[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:56

@ vis: ik ben ook dyslextisch, en grote stukken lezen doe ik ook erg lang over. Knap dat je het ook nog eens in het engels doet... (ik ging altijd voor de samenvatting, en als het ff kon de film.. Haha! )

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:58

Ja Auk, 't gaat hard. Vork

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:59

tja onze engels leraar heeft een bepaalde techniek op gebied van proefwerk maken dat als je de nederlandse versie hebt geleze of een film hebt gekeken je er geen hout van snapt Clown En ik ben een ramp in engels, deze proefwerken zijn de enige proefwerken waar ik nog boven de 5,5 kan halen (als het mee zit Bloos )

maar ik ga nu weer lezen Doei!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:08

Lees ze Vis!
Ik vond het altijd heerlijk om zoveel boeken te moeten lezen, dat vond ik tenminste leuk Haha! Wij moesten er in het examen jaar 12 voor nederlands en 12 voor engels doen (die ik altijd in het nl las Clown )

Ik heb ook een lekker ritje gemaakt, Giel was een keer lekker rustig en erg braaf, op het ene moment na dat hij in ene in de lucht moest springen en om moest draaien om niets. Stond ik ineens naast mijn paard Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:09

Succes Vis !

Ik ken het marina, rowygo heeft er ook een handje van om ineens om te draaien en de lucht in te springen. Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:10

Hoi allemaal, ik ben ook niet helemaal lekker, maar voel me verder prima Haha!

Ben net naar de paardenmarkt in Hedel geweest. Er waren 1710 paarden...
En geen een was zo mooi als Vanilla of Volare... geen een!!!
Wat hebben we in Nederland een suffe smaak wat paarden betreft zeg... pffffff
En wat is het raar dat paardenhandelaren zo enorm weinig van paarden weten. Okee, een enkele uitzondering kan er goed mee omgaan... maar je mond valt telkens weer open van verbazing door de domme tradities die zich voor je ogen afspelen...
Als een handelaar met een paard loopt om aan een klant te laten zien hoe hij draaft, zijn zijn collega's allemaal zo 'vriendelijk' om hem te helpen door het paard met een stok op de kont te slaan. Soms zie je zo'n paard door de menigte rennen terwijl hij van alle kanten gemept wordt.
Alsof zo'n dier daar mooier van gaat lopen...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:12

Scheve mond Jeetje arno.. En wat was de reden dat je ernaartoe ging ? Ik zou het niet aan kunnen zien..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:16

Ik zou daar ook niet heen durven
Dan kom ik met veel te veel shetlanders thuis Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:17

Hoezo was je daar arno?
Ik ben er nog nooit geweest, ik zou veel te veel medelijden hebben met die dieren...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:19

Faux schreef:
Scheve mond Jeetje arno.. En wat was de reden dat je ernaartoe ging ? Ik zou het niet aan kunnen zien..

Ik wilde paardenhandelaren spreken voor een artikel over euh... paardenhandel.
En het was beter dan op kantoor zitten.
Ik merk dat ik dan stiekum toch nog 'zoek' naar een mooi paardje (ook al heb ik helemaal geen tijd of geld voor nog een paard). Maar er zat echt niks bij. Die handelaren zeiden ook dat ze al om 00.00 uur beginnen met handelen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:21

Anouar doet de laatste tijd een beetje vreemd. Niet elke dag, maar vandaag weer.
Bij de schuur is zo'n paaltje waar ik hem vast kan zetten. Normaal is hij heel makkelijk. Bind ik hem vast en blijft hij gewoon staan.
Maar de laatste tijd raakt hij steeds helemaal in paniek als ik hem daar neer zet. Wordt hij vrezelijk onrustig, gaat hij helemaal staan trillen, kan geen moment stil staan, kijkt alleen maar doodsbang om zich heen en schijt de hele boel onder.
Het gebeurd niet elke dag, gisteren was er niks aan de hand, maar zaterdag gebeurde precies hetzelfde.
Er is nooit iets gebeurd daar ofzo.
Echt heel vreemd. Hij is normaal nooit zo paniekerig.

Ik blijf zelf gewoon rustig. Ga lekker poetsen en aaien als hij stil staat. Als hij normaal ergens bang voor is wordt hij vaak meteen weer rustig als ik hem lekker in z'n manen ga kroelen. Maar nu helemaal niet.
Ik ben daarna met hem gaan fietsen. Niks aan de hand, hij was hartstikke lief, liep netjes naast de fiets, niks aan de hand.
Maar toen ik hem daarna weer op die plek vast zette raakte hij weer helemaal in paniek.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:24

Lenneke_ schreef:
Ik zou daar ook niet heen durven
Dan kom ik met veel te veel shetlanders thuis Haha!

Dat is een van de redenen dat ik niet naar een paardemarkt wil gaan...
En mijn kleine spetterpretpony heb ik in die zin van de markt gered dat hij er niet naartoe is gegaan omdat ik hem gekocht heb. Gelukkig was mijn schoonvader het met mij eens dat een lief klein shethengstje niet op de markt terecht hoorde te komen. Schijnheilig

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:25

Volare doet ook al raar, niet met vastzetten, maar af en toe wil hij mij heel graag iets zeggen, alleen begrijp ik niet wat. Dan kan hij heel raar gaan hinniken (maar dat doet hij altijd al, met zo'n ziekte) en heeeeeel hard door de wei rennen. Je ziet hem gewoon gefrustreerd zijn dat ik het niet snap.
Ik tik het nu op en opeens begint het te dagen...
volgens mij wil hij gewoon gras, gisteren kwam hij ook echt bij het draad van een 'rustend' grasveldje staan toen ik er toevallig bij stond.

In het geval van Anouar kan het ook zijn dat het nu meer waait (herrie). Of misschien moet hij even wennen aan de plotselinge kou?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:29

@ esther: je hebt een beetje een oud onderschrift... 2 sept 2006 is al een hele tijd terug.... (de open dag)

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:51

Wat raar vn anouar Len, als hij echt z staat te shaken zal het wel echt angst zijn op de een of andere manier, wat doet hij als je hem ergens anders vast zet?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:53

Lenneke_ schreef:
Anouar doet de laatste tijd een beetje vreemd. Niet elke dag, maar vandaag weer.
Bij de schuur is zo'n paaltje waar ik hem vast kan zetten. Normaal is hij heel makkelijk. Bind ik hem vast en blijft hij gewoon staan.
Maar de laatste tijd raakt hij steeds helemaal in paniek als ik hem daar neer zet. Wordt hij vrezelijk onrustig, gaat hij helemaal staan trillen, kan geen moment stil staan, kijkt alleen maar doodsbang om zich heen en schijt de hele boel onder.
Het gebeurd niet elke dag, gisteren was er niks aan de hand, maar zaterdag gebeurde precies hetzelfde.
Er is nooit iets gebeurd daar ofzo.
Echt heel vreemd. Hij is normaal nooit zo paniekerig.

Da's arabieren logica...

Arabesk loopt 10x langs mijn witte auto en als het waait is de auto eng Nagelbijten / Gniffelen
Witte voorwerpen zijn niet zijn meest favoriete voorwerpen. In de duinen vond hij een witte bult duinzand ook eng Gestoord

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:58

Zo hehe, eindelijk bijgelezen.
Zelf heb ik vrij weinig te melden, alleen dat m'n moeder een huis gekocht heeft, waarin nu veel tijd gaat zitten. Ook heeft mijn school een érg leuk rooster in elkaar gedraait, als met al, weinig tijd om te bokken.
Hopen dat ik nu wat meer op de hoogte kan blijven door regelmatig bij te lezen.. pff

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:58

Alleen op die plek vind hij het eng. Als ik ergens anders vraag of hij even stil wil gaan staan doet hij dat netjes. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:03

Ga nu eens richting Auk, klein stukje wandelen.
Vanavond even thuis bespreken wat we nu verder doen wat betreft Auk/eigenaar/kostenverdeling en dan kunnen we wss weer een discussie aangaan met de eigenaar.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:11

_angela_ schreef:
@ esther: je hebt een beetje een oud onderschrift... 2 sept 2006 is al een hele tijd terug.... (de open dag)

Klopt, ik heb verder nog geen inspiratie gehad en me er ook nog niet toe kunnen zetten om het maar gewoon weg te halen... Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:14

Auky schreef:
Vanavond even thuis bespreken wat we nu verder doen wat betreft Auk/eigenaar/kostenverdeling en dan kunnen we wss weer een discussie aangaan met de eigenaar.

Jeetje, dus dat is ook nog steeds niet opgelost...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:14

nog 180 blz te gaan Nagelbijten / Gniffelen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:15

Haha dat schiet lekker op Vis Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:15

Auky schreef:

Succes en sterkte! Ach gut

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:19

Dankje. Ben er effe helemaal klaar mee, met school, met mn ouders, met dat gezeik rond dat paard. Bah.