[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:07

Auky schreef:
he bah Shyla, wat naar!
Toch hopen dat het gewoon de pony's onderling zijn geweest.
Sterkte!

thanks

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:17

Poee hee, ik ga zo eens naar bed. Heb de afgelopen nachten al zo weinig geslapen, dat moet ik even inhalen.

Morgenochtend naar de stal van Marianne Scherps van the Black Riders. ben benieuwd! Lachen

Trusten! Doei!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:12

Shyla wat een naar nieuws! Het zit jullie niet mee he. Ik hoop dat het niet gebroken is en er snel een verbetering in komt. Ach gut

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:15

Arabel liep vandaag best wel goed. Ze zet het been nog wel steeds op rust en de schiefel is nog iets verdikt. Heb even gelongeerd en ze was hardstikke energiek. Liep te springen en te dollen op het natte gras. Ze ontziet de voet niet echt verder.
In het weiland word ze achterna gezeten door de grote ruin, die drijft haar weg ook vaak in een hoek. Heb het nu al een paar keer gezien. Ben blij dat dat lompe beest in oktober weggaat, komt er weer een beetje rust in de kudde. Er zijn nu teveel kemphanen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:23

@Arno, zou het niet helpen als je een andere merrie in de wei erbij zou zetten. Zo'n hitsige die zo gaat staan dat Volare er wel op moet springen? En dan Vanila dan zo jaloers wordt, of Volare gaat inzien dan Vanile de ware is..zodat het goed tussen die 2 komt?

Was even aan het brainstormen. Wil mijn merrie volgend jaar laten dekken dus was aan het kijken voor een hengst en alle dingen aan het bedenken die er achter weg kunnen komen. Is nog niet makkelijk 1+1=...Knipoog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:09

ohhhh wat een beestenweer hier zeg. Vannacht begonnen de plensbuien en het gaat maar door. Meestal zijn ze toch van korte duur, nu dus echt niet! Jovarna moet wel met tent en al over de camping drijven ..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:21

Ik heb geloof ik steeds maar geluk..
Als jullie over noodweer en regen praten schijnt hier de zon... Haha!

Slaapt iedereen soms nog???

Mijn dochter gaat zo naar ponykamp.
Om half 9 mag ik haar droppen,en vanavond weer ophalen.
Zo gaat dat deze hele week,en vrijdag is haar laatste dag.
Dan zal ze wel moe zijn... Pling

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:41

Goedemorgen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:08

nou TL is het bij jullie gisteren geen noodweer geweest dan???? Uren en uren onweer hier en zware regen.....

@Auky doe Scherps de groeten, die ken ik Clown

@ shyla heb je een slot op je hek (goedgekeurd) en een artikel 461 bordje (verboden toegang voor onbevoegden) zo niet dat kunnen ze alles met je pony doen wat ze willen en zijn ze niet strafbaar. Wij hebben in het Gooi een gek (oude man) die gewoon een paard uit een wei pakt en gaat rijden, eigen zadel en hoofdstel ligt in z'n auto, ze hebben hem al een paar keer opgepakt, maar moeten hem om bovengenoemde redenen weer laten gaan. Hij is afgelopen erg actief geweest en heeft Morrie waarschijnlijk ook te grazen genomen (er is nog een verdachte, maar we kunnen niets bewijzen).
Behalve 24/7 bij je wei in hinderlaag liggen en hem zelf te grazen nemen, kan je er niets aan doen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:07

evita_ schreef:
@Arno, zou het niet helpen als je een andere merrie in de wei erbij zou zetten. Zo'n hitsige die zo gaat staan dat Volare er wel op moet springen? En dan Vanila dan zo jaloers wordt, of Volare gaat inzien dan Vanile de ware is..zodat het goed tussen die 2 komt?

Was even aan het brainstormen. Wil mijn merrie volgend jaar laten dekken dus was aan het kijken voor een hengst en alle dingen aan het bedenken die er achter weg kunnen komen. Is nog niet makkelijk 1+1=...Knipoog

Dat zou inderdaad een idee zijn en ik ken ook een goede dominante merrie die ideaal zou zijn, alleen dan zou die ook gedekt worden en dat schiet dan ook weer niet op. Maar ergens heb ik een beetje een heel klein vermoeden dat het al gebeurd is tussen die twee, maar misschien hoop ik het gewoon heel erg. Maar toch is Vanilla wat anders, soms heel kribbig, en soms opeens heel rustig.
Maar dat kan ook de hengstigheid of de frustratie aann Volare zijn...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:18

nou arno, er is maar 1 manier om erachter te komen of het gebeurd is: koop een zak worteltjes, stop een worteltje in de goede achteringang bij Vanilla, wacht even, haal het er weer uit en als er aan gesabbeld is, is ze drachtig Clown (Belgische echo)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:22

Bwahahahaha die kende ik nog niet Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:27

de rest van worteltjes mag je aan de andere kant erin stoppen of zelf opeten.......

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:53

Want naar voor Shyla zeg.. Hopelijk is het snel wat verbeterd.

Hier schijnt het zonnetje ook nog Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:10

Shyla25 schreef:
Jullie gaan het niet geloven.
Kom ik net bij de wei staat Shy in een hoekje met der kont tegen een hek, dit zou mijn niet opvallen als het zou regenen, helaas het was droog.
Dus ik ga naar het hek en roep, komt mijn pony gehinkt op 3 benen 2 stapjes naar voren en kijkt mij aan van "moet ik echt komen?".

Rechtsachter is de kogel kompleet opgezwollen, de huid is behalve de wondjes die ze al had helemaal heel Verward
Ze steunt er niet op en trekt hem meteen omhoog als ik eraan wil komen.

In overleg met de DA staat ze nu in het andere weiland, alleen. Ze moet gewoon de medicijnen blijven krijgen.
Mocht het woensdag nog niet dun zijn of wil ze er nog geen druk op zetten dan moeten er foto's van gemaakt worden.

Dus nu duimen dat het morgen weer dunner is, ik moet er niet aan denken dat het gebroken is

Mijn vriendin (eigenaresse van de andere pony) is ook gaan nadenken en we gaan nu minimaal 3x per dag kijken bij de wei. We hebben door het gedrag van de pony's een raar idee dat ze misschien niet elkaar slaan maar geslagen worden.
Shy is opeens bang voor beweging bij haar hoofd (ik sla haar echt niet) en die andere pony was van de week ook al gek aan het doen bij het opzadelen (kompleet panisch voor het dekje).

We gaan dus opletten en hopen dat het beter gaat met Shy en we geen rare dingen meer vinden.

Tjeetje wat vervelend zeg... ik hoop niet dat er andere bij jullie pony's komen... zou echt verschrikkelijk zijn... hoe is de omheining bij jullie? kan daar zo iemand doorheen of overheen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:11

Morrie schreef:
nou arno, er is maar 1 manier om erachter te komen of het gebeurd is: koop een zak worteltjes, stop een worteltje in de goede achteringang bij Vanilla, wacht even, haal het er weer uit en als er aan gesabbeld is, is ze drachtig Clown (Belgische echo)

Haha! Haha!
Haha, die is goed! Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:17

Morrie schreef:

geweldig... (krijgt maagkrampen van het lachen Haha! )

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:18

wat naar voor shy Boos! ik hoop dat het snel beter gaat!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:21

Afbeelding
Dit shirtje zag ik trouwens hangen in Turkije. Heb nog even getwijfeld om het mee te nemen, maar ze hadden 'm alleen in het wit (en dat draag ik toch niet)

Plaatje is een beetje onduidelijk, maar de opschrift luidt 'B-Natural, do it your own way!'
Laatst bijgewerkt door Auky op 21-08-06 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:22

haha die is gaaf! auky Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:29

echt wel gaaf auky...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:29

Ja, nu ik de zwarte versie op internet zie, vind ik 'm toch ook wel erg leuk! Baal nu wel dat ik die niet heb zien hangen..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:31

is ie niet in 10-voud te bestellen? hebben we meteen iets om aan te trekken als we ooit eens een meeting komt?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:32

Hmm ik vond deze op E-bay.. zal even kijken naar de details Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:32

haha ik ga in oktober naar turkije Knipoog ik zal eens kijken of ik ze kan vinden Tong uitsteken