De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:03

@ gouda: volgens mij zitten we kwa paard in hetzelfde schuitje! Wit staakt ook constant als we buitenrijden en geeft dan ook kleine bokjes en hij steigert een beetje. In de bak is hij daarintegen super braaf (als ik hem tenminste wel bijna iedere dag laat werken)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:24

Als ik het touwhalster dan gewoon om doe en het hoofdstel (zonder neusriem) daaroverheen doe. Teugels aan het touwhalster en aan het bit, dan kan ik gewoon met het touwhalster rijden en mocht het even mis gaan, kan ik snel het bit erbij pakken.
Ik moet namelijk een stukje langs een best drukke weg.
Als het dan helemaal goed gaat en ik het bit niet meer nodig heb kan ik het hoofdstel aflaten.
Leek mij wel een veilig plan.

Maar wat vinden jullie van een touwhalster? Er zijn zoveel bitloze dingen en de meeste zijn best duur. Een touwhalster heb ik wel, er zit ook een hoesje om de 'neusriem' zodat het wat zachter is.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:33

angela88 schreef:
@ gouda: volgens mij zitten we kwa paard in hetzelfde schuitje! Wit staakt ook constant als we buitenrijden en geeft dan ook kleine bokjes en hij steigert een beetje. In de bak is hij daarintegen super braaf (als ik hem tenminste wel bijna iedere dag laat werken)

Ja dat is wel balen. Aan de hand buiten is ze vrij braaf gewoon aan het halster. Best wel een nadeel van op een kleine stal staan dat er niemand is om mee buiten te rijden. Durf gewoonweg niet alleen voorlopig maar baal ondertussen wel van die bak.

Kaylee stapte beide keren braaf weg van stal. Drukke weg over geen probleem tot we op het fietspad met aan beide kanten sloten kwamen. Stond ze in ene stil. Wil je ze vooruit drijven gaat ze of de lucht in of in zn achteruit op de sloot af. Even later gaat ze weer vooruit en denk je dat het voorbij is. Ben je lekker in draf in ene bam stil en vlieg je er dus zowat af. Gek paard.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:44

Rij altijd met touwhalster (heel soms met het gewone halster), heel eenvoudige. Ze reageert er goed op. Op 1x na dan, dat ze op hol sloeg, maar gelukkig betrof dat een eenmalige kwestie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:46

Ik rij met een bitless crossbridle, een hackemore met korte scharen en een bosal afhankelijk van paard en weertype Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:15

gouda schreef:
Ja dat is wel balen. Aan de hand buiten is ze vrij braaf gewoon aan het halster. Best wel een nadeel van op een kleine stal staan dat er niemand is om mee buiten te rijden. Durf gewoonweg niet alleen voorlopig maar baal ondertussen wel van die bak.

Kaylee stapte beide keren braaf weg van stal. Drukke weg over geen probleem tot we op het fietspad met aan beide kanten sloten kwamen. Stond ze in ene stil. Wil je ze vooruit drijven gaat ze of de lucht in of in zn achteruit op de sloot af. Even later gaat ze weer vooruit en denk je dat het voorbij is. Ben je lekker in draf in ene bam stil en vlieg je er dus zowat af. Gek paard.

Witte dus ook he, zit ik eindelijk in een lekkere galop, dan ziet hij iets en dat staat ie dus echt vanuit het niets stil. Gelukkig kon ik nog altijd blijven zitten, maar ik ben bang dat er een dag komt dat ik dus ineens voor hem op de grond zit. Ondertussen weet ik welke stukken goed gaan (er is daar gewoonweg niets te zien), en die rijd ik dan ook meestal als ik met hem naar buiten ga. Laatst heb ik een keer een andere route genomen...en dat heb ik geweten ook, iedere 10 meter stond ie weer stil en duurde het minimaal 1 minuut voordat hij weer verder liep....10 meter....en dan weer hetzelfde liedje.

Ik durf hem buiten ook niet met zweep te rijden, daar wordt hij in de bak erg heet van, dus dat lijkt me buiten geen goed idee. Voordeel zou wel zijn dat ik iets duidelijker kan laten merken dat ik het erg op prijs zou stellen als hij zou willen doorlopen... Haha! hij moet eerst in de bak maar aan de zweep wennen, als dat goed gaat kan ik misschien een keer naar buiten gaan en een takje als zweep gebruiken (die kan ik onderweg nog altijd weggooien).

Gelukkig heb ik Orlanda altijd nog, daar kan ik tenminste een rustige buitenrit mee maken, nadeel is wel dat het een erg rustige buitenrit wordt, want mevrouw houdt niet zo van snel....behalve het laatste galopje vlak bij huis dan....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:18

Takje onderweg plukken als zweep doe ik ook altijd. Mocht Bessie ervandoor stuiven dan kan ik m laten vallen, zonder dat het me weer 5,99 eur kost Haha! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:15

Ik ga vanavond eens proberen met dat touwhalster (als het no droog wordt Schijnheilig ) Anouar is wel heel lief buiten. Het enige waar hij echt bang voor is zijn koeien Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:25

Mijn nieuwe touwhalster hangt hier ook naast mij te pronken Nagelbijten / Gniffelen
Misschien ga ik van het weekend een keer alleen op pad naar buiten. Het is jammer dat ik nog niet zonder zadel mag rijden (vanwege haar rug ze is nog niet sterk genoeg) gek genoeg voel ik mij dan altijd veiliger. Als ik op zorro buiten ree en hij durfde iets niet of deed gevaarlijk sprong ik gemakkelijk op en af.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:06

gouda schreef:
Als ik op zorro buiten ree en hij durfde iets niet of deed gevaarlijk sprong ik gemakkelijk op en af.

Ik krijg mezelf dus echt niet even snel op Orlanda, en op Witte kan ik helemaal niet komen zonder de hulp van de beugels..... Bloos hoe doe je dat toch? ff snel erop ?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:18

Gewoon dr op springen. Weet eigenlijk niet hoe het mij lukt want zo soepel ben ik niet. Zorro is 1.60, Kaylee is 1.65. Kon vroeger ook op mijn verzorgpaard springen die boven de 1.70 was maar wel met klein aanloopje.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:23

En jij bent ook heel lang Gouda...met hele lange benen. EN jong....
das niet eerlijk Zij zijn groot en ik is klein!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:52

ehh, ik denk dat ik toch echt te veel hark ben, of geen lef heb...... ik ben altijd bang dat Orlanda wegloopt en ik er naast lig..... misschien moet ik meer gaan oefenen..... maar kan ik dat de rug van Orlanda wel aandoen???? ze is al ongeveer 24 en niet meer de soepelste....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:55

Ik denk dat als ik op die manier op Sugar probeer te springen dat ze sneller weg is als ik omhoog kom en de eerste de beste keer zal ik veel overredingskracht nodig hebben om er weer normaal op te komen.
Lijkt me geen goed idee dus.

Overigens Arme Anth Ach gut het weer zit niet mee vandaag Verdrietig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:44

Ja inderdaad arme AM en Debra, wat een weer vandaag zeg. Gisteravond zijn ze in Bennekom aangekomen en daar heb ik ze opgehaald. Ze hebben bij ons gegeten en lekker de hele avond zitten kletsen. Het was erg gezellig. Vanmorgen heb ik ze weer naar de stal gebracht en de paarden hadden een goede nacht gehad want ze stonden er erg vrolijk bij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:34

Ik ben vandaag met het touwhalster naar het bos geweest, en voor de zekerheid het hoofdstel eroverheen. Maar ik heb het bit helemaal nie nodig gehad, heb de hele weg op het halster gereden, zelfs een heel stuk flink gegalopeerd. Ik ga nu nog een paar keer met het hoofdstel eroverheen tot ik zeker ben dat ik hem niet nodig heb en dan kan ik lekker bitloos buitenrijden Haha!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:47

Yeah..Anouar!!!!! Go jij! Go jij!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:51

gouda schreef:
Gewoon dr op springen. Weet eigenlijk niet hoe het mij lukt want zo soepel ben ik niet. Zorro is 1.60, Kaylee is 1.65. Kon vroeger ook op mijn verzorgpaard springen die boven de 1.70 was maar wel met klein aanloopje.

Ik schaam me nu heel diep Bloos Bloos Ik kom niet eens zonder opstapje op Anouar MET zadel en hij is maar 1.60 Bloos

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:01

Anouar15 schreef:
Ik ben vandaag met het touwhalster naar het bos geweest, en voor de zekerheid het hoofdstel eroverheen. Maar ik heb het bit helemaal nie nodig gehad, heb de hele weg op het halster gereden, zelfs een heel stuk flink gegalopeerd. Ik ga nu nog een paar keer met het hoofdstel eroverheen tot ik zeker ben dat ik hem niet nodig heb en dan kan ik lekker bitloos buitenrijden Haha!

Braaf paardje heb je zeg. Super dat het zo goed ging.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:02

Buitenzinnig schreef:
En jij bent ook heel lang Gouda...met hele lange benen. EN jong....
das niet eerlijk Zij zijn groot en ik is klein!

56 kilo, 1.83 lang Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:10

niet schamen! ik ben 1.74 en kom echt niet meer op 1.52 hoor! die jeugdige lenigheid is er wel uit!:D

angela en gouda, jullie paardjes moeten nog wennen aan het alleen buiten rijden misschien? gam vond het in begin ook moeilijk en deed hij van alles om maar weer terug te gaan. nu doet hij dat nauwelijks meer Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:17

Vanavond aan de hand had ik al mijn handen vol aan dr. Kwam onderweg een koe tegen waar we langs moesten dat was errug eng. Toen we er net langs waren wou ze er vandoor stuiven. Koe met jongetje ging er ook vandoor wel grappig gezicht.
Misschien moet ik idd een keer gewoon als het 30 graden ofzo is er op naar buiten gaan. Misschien heeft ze dan minder praatjes Whoosh!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:26

Anouar gaat alleen in het begin heel erg zitten klooien, als we net in het bos zijn. Dan wil hij alleen maar stilstaan Verward Als hij dan eenmaal op gang is vind ie het prachtig. Alleen loopt hij altijd zo om zich heen te kijken dat hij zo tegen een boom oploopt als ik niet oplet. Hebben we al eens gehad. Hij kijkt niet dat hij iets eng vind maar hij loopt echt zo van: Wat is het hier weer mooi, tralala.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:32

Pellie schreef:
niet schamen! ik ben 1.74 en kom echt niet meer op 1.52 hoor! die jeugdige lenigheid is er wel uit!:D

angela en gouda, jullie paardjes moeten nog wennen aan het alleen buiten rijden misschien? gam vond het in begin ook moeilijk en deed hij van alles om maar weer terug te gaan. nu doet hij dat nauwelijks meer Lachen

Ik hoop idd dat Wit alleen maar hoeft te wennen..... dat zou mooi zijn.....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:35

@ Anouar: super dat het goed ging! hopelijk kun je binnenkort helemaal bitloos naar buiten!