[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:06

Oja, voor iedereen die het South Beach heeft aangeraden: DANK! (ik ben 5 kilo kwijt, en zit nu dus zelf 2 kilo onder streefgewicht !!!!! )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:06

Oke, ik ga eens kijken.
Bij de paardendrogist hadden ze van die neuskapjes, die dingen zijn alleen 50 euro per stuk, dat vind ik toch wat veel voor zo'n ding.
Ik ga eens kijken wat zo'n pollengordijn voor mensen kost (voor de ramen en deuren) Als dat goedkoper is kan ik altijd proberen iets zelf te knutselen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:14

Die zijn zeker goedkoper!! ik vond het alleen niks voor de paarden, aangezien ze dan de hele dag met halster moeten staan.. (en dat vind ik hier te gevaarlijk, veel te veel plaatsen waar ze achter kunnen blijven hangen)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:15

Bij ons moeten ze met halster naar buiten, vinden ze handig op stal

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:29

Goedemorgen. Bij ons hoeven alleen de paarden die zich niet laten pakken een halster. Onze paarden mogen halsterloos naar buiten. Die komen als je ze roept.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:34

Anouar15 schreef:
Bij ons moeten ze met halster naar buiten, vinden ze handig op stal

dan kan zo'n pollennetje idd een goede oplossing zijn!
succes met knutselen in ieder geval!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:52

bij ons staan ze meest zonder halster buiten, op 1 na, die krijgt de boer anders niet te pakken, die is )nog (nog) heel erg bang

Zomers krijgen ze wel eens van die vliegenmaskers om, maar bij de ruinen leven die dingen niet zo lang

De eerste zomer heb ik Morrie met halster op de wei gezet omdat ik hem niet altijd kon pakken, maar nu komt hij altijd naar me toe, de score vorig zomer was dat hij 2 x niet kwam, maar toen had hij een goed excuus, hij was net in een nieuwe wei gezet

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:10

Anya schreef:
voor marina www.campingwaldruh.nl
@jovarna: dat zal ik zeker onthouden.

Dank je!

Super goed Smurf

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:18

Anouar15 schreef:
Het maakt Anouar geen donder uit of hij ingehaald wordt, al is het door een hele groep. Hij wil er wel achter aan, maar als ik zeg dat we dat niet doen is het ook goed..

Die mazzel heb ik ook met Giel. Ook als ik mensen moet passeren ofzo blijft hij rustig doorsjokken.

Giel wordt nog steeds rustiger. Mij wordt hij nu zelfs iets te rustig Zelfs in het bos kijkt hij bijna nergens meer van op, hij loopt in een constant tempo dat ik aangeef. Opzich wel lekker, vorig jaar was het nog zo'n springding

Anouar15 als je een keer zin hebt om op de Amerongse berg te komen trainen geef je maar een gil!

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:55

South Beach wat is dat dan, ik wil er ook nog 5 kwijt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:57

www.google.nl intypen SouthBeach dieet en je wordt een stuk wijzer!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:12

Op mijn huidige stal moeten ze ook met halster naar buiten, alhoewel er geen bij loopt die zich niet laat vangen. Ze weten allemaal dat mensen die ze komen halen brokken betekent

Ik moet trouwens vanmiddag wat bij halen, want door die belachelijke hoeveelheden die de stalhouder aan Walter gaf, ben ik er alweer doorheen.
Er zit sinds kort ook een fourageman met een groot assortiment in Enschede, dus daar ga ik maar eens heen. Eerst zat hij in Buurse, maar dat is in the middle of nowhere, dus nooit geweest.
Die heeft waarschijnlijk ook wel de pavo koeken, ik weet dat hij in elk geval pavo verkoopt.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:23

Arabel is over het algemeen heel erg goed left brained. Ze kijkt eerst voordat ze gaat. Dat is als ik er op zit.

Maar ze wil zo graag rennen. Ik moet mijn volle concentratie erbij houden. Kan zelfs niet kijken naar een opvliegende vogel want dan is ze weg. De spanningsdraad is heel dun zeg maar.
Ik heb al veel mensen om hulp gevraagd en verschillende adviezen gehad. Helpt allemaal niets, ik met het ei toch zelf uitvinden met haar. Dus daar zijn we dan ook al vier jaar mee bezig. Als je paard zo gefixeerd is op hard racen dan heb je dat echt niet zo snel onder controle. Vandaar dat ik een 'cool' paard wil, wat in de basis al niet zo'n racer is. Arabel doet het ook in het land, zonder mij.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:25

van je collega's moet je het weer hebben:

ik stap uit m'n auto, naast me stapt een collega uit, zegt ze: je hebt eindelijk de auto die perfect bij je past: een rammelend oud lijk, net als jij....
Het duurde ff voor ze besefte wat ze had gezegd....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:27

Ik heb een in principe volkomen left brained paard. Behalve...
Als ze boos is. Dan is ze ook boos. Woedend. Dan kan ze stampvoeten. En heel hard ook.

Meestal wordt ze alleen boos als ze vindt dat we haar onterecht bij haar maatje weghouden. Ik moet dus niet met Seven en Lan op wedstrijd gaan. Als Seven nog in de trailer staat, breekt Lan de tent af. Eerst door woedend te stampvoeten, maar desnoods gaat ze over de bakrand.

Zo ben ik eens dwars door de z-dressuurbak (toen ik nog dressuurmiepje was) naar de trailer gegaan. Of eigenlijk Lan. Niks aan te houden, niks aan te sturen. Tot ze bij de trailer was. Toen was het goed.

Maar andere dingen: rook, vuur, water, enge apparaten, knallen... maakt haar niks uit. Ze kijkt een keer, voelt niets spannen bij mij, dan is het goed.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:28

lekkere collega zeg. Djeez.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:35

Inderdaad, wat een rotopmerking...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:36

ik moest er erg om lachen, vooral omdat ze zelf absoluut niet door had wat ze zei, dat kwam ongeveer een kwartier later pas

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:37

Dat scheelt inderdaad al

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:06

nou smurf das lekker om te horen!

Trouwens de KCE plus de inspectie komt in mei bij ons. Er schijnt al een hele strijd geweest te zijn..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:08

*haha* bij ons komen ze 16 mei, maak je borst maar nat, voor je het weet, sluiten ze de tent, de KCE loopt een jaartje of 10 achter namelijk.... hoewel als jullie de landelijke toetsen en examens aanhouden (net als ze bij ons) loop je weinig risico, Horeca is de enige afdeling die goed genoeg is bevonden om door te mogen gaan

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:27

Ja de KCE is inderdaad heel erg bezig met de examens. Wij gaan nu meer met competenties werken. Dus was eerst landelijke examens maar nu gaan we zeg maar eigen doen met landelijke competenties. Vanavond is er examen praktijk.
Staat jullie audit op hun site?

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:35

Anya, dat heb ik dus ook maar dan wat betreft racen. Arabel is zo braaf, lief en left brained als het maar kan. Ze durft overal over, langs en onder (na geruststelling) en is ontzettend dapper. Maar dat raceknopje zit verkeerd in haar hoofd. Ze doet het te graag.

Ik zou wel eens in de woestijn met haar willen racen, maar aan de andere kant loopt ze zichzelf dood denk ik. Waar die drang vandaan komt weet ik niet, er gaat gewoon een knop om. Ze gooit je er niet af, want je mag gerust mee. Maar rennen zal ze, en springen als ze iets tegenkomt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:38

nee, maar ik kan de interne audit wel mailen aan je, moet je ff je email adres pb-en.....

het probleem is dus die competenties, die toetsen wij allemaal keurig af, maar dat kan niet in het keurslijf van 50 jaar geleden, wat het KCE eist..... zij zijn niet met de nieuwe ontwikkelingen meegegaan

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:58

knip