Er zijn toch ook veel meer rechtshandige mensen als links

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ann schreef:Klopt inderdaad, smurf. Met bekappen is dit ook Gillian haar moeilijkste been...
Ann schreef:Wendy schreef:Ik weet niet zeker of deze merrie ook hanetred heeft... het is in ieder geval ook rechtsachter. Soms trekt ze ineens het been heel hoog op...
Apart, ik ken een Fries die hetzelfde
ook rechtsachter heeft. Dit paard loopt nu een paar keer per week voor de kar zoveel mogelijk rechte stukken om de spieren te trainen die het moeten opvangen.
pony25 schreef:Er zijn toch ook veel meer rechtshandige mensen als links
Wendy schreef:pony25 schreef:Er zijn toch ook veel meer rechtshandige mensen als links
Ik dacht dat dat te maken had met de dominante hersenhelft?
Wendy schreef:Dat is inderdaad apart. Zou het een gevolg zijn van de inteelt binnen dat stamboek?
Anya schreef:Ja je been is wel goed. Maar het is dus wel belangrijk om het paard steeds recht te maken. En de achterhand de goede kant uit de houden om overspringen te voorkomen. Of (dressuurmethode) de stelling er van voor tot achterkant goed in houden.
Citaat:Dan zou er een link zijn met zwaarder gebouwde rassen?
smurf schreef:ik heb gisteren losse flappen straal gesneden van een heel elgeant pony'tje en die had ook grote moeite met rechtsachter (of ging het daar niet meer over)
smurf schreef:nu hoorde ik laatst een erg natural iemand beweren dat rechtachter veelal het moeilijke been is bij de meeste paarden en als ik zo om me heen kijk, dan klopt dat wel.
Wat daar nou weer achter zit??????
smurf schreef:losse kniebanden ken ik alleen van Jack Russels.... niet van paarden, nog nooit tegengekomen, maar zoveel ervaring met paarden heb ik natuurlijk ook niet.....
Anouar15 schreef:Hebben we het over dressuur?
Ik begin daar steeds meer ene hekel aan te krijgen. Ik kan de lol er gewoon niet van in zien. Maar toch moet het