maakt haar eigen mustang-roll!! Ze is niet zo fanatiek met het optillen van haar achterbenen en daardoor slijt ze haar achtervoeten behoorlijk af. Een kwestie van een beetje gelijk vijlen en Madame doet de rest Haha! .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:04

Aha dus afhankelijk van de lichamelijke conditie kun je je "bejaarde" paard nog onder het zadel rijden. Weer wat geleerd Clown .

Dat Lee ook alweer 19 is, al is dat niet te merken in het bos Knipoog .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:11

opala schreef:
Aha dus afhankelijk van de lichamelijke conditie kun je je "bejaarde" paard nog onder het zadel rijden. Weer wat geleerd Clown .

Boktmeetingje gehad? Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:25

Op Lee heb ik een paar lessen gehad in 1999, vlak voor we Oop kochten. Een heerlijke les wanneer je haar kreeg toegewezen bij de toenmalige Western Horse Stables in Assendelft. Een korte kennismaking met het westernrijden. Al zal Lee dat minder gevonden hebben, want zo geweldig kon ik niet rijden Bloos . (En nog steeds niet Haha! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:28

opala schreef:
Op Lee heb ik een paar lessen gehad in 1999, vlak voor we Oop kochten. Een heerlijke les wanneer je haar kreeg toegewezen bij de toenmalige Western Horse Stables in Assendelft. Een korte kennismaking met het westernrijden. Al zal Lee dat minder gevonden hebben, want zo geweldig kon ik niet rijden Bloos . (En nog steeds niet Haha! )

Wat grappig! klein wereldje dan he! Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:33

Heeeej, Opala heeft een vroege Boktmeeting gehad met mijn Lee!! Wat leuk! Heb je wel eens een buitenrit gemaakt op d'r? Da's ook een ervaring op zich! Het enige dat ze wil is HARD en dat kan dus niet, want dan slaan de stoppen door Gestoord . Dat wordt wel beter naarmate je vaker naar buiten gaat met 'r, maar ik ben bang dat dat er nooit helemaal meer uitgaat ...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:36

Echt wel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:41

Mac schreef:
Heeeej, Opala heeft een vroege Boktmeeting gehad met mijn Lee!! Wat leuk! Heb je wel eens een buitenrit gemaakt op d'r? Da's ook een ervaring op zich! Het enige dat ze wil is HARD en dat kan dus niet, want dan slaan de stoppen door Gestoord . Dat wordt wel beter naarmate je vaker naar buiten gaat met 'r, maar ik ben bang dat dat er nooit helemaal meer uitgaat ...

Dit wist je niet??

Meer coming outs doen hoor, Oop Knipoog

Ga slaapjes doen, morgen weer vroeg dag. Gaaaap

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:43

opala schreef:
Echt wel.

Als ik de komende jaren elke dag het bos inga wel ja Bloos . Full speed ahead is echter niet voor Lee weggelegd, al is het maar om haar tegen zichzelf te beschermen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:46

Antheman schreef:
Dit wist je niet??

Ja, ergens in mijn achterhoofd gaan er wel belletjes rinkelen.
Maar ja, 30+ he ... Bloos ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:45

opala schreef:

*cross*

Haha! Haha!

Ach soms zie je toch ook weleens oudjes door het bejaardentehuis stuiven met hun rollator? Haha! Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:47

opala schreef:
Echt wel.
sloeg op
Antheman schreef:
Wat grappig! klein wereldje dan he! Knipoog

opala schreef:
al is dat niet te merken in het bos Knipoog .
sloeg op
Mac schreef:
Rustig buiten rijden is er dus eigenlijk niet bij met haar.

Voordat de verwarring helemaal compleet is Knipoog . Nee buitenrijden heb ik op Lee niet gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:56

@Mac: Er is nog hoop. Toen ik Missy (nu ook 19) kocht kon ze niet anders dan in pure paniek van boom naar boom vluchten. BuitenRIJDEN kon je het niet noemen, het was meer meeliften.
Nu na jaren kan ze rustig joggen en zelfs een rustig galopje, al vind madam het ook leuk om nog lekker de benen te strekken in galop, maar het is geen paniek meer.
Missy is het schoolvoorbeeld van hoe je NIET met Quarters -al dan niet op jonge leeftijd- om moet gaan.

Sugar en Missy samen op de hei is een heel ander verhaal Cool

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:28

Oja ik moet bij Ponto ook altijd zijn leeftijd in de gaten houden want hij let er niet op. Lekker een eindje scheuren is zijn grootste hobby. Vooral als ik met andere paarden mee naar buiten ga. Dan moet ik hem echt bij me houden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:03

Het enige doorlopen wat Orlanda nog doet, dat is de terugweg.... Met veel moeite krijg ik haar op de heenweg vooruit (stappen, draf en galop ho-maar). Ze gaat vaak stilstaan en wilt dan omkeren.... Als we daadwerkelijk omkeren, is ze 3 keer zo snel thuis als dat we op de heenweg gedaan hebben. Maar dan nog let ze wel op zichzelf. Een klein stukje galop en dan weer stap, een stukje draf en dan weer stap..... (moet je nagaan hoe langzaam de heenweg gaat, achteruit hinkelen gaat nog sneller)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:10

Maar ja...Orlanda is mijn luxe-knuffel-penny paardje.....
Wit is het (ook knuffel) werk-paard. Voor hem geldt, niet moeilijk doen, eerst werken, dan weer (terug) in de wei.

Orlanda mag doen wat ze zelf wilt. Een tikje met de zweep maakt toch geen indruk op haar, ze doet toch waar ze zelf zin in heeft. Wat dat betreft ben ik ook maar een zwakkeling hoor....Anderen zeggen weleens: Je moet wat harder voor haar zijn! (toen we nog wel lessen met haar reden) maar dat kan ik niet, heeft ze niet verdient. Het is maar goed dat Orlanda het knuffel-penny paardje is, als Wit hetzelfde mocht als zei....oehhh, dan zou hij nog wel eens flink vervelend kunnen worden....