Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:43

Hee Maureen dat zag ik ook! :)) Ik zat half te kijken, half te leren, ineens: 'hee, Parelli! :')'

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:42

_O-

Hillady

Re: Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:40

Ik wil me er inderdaad ook meer in verdiepen . Ben er al wel veel mee bezig :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:04

Leuk!!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:35

In de ROS is er een dvd van Monty Roberts te winnen, ik ga wel eens proberen denk ik :) Het is altijd interessant en die dvd's van de bib heb ik al allemaal gezien :+

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:56

Daantjee12 schreef:
Citaat:
Tazziexxx - Natasja
Hitch - Eveline
Sodeletuut - Carmen
verastar1 - Vera
lovemaylo - Robin
Yape-Yanne
Anke98-Anke
Noah_Jane1 - Noah Jane
XEefjuhX - Evy
plovesb - Patricia
Catzkillz - Julie
AnneHorses - Anne
Borisje - Rianne
saab99- Sabine
Fry - Estelle
Daantjee12 - Danielle
Rosaprinces - Rosa

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:11

Gisteren the sport of liberty binnen gekregen en mijn long lines voor mennen. Al een beginnetje gemaakt met the sport of liberty en tot nu toe leuk, nog niet echt nieuwe dingen, maar wel heel leuk om te kijken, Kalley Krickeberg beweegt heel mooi met de paarden, doet het erg leuk. Dame naar mijn smaak!

Ook erg blij met mijn long lines, had al wel lange lijnen, gewoon en de hele dunne, maar deze zijn net wat beter geschikt voor het mennen, wel wat dunner en licht, maar niet te soepel.

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:59

rosaprinces schreef:
Daantjee12 schreef:
Tazziexxx - Natasja
Hitch - Eveline
Sodeletuut - Carmen
verastar1 - Vera
lovemaylo - Robin
Yape-Yanne
Anke98-Anke
Noah_Jane1 - Noah Jane
XEefjuhX - Evy
plovesb - Patricia
Catzkillz - Julie
AnneHorses - Anne
Borisje - Rianne
saab99- Sabine
Fry - Estelle
Daantjee12 - Danielle
Rosaprinces - Rosa
Jopaardjo - Joëlle

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:25

Wat vinden jullie trouwens van de trailerlaad-methode van Annemarie van der Toorn?

Ikzelf gebruik de methode van Parelli en daar sta ik dan ook helemaal achter, maar als ik op YouTube kijk bij Annemarie, dan zie ik haar altijd met hekken werken en ik vind haar toch de paarden dwingen..

Toch "zweren" er mensen bij, dus ik vroeg me af of iemand deze methode wel fijn vond en waarom.

Niet om Parelli de lucht in te hemelen hoor, dat is de methode waar ik me het meeste in kan vinden, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk, ben gewoon nieuwschierig naar iedereen zijn ervaring vandaar de vraag..

Want op haar site zie ik ook dingen staan: door de ogen van het paard maar ik vind haar manier (op de filmpjes) heel erg dwingend over komen, op een gegeven moment sluiten ze de hekken en kan het paard geen enkele kant meer op en moet wel de trailer in, vraag me of of ik daar te zwart/wit tegenaan kijk of dat mensen er ook andere ervaringen mee hebben?

En wat is het "verschil" met Monty Roberts dan? Is dat een beetje dezelfde geest als Parelli?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:54

Fry schreef:
Gytrash24 schreef:
Ik heb altijd een shetlander gehad die ik meer moest opvoeden dan los kon laten. Maar nu dat hij ouder is ga ik wel anders met hem om. En ik merk ook echt verschil dat hij niet gauw tegen werkt of vervelend gaat lopen doen. Ik vertrouw heb nu ook en ik denk hij mij ook wel. Als ik niet reageer op harde geluiden of vreemde voorwerpen doet hij dat ook niet. Dat voelt toch wel heel speciaal. Nu heb ik echter een nieuwe shet en sinds dien heb ik me echt serieus meer verdiept in NH hij was nogal verlegen en liet zich soms niet vangen. Gewoon bang, als je hem had was het goed niks aan de hand volgt je als een hondje ver vertrouwt er grotendeels op dat er niks gebeurt. Maar los, ging het niet heel goed. Nu kan ik hem gewoon uit de wei halen. Hij is al een stuk minder bang ook voor lawaaierige kinderen niet en vreemde geluiden. Vreemde objecten zijn nog wel wat eng soms maar hij leert langzamerhand als ik het niet eng vind dat het goed is. Net als met Cupido.

De technieken van parelli hebben mij heel erg geholpen om een band met Carlos op te bouwen ^^

<3

Updateje ^^
Carlos komt in de wei naar mij toe. Ben dus super tevreden over deze aanpak. Carlos is gewoon een gevoelig en verlegen manneke die je de tijd moet geven, maar wauw wat krijg ik een prachtige reactie terug nu dat ik het anders aanpak.
Ook heb ik wat technieken op Cupido uit geprobeerd. Dat was even lachwekend xD het was net of hij dacht "probeer je nou serieus mijn taal uit" maar toen hij eenmaal accepteerde dat ik niet vloeiend paards spreek :o de fonken sprongen er van af.
Heb er een video van voor de geintreseerde,
http://www.youtube.com/watch?v=Qz1QwqgWYYo

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:50

Hoi hoi
Heb nieuw bijrijdpaardjes, alleen de eigenaar wilt geen NH :(

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:51

Fry schreef:
Hoi hoi

Leuk! :)
Maar waarom niet dan? :(

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:53

Ik ben bezig met mijn nieuwe western-hoofdstel/sidepull :D
Bakstuk is van bruin/beige nepleer, met zilverkleurige uh... hoe noem je dat.. waarmee je de grootte kunt verstellen met gaatjes enzo :P
En ik maak nu dus de sidepull neusriem. En dan moet er ook nog een onderkant-neusriem op :j
Morgen ga ik wss een nieuwe nepleren riem kopen voor de neusriem van t westernhoofdstel :)
Dus je kan de sidepullneusriem en de westernneusriem veranderen :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:54

Fry schreef:
Hoi hoi

Waarom niet? Je richt er toch geen schade mee aan? :(

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:55

Gytrash24 schreef:
Updateje ^^
Carlos komt in de wei naar mij toe. Ben dus super tevreden over deze aanpak. Carlos is gewoon een gevoelig en verlegen manneke die je de tijd moet geven, maar wauw wat krijg ik een prachtige reactie terug nu dat ik het anders aanpak.
Ook heb ik wat technieken op Cupido uit geprobeerd. Dat was even lachwekend xD het was net of hij dacht "probeer je nou serieus mijn taal uit" maar toen hij eenmaal accepteerde dat ik niet vloeiend paards spreek :o de fonken sprongen er van af.
Heb er een video van voor de geintreseerde,
http://www.youtube.com/watch?v=Qz1QwqgWYYo

Erg leuk.
Alleen probeer soms op je plek te blijven staan (als je hem om je heen wilt laten gaan he). Af en toe zag je dat die een beetje zich opgejaagd voelde, maar verder erg leuk!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:55

Wiwabalia schreef:
Fry schreef:
Hoi hoi

Waarom niet? Je richt er toch geen schade mee aan? :(

Ze vind het niets.
Maargoed, het is of dat of niets.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:56

XEefjuhX schreef:
Fry schreef:
Hoi hoi

Leuk! :)
Maar waarom niet dan? :(

Tja, 'nutteloos'

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:04

Fry schreef:
Tja, 'nutteloos'

Dan zou ik toch maar eens een goed gesprek met haar nemen :P
--
Mijn sidepull-neusriem wordt beige met turquoise =:)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:23

Fry schreef:
Erg leuk.
Alleen probeer soms op je plek te blijven staan (als je hem om je heen wilt laten gaan he). Af en toe zag je dat die een beetje zich opgejaagd voelde, maar verder erg leuk!

Dit was de 1ste keer he, klopt soms drijf ik hem vrij ver op. Maar dat is omdat meneer de vrij gauw de neiging heeft over mij heen te lopen. Dat en meneer is liever lui dan moe :')
Maar goed iets nieuws uitproberen is altijd leuk natuurlijk, volgens mij vind hij het ook wel prachtig ^^
Zal de volgende keer eens zien wat hij doet. Meer tips zijn van harte welkom, ben tenslotte nieuw haha.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:20

Qua techniek kan ik niet veel zeggen over het filmpje, want ik ben nog een "groentje" in het NH-wereldje :)
maar waar ik wel beetje commentaar op wil geven (noem me maar een muggenzifter ja) is je Engels taalgebruik. Ik weet dat Youtube internationaal is en dat je met het Engels misschien hoopt meer mensen te bereiken maar let dan wel beetje op wat je typt :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:24

Ik moet binnekort ook maar weer eens een keer filmen. :j

Je Engels taalgebruik is inderdaad jammer, zo bereik je juist niet meer mensen, omdat het niet correct is wat je schrijft. Je kunt dan beter in het Nederlands schrijven, dat komt ook veel volwassener over.
En verder, hetzelfde commentaar als Fry! :D

Volgende week kunnen jullie van mij een filmpje verwachten. :j Ben nu heel erg bezig met dat de paarden heel goed moeten opletten, ineens van hand veranderen, van achterwaarts naar galop etc. (als ik er naast sta natuurlijk)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:28

Ik schrijf het alleen ook in het engels omdat er een tijd terug vraag naar was van een aantal subscribers xD die inmiddels al weer gevlogen zijn volgens mij.
En opzich, het is leesbaar. Het is niet taalfout vrij maar goed ik ben nederlands +dyslecties is niet gek. Ook vertik ik het een vertaal machine te gebruiken want tja... als je hele teksten doet wauw... dat klopt echt van geen kant.
En het gaat hier om hobby filmpjes dus tja.

uuwh ik kijk uit naar jou filmpje. Vind boris echt zo'n knapperd haha. Johnny is ook zeker niet miss pfoeh wat een knapperds heb jij.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:56

Ik wil ook een filmpje gaan maken. moet alleen even kijken wanneer dat handig is. ik kan nu alleen stapwerk met Orin doen omdat ze een peesblessure heeft :(

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 17:51

Gytrash24 schreef:
Fry schreef:
Erg leuk.

Dit was de 1ste keer he, klopt soms drijf ik hem vrij ver op. Maar dat is omdat meneer de vrij gauw de neiging heeft over mij heen te lopen. Dat en meneer is liever lui dan moe :')
Maar goed iets nieuws uitproberen is altijd leuk natuurlijk, volgens mij vind hij het ook wel prachtig ^^
Zal de volgende keer eens zien wat hij doet. Meer tips zijn van harte welkom, ben tenslotte nieuw haha.

Voor een eerste keer, petje af!
Ben benieuwd naar een tweede filmpje!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 17:53

XEefjuhX schreef:
Fry schreef:
Tja, 'nutteloos'

Dan zou ik toch maar eens een goed gesprek met haar nemen :P
--
Mijn sidepull-neusriem wordt beige met turquoise =:)

Ze is nogal... ja hoe moet je dat verwoorden...
Ik weet zeker als ik met haar een discussie begin dat ik meteen kan wieberen.
Maar een vriendin van me heeft een paardje waarmee ik al eerder grondwerk heb gedaan, in de zomer mag ik ook daar weer aan de slag. Dus dan heb ik van alles wat :')
Dan gaan er zeker filmpjes komen en het is een hele uitdaging want ze is vreselijk dominant :j