[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:05

Goedemorgen!

Over de discussie: Ik pas in een aantal dingen duidelijk niet in het natural hokje, maar in veel, meer essensiele dingen wel. Ik voel me hier thuis, en zie graag jullie motivatie en ervaringen. Ik ben dan misschien een nep-natural, maar daarmee niet minder goed voor mijn paarden.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:07

Mirth, succes met Eco !!! Ik heb hem morgen, 'k leef met je mee !

Goedemorgen allemaal ! Doei! Ik moet vandaag ook wel voor Eco leren, maar verder vrij dus kan wel achter bokt. Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:13

Ik had trouwens een soort voorspellende droom ofzo vannacht ? Tong uitsteken

Ik droomde dat iemand mij vroeg of ik mee wilde doen aan een wedstrijd op de manege hier in de buurt, en toen zei ik nee ik rij geen wedstrijden meer omdat ik nu bitloos rij, en toen zei die ander: OOH maar dat mag op déze wedstrijd wel !! Dus ik meedoen aan de wedstrijd natuurlijk, kreeg ik daar een boomloos zadel [ Clown ? ] dus ik leg 'm op Rowygo en hij liep de sterren van de hemel en we werden 1e !

Clown Ja. Geen pennydroom ofzo, maar ik ga nu elke avond slapen terwijl ik lig na te denken over allemaal dat soort dingen !
En ik wil graag boomloos. Vork
Laatst bijgewerkt door Faux op 06-11-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:14

pffff wat ben ik blij dat ik die tijd achter de rug heb...
Ik was zo fanatiek dat ik een herexamen aanvroeg als ik net eentiende punt tekort kwam voor een hoger cijfer op mijn eindrapport.
Ik wens jullie veel sterkte! Zettum op!!!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:15

Faux schreef:

Ik droomde dat iemand mij vroeg of ik mee wilde doen aan een wedstrijd op de manege hier in de buurt, en toen zei ik nee ik rij geen wedstrijden meer omdat ik nu bitloos rij, en toen zei die ander: OOH maar dat mag op déze wedstrijd wel !! Dus ik meedoen aan de wedstrijd natuurlijk, kreeg ik daar een boomloos zadel [ Clown ? ] dus ik leg 'm op Rowygo en hij liep de sterren van de hemel en we werden 1e !

Clown Ja. Geen pennydroom ofzo, maar ik ga nu elke avond slapen terwijl ik lig na te denken over allemaal dat soort dingen !

Heb je geen boomloos?
Je kan hem een week uitproberen , dan weet je of het wat is om verder over te dromen! Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:18

Ik ga inderdaad dat testzadel aanvragen ! M'n ouders zitten nu in Bonaire maar als het terug is bespreek ik het even. Het jammere is alleen, ik heb geen geld om er dan ook écht eentje te kopen, dan zou ik eerst mijn huidige zadel moeten verkopen, en ik weet niet of m'n ma daar zo blij mee is.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:19

Maar als jij helemaal door het dolle heen bent van het testzadel....is er toch geen moeder op deze aardkloot die zijn dochter niet zoon zadel koopt.... of leef ik nu een droom?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:21

Het kan ook nog zo zijn dat het je helemaal niet bevalt,toch?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:21

Zomaar zo'n zadel voor me kopen zit er niet in, daar hebben we op het moment éven het geld niet voor. Haha! Veel uitgaven aan de stallen enzo. Maar ik denk inderdaad wel dat áls ik helemaal blij met met boomloos, ze zeker na zal denken over het verkopen van die andere !

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:27

Ik moet nog even drie jaar wachten voor ik weer op een paard kruip...Namkje is nog maar twee jaar. Maar ik ga zeker het boomloos zadel testen!
Ook de flexpanels lijken mij erg fijn , maar das ook allen van de theorie.

Ik ga maffen, ben moe http://static.bokt.nl/s/yawnee.gif Slapen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:29

Welterusten !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:34

Bij Wit is een boomlooszadel (de barefoot tenminste) niet echt handig. Hij heeft er een te hoge schoft voor. Met extra speciale inlages zou het wel kunnen, maar dan ben je aan het fix-en, en dat doe ik liever niet. Zeker omdat ie een boomzadel heeft dat super ligt.

Voor Orlanda is ie echt ideaal. We rijden maar heel af en toe, en doordat haar spieren minder worden, en ze ouder wordt (ruggegraad komt omhoog, kont komt omhoog) is het helemaal ideaal. Hij vormt zich altijd naar haar rug. en heeft de ruggegraad nog altijd vrij liggen. Ik zou niet anders willen voor haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:36

Nammie schreef:
He Miirthe , je zou vrij nemen van bokt!! Foei!! Hamer Haha!

SSSSST Haha! !
Ik leer wel hoor, doornemen dan. Van de 5 ben ik nu bij 4, aardige prestatie toch met tussendoor bokken Schijnheilig ?
Truste!

@Faux; Nja, leuke droom toch? Ooit wil ik ook wel een boomloos zadel, maar heb net een mooi dressuurzadel en momenteel staat m'n portemonnee ook echt ff geen zadel toe.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:38

mijne ook niet. Nagelbijten / Gniffelen Ik wil het in ieder geval graag testen ! Ik heb al tijden het dressuurzadel dat ik nu heb, en het bevalt in principe prima, maar ik hoor zoveel positieve verhalen [ ook wel negatief natuurlijk ] over boomloos, dat ik het in ieder geval wél een weekje wil proberen !

In mijn droom vond ik het heerlijk. Haha! Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:44

Faux schreef:

ernstige vorm van penny droom Tong uitsteken Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:47

Ja best wel erg hé ? Clown HAHA. Maar het ging niet om het feit dat we wonnen, meer over dat boomloos zadel. Ik was daar gisteravond heel erg over aan het nadenken enzo. Ik ga er mee slapen en sta er mee op.. *LOL* Nee valt wel mee. Ik werd ook wakker zo van euhhh penny. Vork Maarja, ach. Ik weet dat ik geen penny ben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:49

Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me: Ruiter X komt met haar boomloze zadel binnen en bitloos hoofdstel en rijdt Anky er ff uit, met paard met wintervacht Haha!. Heel NL gaat meteen accuut overstag.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:52

Arabesk schreef:
Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me: Ruiter X komt met haar boomloze zadel binnen en bitloos hoofdstel en rijdt Anky er ff uit, met paard met wintervacht Haha!. Heel NL gaat meteen accuut overstag.

*Rijdt Anky eruit. Clown HAHAHA.

Yeah Right. *LOL*

Zou best wel tof zijn om een keer een supergoed rijdende natural het op te laten nemen tegen Anky ! Clown Gewoon voor het leuke. Tong uitsteken Maarja, als Anky dan wint dat gaan alle "normals" weer zeggen; ziejewel ?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:56

Ik denk dat je anky er maar moeilijk uit kunt rijden als natural. Niet omdat een natural minder rijdt, maar omdat de jury een ander beeld heeft van wat goed is, en wat mooi is, en wat ontspannen is... misschien is het wel te doen met een natural-jury.... Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:57

Zoiets als een objectieve jury zal inderdaad moeilijk te vinden zijn tussen naturals en normals. Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:59

Soms denk ik weleens, moeten we niet gewoon onze eigen wedstrijden organiseren? Ook met endurance 'hoe ver kom je zonder ijzers en dekens'. Nu leg je het hoe dan ook altijd af...

Een aparte categorie 'ijzerloos met wintervacht' ofzo Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:01

HAHA dat zou wel wat zijn ja, maar ook wel weer een heel gedoe. Waar haal je mensen vandaan die dat allemaal kunnen regelen ! Ik wil best iets doen voor de bit-, boom-, en ijzerloze wintervacht dressuurwedstrijden, maar zit ook nog gewoon op school enzo. Vork

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:02

Zou wel leuk zijn... maar dan moet je bij de dresuuur waarschijnlijk wel de hele vacht invlechten Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:02

HAHAHA *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:20

Haha!