opala schreef:Er is een essentieel verschil in NB en TB. TB vindt doorgaans om de pakweg 8 weken plaats, daarentegen pas je naar eigen inzicht NB toe.
en hier zijn ook de inzichten aan het veranderen. Eerst moest ik ook zelf bijhouden, maar nu zo min mogelijk. Nb-er komt ong. een keer in de 6 weken. Bij een nieuw paard komt hij in het begin meestal veel vaker om te corrigeren. De theorie is hoe meer je vijlt, hoe meer de hoef groeit. Mijn paard heeft een gigantische groei, dat heeft ze helemaal niet nodig want ik rijd nooit over de weg. Dus wordt er minder vaak bekapt, waardoor de hoef minder hard gaat groeien. Als je meer over de weg gaat rijden, gaat de hoef vanzelf meer groeien (wel goed opbouwen natuurlijk).
verder ben ik het helemaal met russel eens, het zou leuk zijn als er van beide kanten wat meer overleg zou komen. Volgens mij hebben ze op bodegraven trouwens alleen gekeken naar het natural balance ijzer, wat weer iets heel anders is

op afspraak en er zijn er ook bij die één keer in het halfjaar bellen. Hier dus ook weer: het verschilt zowel per paard als per eigenaar.
Wat er natuurlijk weer voor zorgde dat ze vd pijn bijna niet kon lopen.
) paarden hebben door deze manier van bekappen last van kneuzingen in straal en zool...Kneuzingen kunnen ook dieper in de hoef zitten, die hoef je per defenitie niet te zien. Ik lees steeds weer dat heel veel paarden gevoelig lopen....(ook wel paarden die tb bekapt worden maar meer over die nb bekapt worden) Dat zet je wel aan het denken... Gevoelig lopen betekend toch dat ze pijn hebben? Dus gaat er naar mijn menning iets niet goed. Zou een paard met gevoelige hoeven dan misschien anders bekapt moeten worden, c.q op een ijzertje moeten? Zodat het niet meer gevoelig loopt en ggen pijn heeft?