[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 08:27

goedemorgen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 08:56

Goeiemorgen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:10

Morgen Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:56

Afbeelding

Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:09

Goeiemorgen!

Zometeen Geschiedenis en Engels. En weetje, ik zit er helemaal niet tegenop. Ben er klaar voor-Ben er voor klaar Hyper!

Prachtige fles Ara, je zou maar zo zin krijgen in de afwas. Clown
Wij hebben een vaatwasser, nietzo natural zeker Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:13

Ik gaaa maar eens naar school Doei!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:18

Onze merknaam is gejat!!!!!!!!! Door Dreft Zij zijn groot en ik is klein!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:24

Hoe durften ze Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:43

Heb je je merknaam wel gedeponeerd dan?
Haha! grappig dat flesje.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:47

@ mirth; ben nog steeds niet tevreden. Vork Zoek nog even verder.

Mijn economie ging best goehoed. Go jij! Go jij! Maarja.. dat denk ik wel vaker. Ik had ZO de zenuwen, en toen ik bijna klaar was kreeg ik echt koppijn. Clown

Stoute dreft. Scheve mond Tong uitsteken

Ik plaats zo trouwens wat foto's van gister, in de überweide; jullie kennen mijn deken verhaal allemaal.. als ik er zelf naar kijk denk ik ook, ik had liever dekenloos gezien, maarja, volgende winter Haha! Haha! *zin in. Ik had nu alleen een badstof zweetdekentje omgedaan met een dekensingeltje.. Lachen
Laatst bijgewerkt door Faux op 07-11-06 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:49

Faux, bekap jij zelf of laat je het doen, trouwens?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:51

Ik sta [ nog ] op ijzers Ara, en als ik over een tijdje ijzerloos ga weet ik nog niet of ik het zelf wil gaan leren of dat ik het laat doen.. Lachen Eerst maar eens mijn ouders zover krijgen dat die ijzers eraf gaan. Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:51

Hopelijk sta je niet zelf op ijzers maar je paard Knipoog, haha, maar ik snap je probleem Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:52

Arabesk schreef:
Hopelijk sta je niet zelf op ijzers maar je paard Knipoog, haha, maar ik snap je probleem Haha!

Clown hahaha ja mijn paard ja. Hoezo vroeg je dat dan ? Schijnheilig Bekap jij zelf ? Het lijkt me best lastig nl. en het leren moet via een cursus met afgehakte benen enzo ? Nagelbijten / Gniffelen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:54

ja die afgehakte benen zijn Misselijk, maar ja...

Ik heb de cursus van PN gedaan en bekap al twee jaar zelf naar volle tevredenheid.

Ik vroeg het, omdat ik van jou nog niet wist hoe je paard stond. Van sheila25 weet ik dat ze ijzers onder d'r paard heeft, en Auky d'r paard stond nog op ijzers omdat de eigenaar dat wil. Verder is iedereen hier ijzerloos voor zover ik weet.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:02

Goed, zoals ik ergens eerder al gezegd had;

Gister was ik aan het wandelen met Rowygo, even wat "enge dingen" zoals putten en tekens op de weg geoefend, daarna lekker bermgrazen. Toen bedacht ik me ineens dat de grote weide aan de overkant leeg was, en dat ik dus even Rowygo erop kon zetten. Haha! Héérlijk dattie het vond joh, dat ga ik vaker doen. kei- maar dan ook keihard heen en weer rennen, helemaal showen enz. Ik mijn broer bellen; BAAAAS wil je alsjeblieft even met mijn camera naar de overkant komen ? Hij vond het niet leuk, maar deed het toch Tong uitsteken Kwamdie aan, was Rowygo klaar met rennen. Vork Zal je altijd zien. Maar ik hoefde maar een beetje op de grond te stampen of hij ging alweer, helaas niet zo hard als eerst. Haha! Maar hier de foto's.

Afbeelding
1. drafje

Afbeelding
2. Showen. Lovers

Afbeelding
3. Al etende een beetje rondwandelen. Vork

Afbeelding
4. Dat hoofd. Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Ja ik ben verliefd op mijn ventje. Lovers

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:05

Deken Verward

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:08

Ik plaats zo trouwens wat foto's van gister, in de überweide; jullie kennen mijn deken verhaal allemaal.. als ik er zelf naar kijk denk ik ook, ik had liever dekenloos gezien, maarja, volgende winter Haha! Haha! *zin in. Ik had nu alleen een badstof zweetdekentje omgedaan met een dekensingeltje.. Lachen

Dit zei ik toch net al.. Scheve mond

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:21

dat dekenverhaal heb ik gemist dan Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:24

Dan leg ik het nog één keer uit. Haha!

Mijn paard staat met een deken op. Daar zijn we een paar weken terug al mee begonnen [ daar ging ik al tegenin, maar had weinig effect ] Daarna heb ik steeds maar weer gediscussieerd en gediscussieerd en nou mag ik volgend winter seizoen dekenloos [ "proberen" ] ! Lachen Maarja, nu waren we al begonnen en het is naar mijn idee nu al te koud om ze ineens af te laten, snap je ? En zoiezo, dat mag al helemáál niet. Volgende winter showt Rowygo dekenloos Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:44

Herman is geweest.
Voor Anouar hebben we een passende Massimo gevonden. Het zadel dat goed lag had hij alleen in 18,5" Veel te groot voor mij dus.
Donderdag ga ik naar Country Mill om de kleuren te bekijken en dan gaat hij hem bestellen in de goede maat Cool

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:23

@faux nadat ik in maart mijn paard verhuist heb, toen was het nog kkkooouuudd, had mijn paard binnen anderhalve week zijn deken vakkundig gesloopt/laten slopen. Die week was ik voor mijn werk de hele week aan de andere kant van het land. Stalhouder heeft de deken afgedaan, toen stond hij dus zonder. Mega heeft zich toen snel aangepast aan de veranderde omstandigheden en heeft het niet koud gehad oid. Paarden zijn super in het zich aanpassen aan veranderende temperaturen. Vandaar dit jaar geen dekens meer, had ik hem sowieso al beloofd, "als je deze deken ook sloopt dan krijg je geen nieuwe meer", niet wetende op dat moment hoe waar dat zou zijn. Ook omdat hij altijd zijn dekens sloopte heb ik nu het inzicht (kuch) dat hij dekens misschien wel helemaal niet fijn vindt...

Gisteren heeft Mega het een stalgenoot nog moeilijk gemaakt, zij wilde haar paard terug zetten, stond hij precies voor de poort en hij weigerde dus om ook maar een mm aan de kant te gaan... Hij moest eerst een stuk koek wat ze hem vaak geeft als ik er niet ben... Duivel Tsja waar je hem aan went heb je hem aan (ze geeft alleen wat als ik er niet ben, als ik er ben geef ik hem zelf zijn koek).

Fijn Lenneke dat je een zadel gevonden hebt wat jullie allebei past.
Ben nog aan overwegen wat ik nu moet doen met mijn barefoot, andere pad (en welke dan) of toch weer terug naar boomzadel, Mega krijgt bij lange ritten drukplekken van de beugelophanging. Boos!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:31

@faux, Volgens mij (maarja, wie ben ik Tong uitsteken ) kun je de deken rustig nu nog afhalen hoor! helemaal nu je nog gewoon een super dun ding erop hebt liggen. Het haar zal ontzettend snel bij gaan groeien, daar zul je versteld van staan.... en het is nu overdag nog boven de 10 graden en snachts valt het ook nog mee.... Het schijnt zelfs dat dekens de natuurlijke werking van warmhouden belemmerd, omdat ze bij kou de haren rechterop gaan zetten zodat de lucht tussen de haren warm blijft en daardoor een natuurlijke isolatie krijgen. Door de deken kunnen ze hun haren niet op gaan zetten. Trek zelf maar eens wat aan dat strak om je heen zit of iets wat een beetje losser zit, je bent het warmst in iets wat losser om je heen zit....
Volgens mij kun je dit over de dekens ook vinden op www.paardnatuurlijk.nl

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:34

zonder deken moet nu nog wel lukken, het is nog erg warm.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:39

@ whissie; ik ken PN. Lachen En ik weet het van die dekens. Ten tweede; dit is niet zijn deken die hij verder opheeft. Ik had even een hele dunne gedaan omdat ik wist dattie wat zou gaan rennen enz. Normaal heeft hij al een veel dikkere op helaas. Scheve mond

@ Kinke; het is nog erg warm ? Warm kan ik het niet noemen, maar inderdaad nog niet vreselijk koud nee.

Ik heb al uitgelegd dat het met mn ouders allemaal heel stroef gaat.. van mij mogen jullie hierheen komen en helpen mijn ouders te overtuigen. Haha! Ik ben in ieder geval heel blij dat het volgende winter wel vast mag..