[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:54

Super !!!! gefeliciteerd!! das echt een hele prestatie!!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:12

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:11

Goed hé, Smurf

Ik heb ongeveer 4 uurtjes in Lage Vuursche rondgereden

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:30

Gave laatste foto in je profiel anouar! rij je vaak zo??

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:08

Zo af en toe eens. M'n vader heeft toen eens foto's gemaakt voor op bokt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:11

Heb je de dvd trouwens al gekeken?

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:56

Wie heeft - of weet - er een bungalowtent te koop? Liefst met wat assecoires erbij.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:57

Wat kletsen jullie veel! Ik ben even weggeweest voor wat nadenken. Vandaag weer lekker naar mijn paardjes. Ze hebben meer energie als ik! Na 2 uur buiten rijden wil ik wel terug naar huis maar zij blijven maar doorgaan. We werden nog achterna gezeten door een zwaan. Die steeg op, klapperde op het water, heel eng geluid. En wat doen de paarden (we hadden gewisseld dus we zaten niet op ons eigen)..die rennen keihard weg. Foute boel, ze kwamen gelukkig tot inzicht.
Zo zie je weer hoe je paarden eigenlijk zijn als je er zelf niet opzit. En dat je 'afspraken' alleen gelden tussen jou en je paard.

Anouar, jij heb toch ook een arabier? Is hij temperamentvol of rustig?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:01

Ik heb een arabier ja. Hij is over het algemeen heel rustig en nuchter. Met rijden is hij voor mij heel makkelijk, maar niet voor iedereen (hij zet geen stap als er iemand op z'n rug zit die hem niet aan staat) Hij werkt wanneer er gewerkt moet worden, maar als het eigelijk niet hoeft doet hij liever niks.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:04

Jovarna schreef:
Wie heeft - of weet - er een bungalowtent te koop? Liefst met wat assecoires erbij.

je mag wel even in mijn garderobe van voor m'n SouthBeach dieet neuzen hoor

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:06

hmm ja makkelijk dat hij over het algemeen zo rustig is. Ik zat vandaag weer te denken hoe ik het ga doen als er ruiters achterop komen in galop in de endurance. Gaat eigenlijk vaak goed maar ze wil zo graag mee en ik hou niet van bektrekken.

Als ik ooit een ander paard neem dan moet die ook een 'cool' karakter hebben.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:10

heel simpel: zorgen dat er een parellier voor je rijdt, die weet hoe je een paard achter je moet houden en dan hoef je zelf niet te trekken .... had ik veel profijt van vanmiddag....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:12

Het maakt Anouar geen donder uit of hij ingehaald wordt, al is het door een hele groep. Hij wil er wel achter aan, maar als ik zeg dat we dat niet doen is het ook goed.

Het heeft denk ik veel met onze omgang met elkaar te maken. Vroeger was hij ook een draakje. Voordat ik met NH begon was hij soms echt strontvervelend. Tijdens het poetsen stond hij alleen maar te draaien, hij moest overal in bijten, hij duwde mij letterlijk de hele gang door, met rijden rende hij gewoon naar stal. Je kreeg af en toe echt een punt hoofd van hem.
Nu sjokt hij overal achter me aan, blijft netjes wachten als ik dat vraag en vind alles best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:12

smurf schreef:
je mag wel even in mijn garderobe van voor m'n SouthBeach dieet neuzen hoor

Kan ik er in slapen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:14

evitatinkle schreef:

Toch is mijn destijds behoorlijk hyper paard inmiddels een heerlijk 'cool' paard geworden (met behoud van haar temperament, dat wel, en gelukkig ook).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:17

Citaat:
Kan ik er in slapen?

met gemak

ik dacht ook een cool paard te hebben gekocht, helaas is ongeveer 1 op de 10 norikers vreselijk schrikkerig en jawel hoor, ik heb er zo eentje. Ik weet ook dat het nooit over gaat, Wanda heeft er 1 van in de 20 staan, zeer ervaren huifkarpaard in 2-span, maar o wee als je erop gaat zitten of haar in enkelspan zet , dat is zelfmoord......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:18

Ik vind arabieren fijne paarden, ze zijn heel eerlijk en hebben een heel duidelijk karakter. Je moet er wel mee over weg kunnen, maar als je dat eenmaal kan doen ze echt alles voor je. Neem je niet de moeite om met ze samen te werken dan kan je het wel vergeten, dan doen ze niks. Je weet waar je aan toe bent.

Anouar leert mij ook veel. Bij het loswerken bijvoorbeeld heb ik nog wel eens te neiging een stap naar hem toe te zetten als ik wil dat hij iets harder loopt. Hij staat dan meteen stil omdat dat niet de bedoeling is. Zodra ik dan weer terug ga naar waar ik moet staan loopt hij weer netjes verder. Dat vind ik mooi

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:22

Ik denk echt dat Anouar een lichte pollenallergie heeft. Nu het weer wat zonniger wordt loopt hij weer overal met z'n neus langs te vegen en tijdens het rijden gaat hij steeds schudden met z'n hoofd en hij proest heel veel.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:21

welke is dat smurf? Die ene levensgevaarlijke?

Khalifa is ook levensgevaarlijk, ik kwam niet verder dan de helft van het erf en toen was ze al 12x over de zeik gegaan. Wat een k utpaard. Ze ziet mensen ook gewoon niet staan, die bestaan niet....

Als ze er van de zomer nog is ga ik parellieen met dat ding *stok op neus* dat wordt niet 1x fase 4 dat wordt wel vaker fase 4 denk ik

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:25

Sissy... nooit opstappen, daar kan alleen Caro mee overweg, verder niemand

als je 1 x een goede fase 4 geeft, hoeft het maar 1 x zelfs bij een Noriker

Je kan nu toch onderhand wel met Tinus rijden, die is al zeker wel 4 als het geen 5 is......

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:51

Anouar15 schreef:
Heb je de dvd trouwens al gekeken?

jep, al 5 keer... helaas had vriendlief dit weekend de auto met trekhaak mee... ik hoop dat ik vandaag of morgen kan gaan oefenen..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:56

Als je vragen heb hoor ik het wel

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:57

evitatinkle schreef:

Dat wil ik dus ook. Wit kan van zulke stomme dingen schrikken, ik kan hem dan opzich meestal wel houden, maar dan wordt ie erg heet, en voor ie weer left-brained is.... maar goed, we zijn pas 1,5 jaar bij elkaar, dus een deel zit ook nog in het vertrouwen naar elkaar toe.

@ anouar: zal ik zeker doen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:00

Anouar is over het algemeen niet echt schrikkerig, maar soms heeft hij van die dagen, dan durft hij niet eens langs een hoop paardenpoep Dan ben ik buiten lekker aan het galoperen, draait hij steeds om, altijd erg fijn.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:02

Anouar15 schreef:
Ik denk echt dat Anouar een lichte pollenallergie heeft. Nu het weer wat zonniger wordt loopt hij weer overal met z'n neus langs te vegen en tijdens het rijden gaat hij steeds schudden met z'n hoofd en hij proest heel veel.

Aanrader daarvoor is Plantagines + C, via diverse duitse sites te bestellen. Ik gebruik het voor witte, heeft ook pollenallergie (zeer waarschijnlijk tenminste) en met dat spul (is homeopatisch) helemaal niet meer.