(en let niet op de flare aan de andere kant
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
angela88 schreef:Ja, ik weet dat het daardoor komt, als hij ontspannender loopt, zit ik ook lekkerder, maar waarom loopt hij ontspannender met het touwhalster als met het gewone hoofdstel met bit?
nienke07 schreef:Dames,
Wat doen 'we' met een paard wat zo staat te schrapen, dat zijn hoeven aan de voorkant bijna versleten zijn tot aan de witte lijn??
angela88 schreef:dank voor het wetenschappelijke les buitenzinnig! Misschien moet ik dan ook eens naar een ander bit gaan kijken (dunner, deze is vrij dik). Omdat ik dressuurwedstrijden wil gaan rijden, moet ik hem dus ook met bit ontspannen kunnen rijden (rare regels!).
Buitenzinnig schreef:angela88 schreef:dank voor het wetenschappelijke les buitenzinnig! Misschien moet ik dan ook eens naar een ander bit gaan kijken (dunner, deze is vrij dik). Omdat ik dressuurwedstrijden wil gaan rijden, moet ik hem dus ook met bit ontspannen kunnen rijden (rare regels!).
Kijk eens naar een Myler bit...echt ideaal
Vraag me overigens af of je ook niet mag starten met een Bitless Bridle van leerzie www.bitlessbridle.com of www.bitlessbridle.de
angela88 schreef:Er mag dus (helaas) niet bitloos gereden worden. Ik heb een mailtje naar de paardenschuur gestuurd over het myler bit.
Sugarmiss schreef:Bepaalde Mylers wel, maar lang niet alle
Vwb dat enten.
De meeste mensen enten in jan/feb, een entstof is meestal 8/9 maanden actief en neemt dan af. Hierdoor heb je in de laatste zomermaanden een hogere kans op een besmetting. Dus wordt er 2x geënt.
Voor mensen die wedstrijden rijden kan ik er nog wel inkomen, maar in mijn geval is 1x meer dan voldoende. Ik ent in aug/sept, zodat ik in de wintermaanden de hoogste effectiviteit heb en de zomermaanden -als het mooi weer is- weinig risiko loop.