Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daantjee12 schreef:Citaat:Tazziexxx - Natasja
Hitch - Eveline
Sodeletuut - Carmen
verastar1 - Vera
lovemaylo - Robin
Yape-Yanne
Anke98-Anke
Noah_Jane1 - Noah Jane
XEefjuhX - Evy
plovesb - Patricia
Catzkillz - Julie
AnneHorses - Anne
Borisje - Rianne
saab99- Sabine
Fry - Estelle
Daantjee12 - Danielle
Rosaprinces - Rosa
rosaprinces schreef:Daantjee12 schreef:Tazziexxx - Natasja
Hitch - Eveline
Sodeletuut - Carmen
verastar1 - Vera
lovemaylo - Robin
Yape-Yanne
Anke98-Anke
Noah_Jane1 - Noah Jane
XEefjuhX - Evy
plovesb - Patricia
Catzkillz - Julie
AnneHorses - Anne
Borisje - Rianne
saab99- Sabine
Fry - Estelle
Daantjee12 - Danielle
Rosaprinces - Rosa
Jopaardjo - Joëlle
Fry schreef:Gytrash24 schreef:Ik heb altijd een shetlander gehad die ik meer moest opvoeden dan los kon laten. Maar nu dat hij ouder is ga ik wel anders met hem om. En ik merk ook echt verschil dat hij niet gauw tegen werkt of vervelend gaat lopen doen. Ik vertrouw heb nu ook en ik denk hij mij ook wel. Als ik niet reageer op harde geluiden of vreemde voorwerpen doet hij dat ook niet. Dat voelt toch wel heel speciaal. Nu heb ik echter een nieuwe shet en sinds dien heb ik me echt serieus meer verdiept in NH hij was nogal verlegen en liet zich soms niet vangen. Gewoon bang, als je hem had was het goed niks aan de hand volgt je als een hondje ver vertrouwt er grotendeels op dat er niks gebeurt. Maar los, ging het niet heel goed. Nu kan ik hem gewoon uit de wei halen. Hij is al een stuk minder bang ook voor lawaaierige kinderen niet en vreemde geluiden. Vreemde objecten zijn nog wel wat eng soms maar hij leert langzamerhand als ik het niet eng vind dat het goed is. Net als met Cupido.
De technieken van parelli hebben mij heel erg geholpen om een band met Carlos op te bouwen ^^
Gytrash24 schreef:Updateje ^^
Carlos komt in de wei naar mij toe. Ben dus super tevreden over deze aanpak. Carlos is gewoon een gevoelig en verlegen manneke die je de tijd moet geven, maar wauw wat krijg ik een prachtige reactie terug nu dat ik het anders aanpak.
Ook heb ik wat technieken op Cupido uit geprobeerd. Dat was even lachwekend xD het was net of hij dacht "probeer je nou serieus mijn taal uit" maar toen hij eenmaal accepteerde dat ik niet vloeiend paards spreekde fonken sprongen er van af.
Heb er een video van voor de geintreseerde,
http://www.youtube.com/watch?v=Qz1QwqgWYYo
Fry schreef:Erg leuk.
Alleen probeer soms op je plek te blijven staan (als je hem om je heen wilt laten gaan he). Af en toe zag je dat die een beetje zich opgejaagd voelde, maar verder erg leuk!
Gytrash24 schreef:Fry schreef:Erg leuk.
Alleen probeer soms op je plek te blijven staan (als je hem om je heen wilt laten gaan he). Af en toe zag je dat die een beetje zich opgejaagd voelde, maar verder erg leuk!
Dit was de 1ste keer he, klopt soms drijf ik hem vrij ver op. Maar dat is omdat meneer de vrij gauw de neiging heeft over mij heen te lopen. Dat en meneer is liever lui dan moe![]()
Maar goed iets nieuws uitproberen is altijd leuk natuurlijk, volgens mij vind hij het ook wel prachtig ^^
Zal de volgende keer eens zien wat hij doet. Meer tips zijn van harte welkom, ben tenslotte nieuw haha.
XEefjuhX schreef:Fry schreef:Tja, 'nutteloos'
Dan zou ik toch maar eens een goed gesprek met haar nemen
--
Mijn sidepull-neusriem wordt beige met turquoise