[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:55

Goeiemorgen allemaal Lachen Hopen dat het vandaag droog blijft, ik ga met mijn zusje een bosrit maken Lachen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:00

goede morgen allemaal Lachen
ik hoop ook dat het een beetje weer blijft Tong uitsteken tenminste dat het nog zomer wordt/blijft Knipoog

morrie in de oude kudde van siets was het juist anders... er was 1 paard al heel oud (33) en hij had ook een soort van slaapziekte... helaas werd dit paard juist uit de kudde gegooit Scheve mond

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:40

Het regent hier tussen het regenen door Huilen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:52

Goedemorgen, hier is het droog maar wel bewolkt. Heb zin in een buitenrit vandaag dus moet wel beetje droog blijven. Ben er eergister sinds een tijd weer opgeklommen en paard heeft er zin in. Ga nu een beetje rustig opbouwen (stappen) en dan op de volgende stal weer aan de slag. Daar moet ze toch ook weer wennen.

Balen zeg al die kreupele paarden Ach gut Je gunt ze toch een fijne tijd in de wei arme diertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:00

Das mooi Shyla Ja

@Morrie; Misschien dat ook wel. Ik weet het niet, kleeft een behoorlijk risico aan. Ben reuzebenieuwd wat het is.

Hier ook alleen maar regen. Sinds vanmorgen vroeg al, ook véél onweer..

& goedemorgen iedereen Lachen !

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:52

grr hier is het ook gaan regenen nu heel hard. Aangezien ze in het weekend laat naar buiten gaan zal kay vandaag wel weer binnen staan Verdrietig Moet ook paard van een vriendin doen dus 2 beweging geven Boos! zit je echt op te wachten met dit weer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:53

Citaat:
helaas werd dit paard juist uit de kudde gegooit

kan ook, maar dan is het paard eg ver heen en een gevaar voor de kudde (in het wild) dan wordt ie verstoten

mijn broek en vest zitten in de droger: stond achterin het land toen de sluizen open gingen.... er zijn er nog 2 rijden van stal, en het onweert nu als een gek.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:57

tjonge, wat een blessurepaarden hier zeg.
Ik ben vanmorgen maar eens even op een krukje gaan zitten en heb een ongeloofelijke hoeveelheid horzeleitjes van kinke dr benen geschuurd. Net alsof gisteren alle horzels hadden besloten haar met een bezoekje te vereren. Ze was heerlijk relaxt, gewoon touw los laten hangen, voetje op rust en af en toe kreeg ik een lekkere gezichtsmassage Lachen
zucht....wat kan zoiets eenvoudigs toch fijn zijn....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:07

ik krijg net een smsje van Ara: of er een mistachterlicht achterop de trailer zit en hoe/of ie werkt... ze is vandaag met de trailer op stap, als ze maar niet aangehouden is, want dan wordt het vet dokken Nagelbijten / Gniffelen die dingen zitten er wel op, maar doen het nooit... het is al moeilijk genoeg om je gewone verlichting aan de praat te krijgen bij een trailer (heb ik gisteren weer gezien in Lunteren)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:12

oeps, dan is ze vast aangehouden....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:13

dat ligt er aan... als de aanhanger ouders is dan 10 jaar hoeft je trailer GEEN mistachterlicht te hebben... ik weet niet hoe oud de trailer van Ara is?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:16

En kan ze al weer op Bokt? Ennuh mistachterlicht aan nu? Moet dat ook met regen dan Blond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:17

deze trailer is van 1983 geloof ik..... maar pas in 1994 ingevoerd in NL, dus ruim ouder dan 10 jaar... ik heb niets meer gehoord, misschien zit ze in bak, verschilt maar 1 lettertje van ban tenslotte Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:17

geen idee hoe het zit met al die regeltjes.
Hoor net een gaaf verhaal van mn broer, die was gisteren in Lage Vuursche bij een wedstrijd figuurzagen (met motorzagen).
De stukken hout werden door trekpaarden versleept. Die dieren waren zo relaxt dat ze gewoon tussen het zaaggebeuren doorwandelden en tussen het slepen door liepen ze gewoon los in de buurt van hun baas. Stemcommando's waren genoeg om ze weer bij zich te halen Lachen hij had ook een 3-jarige hengst bij zich. Tussendoor mochten kinderen ff een stukje rijden op die wandelende spierbundels Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:18

haha, die is erg Morrie Lachen
dat licht moet er wel op zitten Gouda Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:19

a leuk, houthakkersfeest in Lage VuurscheBij dat soort activiteiten werd Morrie vroeger in Oostenrijk ook ingzet, boomslepen is zijn specialiteit. Ik heb 1 x een boerendag in Blaricum meegedaan, daar stond en liep hij ook gewoon los tussen alles door. Vindt ie geweldig. Helaas zijn de regels veranderd en mag ik niet meer meedoen (ijzers en stangbit is verplicht nu)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:20

Hi hi wedstrijd figuurzagen nooit van gehoord wat grappig. En gaaf dat die kids mochten rijden. Klinkt alsof die paarden het zo best hadden zo relaxed als ze waren en er mee omgegaan werd, super!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:25

ja, ik heb een paar foto's gekregen van hem. Zal es ff kijken of ik ze straks in mijnalbum kan zetten.
mn broer moet bij hem nog een paar paardenhoofden zagen (van hout dus Knipoog 3x raden wie dan met hem meegaat....Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:31

ik ben er vroeger vaak geweest, want er was toen ook meteen een Jack Russell bijeenkomst in lage Vuursche en ik kan jullie verzekeren dat die paarden alles behalve natural gehouden/behandeld worden..... toen stoorde me dat niet, toen had ik nog nooit van naturals gehoord... toen vond ik alles prachtig, als het maar paard was...

Ara is niet aangehouden, maar ze moet iets ophalen met de trailer in Frieland en het is zulk slecht weer dat ze een mistachterlicht nodig heeft... die het dus niet doet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:37

nee, ze worden ongetwijfeld niet natural gehouden/behandeld.
Toch knap dat je ze volledig op stem kunt sturen en dat ze zelfs zo relaxt zijn dat ze van motorzagen nog niet opkijken. Mijn stuiterbal was dan allang weer richting drenthe gevlucht haha.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:49

Ik heb vandaag weer eens enge dingen training met Witte gedaan. Het ging echt heel goed. Hoewel hij in het begin erg gestresst was, was hij naar een paar games al rustig. De enge dingen bleven eng, maar hij ging wel steeds dichterbij. Uiteindelijk heeft hij alles aangeraakt. Hem helemaal aanraken ging nog niet met de fysiobal en de paraplu, maar het is al een hele verbetering. Volgende week doe ik het weer!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:49

Mijn zeer schrikkerige paard dat van alles bang is kan ik daar ook zo neerzetten, dat is hem geleerd, en hoe wil ik niet weten....... ik kan hem ook volledig op de stem sturen, kan zelfs een half stapje links of rechts vragen (in het Duits, de commando's kreeg ik er bij de koop bij), gooi er een tuig op, hang er een dikke stang in, paard lijnen eraan en ik heb een ander paard, superbraaf, doet alles op de stem..... laat ik die stang weg, en doe ik er een touwhalster aan, dan doet ie het niet, of te traag, dat associeert ie niet op 1 of andere manier

Maar woordjes als links en rechts kennen, kan met rijden ook heel handig zijn, heb ik vroeger gemerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:51

Zo kent Witte ook "rustig, Ho, draf en galop" erg makkelijk als je zonder zadel gaat rijden en hij je hulp dan opeens niet meer snapt... vooral rustig is wel fijn met het draven, hij gaat in zijn eigen tempo net iets te hard om lekker te kunnen blijven zitten...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:00

Nu gebruik ik het niet meer, alleen als er met bakslepen iets erg mis dreigt te gaan (heb ik ook al in geen maanden gedaan overigens) want bij parelli wordt er in de lagere levels niet tegen het paard gesproken, de lichaamstaal moet eerst duidelijk zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:07

klopt... ik houdt me dan ook niet helemaal aan parelli.... doe van alles een beetje.. en als de lichaamstaal niet doorkomt, wil ik nog wel eens een woord gebruiken om het te verduidelijken.. (al mag dat niet volgens het boekje, bij Wit en mij werkt het wel)