[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:47

Wat een rust hier voor de verandering Lachen. Welterusten allemaal Doei!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 06:55

Dani62 schreef:
Wat een rust hier voor de verandering

Rust? Ik moet pagina's bijlezen Knipoog
Ik denk dus dat ik bij deze toch al af moet haken, het gaat me waarschijnlijk niet lukken om netjes op iedereen te reageren. Veel plezier verder nog! Lachen

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:35

Aranel schreef:
Ik kom even met de deur in huis vallen in dit topic, geen idee of ik de 'goede mensen' voor me heb Bloos
Ik heb een vraagje voor jullie; Ik rijd wel eens freestyle met mijn hafje, gewoon met een halstertouw om haar nek dus. Maar nu zag ik dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=MolXnlx6hCE en het dingetje wat dat meisje om de nek van haar haf heeft, lijkt me veel handiger.

Iemand énig idee hoe dat ding heet en waar ik het kan kopen? Lachen

Volgens mij heeft de haf een soort van 'koeienband' om de nek. Gewoon een band waarmee je een paard of koe ook kan vastzetten ipv aan een halster. En daaraan zitten volgens mij ook een gewoon halstertouw. Die 'koeienband' dingen zijn wel te koop in winkels als de Welkoop. Agrarische winkel.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:48

Goede morgen, ik ga vanmiddag even bijlezen want ik moet zo naar school toe Knipoog

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:52

Airiin schreef:
Dan zal ik dat morgen maar eens gaan doen, heb het nog nooit eerder gedaan dus ik ben benieuwd! Heb het al van meerdere mensen gehoord maar ik durfde het eerder nooit te doen omdat ik supervaak hoorde dat je eerst 238749825793745943 jaar les moet hebben. Maar ik ga het nu toch maar proberen, als het een beetje leuk is koop een dvd van Lammer Haanstra Ja

Onder de link een filmpje van mijn pony aan de dubbele lijnen. Het meisje in het midden daar krijg ik les van. (Ik was aan t filmen Knipoog ) Let niet op het stomme muziekje. Had hele mooie muziek erachter gezet, maar dat mocht niet meer, was auteursrechtelijk beschermd Boos! Bryan Adams.. Maargoed. Ik doe t niet op de Lammert Haanstra manier. Ik krijg les van Marije en die is in training geweest bij Annemarie vd Toorn. Ben heel erg tevreden! Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=0Yj3XAib0q0

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:18

@Laura, wil nog even zeggen dat Chap het super gedaan heeft gisteren zeg! En dat met drie onbekenden naast zich Lachen

Jullie gaan hard zeg, maar heb alles bij gelezen. Ga alleen niet overal op reageren.

Dubbele lijnen is geweldig. Heb mn draver ook vooruit zien gaan daardoor. Ik heb het mezelf geleerd (aantal jaren terug al) na advies van Marisca. Fijne is idd hoeveel je met je houding mee kan geven tijdens het longeren. Zeker een aanrader.

Het zadel zit heerlijk! Bijrijdster heeft er gisteren het grootste gedeelte op gezeten en ik het laatste stukje nog even. Maar hij zit ontzettend lekker, blijft heel mooi liggen en houdt zich goed.
Gistermiddag nog een HAF pad gekocht, ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Volgende week foto's.

En nu ga ik, anders mis ik mn trein Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:22

RedPassion schreef:
Ik denk dus dat ik bij deze toch al af moet haken, het gaat me waarschijnlijk niet lukken om netjes op iedereen te reageren. Veel plezier verder nog! Lachen

Jammer!
Maar op iedereen reageren hoeft toch ook niet? Gaat mij ook niet lukken hoor. Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:26

goedemorgen!!

weer wat bij moeten lezen... nu ik toch hele dag op bed thuis zit lukt dat wel maar straks met mn drukke leventje moeten we nog maar zien! Maar die HKtopics nemen toch altijd wel in snelheid af volgens mij...

@Dani62: dat trotse gevoel na een simpele wandeling ken ik maar wat goed!! Een paar weken terug voor het eerst met mijn 2 jarige wezen wandelen, nou je kon me van veraf zien glimmen denk ik! Aan halstertouwtje meelopen kende hij gelukkig al wel, dat leren we ze jong al aan (op een rustige manier uiteraard, zonder dwang, gaat echt altijd geweldig) en ze worden regelmatig verweid en dat doen we altijd aan de hand voor de "training", verder mogen ze jong paard zijn Haha!
Maar goed hij was dus nog nooit in zn eentje meegeweest, altijd vriendje erbij. Wel even wantrouwig stilstaan toen ik verder van de wei weg ging, maar dat was voornamelijk omdat zn vriendje (stond niet alleen maar ze zijn dikke maatjes) half begon te flippen. Langzaam druk zetten op het halster was al voldoende om weer in beweging te krijgen Haha! Wandeling heb me rot gelachen eigenlijk! Meneer vond het zoooooooo leuk en spannend! Oeh schapen! *snork snork* kop dr op, oortjes dr op, dan komt echt de fries in hem naar boven! Maar ondertussen braaf naast me blijven lopen Haha! Je hoort het, ik ben enorm trots dus alvast sorry als ik soms wat kan doordraven over hem Haha!
Observeren in het weiland... heerlijk rustgevend he? Doe ik ook regelmatig.. door de week studie in utrecht en druk druk druk, en dan in het weekend lekker bijkomen!

Joviban: lijkt me superleuk, zo'n schriktraining! Wil ik over een tijdje ook gaan doen, heb je nog leuke ideetjes?

Sonjim: ik weet even niet meer wie Wieneke is, is dat nog een jonkie? En ach, dat braaf meelopen komt vanzelf, dat leren ze snel genoeg!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:34

merrie van 3,5 jaar. Vorige eigenaresse had haar voor de leuk. Kon verder weinig van paardjes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:39

tja dan mis je een heel stukkie opvoeding dus! Wel in groep gestaan of in dr uppie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:59

Zwerte schreef:
Joviban: lijkt me superleuk, zo'n schriktraining! Wil ik over een tijdje ook gaan doen, heb je nog leuke ideetjes?

groot stuk zeil (eventueel in verschillende kleuren)
groot stuk piepschuim
verschillende kleuren lakens of handdoeken
paraplu / parasol
wapperend plastic / plastic lint
ratel
labyrint van balken
radio/stereo
slingers
emmers / bakken / kratjes e.d.

Wat ik doe met mijn tweejarig paard, is dat ze de objecten aanraakt met haar snoet en wanneer ze dat durft, er langs en daarna overheen of onderdoor laten lopen.
Maak er gebruik van dat jonge paarden graag dingen in hun mond nemen (tenminste, die van mij Haha! ). D.m.v. "touch" (aanraken met de snoet) gebeurt het al snel dat ze het 'enge' object in haar mond pakt en er op gaat knabbelen. Steeds sneller loopt ze nu heel nieuwsgierig op vreemde objecten af en hoef ik al niet eens meer een touch te vragen. Wanneer ze er eenmaal met haar snoet kennis mee gemaakt heeft, zal ze het ook vrij snel moeiteloos passeren en er overheen lopen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:03

tnx voor de tips, hier kan ik zeker wat mee!!
De mijne is erg nieuwsgierig maar absoluut niet bang aangelegd. Onderzoekt alles wel met zn snuit maar neemt erg weinig in zn mond. Laatst voor de grap met zn jollybal wat getest, die kende hij al maar vond er weinig aan. Ik kon die bal gewoon over zn rug laten stuiteren en overal overheen halen etc, meneer stond gewoon door te grazen! Ik geloof dat hij me wel vertrouwd Haha!

had zelf nog niet aan de radio en piepschuim gedacht, maar die ga ik zeker erbij betrekken!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:20

Ze heeft samen met een hengstje gestaan en voorheen bij de fokker in de groep.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:35

Ik doe ook regelmatig schrik en obstakeltraining.. pablo was niet snel onder de indruk, behalve van het zeiltje.. dat eet paarden..
Dus heb ik hem zijn voer op het zeil gegeven.. ja.. dan moet je erop gaan staan, en dan blijkt de zin in eten toch sterker dan de angst..
Nu kan ik hem helemaal inpakken in zeil, linten, balonnen ed..

@ sonjim.. lastig, zon grote merrie zonder opvoeding.. waarom nemen mensen zonder verstand ervan toch een jong paard.. goedkoop zeker..

Wandelen buiten heb ik even op een laag pitje gezet.. de laatste keer kwamen we auto's tegen.. met echt %^&*)* mensen.. die vonden het heel grappig om hard te toeteren, en gas te geven.. met als resultaat dat pablo keihard terug naar stal racete.. zonder mij.. over het split.. en daarna had meneer dus een hoefzweer daarvan..

Ik ben echt 2 weken bezig geweest om hem weer een beetje "normaal" te krijgen..
Binnenkort gaan we met de auto door de bak rijden, en die gekke geluiden rustig opbouwen, zodat hij wat kan wennen..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:24

Merrie is niet heel groot, is maar 84 cm dat scheelt.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:41

Haha.. dat scheelt wel enorm.. op de een of andere manier dacht ik dat het over een friese merrie ging.. zal wel een beetje scheel gelezen hebben...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:42

Ik heb alleen maar ukken, dus dat scheelt inderdaad als ze nog niks kennen. Zij is de grootste van de 3.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:23

Schriktraining is inderdaad heel leuk en leerzaam Ja, vooral met jonge en/of groene paarden. Ik probeer die van mij ook met zoveel mogelijk nieuwe dingen in aanmerking te brengen. Je hebt daar later zoveel profijt van. Ik kan me mede hierdoor zo moeilijk voorstellen dat de meeste jonge paarden eerst drie jaar de opfok in moeten. Ik zou het allemaal niet willen missen met mijn jonkie...

Ik heb deze week een kennismaking met twee paardjes (en eigenaren Haha!) die nog een verzorgster/bijrijdster nodig hebben! Het zijn twee ex-renpaardjes van 7 jaar. Ben erg benieuwd en hoop dat het klikt Lachen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:46

Dat merk ik nu aan mijn veulen ook inderdaad. Hij is veel in de hand en hierdoor een heel prettig paardje. hij is ook heel braaf en verkeersmak en dat terwijl hij nog geen 5 maanden oud is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:52

JoviBan schreef:
RedPassion schreef:

Jammer!
Maar op iedereen reageren hoeft toch ook niet? Gaat mij ook niet lukken hoor. Knipoog

Tja, ik weet het niet, 'hoort' dat niet zo in een HK-topic? Ik vind het zelf wel zo netjes om op mensen te reageren, in ieder geval wel meestal. Ik voel me zo asociaal als ik alleen maar iets over mezelf post, dan lijkt het net alsof ik geen interesse heb in anderen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:02

RedPassion schreef:
Tja, ik weet het niet, 'hoort' dat niet zo in een HK-topic? Ik vind het zelf wel zo netjes om op mensen te reageren, in ieder geval wel meestal. Ik voel me zo asociaal als ik alleen maar iets over mezelf post, dan lijkt het net alsof ik geen interesse heb in anderen Knipoog

Ik zie de HK dan ook maar als een huiskamer of café of wat dan ook. Iedereen kletst in kleine groepjes of tweetallen en wisselt geregeld even van gesprekspartner. Een HK zie ik dan ook niet als een groepsgesprek, da's niet te doen. Duivel
Dus als niemand mij aso vindt, blijf ik hier hangen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:07

Ja, zo kan je het ook bekijken natuurlijk! Ik heb altijd het idee dat een HK-topic een groepsgesprek moet zijn en dat lukt me dus qua tijd niet.

Nou, in dat geval doe ik nog een poging hier met meelezen en -posten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:09

Dani62 schreef:
Ik heb deze week een kennismaking met twee paardjes (en eigenaren Haha!) die nog een verzorgster/bijrijdster nodig hebben! Het zijn twee ex-renpaardjes van 7 jaar. Ben erg benieuwd en hoop dat het klikt Lachen.

Zou leuk zijn als het klikt!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:13

@ joviban.. dat is nou precies hoe ik het zie
het is niet te doen om met iedereen tegelijk te kletsen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:20

ik kan ook niet op iedereen reageren! Het andere hk topic waar ik zit is een vrij klein groepje en dan wil het wel.... we zien hier wel hoe het zich ontwikkeld he?

Alvast veel plezier Dani62, hopelijk word het wat!

Ik snap opfok ook niet zo heel goed, zou mn jonkies niet willen missen! Een jong dier af en toe in de hand hebben levert je later zoveel profijt op! Nu heb je ook genoeg mensen die veel te veel willen met zo'n kleintje... Wij hebben ze dus in de hand voor de smid, DA en om te verweiden. Meer eigenlijk niet maar das voldoende voor zo'n kleintje. Mn 2,5 jarige kent sinds kort alle soorten borstels en spray etc, erg leuk om hem langzaam aan alle "dagelijkse" dingen te laten wennen!
Mooi voorbeeld van erg handig, zo'n kleintje die braaf mee kan lopen: we hebben een 2 jarige welsh die onlangs is geopereerd, 2 kiezen verwijders en een voorhoofdsholteontsteking doorgespoeld. Moest elke dag nog gespoeld worden, konden we prima zelf af met een praampje. Halster vond hij uiteraard niet fijn dus ach dan loopt hij toch braaf mee met een touwtje om de hals? We waren echt heel blij dat hij dat al kende!!