De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:23

Ik begrijp dat het voor de ruiter ook beter zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:29

Dat is heel persoonlijk. De een vind van wel, de ander kan/wil er niet aan wennen.
Voor mij was de belangrijkste reden dat hij goed op mijn paard bleef liggen ook als die van vorm zou veranderen (ouder worden).
Aangezien je met inruilen van zadels altijd geld toe legt en mijn ervaring (met westernzadels) is dat je ongeveer elk jaar een ander zadel nodig hebt als je een jong paard koopt en later als hij ouder wordt weer, was ik dat dus niet van plan.

Kijk zo eens op EA (en Markplaats). 9 van de 10 zadels gaan weg omdat ze niet (meer) passen.

Overigens zitten we hier in het verkeerde topic Lachen Deze gaat over ijzerloos, niet over boomloos Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:36

Ik ken het probleem van niet meer passende zadels. Ik heb hier nog een stubben liggen die niet meer past. Heb nu een wintec met verwisselbare boom.

Heb net dat stubben zadel eens op marktplaats gezet voor ruilen tegen een boomloos zadel. Ben beniewd of ik er reactie op krijg.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:14

Ik heb een tijd terug ook aan een boomloos zadel zitten denken. Had niet veel geld, paard had last van haar rug en het zadel waar ik pas een aantal x op gereden had paste niet meer (heb kaylee nog geen jaar en na 4 dagen kreeg ze al ongeluk waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden en het zadel niet meer paste) en als ik een nieuw leder zadel zou kopen ( begint bij € 1000.00 voor een beetje goed zadel nieuw en aangemeten) dan had ik kans dat als Kaylee beter is en breder word ik weer een nieuwe zou kunnen kopen met een half jaar. Dus ik dacht ideaal een boomloos dat word het. Maar mijn fysio vond het niet zo'n goed idee omdat Kaylee's ruggegraat zoveel mogelijk ontlast zou moeten worden mag ook niet zonder zadel rijden. En volgens haar verdeelt een boomzadel de druk toch beter en ontlast het de ruggegraat meer. Mijn moeder betaalde gelukkig mee voor een nieuw zadel en nu heb ik dus sinds een tijdje een Wintec Pro. Die was iets van € 500.00. Maar ja wie weet als Kaylee helemaal beter is en ze breder word qua bespiering (bespiering naast de schoft is er nog steeds niet) en er dus weer een ander zadel moet komen....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:18

Anouar heeft wel een goede rug, ik rij veel zonder zadel en dan loopt hij heerlijk (soms zelfs beter dan met zadel, de hulpen komen dat net iets beter door)

Dat stubben zadel wat ik hier heb liggen moet toch weg, dus misschien kan ik hem wel ruilen tegen een boomloos zadel. Ik vond de prijs van een nieuwe trouwens wel meevallen. Een barefoot is er al voor 400 euro een goed boomzadel is een stuk duurder.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:19

Ik heb trouwens nog een ander vraagje. Van de winter toen Kaylee hele dagen op de paddock stond zonder wat te knabbelen stond ze helemaal te rillen zodra het een tijd achter elkaar regende.
Dus ik tot ver in het voorjaar iedere keer een ongevoerde regendeken opdoen als ik maar enig idee had dat het zou gaan regenen volgens de voorspellingen. Gevolg: ze heeft dagen met dek gestaan terwijl het al ruim boven de 10 graden was soms zelfs boven de 15. Maar de weersvoorspellingen kwamen dus keer op keer niet uit en stond ze dus in het zonnetje te zweten onder het dek. Dus ik was blij dat ze eind april het land op gingen en ik dat dek eraf kon laten. Gedachte er achter is dat ze dan wat te knabbelen heeft om zich warm te houden en toch meer vacht/vet aan zou maken. Alleen helaas gisteravond trof ik ze dus weer hevig bibberend aan van top tot teen. Staart tussen de benen, knikkende knieen en al. Is dit nu normaal zo koud was het gsiter toch niet en voordat ik naar haar toe ging was het al een tijd droog en was haar vacht dus ook al droog?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:34

Heeft Anouar ook. Die staat bij het kleinste spatje regen al te bibberen en helemaal in elkaar gedoken, hij eet dan ook niet meer. Zodra hij mij dan ziet aankomen stormt hij naar het hek en als ik het hek open doe stormt hij naar stal. Hij plast ook niet als hij het koud heeft, echt heel zielig om te zien. Hij blijft dan ook echt bibberen tot ik hem en dek op doe.
Ik werk nu maar 3 dagen en ben dus heel veel thuis, als he dan gaat regenen ga ik even z'n dek opdoen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:01

Ook dus als het zoals nu best nog wel warm is dus. Stelt mij wel gerust op zich. Ff dek op gaan doen kan bij mij helaas niet. Zit nu wel in de ziektewet maar weet nog niet of ik de deur uit mag en normaal werk ik full-time en op 3 kwartier rijden afstand en tijdens mij half uur pauze mag ik niet weg. Verder niemand op stal die het zou kunnen doen en om haar nu heel de zomer met dek te zetten. Die weersverspellingen kloppen heel vaak niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:02

Whoopylover heeft een vraagje, of iemand Simon Lingbeek kent, de natuurlijk bekapper... zouden jullie hier eens willen kijken? we hebben al gekeken op www.hoefnatuurlijk.nl, maar we willen ook graag persoonlijke ervaringen horen... Lachen

viewtopic.php?f=13&t=419419

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:22

misschien een overbodige link, maar kijk eens op www.boomloosrijden.nl daar staat veel info over het boomloos rijden. Ik heb voor Orlanda ook een boomlooszadel gekocht omdat ik geen betaalbaar gewoon zadel kon vinden dat echt goed paste. Boomloos gaat super, al was het wel even wennen met het rijden.

Er bestaan speciale inlages voor in de speciale pads voor de boomloze zadels, deze verdelen de druk wel behoorlijk goed over de rug van je paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:26

Ik heb al bij die site gekeken. Dat is van pmarena toch? Ik heb m'n wintec bij haar gekocht. Ook een heerlijk zadel, maar na anderhalf uur heb ik een zere kont. Ik heb nu 3 zadels Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:31

Ik weet niet wie pmarena is.... 3 zadels...thjee zeg, das een hele investering! Bij Witte had ik het geluk dat ik het KN zadel voor weinig kon overnemen, het past hem goed, en zit heerlijk. De langste rit is tot nu toe zo'n 2 1/2 uur, maar nog geen last van mijn kont gehad....Mocht ik dat ooit wel gaan krijgen, dan ga ik denk ik zo'n zadelbontje halen om mijn billen te sparen....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:33

Aangezien er ook overdag het een en ander gepost wordt, vraag ik me af.... Wat doen jullie eigenlijk naast de paarden?

Ik studeer notarieel recht in Nijmegen, en ben dus ook overdag vaak thuis, helemaal nu ik weer in de tentamenperiode zit...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:45

Ik werk 3 dagen bij V&D, bij chocolaterie. Na de zomer ga ik weer naar school (ik ben pas 17) Vorig jaar heb ik examen gedaan, daarna ben ik spw gaan doen, maar dat was toch niks voor mij, daarom ben ik ermee gestopt en werk nu tijdelijk.

Tja, 3 zadels. Dat is gewoon zo gekomen. Ik kreeg 1 dressuurzadel bij Anouar toen ik hem kocht. Dat was een vrezelijk rotding en zat voor geen meter, die heb ik toen verkocht en er een ander dressuurzadel voor gekocht, die heb ik nog. Toen ging ik meer springen en dat ging niet met het dressuurzadel, dus toen heb ik er een stubben vzh bijgekocht. Die paste na een tijd niet goed meer, die heb ik nu te koop. Weer een hele tijd gesprongen met m'n dressuurzadel, maar dat ging niet. Toen kwam ik op bokt een wintec close contact tegen en vond hem helemaal geweldig en heb die gekocht. Tja, en nu heb ik er dus 3.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:01

Ik heb sinds kort een Barefoot en ik vind het heerlijk rijden. Het was wel even wennen. Het voordeel is dat ik het zadel ook op mijn andere paarden kan gebruiken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:03

Ik ben full-time administratief medewerkster bij een schildersbedrijf met 75 man personeel, maar speur tussentijds regelmatig Bokt af Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:55

Ik werk full time als administratief medewerkster op een factormaatschappij. Zit nu alleen in de ziektewet op t moment. Toen ik niet in de ziektewet zat had ik sommige dagen weinig werk en kon ik ook bokken tussendoor (zie ondertitel). Heb ruim een jaar zowat maar 10 minuten werk gehad op een dag. Helaas werd het vanaf januari vet druk (en was net enige collega ontslagen) en nu zit ik dus thuis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:05

Ik loop stage bij ECN (www.ecn.nl) in Petten, op een milieuchemisch lab:

Op ons mooie kantoortje (stagekamer)
Afbeelding

medestagiaires, heeeel druk bezig Clown met een spelletje
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:07

Leuke foto's.
M'n profiel is ervandoor Boos!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:16

raar? Verward

ik heb een tinker en heb een maand de barefoot geprobeerd. vond het een geweldig zadel, alleen schoof het over gam zijn vetribbels op zijn nek Nagelbijten / Gniffelen zijn spek is dus dikker dan de schouders hè. heb het dus weer verkocht helaas.
nu heb ik dus het schapenbontje óp de wintec ónder mijn kontje Haha!

ik ben groepsleidster op de gesloten opname/observatie afdeling van www.hoeveboschoord.nl, een behandelkliniek voor zwakbegaafden. 32 uur, dus heb in principe tijd genoeg voor gammie Lachen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:17

Anouar15 schreef:

Anouar heeft wel een goede rug, ik rij veel zonder zadel en dan loopt hij heerlijk (soms zelfs beter dan met zadel, de hulpen komen dat net iets beter door)

Dat stubben zadel wat ik hier heb liggen moet toch weg, dus misschien kan ik hem wel ruilen tegen een boomloos zadel. Ik vond de prijs van een nieuwe trouwens wel meevallen. Een barefoot is er al voor 400 euro een goed boomzadel is een stuk duurder.

Nou, duidelijker kan Anouar het je toch niet vertellen, hè Haha! Haha! *hint hint*

Gewoon al die merken even in levende lijve bekijken...dan weet je waarom je voor iets kiest of liever niet. Er is altijd een reden waarom iets duurder is.....(of goedkoper)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:19

Pellie schreef:
ik heb een tinker en heb een maand de barefoot geprobeerd. vond het een geweldig zadel, alleen schoof het over gam zijn vetribbels op zijn nek Nagelbijten / Gniffelen zijn spek is dus dikker dan de schouders hè. heb het dus weer verkocht helaas.
nu heb ik dus het schapenbontje óp de wintec ónder mijn kontje Haha!

ik ben groepsleidster op de gesloten opname/observatie afdeling van www.hoeveboschoord.nl, een behandelkliniek voor zwakbegaafden. 32 uur, dus heb in principe tijd genoeg voor gammie Lachen

Een andere singel had dat probleem al kunnen verhelpen...zonde man! Verdrietig

Ik begrijp dat er iemand wil weten wat we voor werk doen???
Hihi...ik verkoop Torsion boomloze zadels Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:03

Het is niet zo dat ik een boomlooszadel ga kopen hoor. Daar heb ik het geld helemaal niet voor en m'n ouders ontploffen als ik hier mee aankom. Maar als ik kan ruilen tegenm'n stubben zadel zou dat heel mooi zijn, ik moet toch van die stubben af.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:30

Ik ben lekker naar de hei geweest. Anouar was heel braaf, zelfs bij de spoorbrug waar een trein onderdoor kwam. Heb de hele weg op het touwhalster gereden. Had wel voor de zekerheid het hoofstel erbij, maar niet nodig gehad.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:03

Ik rij ook boomloos...als ik rij...en da's nog niet veel (eigenlijk heel weinig!)
Verder doe ik 3 dagen per week iets ingewikkelds in de gezondheidszorg...de andere 2 dagen (ook wel eens 3 of meer) per week 'loop ik achter de muziek aan'! (zie onderschrift) Knipoog