[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:37

Dat lijkt me ook heel leuk om en keer naar toe te gaan angela.

Meer les is altijd fijn Lachen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:38

Oh ja, ik zal mijn lesgeefster een PB'en...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:38

_angela_ schreef:
das wel heerlijk rustig zeg...en weet je al wat je met alle extra tijd gaat doen?

Morrie had het helemaal goed...
Ik had me voorgenomen om de boel te doen thuis...
(wassen strijken,dweilen enz...)
Maar ik weet nu al dat daar niks van terecht komt... Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:46

ik ken het TL, heb nu 5 weken vakantie en geen pest gedaan... braaf iedere dag stofzuigen en om de dag dweilen, maar beslist niets extra....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:15

zo zeg wat een noodweer, in Huizen heeft het geregend, in Blaricum en Eemnes was het de zondvloed, echt ongelooflijk zoveel water en onweer.... de hele wei staat blank, er is geen droog plekje meer, de ijzers roesten zo onder de voeten vandaan vannacht......
Ik heb eerst een half uur voor de wei in de auto gezeten, want het onweerde zo dat ik de wei niet in durfde: schrikdraad en de klok staan (heel slim) helemaal achterin bij de koeien, dan ben je dus al 4 draden door.......

Alle paarden behalve Morrie stonden sip op een kluitje bij de uitgang, Morrie stond een end verderop gewoon te vreten, zoals dat hoort bij een Noriker Vork

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:21

Zo, ben eindelijk weer thuis.
In Nieuwekerk aan de IJssel is het gelukkig bijna heel de dag droog gebleven.

Heb een ritje mogen maken op een van Marianne's dekhengsten, wát een gaaf paardje is dat zeg! Waarschijnlijk gaan we zondag weer, ze heeft ons gevraagd om 16 september op haar paarden mee te doen aan de kür op muziek. Dat wordt trainen Clown

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:36

Shy is echt helemaal van slag, er is iets raars aan de hand maar ik kan er nog niet achter komen wat het is.
Het kan zo veel zijn, het weer, enge mensen of gewoon niet lekker in der vel.

Ik was dus in die mega bui bij Shy in de wei. De medicijnen moeten 2x per dag en ik heb het dus door de slobber heen.
Ze stond met der kont in de regen, zag mij en wou naar mij toe lopen, dit deed ze dus niet rechtuit maar zijwaarts/achterwaarts.
Ze ging ook elke keer bijna met de kont in het hek staan Verward
Zo raar.

De slobber werd naar binnen gehamsterd, zo gepropt dat ik de deksel er af en toe tussen moest schuiven. Echt heel der wangen dik, net een hamster.
Ze deed alsof ze uitgehongert was Verward

En elke keer maar schikken Lips are sealed niets voor Shy.
Gelukkig was de kogel weer wat dunner en zette ze er wel gewicht op OK dan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:30

Walter heeft zwemles. Ik heb het nog niet eerder zo nat gezien daar. Heb ze maar een flink stuk gras gegeven zodat ze lekker door kunnen eten, dat konden ze wel waarderen geloof ik.

Dat gekke beest van mij loopt constant door de draad heen, hij heeft meteen door dat er geen stroom op staat.
Morgen of overmorgen laat ik er wel een keer stroom op staan als ik er ben, dat zal hem leren!

@shyla: ik hoop dat je er snel achter komt wat er nu aan de hand is!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:31

Arabel liep ook goed vandaag! Toch maar gaan lessen, was echt niks aan de hand. Ging ook heel goed, word steeds meer ontspannen en ze gaat nu ook echt meewerken. Ze snapt het idee nu en dat scheelt heel veel onbegrip. Ik kan het niet alleen thuis gebruiken maar ook buiten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:00

Dat is fijn evita!

Morgen komt Auk weer naar huis, gelukkig!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:17

@ shyla: Misschien is het iets om er zo'n nep-camera op te hangen? zodat het lijkt dat er camera-toezicht is... als dan de camera ineens gesloopt is, dan weet je genoeg.. blijft ie heel, dan was er of niks aan de hand, of hij schrikt af..

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:45

Sommige stukken van ons grasland zijn net waterbedden. Van de bovenkant lijkt er niks aan de hand maar zodra je erop stapt zak je tot je enkel weg..Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:49

tot je enkel?? Ik stapte in een mollengang en ging tot over m'n laars erin, je paard zal erin stappen.... dan is ie mooi kreupel!

Ik vind dat we wel weer genoeg gestraft zijn voor die hittegolf van 2 weken, het mag nu wel weer eens normaal weer worden.

Ik heb de hele vakantie nog niets kunnen doen met Morrie, als ik dat gewild zou hebben: 2 weken te heet en de rest te nat.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:49

Ik ben heel gemeen... heb Vanilla voor vannacht opn een heel klein stukje gezet, wel met inloopstalletje van 5 bij 2 meter, en het uitloopje is iets van 5 bij 10 meter. Aan het einde van de uitloop staat er een trailer, met daarin hooi en een emmer water...

Ik schaam me zo!
Maar ja, als er ooit iets mis is en ze moet naar de kliniek, dan moet ik d'r wel een trailer in kunnen krijgen...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:54

Shyla25 schreef:
Ze stond met der kont in de regen, zag mij en wou naar mij toe lopen, dit deed ze dus niet rechtuit maar zijwaarts/achterwaarts.
Ze ging ook elke keer bijna met de kont in het hek staan Verward
Zo raar.

Volgens mij is dit heel normaal gedrag, ze willen met de kont in de regen, hoe harder de regen hoe meer ze die houding willen aannemen, tenminste denk ik bij mijn paard gezien te hebben.

Bij ons waren de paarden verweid vandaag, staan niet meer in het water en een stuk dichterbij Cool

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:55

arno8 schreef:
Ik ben heel gemeen... heb Vanilla voor vannacht opn een heel klein stukje gezet, wel met inloopstalletje van 5 bij 2 meter, en het uitloopje is iets van 5 bij 10 meter. Aan het einde van de uitloop staat er een trailer, met daarin hooi en een emmer water...

Ik schaam me zo!
Maar ja, als er ooit iets mis is en ze moet naar de kliniek, dan moet ik d'r wel een trailer in kunnen krijgen...

Kiept die trailer niet om Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:55

Ja enkel, knie, wou niet overdrijven Knipoog Hier op de friese klei weet je nooit wanneer het water ophoudt en de blubber begint Haha!

Goed streven Arno maar ik zou er toch wat actiever mee bezig zijn. Wat wil je Vanilla nu bijbrengen dan? Heeft ze angst voor de trailer of nog nooit echt gedaan?

Ik heb ooit het idee gehoord om een paard in een bak op te sluiten met een trailer met eten en drinken daarin. Dan net zolang te wachten totdat het paard er zelf inloopt. Stond me erg tegen en vond het een laatste redmiddel. Sorry maar vind het een beetje gemeen Lachen
En gevaarlijk. Mijn paard zou als ie niet in de trailer wilde en echt dorst kreeg echt niet in de trailer gaan. Maar dwars door draad ed heen...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:04

Els, had Marianne nog de groeten van je gedaan. Ze moest even denken wie je was, maar ze herinnerde zich het wel, hihi.

Ik ga eens slapen, morgenochtend paardje ophalen Lachen
Doei!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:08

Het is maar voor 1 dag.
Als het niet werkt, verzin ik iets anders.

Ik wil Vanilla nu leren dat een trailer haar niet op eet. Ze is er doods en doods bang voor. Met Volare kan ik inmiddels zo de trailer in, als ik zou rennen, zou hij zelfs meedraven.

Vanilla loopt altijd netjes achter me aan, maar op een afstand van 5 meter tot de trailer gaat ze trager lopen, totdat ze helemaal blokkeert vlak voor de laadklep. Dan kun je 2 dagen wachten, ze blijft staan met een doodsbange blik in d'r ogen. Trekken en duwen kan ook, dan blokkeert ze of ze rent naar achteren.

Ze is vroeger als sportpony gebruikt en een trailer betekent voor haar naar een wedstrijd, waar ze dus een schurfthekel aan had. Maar ik denk dat het ook is dat ze bang is ergens alleen terecht te komen. Toen ze hier heen kwam, hebben we eerst een shetlander in de trailer gezet, en toen liep ze er zo in.
Alleen is mijn trailer niet groot genoeg voor 2 paarden en een shet heb ik niet.
De bedoeling is dus dat ze doorkrijgt dat ze een trailer in kan lopen zonder dat deze op slot springt.

Maar als ze morgen nog niks gedaan heeft, ga ik eens naar die dvd van parelli zoeken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:08

@Auky *haha* dat is ze geraden dat ze me nog kent ..... Haha! Ze vond mijn vorige paard helemaal te gek.......

de trailer hou op schei uit, wat een drama ..... ik had zéér deskundige hulp deze week, heb ik geen trailer, wat baal ik daarvan.
Bij mij is het een langdurig verhaal en een heel groot trauma van Morrie...... van vroeger. Hij is heel vaak verhuisd in Oostenrijk en ze hebben hem heel vaak een trailer in geslagen en daar pluk ik nu de vruchten van....

Bij Morrie staat een pony in de wei die heeft zo'n hekel aan regen, die kan dan zelfs achteruit draven, met z'n kont tegen de regen in, als ie het idee heeft dat ie opgehaald wordt en op stal mag opdrogen Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:11

Mijn paard heeft een ongeluk gehad in de trailer en is daarna nog een paar keer gevallen in de trailer. Dat was ook een groot trauma. Toch goedgekomen, na 4 jaar Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:25

Trailer is zo'n drama voor veel paarden. Helemaal als ze er slechte herinneringen aan hebben. Heb je wel eens een trailer gebruikt met voor en achterlader Arno? Dat helpt bij het 'opsluitende' idee. Ik vind deze trailers heel erg fijn, ook veel lichter. Van IforWilliams

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:28

Dat kan ik helaas niet proberen, denk wel dat het veel zou schelen, maar ik heb gewoonweg geen geld voor een nieuwe trailer...

En hier heb ik voorlopig ook geen geld voor.... maar toch.... droom.... zwijmel....

http://www.eifelstar-immo.com/tekoop_BadBertrich.htm

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:28

Mijn paard hoeft amper met de trailer vervoerd te worden, dus is het ook (nog) geen drama Clown .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:31