Puh! Smeltkaas is juist back to basic! Want van oorsprong is kaas vloeibaar (melk), dus hoe dichter bij vloeibaar, hoe meer natural je bent!!! Ik denk dat ik maar weer eens van die peperdure la vache qui rit ga kopen
Boehoeeeee!!! Ik zit helemaal sielug alleen in het smeerkaas/wannabe kaas hoekje... Mag ik bij het echte kaas hoekje als ik zeg dat ik al maanden geen smeerkaas op heb?
Ziet er super uit Marina, daar zou ik nou ook eens zin in hebben.
Maar nee, eigenlijk moet ik me net als TL even verbannen van Bokt, met name dit topic, dat nam ik me voor. Maar neuh.. nu 11 uur, toch nog even. Heeeel even maar Volgende week toetsweek; Morgen Economie. Toets van anderhalfuur, stof van de afgelopen weken, eind vd ochtend+middag+avond nu eraan gezeten, sociale premies.. AOW .. accijns.. lorenzcurve .. prijsindexcijfer.. progressief dit.. dat.. Het spookt echt door m'n hoofd nu Einde van de week ga ik wel kop cup a soup erbij halen en jullie gezwam/klets/discussieer bijlezen .
En natuuuurlijk als je het zo druk krijgt krijg je te horen dat vanwege het ozo slechte weer (not) de boer alles op stal wou hebben. Keet staat nu met een jaarling, een kalf en een koe (wat een combi ? ) in 2 3bij5 open schuilstallen met een aardig stukje uitloop, alhoewel die koe er me één teveel is, een kalf al, simpelweg om die smerige schijt van ze. Maargoed, geregelt dat ze deze week onbeperkt hooi heeft en dagelijks der muesli handje met vitamientjes krijgt en dan zie ik der vrijdag weer. Niet leuk, maar voor ieder vak deze week gaat het cijfer voor 25% van m'n overgang afhangen. Dus dat wordt blokken
Succes met je toetsweek, die van mij is ook deze week. Heb gelukkig maar 3 toetsen, en dus maandag en donderdag vrij ! Ik hou wel van toetsweken eigenlijk. Lekker veel tijd voor de paardjes !
Oh Ara.. jij ook al zo'n heerlijk buitenritje. Ik wil oo-hook! Gaaf setje tuig/optoming/zadelhoofdstel/whatéver heeftie trouwens!
Ach, wat betreft die discussies wat wel niet natural.. Ik weet niet wat ik van hokjes vindt, aan de ene kant nogal lastig.. omdat ik niet alles doe wat natural is/zou zijn. En daar krijg je dus de vraag 'wat is natural?' ik denk dat dat voor iedereen een andere betekenis heeft, maar voor iedereen met als hoofdgedachte het beste voor je paard qua verzorging en welzijn. Voor mezelf ben ik niet bepaald natural. Enige 'sport' waar ik aan doe is fietsend naar school en paard (4 + 5.5 km), ik snoep echt gigantisch veel, abnormaal. En dan met stom geluk dat ik geen ons zwaarder wordt van veel eten, wat in die zin best wel een valkuil is, gezien je vrolijk verder (vr)eet en je ook aan 'gezond' moet blijven denken. Ik eet wel vlees, geen paardenvlees. Niet omdat het paard is, maar omdat ik het niet te eten vind. Ik vind het voor een koe evenmin zielig, kippen ook, vissen ook. Maar of dat nou 'natural' is, mensen zijn wat isset ook weer? Omnivoren.
@ Mariet: Omdat ik eenmaal op Bokt er meestal niet 'maar even' ben en ik nu echt wat móet doen voor de toetsweek.. Ik heb volgende week 8 toetsen en van ieder vak stof van de afgelopen 10 weken, niet niks dus. Afgelopen jaren vond ik toetsweek heerlijk, zoals je zegt; lekker tijd voor de paarden, nu niet meer.
Nouja. Van de zomer stond ze op het weiland. 9 vd 10 keer stond ze met zo'n lieftallige rotpony die iedereen aanvliegt en trapt in het weiland, en tja; ik ga die 1.5 km naar achteren dan niet lopen, dus roep ik mijn paard. Arbeid houden we allebei nietzo van, van de zomer heb ik er wel 3x opgezeten, beetje rondjes stappen. En dan ging ik nog ff de spuit erover doen als cooling down voor het arme zwarte paard. En dan -puf zucht steun- weer 4km terug naar huis fietsen. Wat een werk
Goedenmorgen! Leuke foto's voor bij zien komen. Het hokjes gedoe word nu wel erg ingewikkeld natural-normal was nog wel te volgen, maar nu alles word opgesplits begin ik drastisch te twijfelen aan mijn hokjes identitiet
Hoewel, ik ben denk ik een wannabe, want ik wil graag een die-hard natural worden maar dat kan nog niet
mogge! stop mij ook maar in de wannabe/nepkaas afdeling....smeltkaas en de lachende koe kaas jammie jammie ben nog wel ff benieuwd wat er niet 'natural' is aan je paard 3 maanden 'uitbesteden' JoviBan
Goede morgen, Jullie zorgen weer eens dat ik te laat weg ga
Wat een discussie, gelukkig is die voorbij.
Er stondt maar 1 pony voor de kar (die van mijn vriendin) en ik reed op shy erachter. Toen die pony er vandoor ging bleef Shy gewoon rustig stappen en ik denk dat het daardoor wel minder erg is afgelopen. De pony had niets de kar helaas wel, door de trappen van de pony.
Die opstaphulp lijkt handig en is zeker pijnlijk maar ik kan je ook vertellen dat het niet werkt Hij glijd namelijk naar onderen en dan is hij te laag om op te stijgen. Zelf rij ik zonder zadel met mijn longeersingel eromheen. Dan knoop ik mijn halstertouw om een paar ringen en maak zo een lus. Zo kan ik dan ook opsteigen