[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:57

*onhoudt zich van commentaar*

goh IMJ je hebt toch al behoorlijk wat opgestoken van je Parelli-stalgenoten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:58

Dat ik het niet doe wil nog niet zeggen dat het me niet interesseerd
Vind het juist leuk, kan altijd van alle methodes wat leren toch?!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:59

smurf schreef:
*onhoudt zich van commentaar*

maar denkt mee over onderduikadres in omgeving...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:21

*hmm* denk dat het beter is om ergens héél ver weg onder te duiken.......

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:07

ik weet niet wat mensen van mijn visie op parelli vinden maar ik wil het wel proberen uit te leggen

Right brained: paard gebruikt zijn rechter hersenhelft. Als een paard zijn rechter hersenhelft gebruikt dan gaan zijn instinct in werking --> het instinct van een vluchtdier --> schrikachtig, vluchtend, angstig etc.
Leftbrained: paard gebruikt zijn linker hersenhelft. dat is de helft die hij gebruikt om "rationeel" te denken. --> een paard denkt na voor hij actie onderneemt.
voorbeeld:
paard ziet iets engs --> wordt RB ---> instinct --> vluchten
paard ziet iets engs --> blijft LB --> denkt na --> schrik reactie minder heftig omdat hij bedenkt dat schrikken niet nodig is.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... als iemand er een andere visie op heeft graag

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:13

Citaat:
ik weet niet wat mensen van mijn visie op parelli vinden maar ik wil het wel proberen uit te leggen

dat merk je vanzelf, als je 1 woord verkeerd zet, word je er direct op gewezen.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:25

Ik snap het iig

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:37

da's mooi Anouar, als er een leraar uit z'n panty staat te gaan, zeg je gewoon: "meneer, ik denk dat u een beetje rightbraind bent vandaag"

Kan leuke effecten geven

als ze je van school sturen, take ik je wel in bij ons hoor....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:43

smurf schreef:

als ze je van school sturen, take ik je wel in bij ons hoor....

Kan ik dan ook schilderen bij jullie?
Scheelt me een hoop reistijd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:45

ja hoor, leef je gerust uit
je mag in mijn flat beginnen, die is hard aan een opknaptbeurt toe

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:54

Heel leuke auto Smurf.
Ziet er goed uit.

Toelichting LB en RB is volgens mij wel kloppend.

Ik heb zelf een voorkeur voor LB. Nadeel is dat de meeste relatief coole paarden (LB) die eerst kijken voor ze bepalen wat ze gaan doen, ook vaak de slimmere paarden zijn. En de dominantere. Dat is wel heel leuk, maar niet persé makkelijker.

De paarden die wat meer geneigd zijn eerst te rennen en dan te denken, kun je zo ver krijgen dat ze met vertrouwen in de wereld staan en niet meer direct hollen. Over het geheel genomen zijn die op termijn makkelijker (en ook saaier in mijn optiek).

Seven en Barbie zijn de renners bij ons. Lan en Wiz zijn de "ik ga dit eens bekijken en bepaal dan wel of het de moeite van een pasje opzij waard is"-typjes.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:55

Whoepie het oude parelli pakket level 2 is binnengekomen op mijn werk (daar laat ik altijd alle pakjes bezorgen)

Heel lastig om nu aan t werk te gaan en niet te gaan bladeren in level 2....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:58

het boek gaan lezen Ara, gaat een wereld voor je open, dat vond ik veel beter dan de boekjes die bij het nieuwe level 2 pakket zitten

Morrie is een schrikker en een omdraaier-en-wegrenner....... helaas..... zelfs als we vlakbij stal zijn, presteert ie het nog om van stal weg te kletteren als er een trekker aankomt en dan heeft ie ineens verrassend veel conditie en uithoudingsvermogen.....

Ik heb goede hoop, na het ritje van zondag, dat hij meer is gaan denken, want hij is niet weggesprongen van dingen waar hij vroeger pansich van was......

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:00

sietske is super LB... en ook dominant en slim soms als mijn vriend met dr wandeld zie ik haar denken ik ga lekker nu op je teen staan... en dan is hij al te laat en moet ik lachen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:00

Barbie ook Smurf. En ze kijkt naar alles, heeft het concentratie vermogen van een kip. Seven was vroeger ook zo. Maar die heeft inmiddels genoeg vertrouwen in de ruiter/begeleider om meestal rustig te reageren. Maar ze kan nog steeds in enen wegspuiten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:02

Walter is ook nog behoorlijk RB, komt wel goed hoor, ik heb het idee dat het bij hem ook met vlagen zo is.
Van de winter kon ik immers overal met hem naartoe wandelen, maar de afgelopen weken was het weer niks.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:04

we hadden het er van de week over wat je paard doet als jij eraf valt, dit was nav een pony die alleen thuis kwam bij ons op stal.....

Ik weet, helaas uit ervaring, dat Morrie niet wegrent en bij me blijft, hij staat hooguit 2 meter verderop te vreten.....en verbaasd naar mij te kijken hoe ik bijkom en opkrabbel.......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:05

ze worden ook wel een beetje wiebelig van de wind Wendy.
Lan wilde zelfs blije mini-bokjes van de week. Moest echt even Nee Lan roepen. Niet onder het zadel. Toen hield ze op. Na het rijden heeft ze zich met mega bokken in de wei uitgeleefd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:07

Anya schreef:
ze worden ook wel een beetje wiebelig van de wind Wendy.

Dat zeker ja...
Zelfs het rustige paardje van mijn vriendin liep ineens te showen door de bak vertelde ze

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:20

evitatinkle schreef:
pony25, racen?

Maar wat jij doet, fixeerd haar alleen nog maar meer op hard gaan. Ik snap wat je bedoeld want ik doe het zelf af en toe ook helemaal fout.

Ga oefenen dat ze ook op het midden van een pad stopt. Dit doet Arabel dus ook, pas aan het einde stoppen. Levensgevaarlijk...
Het gaat nu beter..

Hoe is Shy in de bak trouwens? Kan ze verzameld gallopperen?

En je grandeur pad, verkoop je die ook los

Oh stoppen halverwege doe ik regelmatig is alleen niet zo´n elegant gezicht

Hmm verzameld galoperen, ik ben al blij als ze in de goede galop zit en niet ook nog eens overkruist, dus nee verzamelen kan alleen maar in de grote bak van de rijvereneging als ze mega heet is en dus wil galopperen.
We zijn eerst aan gewoon galoperen aan het werken

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:27

Mogge.... weer een lange werkdag... *jek*... Heb zo ontzettend weinig zin de laatste tijd... Komt omdat het mooi(er) weer is dan 's winters, ik zou zo graag de hele dag met de paardjes bezig zijn ipv suf binnen zitten(ondanks het feit dat ik m'n werk best leuk vindt)...

*droomt langzaam weg...... wordt 's morgens wakker, springt onder de douche, loopt naar buiten, het zonnetje schijnt.... ziet als eerste bij het naar buiten lopen de paardjes staan, ze hinniken en willen graag wat te eten....
en de droom wordt vervolgens bruut verstoord door tel. zal de volgende klant wel zijn... *

Is er iemand wel blij met het feit dat ie aan het werk is? Kan me misschien een beetje opvrolijken!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:29

Ik ben een leuke klus aan het doen. Organisatie buitengebied. Betekent dat ik veel in het buitengebied moet zijn op het moment

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:31

dat klinkt wel leuk... ik ben bezig met mijn visie op onderwijskunde :S voor mijn afstuderen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:33

@anja: Dat is leuk ja...lekker buiten! *hmmmm*
@dekoezegtboe: weet niet of dat leuk is hoor, en? hoe is de conclusie van je visie?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:35

smurf is ook altijd heel blij op haar werk hè?!