De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:28

Buitenzinnig schreef:
Pellie schreef:
ik heb een tinker en heb een maand de barefoot geprobeerd. vond het een geweldig zadel, alleen schoof het over gam zijn vetribbels op zijn nek Nagelbijten / Gniffelen zijn spek is dus dikker dan de schouders hè. heb het dus weer verkocht helaas.
nu heb ik dus het schapenbontje óp de wintec ónder mijn kontje Haha!

ik ben groepsleidster op de gesloten opname/observatie afdeling van www.hoeveboschoord.nl, een behandelkliniek voor zwakbegaafden. 32 uur, dus heb in principe tijd genoeg voor gammie Lachen

Een andere singel had dat probleem al kunnen verhelpen...zonde man! Verdrietig

ja dat heb ik meer gehoord, met een stiek zoals ik nu heb geloof ik. ach wie weet koop ik er ooit weer eens eentje Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:55

gouda schreef:
Wat ik ook zo stom vind dat als je wedstrijden wilt rijden je je paard verplicht iedere 6 maanden precies moet enten.

Is niet waar.
1x per jaar plus een geregistreerde basisenting.

Iedere 6 maanden is FEI regel, dus alleen als je internationaal start.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:23

Anouar15 schreef:
Ik heb net voor het eerst helemaal bitloos buiten gereden, dus alleen met touwhalster en het ging echt heel erg goed.

Gouda: Wat voor dikke klieren heeft je paard?
Die van mij had altijd hele dikke speekselklieren en kon daardoor z'n hoofd niet meer goed buigen. Toen bleek dat hij een heel erg jodium tekort had en dus ook een speeksel tekort (speeksel wordt van jodium uit het bloed gemaakt) Door dat weinige jodium moest de speekselklier heel hard werken en werd hij dik. En had hij een droge mond.
Nu geef ik hem elke dag een beetje zeezout door het voer en heeft hij nergens meer last van.

Onder haar hoofd zeg maar maar. Ook heeft ze een dik gehemelte en zit er vocht boven haar ogen. Ze heeft een liksteen maar daar likt ze niet aan dus heb ik hem in de hoek vd voerbak gelegd. Neemt ze af en toe verplicht een lik Tong uitsteken

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:25

Margreet schreef:
gouda schreef:
Wat ik ook zo stom vind dat als je wedstrijden wilt rijden je je paard verplicht iedere 6 maanden precies moet enten.

Is niet waar.
1x per jaar plus een geregistreerde basisenting.

Iedere 6 maanden is FEI regel, dus alleen als je internationaal start.

hmm dat verkondigen ze op veel stallen Boos! . Overal word verplicht 2 x per jaar geent ook op mijn huidige stal maar probeer het zolang mogelijk uit te stellen. 1 x per 8 maanden vind ik zat mijn paard heeft al een zwakke weerstand en dikke klieren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:26

Dat had die van mij ook. Het likte ook nooit aan de liksteen, nu nog steeds niet. Je kan eens voelen of de mond droog is. Als je met een vinger langs het tandvlees gaat moet dat heel glibberig zijn en moet je vinger echt nat zijn.
De DA zei dat een schepje zout per dag nooit kwaad kan, dus ik blijf het nu gewoon geven.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:29

gouda schreef:
hmm dat verkondigen ze op veel stallen Boos!

Niet alles zomaar klakkeloos geloven, zelf even het wedstrijdreglement checken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:40

Dit zijn de regels voor wat betreft de wedstrijden (reglement van de KNHS)

4. Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.
c. Indien van toepassing: een afschrift van een verkregen dispensatie als bedoeld in artikel 21.
d. Indien van toepassing: een geldige tijdelijke ontheffingsverklaring identificatie en registratie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:41

en dit stond er ook nog:

De deelnemer dient tijdens de wedstrijd op verzoek van de in functie zijnde official te tonen:
a. Een geldige startkaart.
b. Het paardenpaspoort.
In het paardenpaspoort dient:
1. het nummer van de ingebrachte transponder of de identificatievermelding conform een andere door de KNHS goedgekeurde identificatiemethode te zijn vermeld;
2. indien het een (E)pony betreft een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen;
3. een geldig overzicht van aan het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influenza, te zijn opgenomen. Vermeldingen van vaccinaties zijn alleen geldig indien ze zijn voorzien van de handtekening en het stempel van de dierenarts, die de vaccinatie toegediend heeft.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:40

Margreet schreef:
gouda schreef:
hmm dat verkondigen ze op veel stallen Boos!

Niet alles zomaar klakkeloos geloven, zelf even het wedstrijdreglement checken.

Rijd geen wedstrijden maar wie weet ooit. Goed dat ik het nu weet dat het lariekoek is. Wil niet onnodig vaak enten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:58

Anouar15 schreef:
Die van mij had altijd hele dikke speekselklieren en kon daardoor z'n hoofd niet meer goed buigen. Toen bleek dat hij een heel erg jodium tekort had en dus ook een speeksel tekort (speeksel wordt van jodium uit het bloed gemaakt) Door dat weinige jodium moest de speekselklier heel hard werken en werd hij dik. En had hij een droge mond.
Nu geef ik hem elke dag een beetje zeezout door het voer en heeft hij nergens meer last van.

Sugar heeft ook iets wat dikke klieren zou kunnen zijn, maar het zit niet onder aan de keel, maar eerder net onder waar het laatste halsbotje zit. Het voelt wat papperig aan.
Kun je eens met een cirkeltje op een modelpaard aangeven waar bij jouw waar de dikke klieren zitten ??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:35

Ik was gister de hoefjes van Arabesk aan het doen. Het wonder is geschoten ( Haha! mijn goedste Nederlands) ze gaan hol trekken!!! Go jij! Go jij!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:09

He Ara, gefeliciteerd, goed joh!!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:13

Cookies schreef:
He Ara, gefeliciteerd, goed joh!!!!!

Bloos dankje.

Hoe gaat het met jouw conditie (als een ouwe krant)? Ik heb besloten nu elke avond even náást mijn paardje te gaan lopen en stukjes rennen ipv met mijn dikke kont erop Haha!. Na drie dagen dat gedaan te hebben kan ik nu wel vier trappen achterelkaar op zonder te stoppen. Sta wel hijgend bovenaan dat wel Clown .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:19

Arabesk schreef:
Ik was gister de hoefjes van Arabesk aan het doen. Het wonder is geschoten ( Haha! mijn goedste Nederlands) ze gaan hol trekken!!! Go jij! Go jij!

OK dan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:35

zal, als ik het niet vergeet, vanavond foto's maken. Online zwerven nog wel ergens oude foto's rond. Maandag zet ik de foto's er wel op, ->computer op mijn stage. Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:43

Tof zeg Ara dat zijn hoeven goed reageren *o/* .

Ik ben net terug van de da met Luna. Ze is nog steeds niet lekker en de sterilisatie is nu ruim een week geleden. Traplopen gaat zeer moeizaam, ze speelt niet, komt dr mandje amper uit, eet amper en kijkt heel zielig Huilen Het temperaturen lukte niet ze laat nooit wat toe bij de da vanaf dat ze binnen komt begint ze met keihard grommen en krijsen en zelfs ik mag dan niet aan dr zitten Whoosh! . Hij wou mij antibioticapilletjes meegeven maar zei geef maar een spuit. Ze eet al amper en als er dan ook nog wat door heen zit straks helemaal niet meer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:22

goed zo Ara!!
Gouda, dat klinkt niet goed joh, wanneer moet er verbetering zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:29

Die evrbetering had er nu al lang moeten zijn, die vanb mij was niet meer te houden na een week binnen en vrat me de oren van het hoofd.
Heeft de DA niet gekontroleerd of de onderhuidse hechtingen wel gehouden hebben.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:56

De dierenarts heeft gekeken hou de snee eruit zag en dat zag er aan de buitenkant goed uit. Verder heeft hij een antibioticaspuit gegeven aan dr want temperaturen en aan dr zitten ging niet. Ik mag er eigenlijk ook niet echt meer aaien een beetje over dr koppie. Normaal is ze ook erg spraakzaam en praat ze terug als je wat tegen dr zegt maar nu is ze stil. Moet maandag weer terug als er geen verbetering is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:10

Sugarmiss schreef:
Sugar heeft ook iets wat dikke klieren zou kunnen zijn, maar het zit niet onder aan de keel, maar eerder net onder waar het laatste halsbotje zit. Het voelt wat papperig aan.
Kun je eens met een cirkeltje op een modelpaard aangeven waar bij jouw waar de dikke klieren zitten ??

Alstu:
Afbeelding

Het kan ook iets hoger zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:15

Daar zit het bij mij dus ook, dus ik moet ook een scheepje zout door het voer gaan doen.
Het vreemde is dat Sugar het wel heeft en Missy niet, beide krijgen ze hetzelfde te eten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:18

@ arabesk : Super gefeliciteerd! (helemaal geweldig als het (harde) werk resultaat heeft he?)

@ gouda: ik zal voor jou en Luna duimen dat het snel beter gaat.... Ach gut

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:22

Sugarmiss schreef:
Daar zit het bij mij dus ook, dus ik moet ook een scheepje zout door het voer gaan doen.
Het vreemde is dat Sugar het wel heeft en Missy niet, beide krijgen ze hetzelfde te eten.

De één is er misschien gevoeliger voor. Maar ga er nu niet meteen vanuit dat dat het is hoor. Ik ben geen DA Haha! Maar je kan een schepje zout proberen (kan nooit kwaad) Ik moest een eetlepel zeezout per dag geven. Na een week zag ik duidelijk verschil.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:36

Nog een bitloos vraagje Haha! Ik wil al heel lang een oranje hoofdstel (ben dol op oranje en wil alles oranje) maar die zijn zo duur. Nu ik toch met een touwhalster buiten kan rijden kan ik wel een halster maken van oranje touw. Maar wat kan ik dan beter maken, een touwhalster of zo'n cross-rope-britle-ding? Of is het helemaal niet verstandig om dat zelf te maken Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:17

Ik zou gaan voor een cross-rope. Mijn ervaring is dat die beter op zijn plaats blijft zitten dan een (touw)halster. Die wil nog wel eens tegen de neus omhoog kruipen.