De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:20

Dank je. Ik had die al een keer gemaakt, maar dat was te dun touw en toen was z'n neusje een beetje geschaaft Ach gut

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:56

Arabesk schreef:
Cookies schreef:
He Ara, gefeliciteerd, goed joh!!!!!

Bloos dankje.

Hoe gaat het met jouw conditie (als een ouwe krant)? Ik heb besloten nu elke avond even náást mijn paardje te gaan lopen en stukjes rennen ipv met mijn dikke kont erop Haha!. Na drie dagen dat gedaan te hebben kan ik nu wel vier trappen achterelkaar op zonder te stoppen. Sta wel hijgend bovenaan dat wel Clown .

Nou met mijn conditie wordt het nooit wat. Ik ben gewoon te lui. Dromen soms ga ik wel een met de fiets naar de stal (da's wel twee en een halve kilometer)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:42

Ik heb met m'n moeder afgesproken dat we elke zondag ochtend gaan zwemmen Haha! M'n moeder wil iets aan sport doen en ik hou van zwemmen. Ik fiets elke dag 1,5 uur.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:25

HEEY

ik wil graag mijn pony voortaan natuurlijk bekappen en ik heb daarover ook een topic over in vraag maar raak (dat topic heeft me zus _margarita_ gestart) nu ik meer over het natuurlijk bekappen te weten ben gekomen weet ik bijna zeker dat ik marco natuurlijk wil laten bekappen. alleen nu moet ik natuurlijk nog een hoefsmid zien te vinden die dat doet Haha! (lijkt me wel handig he Tong uitsteken)
dus daarom dacht ik ik vraag het hier eens want in dit topic weten ze er alles van af:D
dus weten jullie een natuurlijke bekapper die in noord holland (west-fiesland) komt bekappen?

Oja ik wil het NIET zelf gaan doen omdat mijn pony hoefbevangen is en dan kun je het beter niet zelf doen, ik wil het wel bijhouden met een vijl.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:27

Kijk eens op de eerste pagina van dit topic. Misschien staat daar wat bij.
Wel goed trouwens dat je je paard natuurlijk wil laten bekappen OK dan!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:42

zow, eindelijk dit topic gevonden *is een ramp in zoeken* haha

Ik heb lynn en marjan apple als bekapmensjes, woon dan wel in overijssel maarja wilde hen toch houden Haha! (nadat ze waren verhuisd)..

ik zit erover te denken om met mn nieuwe paardje boomloos te gaan rijden *daar zag ik hier ook wat over* Het is een connemara met heel weinig schoft en ik heb echt heel wat moeite om een goed zadel te vinden (de meesten schuiven er zo af) en aangezien ze net ingereden is... Welke zit het lekkerst? Clown haha
Bij mn 17-jarige blijf ik gewoon met boom rijden om haar rug te beschermen Lachen

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:49

Anouar15 schreef:
Kijk eens op de eerste pagina van dit topic. Misschien staat daar wat bij.
Wel goed trouwens dat je je paard natuurlijk wil laten bekappen OK dan!

ja daar heb ik gekeken Lachen en die kreeg ik ook al van een paar andere mensen! maar ik dacht misschien zijn er nog meer? Lachen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:12

Hey! Weer twee nieuwe nb mensjes! Leuk!
@Alytuiere: Er is ook een heel boomlozen topic! HIER kun je dat vinden! (wel ff doorbijten, want heeeel veel bladzijden! Knipoog ) Er zijn heel wat NB-ers hier die boomloos rijden ! *LOL*

@fancylover: De bekapmensjes van Alytuiere, wonen redelijk bij jou in de buurt: Lynn en Marjan *LOL*
Lynn heeft mij de beginselen van NH bijgebracht... (Mijn paardje wist het allemaal al ... van nature...Haha! Haha! ) Ik heb geen bekap ervaring met hem...misschien kan Alytuiere daar meer over vertellen??!!

Ik heb net Bruut eens even uit het land geplukt om onder zijn voeten te kijken ... viel reuze mee.. beetje gevijld, niet veel gesneden, want meneer wenste niet zo lang zijn voeten omhoog te houden... mooie holle blanke hoefjes... wel wat overgroeid steunsel, maar niet half zoveel als dat hij afgelopen winter steeds had... en dat terwijl ik wéken niet onder zijn voeten had gekeken... Verward

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:30

nienke07 schreef:
Ik heb net Bruut eens even uit het land geplukt om onder zijn voeten te kijken ... viel reuze mee.. beetje gevijld, niet veel gesneden, want meneer wenste niet zo lang zijn voeten omhoog te houden... mooie holle blanke hoefjes... wel wat overgroeid steunsel, maar niet half zoveel als dat hij afgelopen winter steeds had... en dat terwijl ik wéken niet onder zijn voeten had gekeken... Verward

hard uitgedroogd weiland met bonkjes???? Pling

Nu niet meer na die plensbuien van gisteren
Huilen
Ik ga eens kijken of zn kieuwen nog functioneren Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:47

Volgens mij valt dat wel mee...dat uitgedroogd met bonkjes... we zitten hier in de polder.. daar waar de paarden het laatst van alle paarden in heel nederland de wei opgaan...remember Knipoog ...
Ik was gister met vriendin en haar paard bij veearts... beessie is al een tijd af en aan kreupel... heeft links voor een graasvoetje wat problemen geeft......wat loopdingen en buigproeven gedaan...toen het ijzer eraf voor de foto's... eerste wat die veearts zegt: "hoefwand is veel te lang, die kan terug gevijld tot op de zool...nu is het alsof ze op lange nagels loopt... 't zal niet de hoofdoorzaak zijn, maar in iedergeval wel één van de belangrijke..." Ik stond erbij en keek ernaar...
*en raapte kin op van de grond..*
Ging ie ook nog op de zool schrapen...zegt ie: "en dit is allemaal overgroeid steunsel...dat kan er ook af...maar dan is de hoefwand in verhoudeing nóg langer..."
*heeft nu een blauwe kin, want die viel weer op de grond*
Op de foto's helaas nog wat dingetjes te zien...(lichte botwoekeringetjes en hele dunne zool... Medicatie mee (pijnstiller+ ontstekingsremmer) en dringend advies voor de smid: Hielen wat ophogen zodat hoefwand vóór goed ingekort kan worden en de versenen langzaam maar zeker wat minder ondergeschoven gaan worden...en siliconen ipv zooltjes....zodat er wel tegendruk bestaat voor het hoefmechanisme, maar er niet weekmakende troep tussen zool en zooltje komt...en het paard ook wat minder gevoelig op de zool loopt ...
Hoop dat de smid het goed oppakt...het advies staat lijnrecht tegenover de manier waarop hij het tot nu toe deed (lange hoefwanden, omdat ie zoals hij zelf zegt 'anders niets heeft om te nagelen'...En nu maar hopen dat de zool wat aangroeit...
Paard kan helaas niet zonder ijzers ivm onwijs biljarderen achter...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:09

Conclusie: Die DA geeft een goede diagnose en dan gaat hij het weer met lapmiddelen verhelpen????? Ziek

Er wordt wat af gebiljardeerd in NL...er zijn hele paardenrassen die biljarderen...mòèt dat nou echt verholpen worden??? Verward

Oh...Nienke...hier is een kloddertje Traumeel...doe maar op je kin Clown

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:38

nienke07 schreef:
@fancylover: De bekapmensjes van Alytuiere, wonen redelijk bij jou in de buurt:
Lynn en Marjan
*LOL*
Lynn heeft mij de beginselen van NH bijgebracht... (Mijn paardje wist het allemaal al ... van nature...Haha! Haha! ) Ik heb geen bekap ervaring met hem...misschien kan Alytuiere daar meer over vertellen??!!

Ik vind ze fantastisch haha. Beide paardjes van mij zijn niet makkelijk, hebben hoefproblemen gehad en lynn is helemaal fan van ze haha. Mijn connemara Caitlin had verschrikkelijke hoeven, scheuren, ze is licht hoefbevangen geweest en Lynn heeft het opgelost eigenlijk. Natuurlijk is daar zo'n twee jaar overheengegaan (ze was toen nog van de ouders van mijn vriend dus alle details weet ik niet) maar nu zijn dr hoeven helemaal perfect.

Summer is hij nog meebezig, inplaats van holle hoeven heeft zij dus bolle hoeven (even makkelijk gezegd) en de scheiding tussen de hoefwand en de zool was redelijk groot (zeg ik dat goed *is nog niet helemaal wakker* ). Eerst moest ik iedere dag met haar op de verharde weg wandelen 2 maanden lang en nu moet ze voornamelijk op zand staan zodat haar hoeven dus hol worden.

Daarnaast let hij ook heel goed op de rest van het paard. Bij Summer zag hij dat ze haar voedsel niet goed verteerde (wegens haken op dr tanden) en dat haar rug daardoor slechter werd en bij Caitlin zag hij dat ze heel er op links georienteerd is en daardoor de neiging kreeg om scheef te gaan lopen. En daarin helpt hij je ook echt verder.

Hij begroet het paardje ook altijd even, laat zn gereedschap zien en laat het paard eraan ruiken. Summer vindt het niet leuk om zo lang te moeten stilstaan, ze heeft het niet zo op mannen en omdat ze al wat ouder is en achter een beetje kramperig vind ze het moeilijk om haar achterhoeven lang omhoog te hebben. Nou bij Lynn is ze echt de rust zelve, begroet hem altijd met een hinnikje. Caitlin eigenlijk net zo, lynn vindt haar leuk omdat ze eigenlijk van hem geleerd heeft dr hoeven op te tillen hij hoeft alleen maar even op een bepaald plekje te drukken en hup Haha!

Lynn praat wel voornamelijk engels, daarvoor is marjan er ook altijd bij haha om dingen uit te leggen.
Je kunt ze ook altijd even mailen/bellen als je vragen hebt, is nooit een probleem Haha! dus ik hoef (nooit) geen andere bekapmensjes meer Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:45

Buitenzinnig schreef:
Conclusie: Die DA geeft een goede diagnose en dan gaat hij het weer met lapmiddelen verhelpen????? Ziek

Er wordt wat af gebiljardeerd in NL...er zijn hele paardenrassen die biljarderen...mòèt dat nou echt verholpen worden??? Verward

Oh...Nienke...hier is een kloddertje Traumeel...doe maar op je kin Clown

ff voor de records...t is niet mijn paard..! Knipoog..
Ijzers zijn niet bedoeld om het biljarderen te verhelpen...vriendin heeft ervaren dat het beessie zonder ijzers geen hoeven meer overhoudt...doordat ze biljardeert, slijt het onwijs snel... Jajajajaja ik weet... hoefmechanisme etc. etc. vraag en aanbod. etc. etc. etc.....maar als iemand niet openstaat voor NB, dan moet ze er ook vooral NIET aan beginnen vind ik!!! De VA schatte dat heel juist in... ik merkte aan hem, dat ie het liefst geen ijzers zag...maar dat dat bij dit paard, met deze (overigens zeer liefhebbende, laat daar geen twijfel over bestaan) bazin, niet ging lukken!
Wie weet hoe het in de (nabije) toekomst loopt! .... Knipoog

Klinkt goed...dat Lynne en Marjan verhaal! Ik hoor uit 'parelli-land' ik mag wel zeggen zéér wisselende berichten over ze... op NH gebied heb ik hele goede ervaringen met Lynn..ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met ervaring met de combinatie bekappen/Lynn...??

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:51

Alytuiere en fancylover welkom!

@ o.a. buitenzinnig: wat is gebiljardeerd????? (of ben ik nu heel erg Blond ?

Ik zit echt te balen van het weer...ik had zo'n zin om te rijden.....maar ik hou niet zo van regen...morgen dus maar weer....(ach vinden de paardjes ook niet erg..ze zijn lekker in de stal gaan staan, ze houden ook niet van regen... Nagelbijten / Gniffelen )

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:53

Biljarderen is het draaien van de (achter) voeten bij het afzetten...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:04

aha, dank Nienke! weer wat geleerd! (ik wordt nog een keertje slim...)

Slim

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:11

Ik ben weer naar het bos geweest. Het waaide wel heel hard en het halve bos stond onder water, maar het was heerlijk. We hebben lekker door de plassen gegalopeerd Clown
En door al die plassen (heb ook nog even 'gezwommen' in de bak) zijn z'n hoeven niet meer zo droog Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:38

ai ai gouda, misschien zit er van binnen iets behoorlijk niet goed!? katten kunnen over het algemeen best wat pijn verdragen, dit is niet normaal hoor dat het zo lang duurt.

herman is geweest en gam is bij de wei bekapt. hij had hier wat meer speelruimte dus deed zijn best om herman te pesten; hangen en opzij stappen als hij een been wilde optillen Nagelbijten / Gniffelen

de hielen zijn weer flink ingekort en ook de stralen dit keer omdat hij daar anders téveel op zou gaan lopen. morgen Cheese! , was het toestel vergeten. en gam kreeg nog een complimentje voor zijn hoeven, ze zien er prima uit.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:43

..Over katten gesproken... voor wie het nog niet gezien heeft... wij hebben vandaag iets wonderlijks meegemaakt met onze kater Ollie...
HIER.... Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:48

Haha! Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Met recht heb je nu een kater Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:51

opala schreef:
:D Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Met recht heb je nu een kater Knipoog

..heb net een glaasje wisky voor mezelf ingeschonken.... Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:59

lieeeeeeeeeeeeeef!!! Lovers

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:47

Hai Doei!

We zijn heelhuids terug gekomen van de trektocht!!

250 kilometer op blote voetjes gedaan.

Het was zoo waanzinnig leuk!! We hebben prachtige plekken gezien , ons iedere keer verbaasd over de paarden, en 2 miniboktmeetings gehouden, met Sugarmiss en Cookies, wat heel erg leuk was.

Ik heb ongelofelijk veel fotoos, dat ga ik nog uitzoeken en bedenken hoe ik ze aan jullie kan laten zien.

Bijlezen doe ik strakjes! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:48

nienke07 schreef:
..Over katten gesproken... voor wie het nog niet gezien heeft... wij hebben vandaag iets wonderlijks meegemaakt met onze kater Ollie...
HIER.... Clown

Echt leuk!

Wel wat jong om te bevallen , maar ja.

Had je ook niks gezien aan zijn buik?
Gelukkig vind Otje het ook wel goed zag ik aan die foto dat ze over het randje staat te koekeloeren. Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:11

AM: Welkom terug. Fijn dat je zo genoten hebt. Foto's leuk, maar we geven je de tijd om bij te komen Knipoog .