maar... als er dan geen bitten meer bestaan, waarom dan bitloos? Want... als het niet bestaat kan het ook niet loos zijn toch? of.. nou ja, nu snap ik er zelf helemaal niks meer van

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sscs schreef:Zonder bit rijden is idd beter voor de mond van het paard, maar voor de ruiter is het alleen wel gevaarlijk op eens van bit naar zonder bit over te stappen, Je weet niet hoe je paard er op reageerd, sommige reageren wat minder, sommigen juist helemaal niet..En anderren weer precies andersom.
Dus pas wel op als je over stapt, het is misschien fijner voor het paard dan voor de ruiter!
Jovarna schreef:Hoe meer mensen dispensatie gaan aanvragen en/of hoe meer mensen hun ongenoegen c.q. protest zullen uiten bij de KNHS, hoe wakkerder ze daar zullen worden.
Zo lang mensen hun mond niet open doen, heeft de KNHS natuurlijk geen enkele reden om die regel te versoepelen of af te schaffen.
Dus het is aan de ruiters zelf om iets in beweging te zetten.
lind_fura schreef:heyhey
ik vind net dit forum, heb hem niet helemaal door gespit, waar wat is er nou zo mega tegen bitten?
het leek mij ook een stuk vriendelijker om zonder bit te rijden maar het word vanaf de ijslander wereld sterk af geraden om te gaan rijden zonder bit op een ijslander en zeker jonge ijslanders.
als je het bit alleen gebruikt echt als hulp en niet als stuur, de teugels losjes in de hand hebt en niet loopt te tekken in de bek is er toch niets aan de hand of wel?
groetjes
willeke_nijs schreef:Wij zijn niet tegen het bit hoor...
lind_fura schreef:heyhey
ik vind net dit forum, heb hem niet helemaal door gespit, waar wat is er nou zo mega tegen bitten?
het leek mij ook een stuk vriendelijker om zonder bit te rijden maar het word vanaf de ijslander wereld sterk af geraden om te gaan rijden zonder bit op een ijslander en zeker jonge ijslanders.
als je het bit alleen gebruikt echt als hulp en niet als stuur, de teugels losjes in de hand hebt en niet loopt te tekken in de bek is er toch niets aan de hand of wel?
groetjes